Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Luciano Becchio  (Lest 302598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #960 på: Juli 31, 2017, 20:52:21 »
Luciano tweetet i går: :)

Luciano Becchio‏ @becchioluciano  Jul 28
Going to my sweet Leeds

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #961 på: Desember 28, 2017, 17:38:01 »
Becchio er 34 år i dag!!!


LUFCdata

Happy 34th birthday to former @LUFC forward @becchioluciano.

221 appearances
86 goals
76 league goals
50 clubs scored against
5 seasons
1 hat-trick
1 promotion

He is the club’s 10th-highest league scorer of all-time with 76 goals.   #LUFC #MOT

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #962 på: Oktober 13, 2023, 23:15:36 »
Næmmen seee kem som e på besøk :)

https://x.com/jermainebecks83/status/1712906750532223365?s=20

🤩 𝗧𝗵𝗲 𝗯𝗼𝘆𝘀 𝗮𝗿𝗲 𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘄𝗻!
Whilst in Leeds, @becchioluciano and @jermainebecks83 stopped by Thorp Arch to check out their old stomping ground
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #963 på: Oktober 14, 2023, 12:12:55 »
Næmmen seee kem som e på besøk :)

https://x.com/jermainebecks83/status/1712906750532223365?s=20

𝗧𝗵𝗲 𝗯𝗼𝘆𝘀 𝗮𝗿𝗲 𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘄𝗻!
Whilst in Leeds, @becchioluciano and @jermainebecks83 stopped by Thorp Arch to check out their old stomping ground

Jeg må innrømme at jeg har et helt spesielt forhold til disse to. Fikk både frysninger og ei lite tåre i øye.

Jeg har aldri hatt noe annet favorittlag enn Leeds, men i perioden Tippekampen forsvant fra riksdekkende television til Canal+ så fulgte jeg ikke klubben særlig, annet enn gjennom FIFA og Championship Manager. Interessen for å se fotball kom først tilbake i slutten av tenårene. Jeg tror på mange måter det var Tom Nordlie og Start som kicket det hele i gang igjen. Jeg hadde ikke vært på Kristiansand Stadion siden jeg var en liten gutt da, og sølvsesongen i 05 gjorde noe med meg.

I årene som fulgte, gjenoppdaget jeg Leeds. Nyheten om at klubben var konk og degradert er erketypisk hendelse for at jeg skal finne entusiasme for noe. Noen League One kamper gikk på kabel TVen på hybelen min, og det tok ikke lang tid før jeg ble hekta. Fra og med sesongen 08/09 og frem til i dag har jeg bare missa en håndfull kamper live på radio eller tv.

Partnerskapet B&B var som en drøm for divisjonen vi var i. Becchio som targetmann og dårlig førstetouch, og Beckford som den raske reven. Det var annenhver kamp om man rev seg i håret av disse to eller om man lovpriste de. Da playoff tapet mot Mølleveggen kom, så fikk jeg ikke sove og bare gråt. Jeg husker spesielt godt noen bilder Becchio etter den kampen. Nygift som jeg var, så hadde kona aldri sett meg gråte mer enn en gang før (da vi skilte lag et år i forkant). Jeg husker også spesielt godt en frase av Eddie Gray etter det nederlaget, med skjelv i stemmen og ytterst alvor "We need to get out of this division".

Og heldigvis sørget Simon Grayson for kapteinsbånd til det som føltes som den upålitelige Jermaine Beckford mot Bristol Rovers i den verste kampen jeg kan huske å ha sett. Jeg glemmer aldri den ettermiddagen på Uptown i Kristiansand.

Sorry. Følte bare for å ta en tur i nostalgikjelleren når jeg fikk se disse to sammen igjen. For en betydning de har hatt for min tid som Leeds-supporter.

auren

Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #964 på: Oktober 14, 2023, 12:38:20 »
Næmmen seee kem som e på besøk :)

https://x.com/jermainebecks83/status/1712906750532223365?s=20

𝗧𝗵𝗲 𝗯𝗼𝘆𝘀 𝗮𝗿𝗲 𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘄𝗻!
Whilst in Leeds, @becchioluciano and @jermainebecks83 stopped by Thorp Arch to check out their old stomping ground

Jeg må innrømme at jeg har et helt spesielt forhold til disse to. Fikk både frysninger og ei lite tåre i øye.

Jeg har aldri hatt noe annet favorittlag enn Leeds, men i perioden Tippekampen forsvant fra riksdekkende television til Canal+ så fulgte jeg ikke klubben særlig, annet enn gjennom FIFA og Championship Manager. Interessen for å se fotball kom først tilbake i slutten av tenårene. Jeg tror på mange måter det var Tom Nordlie og Start som kicket det hele i gang igjen. Jeg hadde ikke vært på Kristiansand Stadion siden jeg var en liten gutt da, og sølvsesongen i 05 gjorde noe med meg.

I årene som fulgte, gjenoppdaget jeg Leeds. Nyheten om at klubben var konk og degradert er erketypisk hendelse for at jeg skal finne entusiasme for noe. Noen League One kamper gikk på kabel TVen på hybelen min, og det tok ikke lang tid før jeg ble hekta. Fra og med sesongen 08/09 og frem til i dag har jeg bare missa en håndfull kamper live på radio eller tv.

Partnerskapet B&B var som en drøm for divisjonen vi var i. Becchio som targetmann og dårlig førstetouch, og Beckford som den raske reven. Det var annenhver kamp om man rev seg i håret av disse to eller om man lovpriste de. Da playoff tapet mot Mølleveggen kom, så fikk jeg ikke sove og bare gråt. Jeg husker spesielt godt noen bilder Becchio etter den kampen. Nygift som jeg var, så hadde kona aldri sett meg gråte mer enn en gang før (da vi skilte lag et år i forkant). Jeg husker også spesielt godt en frase av Eddie Gray etter det nederlaget, med skjelv i stemmen og ytterst alvor "We need to get out of this division".

Og heldigvis sørget Simon Grayson for kapteinsbånd til det som føltes som den upålitelige Jermaine Beckford mot Bristol Rovers i den verste kampen jeg kan huske å ha sett. Jeg glemmer aldri den ettermiddagen på Uptown i Kristiansand.

Sorry. Følte bare for å ta en tur i nostalgikjelleren når jeg fikk se disse to sammen igjen. For en betydning de har hatt for min tid som Leeds-supporter.

Vakkert!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #965 på: Oktober 14, 2023, 13:08:00 »
Tar jo tankene tilbake til en viss kamp i League One hvor begge to var i aksjon… https://m.youtube.com/watch?v=6bNaAV2EB9o

Det er ikke mange youtube-klipp fra League One som har nærmere 170.000 visninger

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: EX-SPILLER: Luciano Becchio
« Svar #966 på: Oktober 14, 2023, 14:05:14 »
Næmmen seee kem som e på besøk :)

https://x.com/jermainebecks83/status/1712906750532223365?s=20

🤩 𝗧𝗵𝗲 𝗯𝗼𝘆𝘀 𝗮𝗿𝗲 𝗯𝗮𝗰𝗸 𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘄𝗻!
Whilst in Leeds, @becchioluciano and @jermainebecks83 stopped by Thorp Arch to check out their old stomping ground

'Touren' fortsetter. :)

https://x.com/jermainebecks83/status/1713155678800359495?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan