Skrevet av Emne: Possession? Vi er jo Leeds!  (Lest 1341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Possession? Vi er jo Leeds!
« på: Mai 25, 2008, 19:10:09 »
Etter å ha blitt høvlet over de første 30 minuttene, kom vi med i kampen i 2. omgang. Men, hva får vi? Ballen trilles fram og tilbake, på kryss og tvers osv. Dt er jo også en kjent sak at Gary Mac har uttalt at vi skal bli mer spillende. Dette er jo ikke Leeds! Vi skal spille aggressivt, med høyt press, og vi skal være gjennombruddshissige. Alle gode Leeds-årganger har hatt disse egenskapene.

Forsvaret til Doncaster hadde en lett jobb i dag; alt de trengte var og nekte Beckford bakrom. Vår toppscorer ble forøvrig til de grader avslørt på basis fotballforståelse.
Selvsagt var det ikke kun han som sviktet. Midtbanen var ubalansert, og ga Doncaster enorme rom. En trist dag.... :'(

peacock

Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #1 på: Mai 26, 2008, 08:21:37 »
Det må jeg si, peacock; det er nok bare du og Drillo som vil ha en debatt om spillestil!

Vel, er det INGEN som har synspunkter på dette? Hva ønsker vi? Et balltrillende Leeds? Et aggressivt "tacklinger-i-knehøyde" Leeds som alle hater å møte? Selvsagt er dette satt på spissen, men sannheten er at lag var redde for å komme til Elland Road.
Jeg foretrekker et aggressivt lag med løpskraft, høyt press, raske gjennombrudd, og som spiller helt på grensen. Jeg ser ingen motsetninger her med tekniske ferdigheter, det er jo bare en fordel!

Trygve

  • Gjest
Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #2 på: Mai 26, 2008, 08:33:24 »
"Alle gode Leeds-årganger har hatt disse egenskapene"

Er dette en god Leeds årgang ? Kan vel ikke sammenlignes med det som har vært før  :(

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #3 på: Mai 26, 2008, 08:43:31 »
Forutsigbart spill- lett å fprsvare seg mot! Doncaster presset våre tett hver gang! De gjorde en meget god forsvarskamp og var et godt kontringslag- det er fakta! Lubos crosser til Frazier var fine de, men Doncaster la litt press på Frazier og dermed stoppet spillet vårt opp!
Og denne spirrevippen Prutton- hva pokker gjorde han på banen så lenge? Galskap!
Yeboahs vitne

willum

Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #4 på: Mai 26, 2008, 08:51:02 »
En debatt om spillespil blir gjerne en debatt om manager. McAllister er alt for populær i Leeds til at dette blir en stor debatt med det første, selv om noen har prøvd å dra i gang dette i en annen tråd.

Mitt ståsted: Gi meg et lag som ligger kompakt i forsvar og har evnen til å snu raskt i angrep med klart definerte roller for hver spiller, framfor et pretensiøst pasningspill uten bevegelse som knapt beherskes av Barcelona.

peacock

Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #5 på: Mai 26, 2008, 09:08:26 »
Bør ikke bli en manager debatt. McAllister spilte jo selv på et slikt lag. Sentralt med Batty, Speed og Strachan på kantene. Jada, her kom vi også til mange innlegg fra begge sider. Dorigo/Speed fra venstre, Sterland/Strachan fra høyre. Chapman stanget de så inn
« Siste redigering: Mai 26, 2008, 10:03:34 av peacock »

flynn

Sv: Possession? Vi er jo Leeds!
« Svar #6 på: Mai 26, 2008, 09:38:12 »
Problemet med å spille mer posession-orientert er at det ganske fort og ganske ofte vipper over til å bli passivt og lite aggresivt. Det er fullt mulig å få til høyt tempo og fremdrift med en slik spillestil også, noe vi i perioder fikk se i kamp to mot Carlisle, men det er slettes ikke lett !

Jeg håper McAllister finner den rette miksen til neste år, jeg har ingenting imot at gutta sentrer ballen til hverandre, men det må ikke bli slik at vi spiller og spiller på tvers uten å true motstandernes bakrom. Spillerne vi har er slett ikke gode nok til å tråkle seg gjennom etablerte forsvar på den måten!

Prioritet 1 til neste sesong blir å finne kantspillere som virker, slik at vi kan true på andre måter enn å slå stikkere til spissene og håpe de kan fikse biffen på egen hånd.

flynn