Skrevet av Emne: Avgjørelsen er tatt: Ingen poeng tilbake  (Lest 27916 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #120 på: Mai 01, 2008, 18:45:51 »
Jeg sliter litt med å forstå dette her jeg. For meg så ser det ut som om panelet har kritisert FL for det meste som er blitt gjort i denne saken. Alikevel blir FL frikjent? Og er grunnen til at vi ikke fikk noen poeng tilbake, at det drøyde for lenge før Leeds gjorde noe med saken?
Det jeg er mest overrasket over og har litt problemer med å forstå, er at det var grunnlag for å bygge forventninger om noen poeng tilbake, for det var det tydeligvis. Vi har tydeligvis også hatt mulighet til å få noen poeng tilbake. Kanskje skulle vi slått til, en semi i dobbeltkamp mot Forest kan bli tøff.

Det er også slik at de som mente det måtte bli "alle poengene eller ingen" har fått rett. Hvis valget sto mellom disse to, har tross alt prinsippet om idrettens selvdømme stått sterkt og fått avgjørende betydning. Selv Bates vet (har som et minimum rådgivere som evner å få ham til å skjønne det) at løpet vedrørende de minus 15 er kjørt. Vi får nullstille, og håpe på play-off, som jo er noe å se frem til, men ikke hvis vi mislykkes!!

MOT


Jeg skjønner det ikke, hvordan kan FL gjøre "alt" galt, og alikevel gå fri? Og det med idrettens selvdømme er det reineste bullshit i denne saken. De som sitter som de høye herrer og leverer ut straffer, kan ikke sitte og straffe seg sjøl! For det er jo helt åpenbart at FL ikke har visst hva de holdt på med her...

Wannabe

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #121 på: Mai 01, 2008, 18:46:51 »
surt, men ble helt klart ikek overrasket,
kunne vi ikke bare fått 25 minus i fjor da?!
trengte ikke å ødelegge denne sesongen på forhånd,
men er imponert over det gutta har gjort.

MOT!
Tror nok det ville vært så sin sak å "straffe" oss med minus 25 forrige sesong som like gjerne kunne vært minus 250000 poeng. På sett og vis skal vi fortsatt være fornøyd med at klubben består!

Og sesongen ødelagt? Vel, selv etter å ha deltatt på noen av sesongen over-trådene, så må man innrømme at fremdeles er den ikke over!

MOT
 

Wannabe

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #122 på: Mai 01, 2008, 18:53:37 »
Jeg sliter litt med å forstå dette her jeg. For meg så ser det ut som om panelet har kritisert FL for det meste som er blitt gjort i denne saken. Alikevel blir FL frikjent? Og er grunnen til at vi ikke fikk noen poeng tilbake, at det drøyde for lenge før Leeds gjorde noe med saken?
Det jeg er mest overrasket over og har litt problemer med å forstå, er at det var grunnlag for å bygge forventninger om noen poeng tilbake, for det var det tydeligvis. Vi har tydeligvis også hatt mulighet til å få noen poeng tilbake. Kanskje skulle vi slått til, en semi i dobbeltkamp mot Forest kan bli tøff.

Det er også slik at de som mente det måtte bli "alle poengene eller ingen" har fått rett. Hvis valget sto mellom disse to, har tross alt prinsippet om idrettens selvdømme stått sterkt og fått avgjørende betydning. Selv Bates vet (har som et minimum rådgivere som evner å få ham til å skjønne det) at løpet vedrørende de minus 15 er kjørt. Vi får nullstille, og håpe på play-off, som jo er noe å se frem til, men ikke hvis vi mislykkes!!

MOT


Jeg skjønner det ikke, hvordan kan FL gjøre "alt" galt, og alikevel gå fri? Og det med idrettens selvdømme er det reineste bullshit i denne saken. De som sitter som de høye herrer og leverer ut straffer, kan ikke sitte og straffe seg sjøl! For det er jo helt åpenbart at FL ikke har visst hva de holdt på med her...
Akkurat som her i Norge, er jeg redd: Arrangøren av konkurransen legger reglene, og fastsetter/praktiserer sanksjoner etter eget forgodtbefinnende. Det skal mye til at instanser utenfor idretten selv anser seg kompetente til å overprøve. Det er på en måte det samme prinsippet som at dommeren på en fotballbane dømmer, det er ingen klageinstans. Noe av det samme prinsippet gjelder avgjørelser som treffes på skrivebord bak en kontordør. Avgjørelsen er endelig, og når vi ikke har tatt det vi er blitt tilbudt, er FLs avgjørelse "lov". Er klar over at det har vært unntak fra dette prinsippet både i England og Italia, men i vårt tilfelle er tidspunktet avgjørelsen kommer på også avgjørende.

MOT
 

berlin

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #123 på: Mai 01, 2008, 18:54:15 »
Jeg sliter litt med å forstå dette her jeg. For meg så ser det ut som om panelet har kritisert FL for det meste som er blitt gjort i denne saken. Alikevel blir FL frikjent? Og er grunnen til at vi ikke fikk noen poeng tilbake, at det drøyde for lenge før Leeds gjorde noe med saken?
Det jeg er mest overrasket over og har litt problemer med å forstå, er at det var grunnlag for å bygge forventninger om noen poeng tilbake, for det var det tydeligvis. Vi har tydeligvis også hatt mulighet til å få noen poeng tilbake. Kanskje skulle vi slått til, en semi i dobbeltkamp mot Forest kan bli tøff.

Det er også slik at de som mente det måtte bli "alle poengene eller ingen" har fått rett. Hvis valget sto mellom disse to, har tross alt prinsippet om idrettens selvdømme stått sterkt og fått avgjørende betydning. Selv Bates vet (har som et minimum rådgivere som evner å få ham til å skjønne det) at løpet vedrørende de minus 15 er kjørt. Vi får nullstille, og håpe på play-off, som jo er noe å se frem til, men ikke hvis vi mislykkes!!

MOT


Jeg skjønner det ikke, hvordan kan FL gjøre "alt" galt, og alikevel gå fri? Og det med idrettens selvdømme er det reineste bullshit i denne saken. De som sitter som de høye herrer og leverer ut straffer, kan ikke sitte og straffe seg sjøl! For det er jo helt åpenbart at FL ikke har visst hva de holdt på med her...

En sak har alltid 2 sider, heter det. Hadde det vært helt opplagt at Leeds hadde rett, hadde vi ikke sittet å ventet på radio 1.mai, omtrent like nervøse som våre foreldre eller besteforeldre var når Tyskerne invaderte Norge under 2.verdenskrig. Da hadde saken vært avgjort før.

Personlig har jeg tillit til at panelet har vurdert saken riktig, og Bates selv sa jo på forhånd at han var imponert over profesjonaliteten til panelmedlemmene. Han sa: "Normalt vil det komme enkelte lekkasjer, men ikke fra disse 3, og det er imponerende." Han mente dessuten at de hadde høy kompetanse.

Ferre

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #124 på: Mai 01, 2008, 18:54:35 »
Nå blir bare prestasjonen vår enda større da vi rykker opp med -15 poeng.

MOT, and f**k off to the FL!

Sleivind

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #125 på: Mai 01, 2008, 19:02:42 »
Jeg sliter litt med å forstå dette her jeg. For meg så ser det ut som om panelet har kritisert FL for det meste som er blitt gjort i denne saken. Alikevel blir FL frikjent? Og er grunnen til at vi ikke fikk noen poeng tilbake, at det drøyde for lenge før Leeds gjorde noe med saken?
Det jeg er mest overrasket over og har litt problemer med å forstå, er at det var grunnlag for å bygge forventninger om noen poeng tilbake, for det var det tydeligvis. Vi har tydeligvis også hatt mulighet til å få noen poeng tilbake. Kanskje skulle vi slått til, en semi i dobbeltkamp mot Forest kan bli tøff.

Det er også slik at de som mente det måtte bli "alle poengene eller ingen" har fått rett. Hvis valget sto mellom disse to, har tross alt prinsippet om idrettens selvdømme stått sterkt og fått avgjørende betydning. Selv Bates vet (har som et minimum rådgivere som evner å få ham til å skjønne det) at løpet vedrørende de minus 15 er kjørt. Vi får nullstille, og håpe på play-off, som jo er noe å se frem til, men ikke hvis vi mislykkes!!

MOT


Jeg skjønner det ikke, hvordan kan FL gjøre "alt" galt, og alikevel gå fri? Og det med idrettens selvdømme er det reineste bullshit i denne saken. De som sitter som de høye herrer og leverer ut straffer, kan ikke sitte og straffe seg sjøl! For det er jo helt åpenbart at FL ikke har visst hva de holdt på med her...

En sak har alltid 2 sider, heter det. Hadde det vært helt opplagt at Leeds hadde rett, hadde vi ikke sittet å ventet på radio 1.mai, omtrent like nervøse som våre foreldre eller besteforeldre var når Tyskerne invaderte Norge under 2.verdenskrig. Da hadde saken vært avgjort før.

Personlig har jeg tillit til at panelet har vurdert saken riktig, og Bates selv sa jo på forhånd at han var imponert over profesjonaliteten til panelmedlemmene. Han sa: "Normalt vil det komme enkelte lekkasjer, men ikke fra disse 3, og det er imponerende." Han mente dessuten at de hadde høy kompetanse.

Jada, panelet har nok vært tvers igjennom profesjonelle osv. Men jeg sliter fremdeles med å forstå straffen. Panelet kritiserer jo FL på de fleste punktene i denne saken. Og hvis FL har gjort så mye gale, hvorfor sitter Leeds igjen som syndebukken?

Erik_

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #126 på: Mai 01, 2008, 19:08:04 »
Det verste er at det ikke kom noe svar på om det var rett eller galt å trekke Leeds for 15 poeng, pga brudd på regler som ikke finnes... det kom vel aldri så langt.

Så da er det vel bare å be om en høring før sesongstart for lag som Rotherham, B'mouth og Luton. Så slipper de unna dette svineriet med ytterligere trekk av poeng.

En farse som endelig er over. Ã… vente helt til 1. mai med å kunngjøre dette er helt hinsides. Og å komme med slike grunner for å avvise saken er helt latterlig. Kjøpt og betalt er følelsen jeg sitter igjen med. Useriøst...

Forventet null poeng tilbake, men hadde et håp om skikkelig saksbehandling i allefall. Svada og bare svada. Gillingham skal ned på lørdag. Håper Forest kaprer 2. plassen, slik at vi kan gruse sutrekoppene Carlisle og Doncaster i semi og finale.

Men de kjøper vel dommerne også denne "Mikke Mus League" greia.

Ã… som jeg hater Football League!

Ikke så glad i Bates heller... :)

berlin

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #127 på: Mai 01, 2008, 19:09:55 »
Jada, panelet har nok vært tvers igjennom profesjonelle osv. Men jeg sliter fremdeles med å forstå straffen. Panelet kritiserer jo FL på de fleste punktene i denne saken. Og hvis FL har gjort så mye gale, hvorfor sitter Leeds igjen som syndebukken?

Best å vente litt, tipper jeg. I løpet av morgendagen (senest) finnes det nok noen kommentarer fra seriøse aviser/medier etc om saken, hvis man er interessert. Fra Leeds-hold vil man nok ikke få fullt ut objektive kommentarer, hverken fra klubben, ulike Leeds-fora eller subjektive "pundits"

SirOlsen

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #128 på: Mai 01, 2008, 19:15:40 »
Dette er en trist dag i fotballens historie! Ikke bare trist, men tragisk!

Jeg kan ikke se noe sted noen argumenter/dokumentasjon som peker dithen at en poengstraff på -15 poeng i oppstarten av denne sesongen inneholder noe snev av juridisk hold.

Jeg var hellig overbevist om at saken vår var soleklar og at vi ville få tilbake poengene. Det gjrode vi desverre ikke, og en ny "list" er lagt i engelsk fotball.

Men ærlig talt.. det er en ting jeg ikke forstår.. i det store og hele var det vel penger som var store stridstema i bunn og i grunn i denne saken uansett. Jeg skjønner bare ikke da at man må blande snørr og barter og begynne å trekke poeng. Hva skal man blande poeng borti dette for?
Og på en annen side.. om dette var snakk om penger, da er det jo noen som biter seg selv i halen ved å stikke kjepper i Leeds hjul, da et opprykk vil føre mere penger til kassa.

Nei, jeg gidder ikke reflektere mere over dette nå. Den lenge ventede avgjørelsen er nå tatt, den gikk ikke i vår favør, og ja jeg er fryktelig skuffet. Mange har vel også bitt seg merke i at jeg ikke er den som ser mest lyst på Leeds i en turnering som play-off. Det gjør jeg ikke nå heller... men nå håper jeg Leeds United kan "betale tilbake" alle oss hardbarka supportere av alget som gang på gang går på smell etter smell ved å gjøre jobben sin i play-off turneringen! Det synes jeg ærlig talt Leeds skylder oss!

Marching on to fokkings gether!

We are LEEDS LEEDS LEEDS! AMEN!
-SirOlsen-

Joe Jordan

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #129 på: Mai 01, 2008, 20:23:36 »
Dette ble akkurat slik jeg forutså, FL får litt ris og stauts quo for Leeds. Greit nok, nå er endelig denne farsen over og det er bare å brette opp ermene og gjøre jobben sjøl. Må vel nevne at jeg også her er realist og tror at det vil glippe og at det blir ny sesong i denne patetiske ligaen...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #130 på: Mai 01, 2008, 20:28:06 »
Det ligger en stor pdf-fil på nettsidene til The Football League, hvor konklusjonene kommer ganske klart fram. Tungt stoff, men forholdsvis greit å tolke hovedpunktene.

Primært:

1.
Det at Leeds i sin tid formelt skrev under på at de godtok straffen på minus 15 er ene og alene grunn nok til å avvise saken.
2.
Leeds får hovedansvaret for at saken har trukket så ut i tid – det i seg selv er også grunn god nok til å avvise saken.

Utfra dette kan en si at saken er blitt avvist pga teknikaliteter, men arbitrationpanelet har også gjort en vurdering av Leeds argumenter i saken, og konkludert med følgende:

3.   
The Football League har i kraft av sin generelle myndighet over sine medlemsklubber, rett til å ilegge Leeds den straffen de har fått.

I konklusjonen ligger også et ’postscript’ som ganske direkte kritiserer manglene/unøyaktighetene ved The Football League sitt regelverk, med en klar oppfordring om at dette nå revideres for å gi forutsigbarhet for alle andre klubber som havner i samme situasjon som Leeds.

Interessant er det også at Rotherham FC er oppført som ’claimant’ i saken på Leeds sin side.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #131 på: Mai 01, 2008, 20:48:31 »
Greit og oversiktilig. Takk!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Joe Jordan

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #132 på: Mai 01, 2008, 20:52:39 »
1.
Det at Leeds i sin tid formelt skrev under på at de godtok straffen på minus 15 er ene og alene grunn nok til å avvise saken.

Det er nettopp dette punktet som har vært klart hele tiden, så jeg forstår ikke hvorfor denne saken har trukket så vannvittig ut i tid, det måtte da være rimelig enkelt å forkaste anken når man tross alt har skrevet under på at man godtar -15 poeng?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Sleivind

Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #133 på: Mai 01, 2008, 21:20:35 »
1.
Det at Leeds i sin tid formelt skrev under på at de godtok straffen på minus 15 er ene og alene grunn nok til å avvise saken.

Det er nettopp dette punktet som har vært klart hele tiden, så jeg forstår ikke hvorfor denne saken har trukket så vannvittig ut i tid, det måtte da være rimelig enkelt å forkaste anken når man tross alt har skrevet under på at man godtar -15 poeng?



Leeds mente vel at de ble tvunget til å signere denne avtalen. Det var jo valget mellom å skrive under eller å ikke få være med i ligaen.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Torsdag Klokken 18.00. Hva skjer? Blås ut eller rop HALLELUJA
« Svar #134 på: Mai 01, 2008, 21:35:47 »
1.
Det at Leeds i sin tid formelt skrev under på at de godtok straffen på minus 15 er ene og alene grunn nok til å avvise saken.

Det er nettopp dette punktet som har vært klart hele tiden, så jeg forstår ikke hvorfor denne saken har trukket så vannvittig ut i tid, det måtte da være rimelig enkelt å forkaste anken når man tross alt har skrevet under på at man godtar -15 poeng?


Ja, det trodde jeg også.

Når jeg leser konklusjonen ser jeg imidlertid at det er vist såvidt stor respekt for Leeds argumenter - og den prinsipielle natur som ligger i saken - at arbitrationpanelet har ønsket å bruke tid på å vurdere alle aspekter, noe som bør være til gode både for The Football League og alle andre klubber som kommer i samme situasjon som Leeds.

Er egentlig ikke så overrasket over konklusjonen, og tror at Leeds og Bates etterhvert vil få kreditt for å ha tvunget fram en høyst nødvendig gjennomgang av The Football League sitt regelverk. 

Synes det ligger en del annen interessant informasjon i den lange og utførlige konklusjonen også, men som nevnt i en annen tråd - nå flytter vi fokuset over på sport!!  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Peters

Sv: Avgjørelsen er tatt: Ingen poeng tilbake
« Svar #135 på: Mai 02, 2008, 00:16:42 »
Får vi forsatt ikke vite hva vi har gjort galt ??????
Vi skrev jo under på -15 for å få spille lisensen vår tilbake!!!!

Jeg blir aldri klok på denne begredelige historien... :(

Runar

Sv: Avgjørelsen er tatt: Ingen poeng tilbake
« Svar #136 på: Mai 02, 2008, 11:34:43 »
Latterlig utpressing av FL!

Må godta straffen ellers blir vi utestengt fra ligaen. Kan FL gjøre det igjen? Straffe lag som det passer? Forsto det slik som at vi ble frikjent på alle punkter på intervjuet av Bates. For en smørje!
 

Snow

  • Gjest
Poengstraffen opprettholdes
« Svar #137 på: Mai 02, 2008, 12:49:57 »
Det ble i går offentliggjort at straffen på 15 minuspoeng til Leeds United blir stående.

Det tre mann store panelet bestående av en representant for Leeds United, en fra The Football League og en nøytral dommer har nå hatt en høring som har pågått i over to uker. Etter mye venting for klubbens egne supportere og andre klubber innblandet i opprykkskampen ble avgjørelsen om å opprettholde straffen i dag offentliggjort.

"De tre vise menn" har lagt en hovedvekt på at dette har tatt alt for lang tid fra klubbens side. Avgjørelsen fra The Football League om at klubben skulle starte med minus 15 poeng ble vedtatt 30. august 2007. Hele åtte måneder senere blir det nå altså satt en sluttstrek.

The Football League har måttet tåle mye kritikk for bruken av de andre klubbenes stemmer i denne saken, men uansett så var det visst i følge det tre mann store panelet for sent å omgjøre beslutningen nå helt på tampen av sesongen. For å si det slik så har Ken Bates & co dermed ennå ikke fått en skikkelig god grunn til straffen.

Dermed kan vi faktisk gratulere Swansea med opprykket, Doncaster, Nottingham Forest eller Carlisle følger med dem opp til Championship. Leeds United må som vi alle vet gjennom playoff-spill, der vi kan møte de tre sistnevnte og Southend. Dette blir avgjort etter kommende lørdags kamper.


peacock

Sv: Poengstraffen opprettholdes
« Svar #138 på: Mai 02, 2008, 16:26:31 »
Jøss, det var nyheter! :D