Skrevet av Emne: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!  (Lest 12034 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SveinArve

Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« på: April 03, 2008, 10:48:49 »
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1280518,00.html

Leeds United manager Gary McAllister was today awarded a new contract with the club.

The former Scotland international, and Leeds United captain, has signed a 12-month rolling contract with the club after initially joining on a short-term agreement until the end of the season.

Gary returned to the club as manager in January, following the departure of Dennis Wise, and the team has suffered just two defeats during 11 games since his appointment.


Gary said: "I'm delighted and very honoured. I was initially offered job until the end of the season and it took me all of two seconds to agree then, and it's similar now.

"The players now know where they stand as far as I'm concerned and we can all look forward to the future together. I was very eager to stay and I want to bring success to the club."

Leeds United chairman Ken Bates said: "We've been impressed with what Gary has done and we decided it was fair to offer him a rolling contract to enable us to plan the future of Leeds United with confidence and security."
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

75 SOLLI

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #1 på: April 03, 2008, 10:54:23 »
 ;D
Da har han rett og slett imponert styre og stell i så sterk grad, at de har gitt han denne nye kontrakten. 2 tap på 11 kamper må være godkjent........

Budda

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #2 på: April 03, 2008, 10:56:51 »
Gode nyheter. Gir Macca litt arbeidsro og mulighet til å planlegge fremover.
Endre

lufc86

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #3 på: April 03, 2008, 10:58:07 »
Veit ikkje heilt korleis signal Bates sender ut med sånne avgjerelsar, men er godt nøgd med å få kontinuitet og stabilitet på managersida. Håpa me får mykje glede av Macca i framtida. Resultata og spelemessig er me på framgang, og me får håpa at me er å finna i CCC neste sesong.

Lykke til Gary, vel fortent.
@m_sortland på twitter

75 SOLLI

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #4 på: April 03, 2008, 11:03:00 »
Ken Bates utaler seg følgende om slutten av sesongen:

"We have six games left now for the team to prove they are worthy of playing for Gary next sesason"

Her er det altså laget som må være verdige manageren, ikke motsatt!!!

pedro

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #5 på: April 03, 2008, 11:07:39 »
Rett og slett GLIMRENDE :)
Leedsomaniac

flynn

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #6 på: April 03, 2008, 11:39:27 »
Dette var en god nyhet!
Mer enn noen annet trenger denne klubben ro og langsiktig fokus. Kortsiktige løsninger gir kortvarige gleder.
Det virker som om laget nå starter å tilpasse seg det nye regimet, og nå skapes det en tillit til at i alle fall lagledelsen vil være den samme uavhengig av utfallet av sesongen. Nye koster i sommer ville helt sikkert betydd enda en utrenskning i stallen, og enda en sesongoppkjøring uten den nødvendige grunnmuren på plass.

Jeg er ikke overbevist om at Macca har det som skal til for å ta oss hele veien tilbake til toppen av engelsk fotball, men han er jo i alle fall en hyggelig fyr å ha på laget mens vi prøver!

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #7 på: April 03, 2008, 11:39:43 »
;D
Da har han rett og slett imponert styre og stell i så sterk grad, at de har gitt han denne nye kontrakten. 2 tap på 11 kamper må være godkjent........


...ja, en "hele 12 mnd kontrakt" tyder jo på at de virkelig er trygg på at han er en mann de vil ha for fremtiden  :)

Men jeg kritiserer ikke. Vi har betalt ut nok i "manager-kompensasjoner" som det er. Og foreløpig er det vel ingen fare for at han forsvinner til grønnere pastures...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #8 på: April 03, 2008, 11:43:15 »
fantastisk nyhet!!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sleivind

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #9 på: April 03, 2008, 11:46:58 »
Lukter det ikke litt Blackwell av dette da? Fikk vel ny kontrakt sein vinter/vår, og høsten samme år, så fikk han sparken.

samadhi

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #10 på: April 03, 2008, 11:52:25 »
Dette er gode nyheter. McAllister har bare vært her i ett par måneder, og ennå ikke under ett transfervindu. Likevel har han satt sitt preg på laget, og etter en noe famlende start begynner det nå å gi resultater. Vi er tette bakover, og klarer nå å dominere kampene mye mer enn vi gjorde under Wise. Når vi i tillegg vinner noen kamper ser dette bra ut.

La oss håpe på en lang fremtid med Macca som vår sjef!!
marching on together,
derudaf forever...

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #11 på: April 03, 2008, 12:08:58 »
Min personlige mening er at vi kunne ventet til siste kamp var spilt denne sesongen og gjort opp status da.

Men støtter imidlertid Mac fullt ut!

Sydhagen

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #12 på: April 03, 2008, 12:13:19 »
Min personlige mening er at vi kunne ventet til siste kamp var spilt denne sesongen og gjort opp status da.

Men støtter imidlertid Mac fullt ut!

etter min mening er det veldig viktig med stabilitet nå. ikke noe mer tull med managerskifter i hytt og pine! gi mannen tid, og jeg er sikker på at han vil skape resultatet  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

nord

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #13 på: April 03, 2008, 12:22:44 »
Godt!!  fordi Leeds trænger til en manager som virkelig har hjertet med og er stolt af at bære vores drakt!.
 

berlin

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #14 på: April 03, 2008, 12:24:00 »
;D
Da har han rett og slett imponert styre og stell i så sterk grad, at de har gitt han denne nye kontrakten. 2 tap på 11 kamper må være godkjent........


...ja, en "hele 12 mnd kontrakt" tyder jo på at de virkelig er trygg på at han er en mann de vil ha for fremtiden  :)

Men jeg kritiserer ikke. Vi har betalt ut nok i "manager-kompensasjoner" som det er. Og foreløpig er det vel ingen fare for at han forsvinner til grønnere pastures...



Du har helt rett i at Leeds neppe ønsker å betale flere "manager-kompensasjoner", og det synes fornuftig.
Jeg er overrasket, men synes det er et klokt trekk da det gir sårt tiltrengt ro. Bates benytter vel samme type kontrakt, som Wise var ansatt under, så det er ikke noe merkelig.

Hvorvidt denne kontrakten sier noe om hva Bates kommer til å finne på i sommer når det gjelder evt. salg, er vanskelig å spekulere i, det overlater jeg til den "svært så tillitsvekkende mediabransjen".

Hvorvidt Macca er aktuell for f.eks PL-klubber beror på om han får sterk suksess til neste år forutsatt opprykk i år, vil jeg tro.

Dernest, hvorvidt Macca vil fristes av noe sånt, vet vi jo heller ikke. Han ble vel fristet bort fra Leeds pga penger i sin tid. Vi kan i hvertfall bille oss inn at han er Leeds-mann, og at "vi er klubben i hans hjerte", og slik sett forblir lojal inntil han evt. får sparken. Akkurat nå kommer jeg bare på et managernavn i nyere tid, hvor mannen var totalt lidensakpelig opptatt av klubben (Sheff U), og det var/er Neil Warnock.

pale

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #15 på: April 03, 2008, 12:38:35 »
Sitat
Akkurat nå kommer jeg bare på et managernavn i nyere tid, hvor mannen var totalt lidensakpelig opptatt av klubben (Sheff U), og det var/er Neil Warnock.

På vei mot off-topic nå men jeg tar sjansen...
Dario Gradi (Crewe) bør vel også nevnes?
Og kanskje en unevnelig en som vant mot Roma sist...

Tilbake til topic:

Gode nyheter med MAcca. Som alle er enige om er det nødvendig med kontinuitet, noe vi ikke har vært bortskjemt med de siste årene.
Ser ut som laget er på rett vei om dagen og vi suser mot play-off.

Men det blir spennende og se hva som skjer når Bates selger til sommeren (?)
Nye eiere ønsker jo gjerne og få inn sine folk.
Hvis Watford mislykkes med opprykk, er det fort noen som roper på Boothroyd her igjen...
(Ja, hvor ble det av sjefsroperen forresten?)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #16 på: April 03, 2008, 12:43:31 »
BRA! Jeg har ventet på dette et par uker, og synes det er det eneste fornuftige i dagens situasjon!

Mac har vist at han kan ta laget videre fra den plattformen Dennis Wise hadde skapt, men han har fortsatt ikke vist nok til å gjøre seg fortjent til en lengre kontrakt.

Det verste som finnes må jo være å ha en manager som går 'på oppsigelse', og at spillerne nå gis forutsigbarhet til ut neste sesong er enormt bra – ikke minst for de spillerne som sitter ’løsest’.

Betyr vel sannsynligvis at også Staunton og Neil McDonald får kontraktsforlengelse?

Godt grep av Ken Bates og Styret i Leeds, igjen.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #17 på: April 03, 2008, 12:50:09 »
Sitat
Akkurat nå kommer jeg bare på et managernavn i nyere tid, hvor mannen var totalt lidensakpelig opptatt av klubben (Sheff U), og det var/er Neil Warnock.

På vei mot off-topic nå men jeg tar sjansen...
Dario Gradi (Crewe) bør vel også nevnes?
Og kanskje en unevnelig en som vant mot Roma sist...


Off-topic ja. Kort kommentar likevel:

Du har helt rett i at Gradi og Ferguson defintivt har smeltet sammen med klubben sine (Gradi er borte nå, men du verden for en fantastisk lojal karriere han hadde hos Crewe, han hadde sikkert sine tilbud, men mosto vel fristelsen da. Det er vel ikke like lett å friste Ferguson bort, hehe).

Begge er sikkert store fans av "klubbene sine". Forskjellen er at Warnock er født i Sheff U, og trådte sine barnesko på Bramall Lane, som lidenskapelig supporter. Han har altså vært Blades fan through and through hele sitt liv, og er det ganske sikkert enda, selv om CP er areidsgiveren hans.

pale

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #18 på: April 03, 2008, 12:53:19 »
Sitat
Du har helt rett i at Gradi og Ferguson defintivt har smeltet sammen med klubben sine (Gradi er borte nå, men du verden for en fantastisk lojal karriere han hadde hos Crewe, han hadde sikkert sine tilbud, men mosto vel fristelsen da. Det er vel ikke like lett å friste Ferguson bort, hehe).

Begge er sikkert store fans av "klubbene sine". Forskjellen er at Warnock er født i Sheff U, og trådte sine barnesko på Bramall Lane, som lidenskapelig supporter. Han har altså vært Blades fan through and through hele sitt liv, og er det ganske sikkert enda, selv om CP er areidsgiveren hans.

Godt poeng!

Nå satser vi på at Macca blir den nye Gradi!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #19 på: April 03, 2008, 13:41:46 »
Min personlige mening er at vi kunne ventet til siste kamp var spilt denne sesongen og gjort opp status da.

Men støtter imidlertid Mac fullt ut!

etter min mening er det veldig viktig med stabilitet nå. ikke noe mer tull med managerskifter i hytt og pine! gi mannen tid, og jeg er sikker på at han vil skape resultatet  :)

Ja, men det er vel vanlig å oppsummere sesongen og evaluere både spillere, trenere og managere etter at siste kamp er spilt?

Vi husker vel alle at Blackwell fikk fyken etter svake resultater i en sesonginnledning etter å nettopp ha skrevet under på en ny kontrakt. Ble en dyr mann det også... Det samme skjedde vel med Peter Reid!

Støtter Mac fullt ut jeg, men dette er kun hans andre managerjobb og den første i Coventry var vel ikke mye å juble for...
« Siste redigering: April 03, 2008, 15:58:57 av Webredaktøren »

Snow

  • Gjest
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #20 på: April 03, 2008, 15:06:51 »
Gary McAllister sier: Jeg er fornøyd og stolt. Jeg hadde kontrakt ut sesongen, men det tok meg bare to sekunder å akseptere den nye kontrakten ;)

Leif Egil

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #21 på: April 03, 2008, 15:30:19 »
Dette er enkelt og greit en FANTASTISK nyhet for LEEDS UNITED! Gary Mac. er mannen som bringer oss tilbake hvor vi hører "heme". Bare vent og se! :)
 

Ferre

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #22 på: April 03, 2008, 16:07:10 »
Etter en dårlig start har laget vårt bare blitt bedre og bedre. Macca-stilen begynner sakte men sikkert å vise seg, og nå er vi avhengige av at framgangen fortsetter. Er fortsatt litt usikker på om Macca er deb rette mannen til å føre oss tilbake til CCC, men akkurat nå kan vi ikke annet enn å stole på at McAllister vet hva han driver med.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #23 på: April 03, 2008, 16:09:02 »
Han kan nok føres oss tilbake til Championship, men om han kan føre oss tilbake til Premier League vil bare tiden vise...

Trond90

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #24 på: April 03, 2008, 16:43:04 »
Herlige nyheter dette ;) en manager som er Leeds og som ønsker og spille ball.. MOT
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Dennis

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #25 på: April 03, 2008, 16:47:40 »
Gary McAllister sier: Jeg er fornøyd og stolt. Jeg hadde kontrakt ut sesongen, men det tok meg bare to sekunder å akseptere den nye kontrakten ;)

Han nølte altså med å skrive under ny kontrakt? Dette lukter det Ã…ge Hareide av, lang vei!  :D
Marching on together!

Dennis

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #26 på: April 03, 2008, 16:51:32 »
...ja, en hele 12 mnd kontrakt" tyder jo på at de virkelig er trygg på at han er en mann de vil ha for fremtiden  :)

Etter hva jeg kan forstå av betydningen av en rolling-contract, som McAllister har undertegnet, så betyr det at McAllister alltid har 12 måneder igjen av kontrakten, ikke at han kun har 12 måneder igjen - fra nå. Han har altså ikke kontrakt frem til april neste år, men en rullende kontrakt som hele tiden utvides til ett nytt år.

Med andre ord, om Ken Bates ønsker å sparke McAllister, så vil han måtte betale kompensasjon for tolv måneder i fremtiden. På den andre siden, så vil også klubber som ønsker å kjøpe ut Macca, måtte betale en kompensasjon til Leeds for hans tjenester, ikke bare vente ut kontraktstiden.

Som sagt, dette er jeg ingen ekspert på, men det er slik jeg forstår det.  :)

Helt enig med midjo, i at dette er en genial løsning fra Ken Bates og Leeds-styret. Vi har ikke bare undertegnet kontrakt med en manager som kan være en løsning på lang sikt og for fremtiden, men med en klar økonomisk sikkerhet, da en eventuell fallskjerm ikke vil bli for dyr. Jeg betegner det som en vinn-vinn situasjon for begge parter.

Applaus!  8)

EDIT(H): Definisjonen på en løpende kontrakt kan også være at den utvides i det den utløper, dersom partene ønsker det. Altså, McAllister kan være ansatt ett år av gangen, med utløp og eventuell fornyelse om et år. Noen som vet eksakt i denne situasjonen? Det høres vel kanskje mer sannsynlig ut, for en fotballtrener.
« Siste redigering: April 03, 2008, 17:03:43 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #27 på: April 03, 2008, 16:55:36 »
Jepp. Virker egentlig ganske smart ordnet av Bates dette her.

Og med Mac så SPILLER vi jo til dels atraktiv fotball for tiden!

Tom S

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #28 på: April 03, 2008, 17:37:55 »
Er fortsatt litt skeptisk til om Macca er rett mann i stolen, men hans innsats og utvikling av laget gjer meg tryggere no enn da han vart tilsett.

Støtter forøvrig at Bates gir han ny forlenget kontrakt, Leeds trenger ro og kontinuitet.

Så får vi håpe Macca viser seg tilliten verdig og tar oss opp til CCC enten denne eller neste sesong.
Ingenting hadde gledet meg mer enn at Macca får like stor suksess som manager i Leeds som han hadde som spiller for oss.
COME ON LEEDS !!

berlin

Sv: Macca har skreve under på 12 nye måneder!!!
« Svar #29 på: April 03, 2008, 18:23:30 »

EDIT(H): Definisjonen på en løpende kontrakt kan også være at den utvides i det den utløper, dersom partene ønsker det. Altså, McAllister kan være ansatt ett år av gangen, med utløp og eventuell fornyelse om et år. Noen som vet eksakt i denne situasjonen? Det høres vel kanskje mer sannsynlig ut, for en fotballtrener.

Jeg er heller ingen ekspert på dette, men siste definisjonen din samsvarer med hva jeg har trodd.
Hvis ikke, så synes jeg kontrakten favoriserer den ansatte litt vel mye, med altså en 12 mnd "lønnsparaply", åkke som.

Jeg vil også tro at 12 mnd kontrakten gjelder fra signeringstidspunktet og at det ikke dreier seg om 12 nye mnd fra f.eks 1.juni 2008.