Skrevet av Emne: Billetter til besvær  (Lest 2824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Billetter til besvær
« på: Mai 23, 2008, 10:40:46 »
A Leeds United Ticket Fiasco
 
 Vital Leeds United
 
Vital Leeds member White York explains just how well organised the club were when it came to selling playoff final tickets.

“I arrived at Elland Road with a season ticket holder at 4am yesterday to queue to get 3 more tickets one for me and two for our boys.

When we arrived there were about 2000 fans already there. It was a great atmosphere. The queue ran back from the ticket office around Fullerton Car Park and then into the open ground used as a car park next to Fullerton. The Queue then spiralled around this area making 3 circles.

In the middle of all this a least three games of football were taking place. Loads of people were camping and several had made bonfires to keep warm. It was like a carnival everyone was in great spirits it was a really happy place. Two big worries though were we too late with everybody able to buy up to 9 tickets and not a steward or a police officer to be seen.

At about 6am or just after a couple of police and stewards arrived and told the front of the queue to start packing up and move forward.

Within about 5 minutes as the queue started to move people realised that they didn't have time to pack up tents and bags and the like with the queue bunching up really quickly.

As a result the spiralled Queue started jumping places and walking past people packing up and the next thing was a mass stampede charging for the one and only entrance. We were some of the more polite fans who tried to stay in the queue, fools, and as a result didn't get through the entrance unlike loads of people who had just turned up at about 6am.

Result the Police arrived about 7am and closed the gate formed up in a nice line around us and started treating us like animals. I have to say at this point their must have been about 2000 fans who got through the gate and about 2 to 3 thousand who didn't.

We were then held in this queue until 4pm with no information, no one from the club telling us what was happening and the police saying they didn't know either. Throughout all this the thousands of fans stayed calm and peaceful. Outside of the gate there was absolutely no trouble even when the police failed to stopped further queue jumping.

About 4pm the police divided this queue into 2 groups the first one that I was in were told we would be able to get in and queue for tickets. They then started letting us through in groups of about 40. The tickets sold out about 6pm when there about 200 people left in front of me.

The club stewards then appeared mob handed told us all the tickets were gone and to clear off.

Thank You Leeds United for treating me and my friend with such respect for looking after us and ensuring that everyone was treated fairly.

Just to add salt to the wounds touts were appearing at the back of the queue with bundles of tickets they had bought and selling them for 5 times face value.”
 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

janove

Sv: Billetter til besvær
« Svar #1 på: Mai 23, 2008, 16:52:19 »
Uten aa utdype det videre, vil jeg anbefale nordmenn til aa holde en lav profil.

Svend Anders

Sv: Billetter til besvær
« Svar #2 på: Mai 23, 2008, 17:30:59 »
Nordmenn som har fått billett gjennom International Membership har ingenting å skamme seg over i alle fall.

Jeg forstår at folk mener køsystemet og vaktholdet der og da ikke var bra, det har de helt sikkert rett i. Mer informasjon burde sikkert også vært gitt. At de var "tørste og dehydrerte" som jeg ser andre klager på, mener jeg de må ta ansvar for selv. Klubben kan ikke ta ansvaret for at folk som camper utenfor får nok mat og drikke.

Det slår meg at de som klager mest - med noen unntak - er de som ikke har giddi å gjøre stort tidligere. De nesten 30.000 (og det er ganske mange - mer enn snittet på ER i år) som hadde Membership (bl.a. alle sesongkortholdere) har vært garantert billett hele tiden. Så sent som for bare få uker siden ble det gjort uttrykkelig klart at man ville være garantert billett og slippe alle køer dersom man var Member.

Man bør ha fulgt rimelig dårlig med når man ikke skjønner at her blir det både rift om plassene og svartebørssalg dersom du ikke er veldig heldig/tidlig ute med køen på general sale. Det er merkverdig hvor mye folk mener de har fortjent en billett når de verken er Members eller har møtt opp veldig tidlig. Klubben kan ikke noe for at de ikke har mer enn 36.000 billetter. Men når laget først er i finalen og alt er klart, ja da er det utrolig mange som har fulgt laget i tykt og tynt i alle år.

Det jeg dog må si er at de av dere som reiser over å satser på svartebørs bør være særdeles forsiktige, både med hvem man dealer med (det er undercover politi også) og mtp om billetten er ekte, etc.

SA,
med et skikkelig spark der...

75 SOLLI

Sv: Billetter til besvær
« Svar #3 på: Mai 23, 2008, 19:58:51 »
Uten aa utdype det videre, vil jeg anbefale nordmenn til aa holde en lav profil.


Uten å utdype det, så blir dette bare ett ufattelig latterlig innlegg Jan Ove!

Torgeir

Sv: Billetter til besvær
« Svar #4 på: Mai 23, 2008, 21:03:10 »
Nordmenn som har fått billett gjennom International Membership har ingenting å skamme seg over i alle fall.

Jeg forstår at folk mener køsystemet og vaktholdet der og da ikke var bra, det har de helt sikkert rett i. Mer informasjon burde sikkert også vært gitt. At de var "tørste og dehydrerte" som jeg ser andre klager på, mener jeg de må ta ansvar for selv. Klubben kan ikke ta ansvaret for at folk som camper utenfor får nok mat og drikke.

Det slår meg at de som klager mest - med noen unntak - er de som ikke har giddi å gjøre stort tidligere. De nesten 30.000 (og det er ganske mange - mer enn snittet på ER i år) som hadde Membership (bl.a. alle sesongkortholdere) har vært garantert billett hele tiden. Så sent som for bare få uker siden ble det gjort uttrykkelig klart at man ville være garantert billett og slippe alle køer dersom man var Member.

Man bør ha fulgt rimelig dårlig med når man ikke skjønner at her blir det både rift om plassene og svartebørssalg dersom du ikke er veldig heldig/tidlig ute med køen på general sale. Det er merkverdig hvor mye folk mener de har fortjent en billett når de verken er Members eller har møtt opp veldig tidlig. Klubben kan ikke noe for at de ikke har mer enn 36.000 billetter. Men når laget først er i finalen og alt er klart, ja da er det utrolig mange som har fulgt laget i tykt og tynt i alle år.

Det jeg dog må si er at de av dere som reiser over å satser på svartebørs bør være særdeles forsiktige, både med hvem man dealer med (det er undercover politi også) og mtp om billetten er ekte, etc.

SA,
med et skikkelig spark der...

Nå er det ikke 36000 MC medlemmer. Derfor blir resterende lagt ut for "general sales".

og her er vell problemet...folk setter seg i kø 18 timer før lukene åpner og så for å få ett tupp i "ræva" når lukene åpner. Lite smart av politi og vaktsystem. Dette er jeg helt sikker på kunne vært løst på en helt annen måte.

og kalle folk for "dumme"(leser mellom linjene) fordi de ikke er medlem av MC blir for meg dumt.
Du snakker faktisk om likesinnede....nemlig Leeds supporteren. Alle er ikke enige med deg om MC .

Ikke vet jeg hvordan du/styret har klart å få utvida fristen for "over seas" MC medlemmer. Gjaldt dette for Irland også???? Håper dere ikke har solgt Luscos inn i MC klubb, for den kampen er på langt nær over......

No hard feelings....måtte bare svare.

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Svend Anders

Sv: Billetter til besvær
« Svar #5 på: Mai 23, 2008, 22:33:03 »
Nå er det ikke 36000 MC medlemmer. Derfor blir resterende lagt ut for "general sales".

og her er vell problemet...folk setter seg i kø 18 timer før lukene åpner og så for å få ett tupp i "ræva" når lukene åpner. Lite smart av politi og vaktsystem. Dette er jeg helt sikker på kunne vært løst på en helt annen måte.

og kalle folk for "dumme"(leser mellom linjene) fordi de ikke er medlem av MC blir for meg dumt.
Du snakker faktisk om likesinnede....nemlig Leeds supporteren. Alle er ikke enige med deg om MC .

Ikke vet jeg hvordan du/styret har klart å få utvida fristen for "over seas" MC medlemmer. Gjaldt dette for Irland også???? Håper dere ikke har solgt Luscos inn i MC klubb, for den kampen er på langt nær over......

No hard feelings....måtte bare svare.

Jeg tillater meg å svare deg tilbake, Torgeir, og oppklare litt av det du kommenterer.

Som jeg skrev er nesten 30.000 Members, og det har hele tiden vært garantert play-off billet dersom du er med. Jeg synes helt personlig at 20 pund er en fair sum for å slippe f.eks 20 timer i billettkø (pluss andre fordeler medlemsskapet gir).

Jeg kaller ikke folk dumme fordi de ikke er med i Members Club, men det hadde vært en enkel og helt åpen måte å unngå alt sammen på - ikke minst når man vet at alternativet fort blir svartebørs for flere ganger pålydende orginalsum.

Jeg tror vi er helt enige om at vakt- og køsystemet burde vært bedre på onsdag. Samtidig mener jeg det er grenser for hva klubben skal stå ansvarlig for (mat og drikke, helse, etc for de som står i kø).

Over til det du sier/spør om LUSCOS vs MC så har ikke jeg eller styret solgt noe som helst. Vår/min innsats rundt billettsalget har utelukkende vært i en hjelpende form, som interesseorganisasjon på vegne av medlemmene av LUSCOS (og selv noen ikke-medlemmer).

Såvidt jeg vet har overseas-ordningen gjeldt for alle land utenom England, Skotland og Wales. Norge har ikke fått noen særbehandling. Uten å fornærme noen vil jeg dog si at vår involvering og dialog med klubben har vært positiv med tanke på de mulighetene vi som utenlandske fans har hatt til å kjøpe billetter.

Hverken jeg eller LUSCOS har fått et eneste pund eller annen kompensasjon for dette, jeg har stilt kun av egen vilje for å prøve å hjelpe folk. I tillegg til veldig mange takknemmelige likesinnede supportere har jeg en sprengt mobilregning. Jeg må vel også nøye meg med en B på eksamen jeg hadde tidligere idag, for lesing har det blitt dårlig med.  :-X ;D

Håper jeg fikk klarert litt. Ønsker både deg og alle andre som skal over en riktig god tur!!!

Svend Anders

Torgeir

Sv: Billetter til besvær
« Svar #6 på: Mai 23, 2008, 23:05:25 »
Nå er det ikke 36000 MC medlemmer. Derfor blir resterende lagt ut for "general sales".

og her er vell problemet...folk setter seg i kø 18 timer før lukene åpner og så for å få ett tupp i "ræva" når lukene åpner. Lite smart av politi og vaktsystem. Dette er jeg helt sikker på kunne vært løst på en helt annen måte.

og kalle folk for "dumme"(leser mellom linjene) fordi de ikke er medlem av MC blir for meg dumt.
Du snakker faktisk om likesinnede....nemlig Leeds supporteren. Alle er ikke enige med deg om MC .

Ikke vet jeg hvordan du/styret har klart å få utvida fristen for "over seas" MC medlemmer. Gjaldt dette for Irland også???? Håper dere ikke har solgt Luscos inn i MC klubb, for den kampen er på langt nær over......

No hard feelings....måtte bare svare.

Jeg tillater meg å svare deg tilbake, Torgeir, og oppklare litt av det du kommenterer.

Som jeg skrev er nesten 30.000 Members, og det har hele tiden vært garantert play-off billet dersom du er med. Jeg synes helt personlig at 20 pund er en fair sum for å slippe f.eks 20 timer i billettkø (pluss andre fordeler medlemsskapet gir).

Jeg kaller ikke folk dumme fordi de ikke er med i Members Club, men det hadde vært en enkel og helt åpen måte å unngå alt sammen på - ikke minst når man vet at alternativet fort blir svartebørs for flere ganger pålydende orginalsum.

Jeg tror vi er helt enige om at vakt- og køsystemet burde vært bedre på onsdag. Samtidig mener jeg det er grenser for hva klubben skal stå ansvarlig for (mat og drikke, helse, etc for de som står i kø).

Over til det du sier/spør om LUSCOS vs MC så har ikke jeg eller styret solgt noe som helst. Vår/min innsats rundt billettsalget har utelukkende vært i en hjelpende form, som interesseorganisasjon på vegne av medlemmene av LUSCOS (og selv noen ikke-medlemmer).

Såvidt jeg vet har overseas-ordningen gjeldt for alle land utenom England, Skotland og Wales. Norge har ikke fått noen særbehandling. Uten å fornærme noen vil jeg dog si at vår involvering og dialog med klubben har vært positiv med tanke på de mulighetene vi som utenlandske fans har hatt til å kjøpe billetter.

Hverken jeg eller LUSCOS har fått et eneste pund eller annen kompensasjon for dette, jeg har stilt kun av egen vilje for å prøve å hjelpe folk. I tillegg til veldig mange takknemmelige likesinnede supportere har jeg en sprengt mobilregning. Jeg må vel også nøye meg med en B på eksamen jeg hadde tidligere idag, for lesing har det blitt dårlig med.  :-X ;D

Håper jeg fikk klarert litt. Ønsker både deg og alle andre som skal over en riktig god tur!!!

Svend Anders

Helt greit det SA:

Har ikke kritisert deg for den hjelpen du gir til andre. Jeg er også enig i att det lureste hadde vært og melde seg inn i MC før deadline gikk ut.
Poenget er att det blir lagt ut billetter til general sale. Når de vet at de kunne solgt ut Wembley 3x og noen faktisk prøver å lage en organisert kø. Da må klubben ta ansvar...

Som du vet så er billetene på Elland Road dyre til å være i leage one. Det er faktisk mange sesongkort innhavere som deler sesongkortet sitt på hele familien slik att alle skal få med seg noen kamper i løpet av sesongen. Mange av disse sto i kø onsdag for å prøve å få med hele familien inn.

På ett eller annet tidspunkt så må MC bli metta. Ett hypotetisk spørsmål: Hvis alle Leeds supportere melder seg inn i MC og ingen billetter blir lagt ut for general sales. Hva da??? Ny finale???? Da skal jeg love deg kaos...

Etter min mening må det alltid være noen billetter på det åpne(under kontrollerte former)  markedet. Da har alle tross alt hatt en mulighet til å skaffe seg en billett.....MC eller ikke.

Blei det offentligjort på Leeds sine hjemmesider att fristen var utvida???

men er glad for att ingen avtaler er gjort.

Og når seieren er sikra søndag så håper jeg det er verdt en B.

og igjen...no hard feelings. Vi er bare veldig uenige.

MOT
« Siste redigering: Mai 23, 2008, 23:08:26 av Torgeir »
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


Lord-Meta

Sv: Billetter til besvær
« Svar #7 på: Mai 23, 2008, 23:16:58 »
http://uk.youtube.com/watch?v=Gu-VPFGAwH0
 
Godt oppmøte blandt leeds fansen til å få biletter til wemberlee ;D

janove

Sv: Billetter til besvær
« Svar #8 på: Mai 23, 2008, 23:27:37 »
Greit det Trond. Reis til London du og drikk deg full. Fortell saa engelskmenn at vi fikk utvidet frist til aa melde oss inn i MC. Tror ikke det er saa populaert.
Det er det jeg advarer mot.
Vendingen dette har tatt, blir foreloepig uten min deltagelse.

75 SOLLI

Sv: Billetter til besvær
« Svar #9 på: Mai 24, 2008, 00:11:52 »
Greit det Trond. Reis til London du og drikk deg full. Fortell saa engelskmenn at vi fikk utvidet frist til aa melde oss inn i MC. Tror ikke det er saa populaert.
Det er det jeg advarer mot.
Vendingen dette har tatt, blir foreloepig uten min deltagelse.


For det første Jan Ove, dette har allrede din deltagelse!
Jeg reiser til London drikker meg full, og har ingen problemer med å fortelle at jeg har vært medlem av MC siden starten! Jeg har, som mange andre nordmenn, mitt på det rene!

Hva SA evt har fått til med forlengede frister for "overseas" members, dirter jeg i!
Men ikke skriv ett så tåpelig innlegg igjen Jan Ove, uten å komme med hva du antyder!

MOT

janove

Sv: Billetter til besvær
« Svar #10 på: Mai 24, 2008, 08:28:28 »
La det med en gang vaere klart. Min henstilling til folk om aa oppfoere seg, er ikke noe kritikk til avtaler, som er gjort med Leeds United.
Jeg hjalp to personer paa deadline day med medlemsskap og billetter. Jeg unner de billettene, samtidig som jeg unner alle nordmenn billetter.
Jeg sto faktisk i koe fra tirsdagskvelden, for aa kjoepe billetter til folk, der noen av dem aldri har vaert paa Elland Road.
Jeg har vaert paa fotballkamper i England fra 1975 og vet hvilke foelelser som er i sving.
Om noen har sitt paa det toerre, spiller ingen rolle. Men greit, bare oppfoer deg som Ola Dunk paa tur.

Skulle det vaere noe tvil vedr. mitt syn paa regional MC deltagelse, saa har jeg, som Svend Anders, vaert tilhenger av dette i mange aar.


Svend Anders

Sv: Billetter til besvær
« Svar #11 på: Mai 24, 2008, 13:39:16 »
Da tror jeg vi kan roe ned denne, ikke minst ettersom de fleste av oss snart er utenfor OEF-radius :-)

Uansett hvor du (ikke) har fått billetten din fra er det en klar oppfordring at man oppfører seg ordentlig, det gjelder jo uansett hvor man reiser. Poenget mitt var at nordmenn med Membership ikke har noe å skamme seg over, men man trenger ikke hoverere med at man har billett, etc - uansett hvordan man har fått den og hva man har gitt for den.

Vi er vel også enige om at den største skandalen oppe i dettte er at det kommer til å stå 12.000 tomme seter på Wembley pga elendig opplegg fra FL om billett-tildeling - samtidig som svartebørsbillettene har nådd 400 pund stk.

GOD TUR ALLE SAMMEN!

SA

Promotion 2010

Sv: Billetter til besvær
« Svar #12 på: Mai 24, 2008, 18:49:01 »

86.000 paa CCC-finalen idag.

Den slaar vi neppe pga dette billettsurret.

I London er det varmt og godt idag, meldt kaldt og regn i morgen.


MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Billetter til besvær
« Svar #13 på: Mai 26, 2008, 17:14:03 »
75.000 paa Wembley. Leeds-end packed, Doncasters var glissen for aa si det mildt. Fin sang fra Leedsfansen om hvor elendige supporterne er som ikke klarer aa fylle 30.000 plasser i en finale.

Nok en gang var det Leedsledelsen som viste seg aa holde tredje-divisjonsnivaa:

Mens folk koet seg foran billettlukene og ventet klokken 11 paa formiddagen, saa viste det seg at Leeds hadde glemt aa levere billettene paa Wembley. En eller annen dust hadde tatt med seg billettene paa teambussen, saa de hardt proevede Leedstilhengerne maatte staa i koen i 2 og en halv time foer de begynte utleveringen.

12.30 kom de og man begynte en manuell utlevering av billettene. Tok sin tid. Noen - koeen var naa over 100 meter lang - maatte vente til like foer kampstart foer de fikk billettene.

Folk paa Wembley skyldte paa Leeds' Chief Executive. Skylden laa i hvert fall ikke hos dem!

NOK EN GANG: SKIKKELIG 3.DIVISJON!!!  >:(  >:(  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973