Skrevet av Emne: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...  (Lest 2749 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« på: April 22, 2008, 12:44:43 »
Etter å ha vært snublende nær garantert play-off plass lørdag, kan det se ut som om mange velger å se bort fra at Brighton faktisk sørget for fortsatt spenning. Det gjelder mange her inne på forumet (det er kanskje ikke så farlig), men det gjelder også mange av de som er nærmere klubben og spillerne. Synes alle intervjuer, sitater og kommentarer lukter av "play-off plassen er så godt som sikret, kun teori kan frata oss plassen etc etc".

Dette er i mitt hode en livsfarlig holdning! Brighton skal altså møte Bristol Rovers borte, de har ingen verdens ting å spille for, og Swansea hjemme, som er langt inne i festrusen og sikkert ikke ofrer hverken liv eller lemmer i den siste kampen. 6 poeng her må i en slik situasjon påregnes.

Leeds møter Yeovil borte fredag. OK, de har heller ikke noe å spille for, rent bortsett fra at de faktisk møter Leeds United, som til alt overmål hoverte med "Where's Yeovil?" før sesongstart. Ingen bør betvile at motivasjonen er på topp der i gården, og at dette er en kamp som kan vippe alle veier.
Uten 3 poeng her blir det kniven på stripen hjemme mot Gillingham. Hjemmestatistikken vår i 2008 er nok til å dokumentere at det ikke er nok å stille skoene ut på banen for å vinne den heller. Det snakkes om nærmere 35.000 tilskuere... Fantastisk støtte å få om ting flyter, men hva skjer 15 minutter ut i andre omgang om Gills tar ledelsen ? Isolert sett er også dette en kamp som ender med tap i, la oss si 2 av 10 tilfeller minst.

Mitt poeng er at "it ain't over till it's over." Alle nye "takk-for-en-strålende-sesong,-lykke-til-i-playoff-finalen" kommentarer er med å underbygge spillerenes tro på at dette faktisk er i boks allerede.

For mitt vedkommende velger jeg å konstatere at vi har store muligheter, men her tas ingenting for gitt.
Skulle ønske jeg så denne holdningen hos spillere, trenere, styreformenn osv også !

flynn

Sleivind

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #1 på: April 22, 2008, 12:52:03 »
Folkene i Leeds er nok 100% klar over at vi de faktisk kan miste play-off plassen.

Men jeg personlig, nekter å tro at vi greier å rote vekk dette nå. Og hvis vi mot all formodning skulle greie det, så tror jeg det blir tyngre å svelge enn både nedrykk fra PL og CCC tilsammen!

Promotion 2010

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #2 på: April 22, 2008, 12:53:17 »
Profesjonell holdning, gutt.....  ;D

Jeg hører på Macca, jeg, og jeg er 100% sikker på at ikke han har landet ennå...

Lytt til intervjuet hans etter Millwall-kampen: "Vi ble rundspilt... Vi hadde flaks..."

Det blir nok full skjerpings i de to siste. Jeg er litt glad for at laget ikke ble klart for Play-Off så tidlig. Da har vi minst en kamp til å være skjerpet, og har større sjanse for å beholde den innstillingen....hvis det blir Play-Off!!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #3 på: April 22, 2008, 12:57:48 »
Dønn enig i innlegget ditt, flynn, og jeg mener, som promo, at det faktisk kan være godt at det ikke allerede er sikret. Dermed kan vi ikke slappe av de siste kampene og kanskje miste totalt fokus inn mot play-off. Motsetningen kunne selvsagt vært at vi kunne hatt full fokus på play-off, men det kan gå begge veier.

Så får vi ta tilbake 15 poeng og direkte opprykk som en uventet, men rettferdig bonus!  8)
Marching on together!

auren

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #4 på: April 22, 2008, 14:18:14 »
At play off på langt nær er sikret er vel ikke å ta for hardt i. Drillo ville nok sikkert kommet med prosenter på over 80% sikkerhet at vi ender på topp 6. Synes det er mer illevarslende at mange tar nesten like for gitt at vi kommer til å rykke opp via play off. Sjansen for å rykke opp via play off skal vel være sånn ca. 25% for alle involverte lag.

Positiviteten når det gjelder opprykk skyldes jo hovedsakelig bra spill siste 10-12 kamper, og det faktum at vi kan få alle 15 poeng tilbake, noe som vil si at vi rykker direkte opp. Dette overskygger nok det grusomme faktum hvis vi nå skulle snuble siste to kamper og ikke få noen poeng tilbake. Jeg sitter med en følelse at enten så sikrer vi play off på egenhånd, eller så får vi minst 2 poeng tilbake, evt. alle 15. Det at vi skal ende på 7.plass ser jeg på som svært lite sannsynlig.

Da må vi være uheldige både i spill og "kjærlighet"  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B_Ød

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #5 på: April 22, 2008, 15:50:29 »
hvis vi skulle snuble nå, og Brighton skulle få den siste playoff plassen, er jeg redd vi ikke får noen poeng tilbake i det hele tatt. Kan ikke tenkte meg at ligaen gir tilbake poeng hvis det griper inn i tabellsituasjon utover rokkering blant de 4 som evt måtte være klare for playoff, og vi er blandt dem. På denne måten kan de gi tilbake samtidig som de ikke "taper ansikt".
Ups & Ups!!

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #6 på: April 22, 2008, 19:31:42 »
Vi må tape de to siste, mens Brighton må vinne de to siste for at dem skal kunne snyte oss for playoff-plassen. Vi er fire poeng og såvidt jeg husker 33 plussmål foran!

Dessuten så har Swansea fått beskjed av The Football League at de kan vente med å feire opprykket sitt til poengsaken i Leeds er over...
« Siste redigering: April 22, 2008, 20:04:22 av Webredaktøren »

Stewart Harvey

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #7 på: April 22, 2008, 19:56:18 »
Kan ikke tenkte meg at ligaen gir tilbake poeng hvis det griper inn i tabellsituasjon utover rokkering blant de 4 som evt måtte være klare for playoff....

Dette er en vanlig misforståelse. Ligaen har ingenting med selve avgjørelsen å gjøre. Avgjørelsen tas av en "voldgiftsdomstol" som ikke skal ta noen utenforliggende hensyn enn de juridiske.

 

jaho

  • Gjest
Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #8 på: April 22, 2008, 23:35:40 »
Helt enig med Flynn`s gode åpningsinnlegg. Dette er langt fra over... Fikk ved Brighton`s seiersmål lørdag en lei følelse,og flash-back til Drillo`s EM-kvalik kamp mot Tsjekkia før EM -96 var det vel..der vi var klare for EM helt til sluttminuttene, da Tsjekkerne utlignet, etter en feil av vår gamle venn Alfie mener jeg det var.. Vi hadde fortsatt 2 kamper å avgjøre på, men det gikk "åt skogen.." Veldig sannsynlig at Brighton slår Bristol Rovers som ikke har noe å spille for.. Samme mot Swansea, som heller ikke er spesiellt happy for Leeds arbitration-sak..de får nå heller ikke trofeet som vinnere av Leauge 1 denne helga på sin hjemmebane, noe som sikkert er sårt.. Man kan si så mye man vil om at de er proffesjonelle, og ønsker å vinne, men så lenge det er snakk om å gjøre Leeds et pek,tror jeg det er viktigere faktisk...så Brighton kan fort ta full pott med 6 poeng på disse to kampene.
Leeds møter Yevol borte, deres høydepunkt i år, og de er jo litt "giant-killers" , og spillemessig har det jo kladdet veldig for oss de siste to kampene. Uten seier her kan det fort bli nerver mot Gills den siste kampen, 35 000 tilskuere, og et Gills som kanskje fortsatt kan berge plassen. Hvis de allerede er nede, har de mulighet til å ødelegge en feiring, sikkert god nok motivasjon det.. Må si jeg tror vi klarer dette, men langt fra sikker..  :-\
« Siste redigering: April 22, 2008, 23:38:00 av jaho »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #9 på: April 22, 2008, 23:44:32 »
Jeg er ikke spesielt opptatt av bjørneskyting, men er merkelig avslappet til playoff-problematikken etter hvert.

Mest trolig ordner Leeds playoff selv. Men først og fremst har jeg liten tro på at Leeds kommer TOMHENDT fra den pågående saken. Muulig det "bare" blir penger, men jeg forventer egentlig en del poeng også (som altså fort kan vise seg "unyttige" om det "bare" blir et playoff som vi strengt tatt sikret selv).

Om Leeds kommer seirende fra semifinaler og finale (spesielt dén), er jeg mer usikker på.


Derfor hadde "full pakke" & direkte opprykk vært så velsiiiigna godt  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #10 på: April 23, 2008, 00:02:31 »
Om fire døgn er kampen mot Yeovil ferdigspilt, og jeg tror Leeds er topp motiverte for å vinne den kampen, for å sikre play-off før Gillskampen.

Vinner Gills helgens hjemmekamp mot Swindon har det alt å spille for selv om alle 3 lagene over de vinner. De har riktignok dårligere målforskjell enn lagene over, men det er også snaut tvilsomt om både Crewe, Millwall og Cheltenham alle tar 3 poeng til helgen.

Nok en grunn til å vinne kampe mot Yeovil, er at 15-poengs avgjørelsen kommer i forkant.
Vanskelig å spå hvordan et "0-poeng tilbake" vil slå ut mentalt, så nær Gillskampen,
men jeg tror nok dette surrer like mye i hodet på spillerne som oss supportere, selv om man prøver å opprettholde fokus på det man kan gjøre noe med, nemlig kampene. Man må regne med en ganske stor skuffelse, hvis straffe opprettholdes.

Seier mot Yeovil vil roe nervene betraktelig, om vi ikke får hjelp av Bristol Rovers da.

Wannabe

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #11 på: April 23, 2008, 19:33:07 »
Kan ikke tenkte meg at ligaen gir tilbake poeng hvis det griper inn i tabellsituasjon utover rokkering blant de 4 som evt måtte være klare for playoff....

Dette er en vanlig misforståelse. Ligaen har ingenting med selve avgjørelsen å gjøre. Avgjørelsen tas av en "voldgiftsdomstol" som ikke skal ta noen utenforliggende hensyn enn de juridiske.


Enig. En ting er at volgiftsinstansen som saken ligger hos, nok må gjøre seg opp en mening om dette før serien er ferdigspilt, (offentliggjøringen kan komme litt senere).

I tillegg er nok ikke dette noe man tillater seg å skjele hen til. Nei, jeg tror ikke vi kan riskikere å bli "dobbelt skadelidende" om vi blir stående med max. 72 poeng og Brighton går forbi. Mye utrolig har skjedd, men dette ville være i overkant!

MOT
 

B_Ød

Sv: Om å selge skinnet før bjørnen er skutt...
« Svar #12 på: April 29, 2008, 13:14:23 »
Kan ikke tenkte meg at ligaen gir tilbake poeng hvis det griper inn i tabellsituasjon utover rokkering blant de 4 som evt måtte være klare for playoff....

Dette er en vanlig misforståelse. Ligaen har ingenting med selve avgjørelsen å gjøre. Avgjørelsen tas av en "voldgiftsdomstol" som ikke skal ta noen utenforliggende hensyn enn de juridiske.


...vil ikke dette også da bety at det bør bli 15 eller ingen poeng tilbake ?? Kan ikke se noen grunn til at vi får tilbake litt..med mindre det er graderinger av juridiske feil ??
Ups & Ups!!