Skrevet av Emne: Dødlinja  (Lest 2302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArneS

Dødlinja
« på: Juli 16, 2008, 10:55:35 »
Har i likhet med LEO også tro på en bedre midtbane i år, men er fortsatt usikker på hvem som skal slå innlegg fra dødlinja? 

Robinson er kanskje mannen til dette på høyresiden sammen med Richardson (Gardner), men tror ikke helt på Johnson / Sheehan (Parker) på venstre.

Frykter at vi også kommende sesong får "innlegg" fra 20-30 meter.
Den 17. mann

Kato

Sv: Dødlinja
« Svar #1 på: Juli 16, 2008, 12:11:51 »
Slik jeg ser det handler det veldig lite om hvem som skal slå innleggene. Det handler mye mer om hvordan vi etablerer og forvalter et overtall slik at vi får slått innlegg bak motstanderens bakerste ledd.

Dårlig tempo i ball og dårlig forvaltning av overtall fører til statiske legg fra 20-30 meter.

Vår største svakhet siste kampene i vår var at vi stort sett spilte på fot. Dårlig bevegelse og svakt tempo i ballen gjorde at det ikke ble spilt på medløp. Dermed spilte vi oss sjelden forbi ledd. Og når da i tillegg ingen evnet å dra av en motstander så gikk det ikke akkurat raskt i lengderetning.

Hvor ble gjennombruddet av?
 

Leedsfan

Sv: Dødlinja
« Svar #2 på: Juli 16, 2008, 12:31:02 »
Dette har vært et problem så lenge jeg kan huske og det er utrolig frustrerende. Utrolig at vi ikke har en ekstrem bakromsspiller på spissplass og på vingen(e), det hadde ikke gjort noe om vi hadde hatt en midtbanespiller som hadde gått på løp aom hadde endt i mål!

Dette ser vel de fleste, men det blir ikke gjort noe med det (les:kjøp av spillertyper som er raske, målkåte og gjennombruddshissige)!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Geir Magne

Sv: Dødlinja
« Svar #3 på: Juli 16, 2008, 21:08:21 »
Det heter vel DØRLINJA (med r, ikke d), eller er det jeg som taD ;) feil?
Happy days are here again, it's official from Number 10!

SveinArve

Sv: Dødlinja
« Svar #4 på: Juli 16, 2008, 21:17:17 »
Hehe. DøDlinja heite det:)
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Lord-Meta

Sv: Dødlinja
« Svar #5 på: Juli 20, 2008, 03:51:04 »
Det heter vel DØRLINJA (med r, ikke d), eller er det jeg som taD ;) feil?

 
Haha hvis du tenker logisk, hvorfor skal det hete dørlinja? dødlinja er i hvertfall logisk ettersom at ballen er død hvis den krysser linja ;D

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dødlinja
« Svar #6 på: Juli 20, 2008, 07:25:33 »
Et viktig spørsmål faktisk. Undersøkelser av dette gjort av Godset sin trener, Deila er det ikke det han heter, viser at innlegg fra siden litt ut på motstanderens halvdel ofte ender i kontring og overganger fra det andre laget og baklengsmål. Derfor er det mest effektivt angrepsmessig og forsvarsmessig å legge inn nær dødlinja.
Yeboahs vitne