Skrevet av Emne: Favoritter i League 1 neste år  (Lest 3480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Favoritter i League 1 neste år
« på: Mai 28, 2008, 15:00:28 »
De største engelske bookmakerne har satt odds på vinner av League 1 neste år. Noen interessante poenger:

  • Leeds er gjort til en større favoritt enn det jeg noensinne har sett i League 1. Det er jo slik man bare kan forvente, men det bidrar jo til å legge et enda større press på våre gutter. Huff og huff…. :-\
  • Av de tre lagene som rykket ned er det bare Leicester som levnes noen større vinnersjanse av bookmakerne – og jeg ser for meg at oddsen på Leicester kan bevege seg en del i løpet av sommeren – avhengig av hva som skjer på manager-/eiersiden.
  • Av de fire lagene som kommer opp fra League 2 rangerer bookiene MK Dons og Peterborough som lag 3 og 4 – dvs foran både Carlisle og Southend.
  • Den store dumpekandidaten er Cheltenham – altså det eneste laget som slo oss i begge kampene denne sesongen!

Jeg har vanskelig å se for meg at Leeds får den samme rakettstart neste sesong som vi gjorde denne sesongen, og for de som investerer penger på langtidsspill i League One, kan det nok være fornuftig å vente med å putte disse pengene på Leeds til man ser hvordan sesongen tar av. Skal ikke så mange poengtapene til før oddsen beveger seg fra dagens nivå på 4-5 til 6-7...

Jeg kan også se for meg at et av de nyopprykkede lagene stormer av sted fra sesongstart og opparbeider seg et stort forsprang til de andre topplagene. Synes for eksempel at godtgående Peterboro allerede nå ligner på en soleklar opprykkskandidat, basert på hvordan de beste lagene fra L2 tradisjonelt pleier å gjøre det etter et opprykk til L1.

Odds:
http://readabet.bestbetting.com/football/england/coca-cola-league-1/winner-08-09#
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Yeboah

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #1 på: Mai 28, 2008, 19:25:54 »
Leeds trives jo alltid som favoritter!!!

Nei, vent litt...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #2 på: Mai 28, 2008, 21:46:56 »
Støttes!


Det favorittstempelet får vi tåle...
Jeg er iallefall rimelig klar for å rykke opp til CCC nå  ::)

PS! Velkommen som skribent på forumet, NEO.  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

janove

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #3 på: Mai 28, 2008, 21:59:15 »
Naa gaar det rykter om at alle lagene i Lg1, bortsett fra Leeds, skal starte sesongen med en bonus paa 15 poeng.  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #4 på: Mai 28, 2008, 22:04:28 »
Naa gaar det rykter om at alle lagene i Lg1, bortsett fra Leeds, skal starte sesongen med en bonus paa 15 poeng.  ;)

 ;D ;D ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

willum

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #5 på: Mai 29, 2008, 07:41:17 »
Fra Teamtalks YourSay-side skriver en som kaller seg Ennui følgende:

"Whilst a little early to be speculating about next season, it is a worrying that so many fans seem to think that its a foregone conclusion that we will be promoted automatically come May 2009. I'm not so convinced given that there are a number of good managers who seem more able too shape a good team from a small squad of decent players. I appreciate that this will be heresy to many but I do think that we need to be more realistic in our outlook."

Jeg deler denne skepsisen. Jeg forventer meg egentlig en eller annen negativ reaksjon på Wembley-tapet og det at omgivelsene ser ut til å ta opprykk for gitt. Tror langt i fra vi er i toppen ved juletider, men herregud så glad jeg skal bli hvis jeg tar feil. Noen klassespillere med gjennombruddskraft i stallen i løpet av sommeren vil hjelpe på skepsisen min.

rd1

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #6 på: Mai 29, 2008, 10:09:36 »
Ikke så nøye at vi vinner, så lenge vi er topp 2!! Og det blir vi!
Grunner:
1. Gryende kontinuitet i spillerstallen (Douglas, Becks, Kasper, stopperparet)
2. Gryende kontinuitet på managersiden (McAllister blir over 1 år)
3. Normal sesongoppkjøring
4. Mulighet til å sikre seg spillere gjennom sommeren
5. Ordnet økonomi
6. Starter IKKE sesongen med minus 15

Alle faktorer som ikke var på plass i fjor og som løfter oss 1 skritt videre, og ikke glem at vi hadde nok poeng i år til å rykke direkte opp.
"Who needs Cantona??"

Adis

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #7 på: Mai 29, 2008, 10:11:43 »
Jeg både håper og tror på opprykk, kanskje mest håper. Er usannsynlig viktig at gutta er motiverte for dette og at det ikke er noe slinger i valsen på treninger og forberedelser. Da går det plutselig ikke særlig bra. Neste sesong er det nok en gang cupfinalen for de andre lagene i divisjonen når vi  kommer på besøk. Heldigvis har jeg et membership og kan søke om bortebilletter neste sesong, så et par bortekamper må være mulig å få med seg. Må jo være fantastisk morsomt å være med gutta på bortetur i disse lavere divisjonene!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Erik M

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #8 på: Mai 29, 2008, 11:36:16 »
Det er soleklart at vi er favoritter.  Kan ikke forstå at noen venner seg til å være på 3. nivå.  Før jeg uttaler meg sikkert om sesongen vil jeg se an sommeren.  Leeds har vel ikke hatt en fredelig sommer på det jeg kan huske.

Får vi en solid pre-season, men nye interessante spillere (i tillegg til alle de beste fra i år), drillet systemer og taktikk, så er utgangspunktet så uendelig mye bedre enn i fjor.

En uke før seriestart i fjor var klubben i oppløsning og kanten av stupet.  En bragd at vi faktisk kjempet om opprykk.  Håper vi kan legge all driten bak oss og bygge et nytt storlag.... 

For det kommer - helt utvilsomt!
 

panzzer

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #9 på: Mai 29, 2008, 13:03:50 »
Vi er på vei opp igjen... UTVILSOMT!!! At vi er favoritter får vi bare tåle, for nå må vi tåle det. Har jo ikkje så gode minner med og være favoritter, men nå må de bare ikke bry seg om det. Nå får vi med manageren og assistenten helt fra start og forhåpentligvis helt til opprykk.

Og det blir gjort en god jobb i sommer både på trening, i treningskampene og på overgangsmarkedet er viktig
There is only on real united
Leeds United

baste

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #10 på: Mai 29, 2008, 15:36:04 »
Vi er og skal være favoritt, alt tullet at det er press på guttene er noe tull. Tror Leeds kommer til å sette ny rekord i L1 neste år, både i antall mål og poeng.

Stammen i laget blir, og forsterkninger kommer.
Økonomien er bra (noen som vet hvor bra)?
25-35 000 tilskuere
Starter på 0 poeng...

Ingen krise i oppkjøringen
Macca og trenerteamet blir.

MOT

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #11 på: Juni 02, 2008, 09:28:18 »
Ikke så nøye at vi vinner, så lenge vi er topp 2!! Og det blir vi!
Grunner:
1. Gryende kontinuitet i spillerstallen (Douglas, Becks, Kasper, stopperparet)
2. Gryende kontinuitet på managersiden (McAllister blir over 1 år)
3. Normal sesongoppkjøring
4. Mulighet til å sikre seg spillere gjennom sommeren
5. Ordnet økonomi
6. Starter IKKE sesongen med minus 15

Alle faktorer som ikke var på plass i fjor og som løfter oss 1 skritt videre, og ikke glem at vi hadde nok poeng i år til å rykke direkte opp.


....gryende kontinuitet ja....??? Artig formulering!  ;D
Yeboahs vitne

pedro

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #12 på: Juni 05, 2008, 09:49:43 »
Gode gamle Mel Sterland er deffinitivt sikker på at Leeds rykker direkte opp neste sesong og jeg deler hans tanker fullt og helt. Det er liksom en klar tendens på at vår kjære klubb gjør tingene rett for tiden, det satses på kontinuitet og edruelig spillerlønninger kombinert med en målrettet satsing for fremtiden. Vår manager Gary McAllister er rett mann til å lede klubben og sesongen 2008/09 blir en kickstart for en ny æra ;)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Mel-Sterland-Leeds-United-will.4154076.jp
Leedsomaniac

Masinga

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #13 på: Juni 05, 2008, 12:07:02 »
Det ville vært tragisk om Leeds ikke var favoritt!
Masinga, medl.nr. 1250

Roy

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #14 på: Juni 08, 2008, 17:44:55 »
Gode gamle Mel Sterland er deffinitivt sikker på at Leeds rykker direkte opp neste sesong og jeg deler hans tanker fullt og helt. Det er liksom en klar tendens på at vår kjære klubb gjør tingene rett for tiden, det satses på kontinuitet og edruelig spillerlønninger kombinert med en målrettet satsing for fremtiden. Vår manager Gary McAllister er rett mann til å lede klubben og sesongen 2008/09 blir en kickstart for en ny æra ;)

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Mel-Sterland-Leeds-United-will.4154076.jp

Sterland ja. Han kunne kanskje tatt et år på høyrebacken  ;D ::)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

ArneS

Sv: Favoritter i League 1 neste år
« Svar #15 på: Juni 11, 2008, 08:34:03 »
Det betyr ikke noe om vi er favoritter eller ei - vi bare skal opp!   
Det var ille i år å være 1 divisjon under Hull City.  Kommende sesong blir uvirkelig, med 2 divisjoner under Hull City.  Fra 2009/2010 skal vi være foran dem fra første kamp!
Den 17. mann