Skrevet av Emne: Ønsket motstander i play-off semifinalene  (Lest 12495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Ønsket motstander i play-off semifinalene
« på: April 12, 2008, 18:43:32 »
Som kjent er det fortsatt mulig for 3 forskjellige utfall for inneværende sesong:
a) Direkte opprykk ( forutsetter mye/alle poeng tilbake av de -15)
b) Play-off ( med eller uten poeng tilbake )
c) Plassering dårligere enn nr 6 ( ingen eller få poeng tilbake )

Derfor er det litt "farlig" å opprette en slik tråd, men det kan være interessant å høre hvor enige eller uenige folk er i hvilket lag man foretrekker å møte i play-off seminfinalene eller om det uvesentlig.

Her skal det altså ikke diskuteres hvor sannsynlig det er med play-off eller ikke , bruk andre tråder til det.

Dette er vel de mest aktuelle lagene: Doncaster, Southend, Forest, og med Walsall som dark horse slik at Southend eller Forest blir skjøvet ut av play-off ( Ikke Leeds, da er tråden meningsløs )

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #1 på: April 12, 2008, 18:47:11 »
Ikke Southend!

mari

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #2 på: April 12, 2008, 18:48:10 »
Ønsker meg Southend i en semifinale (og Carlilse på Wembley)
 

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #3 på: April 12, 2008, 18:48:34 »
Husk: Lag 3 og 6 møter hverandre og lag 4 og 5. Slik tabellen ser ut nå møter vi altså Doncaster.

Har ikke lyst til å møte Forest.
Doncaster har spilt bedre enn Leeds i begge kampene i sesongen, så jeg holder en knapp på Southend.  

Jon R

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #4 på: April 12, 2008, 18:50:44 »
Jeg tror de 4 lagene som ligger på plassene 3-6 pr idag blir værende over streken etter 46 kamper. Jeg tror det ender slik:
3 Nott F
4 Doncaster
5 Leeds
6 Southend

De første kampene blir dermed:
Southend vs Nottingham Forest
Leeds United vs Doncaster.

Finalen blir seff Leeds United vs Nottingham Forest foran et fullsatt Wembley der vi vinner 4-3 e.e.o i en en all time klassiker.   ;D
« Siste redigering: April 12, 2008, 18:55:06 av Jon R »
Jon R.

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #5 på: April 12, 2008, 18:51:05 »
Ønsker meg Southend i en semifinale (og Carlilse på Wembley)

Ganske så enig! (Selv om det betyr at Doncaster eller Forest rykker opp direkte og at Carlisle må nøye seg med play-off)

auren

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #6 på: April 12, 2008, 18:51:48 »
Vi spilte meget bra mot Carlisle så kanskje dem? Ser vi på de kampene vi har møtt disse lagene er stillingen:

Leeds - Carlisle: 3-2 og 1-2 (Carlisle "videre" på bortemål)
Leeds - Forest: 1-1 og 2-1 (Leeds "videre" med 3-2)
Leeds - Southend: 4-1 og 0-1/0-2??? husker ikke hvordan det gikk borte. Uansett Leeds "videre"

Carlisle har vært i kjempeform i hele vår, og sto kun med ett tap på de siste 16 kampene før møtet med Leeds. Jeg er svært usikker på hvem jeg ønsker å møte. Akkurat pr. nå går jeg for Southend.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #7 på: April 12, 2008, 18:53:48 »
Ups... glemte ut at Donny ligger bak Carlisle.. Ønsker ihvertfall ikke Donny som motstander i den første kampen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #8 på: April 12, 2008, 18:55:09 »
Nottingham på Wembley!

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #9 på: April 12, 2008, 18:58:51 »
Jeg tror de 4 lagene som ligger på plassene 3-6 blir værende over streken etter 46 kamper. Jeg tror det ender slik:
3 Nott F
4 Doncaster
5 Leeds
6 Southend

De første kampene blir dermed:
Southend vs Nottingham Forest
Leeds United vs Doncaster.

Finalen blir seff Leeds United vs Nottingham Forest foran et fullsatt Wembley der vi vinner 4-3 e.e.o i en en all time klassiker.   ;D

Du kan komme til å få rett ja.
Southend:
Southend møter nemlig Carlisle borte neste helg, og det skal bli tøft for de. Ikke bare har Carlisle den beste hjemmestatistikken av alle, de vil være toppfokusert på å sikre seg opprykk. Og deretter møter de Tranmere, også borte. Og har Tranmere fortsatt sjanse på play-off, så blir det også en heftig kamp. De
møter til slutt Port Vale, som burde være walk-over.

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #10 på: April 12, 2008, 19:12:45 »
Forest virker i godt slag de også, og har i likhet med Leeds 3 strake seire nå, og med et "koselig" avslutningsprogram (på papiret, vel og merke), tror jeg de havner på 3 eller 4 plass:

Luton(H)
Hartlepool(B)
Yeovil(H)

Sheridan

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #11 på: April 12, 2008, 19:23:47 »
Hipp som happ  ::)

vidar

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #12 på: April 12, 2008, 19:45:15 »
HÅPER VI KOMMER HELT TIL FINALEN.OG DER ER DRØMMEMOTSTANDER NOTTINGHAM F :o

75 SOLLI

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #13 på: April 12, 2008, 19:57:00 »
Jeg tror de 4 lagene som ligger på plassene 3-6 pr idag blir værende over streken etter 46 kamper. Jeg tror det ender slik:
3 Nott F
4 Doncaster
5 Leeds
6 Southend

De første kampene blir dermed:
Southend vs Nottingham Forest
Leeds United vs Doncaster.

Finalen blir seff Leeds United vs Nottingham Forest foran et fullsatt Wembley der vi vinner 4-3 e.e.o i en en all time klassiker.   ;D

Helt enig! Doncaster i semi'en, og Nottingham på Wembley!!!!!

lojosang

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #14 på: April 13, 2008, 14:32:07 »
Revnende likegyldig. Vi banker dem uansett.  8)
- Leif Olav

Trond90

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #15 på: April 13, 2008, 15:31:13 »
Ønsker å gruse Doncaster i semien, og så GRUUUSE Nottingham Forrest ennå mer!!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Dennis

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #16 på: April 14, 2008, 10:45:08 »
Ønsker også Nottingham Forest foran et fullsatt Wembley, men det er selvsagt ingen demper på noe som helst, dersom vi skulle møte (og slå) en hvilken som helst annen motstander.

Er også interessert i det psykologiske aspektet ved en play-off. Vi er uten tvil det laget som "alle" nøytrale vil holde som favoritt, kun pga navnet og det kan være både fordeler og bakdeler ved det. Selvsagt vil presset på Leeds-laget bli enormt, mens de andre - slik som Watford for to år siden - vil ha alt å vinne.

Dog tror jeg Leeds har en stor fordel med å ha spillere som John Douglas, Dave Prutton, Andy Hughes, Alan Thompson og Dougie Freedman, dersom han skulle få bli, i stallen. Samtlige av de er rutinerte erfarne typer, som jeg tror vil gå foran når det blåser som verst. Der lag som Arsenal nok mangler denne rutinerte dynamoen som aldri gir opp, mener jeg alle de kan komme til sin rett i en slik situasjon. Det er ikke alle lagene vi eventuelt skal møte som kan slå i bordet med spillere som har erfaring fra Premier League og Champions League.

Det håper jeg kan tale til vår fordel.
Marching on together!

Sølvreven

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #17 på: April 14, 2008, 11:45:52 »
Jeg ønsker kun å rykke rett opp  :D. Men tror vel at det blir Forest i finalen.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #18 på: April 14, 2008, 12:20:28 »
En mulig finale ( eller semifinalemøte ) med Forest, er jo gigantenes møte. Tror ingen av de vil være favoritter da. Forest tapte overraskende for Yeovil Town i fjor. Etter først å ha slått de 2-0 på bortebane, klarte de det kunststykket å tape 2-5 på hjemmebane.

En play-off finale må sies å være større enn alle mulige cupfinaler, tror f.eks ingen ville bytte en play-off finale mot en FA-cup finale. Det ligger altså i kortene at veldige mye står på spill. Forest vil nok har om mulig enda sterkere motivasjon enn Leeds, pga at det har feilet marginalt 2 år på rad.

Blir det denne drømmefinalen(?), vil vi nok få se en kamp med utrolig nerve, jeg kan vanskelig forestille meg en klar seier til noen av lagene. Det kan bli typisk bli 2-målseier fordi et av lagene må blottlegge seg på slutten for å utlikne. Ekstraomganger og straffespark er vel heller ikke utenkelig.

Det blir en rysare, om vi er så heldige å nå Wembley.

janove

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #19 på: April 14, 2008, 12:27:20 »
Ser at noen etterlyser dato for plauoff semifinaler.
Disse spilles slik.
5. og 6. laget spiller hjemmekamp henholdsvis fredag 9. mai og mandag 12. mai.
Returkampene spilles torsdag 15. mai og fredag 16. mai.
« Siste redigering: April 14, 2008, 12:30:50 av janove »

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #20 på: April 14, 2008, 12:38:03 »
Dette blir en rysare uansett motstander, men holder likevel en knapp på Southend som ønskemotstander i en semi. Hvis vi vinner den er det vel sannsynlig at Forest blir de vi møter i avgjørende kamp på Wembley. Liker ikke i det hele tatt at våre gutter har hatt en tendens til å svikte i vinn eller forsvinn sammenhenger!!!
Yeboahs vitne

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #21 på: April 14, 2008, 14:38:38 »
Ser at noen etterlyser dato for plauoff semifinaler.
Disse spilles slik.
5. og 6. laget spiller hjemmekamp henholdsvis fredag 9. mai og mandag 12. mai.
Returkampene spilles torsdag 15. mai og fredag 16. mai.


Takker, godt å vite!

Setter av datoene til Three Lions Pub i Trondheim.

lojosang

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #22 på: April 14, 2008, 14:44:51 »
Oi! Ved 16. maikamp blir det trangt om plassene i Brattørgata, ja. Sikkert mange som skal justere promillen før 17.
- Leif Olav

KeyserSoze

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #23 på: April 14, 2008, 15:47:55 »
Det er bekreftet på Skysports.com at kampene blir sendt på Sky. Tar det da for gitt at SportN også kjenner sin besøkelsestid.
 

Per-Stian

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #24 på: April 14, 2008, 17:04:11 »
Nottingham i playoff-finalen er vel alles ønskjedraum. Kven vi slår i semien er eitt feitt for meg.

LEEDS 3-2 Nott'm Forest
Freedman 2, Kilkenny

stian

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #25 på: April 20, 2008, 12:28:47 »
Utviklingen i de siste kampene er interessant med Leeds-øyne: Carlisle kan være i ferd med å kollapse, samtidig som Forest viser god form. Jeg spår at Carlisle roter seg bort mot Bournemouth i den siste kampen og at det er Forest som tar den siste opprykksplassen.

Jeg vil mye heller møte et Carlisle som er preget av å ha skuslet bort direkte opprykk enn et Forest som er i flyten. Hvis det er Carlisle, Doncaster, Southend og Leeds som skal møtes i playoff-kampene er det ingen tvil om hvem som er favoritt.

berlin

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #26 på: April 20, 2008, 13:08:59 »
Hvis det er Carlisle, Doncaster, Southend og Leeds som skal møtes i playoff-kampene er det ingen tvil om hvem som er favoritt.

Southend

stian

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #27 på: April 20, 2008, 14:00:30 »
Hvis det er Carlisle, Doncaster, Southend og Leeds som skal møtes i playoff-kampene er det ingen tvil om hvem som er favoritt.

Southend

Ikke helt Southend jeg tenkte på  :)

De har vært i god form i det siste, bortsett fra glippen hjemme mot Northampton, men hvis vi også holder flyten de siste kampene så er elleveren til Leeds langt bedre. Vi knuste Southend i hjemmekampen og tapte knepent borte i den aller dårligste perioden av sesongen. Jeg har liten tro på at det skal være Southend som nekter oss opprykk.

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #28 på: April 20, 2008, 15:41:33 »
Tror egentlig det er det samme hvem vi møter i semifinalene.  Alle lagene vil nok være like tent og resultatene beror ofte på tilfeldigheter.  Håper Leeds vil gjøre det bedre enn hva de har for vane i slikt "cup" spill.
Det laget jeg helst vil unngå hvis vi kommer til semifinalene er Forest.

Wannabe

Sv: Ønsket motstander i play-off semifinalene
« Svar #29 på: April 23, 2008, 16:21:08 »
Jeg tror de 4 lagene som ligger på plassene 3-6 pr idag blir værende over streken etter 46 kamper. Jeg tror det ender slik:
3 Nott F
4 Doncaster
5 Leeds
6 Southend

De første kampene blir dermed:
Southend vs Nottingham Forest
Leeds United vs Doncaster.

Finalen blir seff Leeds United vs Nottingham Forest foran et fullsatt Wembley der vi vinner 4-3 e.e.o i en en all time klassiker.   ;D
Ikke glem å satse en femmer på at det er akkurat dette som kommer til å skje, da...!

MOT