avstemning

Hvor mange poeng får vi tilbake neste uke?

0-5
25 (49%)
6-10
12 (23.5%)
11-15
14 (27.5%)

Stemmer totalt: 46

Avstemning er avsluttet: April 14, 2008, 19:55:43

Skrevet av Emne: Poeng tilbake: Avgjøres 1. mai?  (Lest 11644 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leeeeeeeeeeeeds

Poeng tilbake: Avgjøres 1. mai?
« på: April 07, 2008, 19:55:43 »
Ikke for at jeg tror det betyr noe, men det hadde vært gøy å se hva dere tror. Jeg mener det er uvesentlig og at vi greier playoff uansett.
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Ferre

Sv: Poeng tilbake
« Svar #1 på: April 07, 2008, 19:58:55 »
Tror nok det blir enten 0 eller 15. Hadde jo vært helt fantastisk om vi hadde fått tilbake alle poengene VÃ…RE...

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #2 på: April 07, 2008, 20:04:58 »
Har vel såvidt trua på 5 poeng jeg, blir spennende å se!

Dennis

Sv: Poeng tilbake
« Svar #3 på: April 07, 2008, 20:22:37 »
Jeg må si at jeg ikke har stor tro på poeng tilbake...

Dersom vi skulle blitt tilbudt 5 poeng, så er det uansett ikke noe vi burde være fornøyd med. Selvsagt burde vi takke ja, dersom alternativ ikke er noen, men det vil likevel være en urettferdig behandlig.

Det som blir VELDIG spennende, er å se hva FA vil gjøre med Luton, Bournemouth og eventuelt Southampton, hvis det samme skulle skje de lagene. Om Leeds ikke får igjen poeng, så er FA helt nødt til å fortsette i samme trend, noe jeg ikke tror vil skje.

Derfor blir utfallet meget spennede, men jeg synes - dersom vi skulle fått det - 10 poeng tilbake, også er feil, dersom ikke de nevnte klubbene blir straffet med det samme.

Altså, vi SKAL ha 15 eller alle lag i samme situasjon skal straffes like hardt.
Marching on together!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #4 på: April 07, 2008, 20:24:54 »
Football League, ikke FA som som styrer dette. Men de er jo begge to "onder"...

Dennis

Sv: Poeng tilbake
« Svar #5 på: April 07, 2008, 20:27:20 »
Football League, ikke FA som som styrer dette. Men de er jo begge to "onder"...

Beklager, bruker disse om hverandre i denne saken.

FA har heller ikke gjort oss særlig mange tjenester oppimellom. Gammeldagse oldinger i dress med haken i skyene.
Marching on together!

Sheridan

Sv: Poeng tilbake
« Svar #6 på: April 07, 2008, 21:05:04 »
6-10

berlin

Sv: Poeng tilbake
« Svar #7 på: April 07, 2008, 21:18:02 »
Tipper som mange andre at det blir 0-5, d.v.s jeg tror det blir 5.

Blir særdeles overrasket om det blir et elller annet rart tall mellom 5 og 15.
Dessuten er jeg litt redd for at det kan gi motsatt effekt på vilje og form.
Med 5 poeng er vi sikret play-off før kampene mot Yeovil og Gillingham.

0 poeng kan kanskje en gi en ny "fandenivolsk" innstilling?

Ren og skjær spekulasjon selvfølgelig.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #8 på: April 07, 2008, 21:24:25 »
Får vi tilbake 15 poeng så gir jo det oss sannsynligvis en 2. plass.

Men enig i at 0 poeng kan som - 15 gjorde tidlig i sesongen gi en ny fandenivolsk innstilling!

Tom S

Sv: Poeng tilbake
« Svar #9 på: April 07, 2008, 21:35:36 »
Enten er straffa fra FL riktig eller feil, difor er det ingenting anna enn 0 eller 15 poeng tilbake som er logisk.
Straffa er selvfølgelig feil, difor får vi tilbake poengene VÃ…RE.

Trur eg....
COME ON LEEDS !!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Poeng tilbake
« Svar #10 på: April 07, 2008, 21:39:37 »
Når saken nå legges i hendene på folk som har litt mer juridisk kompetanse enn valgfag juss fra ungdomsskolen, forventer jeg ihvertfall at det kommer rasjonelle resonnementer på bordet - og da ser jeg egentlig ikke for meg noe annet utfall enn 0 eller 15.

Men verden er jo full av kompromisser og 'hestehandler', så da kan det jo fort komme en konklusjon om at FL var i sin fulle rett til å gjøre poengtrekket - men størrelsen på straffen står ikke i forhold til 'forseelsen', og Leeds får dermed bokført 10 poeng i pluss.

Hva bookmakerne lager av odds omkring dette skal man sikkert ikke vektlegge, men Skybet har fortsatt 6-10 poeng tilbake som 'favoritt', selv om de har mottatt så mye spill på 0 poeng at oddsen på dette utfallet er halvert.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Sv: Poeng tilbake
« Svar #11 på: April 07, 2008, 21:41:03 »
TOM S... det du sier er det logiske... men i advokaters og dommeres verden ser ting annerledes ut...

2 stykker vil dele det samme eplet... more or less!!!

Derfor blir det sikkert 8 poeng tilbake!

lojosang

Sv: Poeng tilbake
« Svar #12 på: April 07, 2008, 22:01:30 »
For å være litt flåsete burde vi hatt alle poengene tilbake, samt anmeldt Football League for utpressing.
Leeds hadde valget mellom å godta en dypt urettferdig 15-poengsstraff eller stille uten spillere til seriestart.
- Leif Olav

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #13 på: April 07, 2008, 22:05:33 »
For å være litt flåsete burde vi hatt alle poengene tilbake, samt anmeldt Football League for utpressing.
Leeds hadde valget mellom å godta en dypt urettferdig 15-poengsstraff eller stille uten spillere til seriestart.

Enig! Det er som å prøve å presse oss til å gå fullstendig dukken...

Sølvreven

Sv: Poeng tilbake
« Svar #14 på: April 07, 2008, 22:34:04 »
Vi bør få alle 15 poengene tilbake, men jeg lurer på en ting. Er det en uavhengig domstol som avgjør dette, eller har FL noe å si når saken skal avgjøres? Hvis det er en uavhengig domstol, så tror jeg at vi får tilbake alle poengene. Hvis FL har noe å si, så tipper jeg at de beholder 5 poeng for ikke å miste ansikt helt, dvs 10 poeng tilbake. In's allah......  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #15 på: April 07, 2008, 22:38:38 »
FL har visst noe å si i saken ja. Det er visst en representant fra FL, en reresentant fra Leeds og en høyesterettsdommer som skal møtes for å avgjøre saken...

torivar

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #16 på: April 07, 2008, 22:57:56 »
Enig med de som sier at det er mest logisk med 0 eller 15 ilbake. Om ikke det blir 15 er jeg (tøff i trynet) tilbøyelig til å ønske 0. Vi må få igjen 15 for å klare direkte opprykk. Vi klarer playoff uten å få igjen eksempelvis 5 poeng. Klarer vi ikke det har vi likevel ingenting i playoff å gjøre, med det utgangspunktet vi har nå. For historien vil -15 og opprykk være en legendarisk prestasjon, og det var VI som gjorde det.

Står -15 skaper dette presedens, og før eller senere vil mer enn en av snøballene som stemte mot oss i høst få dette midt i trynet. Hvem vet, kanskje ett og annet kjøpelag fra Anfield eller London også, ja kanskje til og med noen fra Wales...

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #17 på: April 07, 2008, 23:00:07 »
Enig med de som sier at det er mest logisk med 0 eller 15 ilbake. Om ikke det blir 15 er jeg (tøff i trynet) tilbøyelig til å ønske 0. Vi må få igjen 15 for å klare direkte opprykk. Vi klarer playoff uten å få igjen eksempelvis 5 poeng. Klarer vi ikke det har vi likevel ingenting i playoff å gjøre, med det utgangspunktet vi har nå. For historien vil -15 og opprykk være en legendarisk prestasjon, og det var VI som gjorde det.

Står -15 skaper dette presedens, og før eller senere vil mer enn en av snøballene som stemte mot oss i høst få dette midt i trynet. Hvem vet, kanskje ett og annet kjøpelag fra Anfield eller London også, ja kanskje til og med noen fra Wales...

Bra sagt! :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28950
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Poeng tilbake
« Svar #18 på: April 08, 2008, 00:05:11 »
Jeg heller mot de som sier at 0 eller 15 poeng tilbake er det beste utfallet for oss (hvis det er noen andre som sier det, da, that is  :))

...med 15 poeng tilbake vil vi være rundt 2.plassen, men fortsatt i en slags utfordrerposisjon og all verden å spille for fremover! Da vil vi ha sjanse til å unngå denne bingoen av et play off - cupspill og være ferdig opprykket ved sesongslutt (evt).

...med 0 poeng tilbake vil vi kunne gjeninstallere denne "us against the world" - innstillingen fra i høstes (kanskje Poyet/Wise skal leies inn som konsulenter  :D) og vi vil "frese" oss gjennom de siste fem kampene av ligaen. Og ta med oss en vanvittig "go" også inn i et (evt) cupspill.

...med 5-10 poeng tilbake kan vi kanskje risikere "å lulle oss inn i" en forestillingsverden om at sesongen er over, at vi bare "går og venter" på at play off skal begynne & vi mister go'en fullstendig...

Så derfor!


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SirOlsen

Sv: Poeng tilbake
« Svar #19 på: April 08, 2008, 01:05:04 »
Jeg mener det her skal være alt eller ingenting.. personlig mener jeg vi bør få igjen alt.
Men jeg tenker på at; blir vi dømt for å ha gjort noe fælt eller galt, så bør vi vel ikke få igjen noe..
Men har vi ikke gjort noe galt, så fikk vi våre -10 poeng i slutten av forrige sesong og dermed burde ha igjen alt. Enten så har vi vært slemme, eller så har vi ikke..
-SirOlsen-

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #20 på: April 08, 2008, 08:53:07 »
Men så ryktes det fra "sikre" kilder som blant annet Norman Hunter at Bates takket nei til fem poeng i begynnelsen av mars, fordi at han vil ha alle 15...

Sydhagen

Sv: Poeng tilbake
« Svar #21 på: April 08, 2008, 09:35:21 »
Jeg heller mot de som sier at 0 eller 15 poeng tilbake er det beste utfallet for oss (hvis det er noen andre som sier det, da, that is  :))

...med 15 poeng tilbake vil vi være rundt 2.plassen, men fortsatt i en slags utfordrerposisjon og all verden å spille for fremover! Da vil vi ha sjanse til å unngå denne bingoen av et play off - cupspill og være ferdig opprykket ved sesongslutt (evt).

...med 0 poeng tilbake vil vi kunne gjeninstallere denne "us against the world" - innstillingen fra i høstes (kanskje Poyet/Wise skal leies inn som konsulenter  :D) og vi vil "frese" oss gjennom de siste fem kampene av ligaen. Og ta med oss en vanvittig "go" også inn i et (evt) cupspill.

...med 5-10 poeng tilbake kan vi kanskje risikere "å lulle oss inn i" en forestillingsverden om at sesongen er over, at vi bare "går og venter" på at play off skal begynne & vi mister go'en fullstendig...

Så derfor!




enig!  alt annet enn 15 poeng tilbake vil være verdiløst for leeds!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Poeng tilbake
« Svar #22 på: April 08, 2008, 09:50:16 »
Jeg heller mot de som sier at 0 eller 15 poeng tilbake er det beste utfallet for oss (hvis det er noen andre som sier det, da, that is  :))

...med 15 poeng tilbake vil vi være rundt 2.plassen, men fortsatt i en slags utfordrerposisjon og all verden å spille for fremover! Da vil vi ha sjanse til å unngå denne bingoen av et play off - cupspill og være ferdig opprykket ved sesongslutt (evt).

...med 0 poeng tilbake vil vi kunne gjeninstallere denne "us against the world" - innstillingen fra i høstes (kanskje Poyet/Wise skal leies inn som konsulenter  :D) og vi vil "frese" oss gjennom de siste fem kampene av ligaen. Og ta med oss en vanvittig "go" også inn i et (evt) cupspill.

...med 5-10 poeng tilbake kan vi kanskje risikere "å lulle oss inn i" en forestillingsverden om at sesongen er over, at vi bare "går og venter" på at play off skal begynne & vi mister go'en fullstendig...

Så derfor!




enig!  alt annet enn 15 poeng tilbake vil være verdiløst for leeds!

Fullstendig enig, Asbjørn, men at f.eks. 5 poeng er verdiløst, er ikke korrekt. Hva om vi havner på plassen bak play-off, tre poeng etter?
Marching on together!

Trygve

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #23 på: April 08, 2008, 09:58:00 »
Hadde vært greit og fått tilbake poeng,enig med  de som sier 0 eller 15.
Samtidig synes jeg at dette skulle vært avgjort for lenge siden, det blir litt dumt på slutten av sesongen.
Tenker da på om dette hadde vært en annen klubb, og vi rykket ned fra opprykk plass til play off plass . Letter og godta dette om det hadde vært ordnet før jul, både for Leeds og de andre klubbene i L.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Poeng tilbake
« Svar #24 på: April 08, 2008, 09:59:34 »
Det kommer jo til å bli et helvete gjennom hele sommeren om Leeds får tilbake poeng og noen andre klubber taper på det... Siste ord er ikke sagt da nei!

flynn

Sv: Poeng tilbake
« Svar #25 på: April 08, 2008, 10:25:32 »
Hvorfor er det stengt for stemmegivning nå da??

Jeg tror på ett av to utfall:
0 poeng tilbake fordi man ellers taper ansikt, og skaper et kaos i ettertid, der klubber som blir skadelidende pga eventuelle poeng vi vill fått igjen ville sendt de under diverse streker. Dessuten fordi Leeds er Leeds, og Bates er Bates, og fordi vi egentlig kjemper en omkamp vi frasa oss retten til når vi fikk the golden share i høst

5 poeng fordi det reelle poengtrekket da blir 10, altså det som er normalt for klubber som settes under administrasjon. Argumentasjonen blir i så fall at poengtrekket i fjor ble timet av Leeds slik at det i praksis ikke fikk noen betydning.

Jeg velger å tro på det første. Merker at jeg faktisk også håper det, fordi jeg tror vi alikevel klarer å spille oss til en playoff, og fordi jeg ikke tror 5 poeng vil ta oss opp til direkte opprykk.
Mer enn 5 poeng tilbake tror jeg desverre er fullstendig urealistisk...

flynn



lojosang

Sv: Poeng tilbake
« Svar #26 på: April 08, 2008, 13:28:42 »
Jeg åpnet den igjen. Så vidt jeg husker har vi samme avstemning på forsida. Gå nå ut og stem der også om du ikke har gjort det allerede.
- Leif Olav

pedro

Sv: Poeng tilbake
« Svar #27 på: April 08, 2008, 13:50:34 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-clockwatch-1150am.3016504.jp

Vi får hvertfall solid støtte, 32000 personer har hittil skrevet under. Artig med denne golfkjendisen som støtter oss så markant, kontakter innad i regjeringen har han også ;D Tror vi skal stille opp på golfturneringene hvor denne karen spiller og støtte han ;)
Leedsomaniac

Cherry

Sv: Poeng tilbake
« Svar #28 på: April 08, 2008, 14:05:22 »
....hvis man da FÃ…R poeng tilbake, blir disse da loggført etter møtet 14.April - eller når sesongen er ferdig tru......ikke veldig vesentlig - men hadde jo vært gull med ajourført tabell FØR Huddersfield -kampen da! 

Blir det flere runder etter dette møtet liksom....?

Det hadde vært BOOST det!
 

75 SOLLI

Sv: Poeng tilbake
« Svar #29 på: April 08, 2008, 15:49:11 »
TOM S... det du sier er det logiske... men i advokaters og dommeres verden ser ting annerledes ut...

2 stykker vil dele det samme eplet... more or less!!!
Derfor blir det sikkert 8 poeng tilbake!

To stk skal dele det samme eplet. Eplet har en index på 15.
Hvor mange index'er blir det pr. stk?

Svar:
i / antall = index pr. stk
15 / 2 = 7,5 pr. stk

Ergo får vi tilbake 7,5 poeng etter eple-teorien til Jarle  ;D