Skrevet av Emne: Euro 2008  (Lest 24965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lord-Meta

Euro 2008
« på: Juni 05, 2008, 13:17:20 »
JauJau, så er det tid for Em igjen da. Som vi alle vet ødelagte keeperne våre sjangser til å delta, men alikvell er det mye spennende å se frem mot.
   
Mange stor oppgjør og mye fin fotball vill nok være med å prege Em. Personlig holder jeg Spania som favoritt ( for jeg er 1/3 del spansk) og tror at en gang må også de lykkes i et mesterskap. Ellers regner jeg med Italia eller tyskland vill være i finalen, forhåpentligvis mot spania. Tror også sverige og frankrike kommer å floppe, håper sverige ryker på alt. 
 
Hvem holder andre her som favoritt osv??

pesi

Sv: Euro 2008
« Svar #1 på: Juni 05, 2008, 13:22:53 »
Nederland! ;D
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Budda

Sv: Euro 2008
« Svar #2 på: Juni 05, 2008, 13:24:22 »
Mitt favoritt landslag har alltid vært Nederland og kommer til å følge de nøye. Kan bli vanskelig å komme seg videre fra dødens gruppe, men hvis de greier det så kan alt være mulig. Ellers så trur jeg Spania og Tyskland kan bli gode
Endre

B-m

Sv: Euro 2008
« Svar #3 på: Juni 05, 2008, 13:34:13 »
Har bestandig likt kroatsia, holder med dem! Sverige har jeg også likt, men de spiller ikke så bra fotball nå for tiden.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Sv: Euro 2008
« Svar #4 på: Juni 05, 2008, 13:38:30 »
Ah, en EM-tråd!  :D

På mange måter er EM minst like interessant som VM, i mine øyne. I VM blir vi alltid introdusert til typer av fotball vi ikke er altfor vant med her i det kalde nord, som afrikansk samba-fotball og en og annen asiatisk joker. EM på sin side, er ofte tettere, jevnere og preget av enda mer nerve, der flere av lagene spiller mer av den samme typen fotball.

Pesi og Budda holder Nederland som favoritt og jeg skulle gjerne sagt meg enig. Oranje stiller alltid med et meget godt lag og min barndomshelt, Marco van Basten, unner jeg all suksess. Likevel tror jeg de oransjes forsvar, samt fraværet av Seedorf, kan bli en akilleshæl. Gruppen, med Romania, Italia og Frankrike, blir heller ingen walk-over, for å si det mildt.

Nei, min favoritt blir Tyskland. Det er ikke noe favorittlag for meg, men tyskerne overrasket positivt i verdensmesterskapet på hjemmebane og laget bør være minst like godt rustet nå, samt mer rutinert. En Ballack i storform bør også kunne drive laget mot minst en semifinale, men jeg tror de kan gå til topps.

Selvsagt vil alltid Italia og Frankrike dukke opp blant favorittene før det starter, men jeg er ikke så sikker på at de når finalen. Ei heller tror jeg Spania slår helt til, men jeg håper de gjør det bra. Portugal er også en stor medaljekandidat, men særdeles avhengig av Cristiano Ronaldo. Mangelen av en spiss med toppscorerevnene, er stor for Scolaris menn.

I outsiderrollen(e) setter jeg lag som Russland, Kroatia og Romania. Østeuropeiske fotballnasjoner blir bare bedre og bedre og det er kanskje ikke riktig å kun gi Kroatia et outsiderstempel. Fraværet av de største navnene er vel eneste grunn til at de rutete ikke er nevnt blant de største favorittene. Romania tror jeg også kan overraske, tross den enormt vanskelige gruppen de er trukket til. Underdog-stempelet virker nok utelukkende til lagets fordel, imot Italia, Frankrike og Nederland, der en kamp mot Romania kanskje underbevisst er en slags "sikker" tre-poenger. Russerne stiller også med et godt lag, både teknisk og fysisk.

Tsjekkia og Sverige er jeg usikker på, men jeg betviler deres sjanse til å nå mer enn toppen kvartfinalen.

« Siste redigering: Juni 05, 2008, 13:40:53 av Mr Kaizer »
Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Euro 2008
« Svar #5 på: Juni 05, 2008, 13:41:06 »
Frankrike gjør det bra - Thierry Henry toppscorer! Synes ellers Kroatia har et kult lag og en spennende landslagssjef i Slaven Bilic.

Tror Polen og Sveits kan overaske positivt.

Usikker på Portugal og formen til Ronaldo, og håper og tror at Nederland flopper.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

pale

Sv: Euro 2008
« Svar #6 på: Juni 05, 2008, 14:04:25 »
Sitat
for jeg er 1/3 del spansk

Bare av ren nysgjerrighet. Hvordan er det mulig?
Sitter her og prøver å tenke...
Hvis du kun har 6 (!?) oldeforeldre og to av dem er spanske...Nei... ??? ??? ???

Eller kanskje du har tre foreldre og en er spansk! VIOLA! Der har vi det.

Ikke meningen å ødelegge en ellers flott tråd.

Jeg tror også på Spania.

Masinga

Sv: Euro 2008
« Svar #7 på: Juni 05, 2008, 14:15:45 »
Tror Spania flopper, som vanlig.

Jg tror EM også denne gangen får et overraskende utfall. Sist vant jo Hellas, må vite.

Jeg har ikke sjekket troppene. Noen nevner at store navn uteblir, f.eks. på Kroatia. Egentlig har jeg Kroatia som en slags joker, men jeg må kanskje revurdere dette?

Portugal er blant mine favoritter. I og for seg vil ikke det være en sensasjon. Jeg holder også døren åpen for Tsjekkia.

Jeg skal forresten til Sveits og se et par kamper.
Masinga, medl.nr. 1250

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #8 på: Juni 05, 2008, 14:35:16 »
Sitat
for jeg er 1/3 del spansk

Bare av ren nysgjerrighet. Hvordan er det mulig?
Sitter her og prøver å tenke...
Hvis du kun har 6 (!?) oldeforeldre og to av dem er spanske...Nei... ??? ??? ???

Eller kanskje du har tre foreldre og en er spansk! VIOLA! Der har vi det.

Ikke meningen å ødelegge en ellers flott tråd.

Jeg tror også på Spania.

 
Var nok en lite typo feil der ja...skulle stå 1/2 altså halvt. Ettersom min far er oppringelig spansk ;D Joda spania med Torres, Villa på top, fabregas til å stryre midten, puyol osv bak. På papiret er spania der sterkeste laget etter min mening, de må bare luke vekk det viktigste, nemlig det å prestere i en stor turnering.

Tom S

Sv: Euro 2008
« Svar #9 på: Juni 05, 2008, 19:37:20 »
Russia trur eg kan overraske. Gus Hiddink er ein luring.
Ellers tipper eg Tyskland og Spania kjem langt.

Når England og Norge ikkje deltek har eg ingen favoritter, men går til mesterskapet med åpent sinn og håper på mykje god fotball.
« Siste redigering: Juni 05, 2008, 20:25:26 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Sv: Euro 2008
« Svar #10 på: Juni 05, 2008, 20:13:47 »
Min personlege favoritt er Nederland. Får håpe min barndoms favoritt Van Basten avsluttar trenargjerninga med stil. Men magekjensla fortel at Tyskland er favoritten, med Italia som ein god nummer to. I tillegg både håpar og trur eg Kroatia kjem langt.

Russland er ein outsider med "luringen" Hiddink (som Tom påpeikar). Eg trur at Spania, som vanleg, gjer eit godt gruppespel, men ikkje kjem spesielt langt når det verkeleg gjeld.

Trond90

Sv: Euro 2008
« Svar #11 på: Juni 05, 2008, 20:48:22 »
Får håpe Frankrike kommer langt! så tror jeg Hellas kan imponere igjen ;) lokter det første landslaget som har vunne EM to ganger på rad? hehe :)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Blank_File

Sv: Euro 2008
« Svar #12 på: Juni 05, 2008, 20:54:42 »
Kroatia er ikke rare laget uten Eduardo...
I tillegg til de vanlige mesterskapslagene som Italia og Tyskland, er jeg 100% sikker på at Tsjekkia kommer langt dersom de makter å vinne gruppa, slik at de ikke får Tyskland i Kvarten...

panzzer

Sv: Euro 2008
« Svar #13 på: Juni 05, 2008, 21:26:14 »
Har sans for portugal ;D Men har jo ikke lyst att Ronaldo skal vinne noe mer da men portugal har eit godt lag og spiller bra fotball!!
There is only on real united
Leeds United

berlin

Sv: Euro 2008
« Svar #14 på: Juni 05, 2008, 21:40:15 »
Har enda ikke bestemt meg for om denne fotballturneriga er noe å bruke tida på.
Vel, kanskje innledende runde, mens kvarter, semier og finale blir som vanlig blir kjipt. 

Vet ikke om den samme gamle leksa med Tyskland, Italia etc. kan brukes, eller om siste EM markerte et skifte i slik tankegang. I såfall kan nok Russland og Romania overraske.

Egentlig har jeg ikke peiling, har ikke sett gruppeoppsettet en gang.

peacock

Sv: Euro 2008
« Svar #15 på: Juni 05, 2008, 21:47:09 »
Her var det mye rart!
Rasistiske og usympatiske Nederland? Styr unna!
Sverige? Vår verste fiende? Brenn i helvete!

Vi bør håpe på "sympatiske" lag som: Tyskland, Spania, Italia og Sveits.
Ja, Italia er nå sympatiske. Filming, juks og dritt er nå tatt over av lag fra Balkan. Makan til avskum........
Jada, vi har alle våre meninger. dette var mine.
« Siste redigering: Juni 06, 2008, 09:18:02 av peacock »

JanPSyse

Sv: Euro 2008
« Svar #16 på: Juni 05, 2008, 22:18:33 »
Vår store nabo i øst vinner.

Russland for alle pengene!
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Lord-Meta

Sv: Euro 2008
« Svar #17 på: Juni 05, 2008, 22:29:43 »
Her var det mye rart!
Rasistiske og usympatiske Nederland? Styr unna!
Sverige? Vår verste fiende? Brenn i helvete!

Vi bør håpe på "sympatiske" lag som: Tyskland, Spania, Italia og Sveits.
Ja, Italia er nå sympatiske. Filming, juks ogt dritt er nå tatt over av lag fra Balkan. Makan til avskum........
Jada, vi har alle våre meninger. dette var mine.

 
Kan si meg enig, med untak av italia da. For meg blir de nesten værre enn balkan lagene. Håpløst med en spiller som Materazzi på banen, en styggere fyr ( taklinger og som person) skal man lete lenge etter han er nesten på høyde ronaldo å riise. ;D

Sydhagen

Sv: Euro 2008
« Svar #18 på: Juni 06, 2008, 08:57:05 »
holder italia og tyskland som favoritter, og russland som en outsider.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Stifler

Sv: Euro 2008
« Svar #19 på: Juni 06, 2008, 11:09:17 »
Holder med Italia!

Men blir tøft uten viktige forsvarspillere.
-Nr 2 er den første taperen-

flynn

Sv: Euro 2008
« Svar #20 på: Juni 06, 2008, 21:59:02 »
Jeg digger EM........

Marte Stokstad og Guro Fostervold i samme TV-bilde !

(Men hva gjør den gamle trønder'n der  ???)

flynn

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Euro 2008
« Svar #21 på: Juni 06, 2008, 23:03:27 »
...har nettopp hørt NJS argumentere for spansk EM-gull...

Sportslig sett følger jeg ham, men Spania, hallo, det er jo vedtatt forlengst at de ikke holder et helt mesterskap. De kan gjerne begynne som "guder" men de faller da alltid gjennom før mesterskapet er slutt...

(jaja, vet at barrierer er til for å brytes, men...)

Det blir nok Italia eller Tyskland. Igjen...

...og da lander jeg i Talia.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Sv: Euro 2008
« Svar #22 på: Juni 06, 2008, 23:38:53 »
Overraskar meg at majoriteten av norske "fotballekspertar" held Spania som favoritt. Spelarstallen er absolutt blant eliten i europeisk landslagsfotball, men historie og samhald er i deira disfavør.

Tyskland har eit meget spennande lag som har verka meget sterke under oppkøyringa. Men som Rekdal så fint påpeika er midtforsvaret eit spørsmålsteikn.

Samla sett er nok Italia det sterkaste, men Tyskland er likevel min favoritt til å vinne meisterskapet.

Nederland har på linje med Sverige slitt med intern uro og konfliktar i spelargruppa, men under Van Basten har dei verka meir samla enn på lenge. Eg held dei oransje som ein av dei største outsiderane, men er spent på om unggutane og dei litt uerfarne (i slike meisterskap) klarar å gå heile vegen.

Frankrike er eit lag eg normalt ville ha tippa høgt, men dei har fleire svake resultat i forkant av EM og må nøye seg eit outsider-stempel på linje med Nederland.

Ã…rets overrasking? Ikkje lett å seie. Austerrike ser svake ut og er ikkje med i mine berekningar. Kroatia er nemnd, Russland likeså. Romania og Polen er to lag eg kjenner dårleg og som sjeldan vert nemnd i diskusjonane. Kanskje kan ein av desse overraske. Hellas både trur og håpar eg gjer eit dårleg meisterskap.

Per-Stian

Sv: Euro 2008
« Svar #23 på: Juni 06, 2008, 23:45:38 »
Kva spelarar trur dåkke får sitt gjennombrot i EM? Og kven av dei meir etablerte vil stå fram for sitt landslag?

Tyskland: Gomes, Ballack
Italia: Di Natale, Pirlo, Toni
Spania: Villa, Torres, Fabregas
Portugal: Ronaldo

flynn

Sv: Euro 2008
« Svar #24 på: Juni 07, 2008, 00:29:28 »
Jeg har tatt mitt valg, i årets EM holder jeg med Sverige og Russland! Sverige pga Zlatan, som jeg også nylig har bestemt meg for å like, og Russland fordi det hadde vært en fin nesestyver for Vest-Europa om de kuppet hele greia.

Like godt å innstille seg på at EM blir en ny nedtur...

flynn

Stifler

Sv: Euro 2008
« Svar #25 på: Juni 07, 2008, 11:21:34 »
Jeg har tatt mitt valg, i årets EM holder jeg med Sverige og Russland! Sverige pga Zlatan, som jeg også nylig har bestemt meg for å like, og Russland fordi det hadde vært en fin nesestyver for Vest-Europa om de kuppet hele greia.

Like godt å innstille seg på at EM blir en ny nedtur...

flynn

Går ikke an å like Zlatan...
-Nr 2 er den første taperen-

isak

Sv: Euro 2008
« Svar #26 på: Juni 07, 2008, 12:14:35 »
og Russland fordi det hadde vært en fin nesestyver for Vest-Europa om de kuppet hele greia.

Like godt å innstille seg på at EM blir en ny nedtur...

flynn
Russland kuppa Melodi Grand Prix i år, treng ikkje ta EM ogso! >:(

Dennis

Sv: Euro 2008
« Svar #27 på: Juni 07, 2008, 13:48:00 »
Jeg har tatt mitt valg, i årets EM holder jeg med Sverige og Russland! Sverige pga Zlatan, som jeg også nylig har bestemt meg for å like, og Russland fordi det hadde vært en fin nesestyver for Vest-Europa om de kuppet hele greia.

Like godt å innstille seg på at EM blir en ny nedtur...

flynn

Går ikke an å like Zlatan...

Word!
Marching on together!

flynn

Sv: Euro 2008
« Svar #28 på: Juni 07, 2008, 23:21:30 »
Dag 1 er over, og utfallet ble omtrent som forventet. Sveits kunne og burde tatt poeng mot ultradefensive tsjekkere, men med Frei ute forsvant både evnen til å score mål i denne kampen, og trolig muligheten til avansement for gjøkurfolket. Dog var mitt 1-1 tips snublende nær å gå inn i sluttminuttene.
En dørgende kjedelig kamp forøvrig, der ikke en eneste spiller sitter igjen på netthinna mi selv bare noen timer etter kampslutt.

Portugal - Tyrkia var langt bedre, heller ikke det akkurat uventet. Tyrkia bød på litt motstand i første omgang, men var etterhvert i realiteten sjanseløse mot de lekne portugiserne. Jeg lot meg imponere over at de klarte å kombinere tekniske detaljer i absolutt verdensklasse med framdrift og ambisjoner. Selv Nuno Gomez var nære på ved flere anledninger!
Denne Pepe må da være en mann for Leeds ?

PS. Det går an å like Zlatan. Etter å ha sett Sveits - Tsjekkia ble jeg bare mer overbevist om at fotballen trenger slike som ham!

flynn

lojosang

Sv: Euro 2008
« Svar #29 på: Juni 08, 2008, 01:34:25 »
og Russland fordi det hadde vært en fin nesestyver for Vest-Europa om de kuppet hele greia.

Like godt å innstille seg på at EM blir en ny nedtur...

flynn
Russland kuppa Melodi Grand Prix i år, treng ikkje ta EM ogso! >:(

Ryktene skal ha det til at russerne har med seg en kunstisbane i plast, og at Oxana Bajul skal foreta triple axeler på denne i pausen. Den russiske keeperen skal spille dårlig på en fryktelig dyr fele av merket Stradivarius.  :D
- Leif Olav