Skrevet av Emne: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)  (Lest 4220 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« på: August 07, 2008, 14:13:58 »
Leeds har lansert en ny hjemmeside denne uka på http://www.leedsunited.com/

For dere som manøvrerer mellom Leedsnyhetene fra Newsnow, så ser det ut til Newsnow foreløpig ikke fanger opp nyhetssaker som legges ut på de nye hjemmesidene. OBS! OBS!

Selv om alt ikke er på plass på sidene enda, ser det ut som en god ansiktsløftning.

Enten dere liker det eller ikke - den forretningsmessige delen av klubben har fått en mer framtredende plass ('Leeds in business', 'Leeds finance') - men legg også merke til undermenyene under 'The Club' hvor det ligger en bra presentasjon av det arbeidet klubben gjør ifm lokal barne-/ungdomsfotball + støtte til veldedighet/charities etc ('Community United').

Ser også ut til at det kommer en utvidet avdeling med 'Club History' - og for de som er opptatt av medlemsskapsdiskusjon profileres RMC-klubbene i 'Fanzone'.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #1 på: August 07, 2008, 16:05:47 »
Jeg synes den nye hjemmesiden virker bra, men har ikke studert den så grundig.
Jeg liker spesielt at vi ikke har kjøpt den "pakka", som majoritetet i ligasystemet har gjort,
det viser at klubben har ressurser som forstår viktigheten av å profilere klubben på et medium som antagelig er det viktigste av alle medier.

Nå skal ikke jeg gjøre denne tråden til nok en tråd med diskusjon med for og mot RMC,
men i likhet med McMIdjo vil jeg anbefale å bruke tid på å studere undermenyene under Fanzone. Det skulle gi verdifull informasjon om RMC-siden, samtidig som man se hvilke andre alternativer som er aktuelle for oss nordmenn (International Membership f.eks).

Håper at argumenter som man evt. plukker herfra kan legges inn under den allerede viktigste tråden "Avstemmingen om Members Club".

Et alternativ kunne være hvis styret velger å forfølge mitt forslag om en spørsmål/svar liste,
oppretter en ny tråd om dette, slik at det blir mer oversiktlig. Det får bli opp til de, om de vil bruke forumet, eller hjemmesiden til det.

Fanzone-siden opererer med 5 inndelinger:
Individuelt medlemskap:
- Adult membership, £35
- International Membership, £20
- Junior Membership, £15
For disse 3 ovenevnte kategoriene har flere av oss allerede vært medlemmer ett eller flere år.
- Membership event, oversikt over events, noen koster, andre ikke

...og sist, men ikke minst
- Regional Memebership
Dette er ikke individuelt, det er dette som representerer det alternativet som styret anbefaler.
Det man kan merke seg her, er bl.a at det kan gjøres "Group booking" til kamper, f.eks fellestur.
Det kommer imidlertid ikke frem, om man har rett på bortebillett gjennom RMC, eller om vi supportere må ha International Membership i tillegg, hvilket da koster £20. Dette synes jeg bør være et krav, om vi blir en RMC etter årsmøtet. Dette er egentlig et spørsmål til styret,
som igjen forteller hvor viktig det er at styret nå samler alle løse tråder i form av spørsmål som har kommet frem her, og gir informasjon, helst før 23.august, og ikke på selve årsmøtet.
I tillegg kan man merke seg setningen "Autonomous existence i.e. clubs run locally". Autonomous betyr at vi er selvstyrte, men hva det innebærer vet jeg ikke.

Jeg liker ikke Bates, og jeg liker egentlig ikke dette Membership greiene, mest fordi det er ultrakommersielt, noe jeg er overbevist om at er hovedgrunnen bak dette (R)MC-greiene, d.v.s at de håper å generere større inntekter ved at det kan reklamere direkte til deg om diverse produkter, effekter, blader, events etc. Dette er en velkjent strategi som alle selskap som driver business over internett bruker.
De får din mailadresse, og vips, så du dumper det ned jevnlig med div. tilbud til deg.
Oftest kan man reservere seg mot sånt, vet ikke om det er lovpålagt eller ikke.

Forskjellen er at medlemskapet også koster, og det er jo fordi vi elsker Leeds. Hvem ville betalt kr 200,- for å bli medlem av mpx.no, deal.no e.l.

Uten å vite det sikkert, antar jeg at de store klubbene gjør det på samme måte.
Når det er sagt, hadde det ikke vært nødvendig å skape splid av den grunn med LUSC.
Jeg synes ellers det burde vært gratis medlemskap, det håver jo inn penger på oss gjennom det vi kjøper, og da er ikke billetter regnet med en gang. Nei, dette er en pengemaskin, der Leeds som klubb får en ekstremt verdifull database full av potensielle kjøpere. Personlig er jeg nærmest anti-materialist, men er såpass fan at jeg minimum må ha noen drakter i ny og ne.
« Siste redigering: August 07, 2008, 16:24:40 av berlin »

berlin

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #2 på: August 07, 2008, 16:43:34 »
Til info: En setning under Tickets for away games, kan tyde på at medlemskap i RMC gir rett til billett både på hjemme- og bortekamper, uten at man må være f.eks International Member.


Henning

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #3 på: August 07, 2008, 21:37:44 »
Når eg prøver å kome inn på sida, er sida fortsatt "under construction". Trudde dette gjalt for alle eg. Kva eg må gjere for å få opp sida då?

Tom S

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #4 på: August 07, 2008, 21:38:56 »
prøv denne - http://www.leedsunited.com/page/Home

Når eg prøver å kome inn på sida, er sida fortsatt "under construction". Trudde dette gjalt for alle eg. Kva eg må gjere for å få opp sida då?
COME ON LEEDS !!

Karl Hot Shot

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #5 på: August 07, 2008, 22:47:15 »
Til info: En setning under Tickets for away games, kan tyde på at medlemskap i RMC gir rett til billett både på hjemme- og bortekamper, uten at man må være f.eks International Member.



Nå må du slutte å røre. Alt er som før. Dette står å lese under "Away games":

"2008/09 AWAY GAMES APPLICATION FORM

PHASE 1 Applications will be accepted from Monday 7th July 2008 at 10am.
The games you can apply for in PHASE 1 include:

Scunthorpe United, *Chester City, Yeovil Town, Swindon Town, Carlisle United, Peterborough United, Millwall. *Carling Cup Round 1


PLEASE NOTE: You must be a current 2008/2009 Season Ticket Holder or a current 2008/2009 Club Member at the time of submitting your away game application form. Any applications received by Ticket Services with non Season Ticket holders or non Members will be rejected in their entirety."

For øvrig er det minimale forbedringer å spore på hjemmesida til klubben. Ren ansiktsløftning.
 

Jon R

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #6 på: August 07, 2008, 23:01:32 »
Til info: En setning under Tickets for away games, kan tyde på at medlemskap i RMC gir rett til billett både på hjemme- og bortekamper, uten at man må være f.eks International Member.



Nå må du slutte å røre. Alt er som før. Dette står å lese under "Away games":

"2008/09 AWAY GAMES APPLICATION FORM

PLEASE NOTE: You must be a current 2008/2009 Season Ticket Holder or a current 2008/2009 Club Member at the time of submitting your away game application form. Any applications received by Ticket Services with non Season Ticket holders or non Members will be rejected in their entirety."


Dette må du forklare for oss, Karl Hot Shot: Vil ikke RMC members være synonymt med " club members"?  :o
Jon R.

Karl Hot Shot

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #7 på: August 07, 2008, 23:21:59 »
Nei. Club Members er de som har betalt £20 eller mer årlig for å ha rett til å gå foran i køen ved bestilling av billetter både til hjemmekamper og bortekamper. Dette er et individuelt medlemsskap som man anskaffer seg for billettfordeler, og det er synonymt med det gamle Away Card som Bill Fotherby introduserte på midten av 1990-tallet, for å få bukt med nynazister og annet pakk som forpestet atmosfæren i "de gode, gamle dager". Sesongkortinnehavere får automatisk dette kortet (og det skulle også bare mangle, siden de jo betaler i dyre dommer for å se Leeds United spille i League One). RMC gir absolutt ingen fordeler med tanke på det som er grunnen til at noen av oss holder med og følger dette laget rundt på arenaer på fotballøya. Berlin bidrar knapt til noe annet enn forvirring med sine innlegg i denne tråden. Alt er som før og Ken Bates jakter stadig på lommeboka vår!
 

berlin

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #8 på: August 07, 2008, 23:56:17 »
Karl Hot Shot: Det er godt mulig du har rett, men kan du da si meg hva som menes med ( og jeg refererer til den nye hjemmsiden http://www.leedsunited.com/page/Home/0,,10273,00.html )

Pkt 1:
Under Fanzone, Regional Membership:

- Group blocking for Games.
og litt lenger ned: 
- Individual identity
- Recognition by Leeds United in form of a certificate Membership.

Pkt 2:

Under Tickets, How to apply for away games, står det

Block bookings will only be accepted from the Reginal Member Club Branches

Under Latest Ticket News står det du referer til over:

PLEASE NOTE: You must be a current 2008/2009 Season Ticket Holder or a current 2008/2009 Club Member at the time of submitting your away game application form. Any applications received by Ticket Services with non Season Ticket holders or non Members will be rejected in their entirety."

Det er godt mulig at jeg rører, men det er uklart beskrevet.

Mener du, Karl, at disse får billettprioritet?:
- Seaon Ticket Holders
- Adult Club Members
- International Members
- Junior Member

men at RMC medlemmene i tillegg må ha et av de ovennevnte medlemskap?

Disse Block booking setningene under både RMC-delen, og under Away Tickets delen gir jo inntrykk at vi kan søke om hjemme og borte billetter, men sikker er jeg ikke????

Sorry, om jeg vingler, men gjør JEG det, er jeg sikker på at andre gjør det også. Ikke skriver S.Harvey noe om det i TPN-brevet heller.
Takknemlig for "total"avklarende svar, enten fra deg Karl HS, eller andre.
« Siste redigering: August 08, 2008, 00:03:53 av berlin »

Jon R

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #9 på: August 08, 2008, 00:18:26 »
Fortsett å skrive og spørre om dette du, berlin. Dette er viktige spørsmål og fortsatt har vi ikke fått noen svar fra "offisielt hold" . Jeg foreslår dog at vi fortsetter debatten i en annen tråd: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10791.45  8)
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #10 på: August 08, 2008, 00:26:40 »
Hot Shot har for en gangs skyld rett, Berlin.

For å få tilgang til bortebilletter må du ha et personlig medlemsskap - dvs vanlig membership/ST eller international memberhip. Dette gir jo en personlig 'innrullering' i klubbens medlemsskapsregister, slik at klubben kan ha kontroll med at det kun er de frommeste og mest veloppdragne av oss som får reise på bortekamp.  :)

Dette betyr jo også at de registrerer alle kjøp, og kan bruke dette for å tildele billetter etter et lojalitetsprogram - f.eks. i tilfeller hvor det er stor etterspørsel etter få billetter. Jeg har forstått det slik at klubben vil etablere en form for lojalitetsprioritering til noen kamper denne sesongen. Dette er ikke noe nytt og skummelt Batesfanteri, men noe som er etterspurt fra supporterne selv, og er jo for så vidt vanlig innenfor moderne kundebehandling.

Et RMC-medlemsskap gir ingen personlige billettfordeler såvidt jeg kan se, og jeg er ganske sikker på at de som melder seg inn i en RMC-branch heller ikke blir innregistert på noen måte i klubbens medlemsregister.

Dette med ”block booking, individual identity og certificate membership” er vel knyttet til RMC-branchen som organisasjon, og ikke det enkelte medlem – og block booking betyr vel rett og slett bare at en RMC kan gjøre en gruppebooking av billetter (og for bortekamper regner jeg da med at alle i gruppen må være registrert som personlige members).
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

  • Gjest
Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #11 på: August 08, 2008, 00:37:36 »
Jeg sitter med den samme forståelsen av dette som Karl gir uttrykk for. Og det er jo derfor jeg gjentatte ganger har skrevet at RMC vrs LUSC dreier seg om andre ting enn MC.

Legg også merke til at Tor Dalen skriver i siste TPN at vi (altså LUSCOS, eller hva nå enn foreningen kommer til å hete i fremtiden) vil få £5 for hvert medlem vi verver til MC. Da rimer det jo dårlig at vi (i det første året) skal betale klubben £ 500 for å være skandinavisk RMC-Branch, mens klubben gir oss tilbake £ 15.000! Dette høres ikke akkurat ut som Bates, gjør det vel? Høres ikke engang ut som Ridsdale.

En annen ting som det er blitt gjort et stort nummer av er at det blir vanskelig for redaktøren av TPN å komme innpå folk i klubben hvis vi ikke blir en RMC-Branch. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er krisemaksimering og tull & tøys. Svend Anders er (i likhet med mange andre nordmenn) MC-medlem, og kan derfor vandre mer eller fritt i de rette lokaler på Elland Road - og får dermed lett kontakt med både tidligere og nåværende Leeds-folk. Eller har jeg misforstått også her?

Men nå har jo styret avholdt sitt internmøte, og da regner jeg med at de vil dukke opp her inne og bidra til å skape litt oversikt og klarhet i disse tingene. Det er ikke for tidlig.


Ps: Beklager, Jon. Jeg forstår godt at du ville hatt disse innleggene i en av de rette trådene, men vi var liksom kommet så godt i gang her nå...  :-[ :)
Kanskje du kan endre litt på overskriften..?

Svend Anders

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #12 på: August 08, 2008, 08:20:30 »
Jeg sitter med den samme forståelsen av dette som Karl gir uttrykk for. Og det er jo derfor jeg gjentatte ganger har skrevet at RMC vrs LUSC dreier seg om andre ting enn MC.

Legg også merke til at Tor Dalen skriver i siste TPN at vi (altså LUSCOS, eller hva nå enn foreningen kommer til å hete i fremtiden) vil få £5 for hvert medlem vi verver til MC. Da rimer det jo dårlig at vi (i det første året) skal betale klubben £ 500 for å være skandinavisk RMC-Branch, mens klubben gir oss tilbake £ 15.000! Dette høres ikke akkurat ut som Bates, gjør det vel? Høres ikke engang ut som Ridsdale.

En annen ting som det er blitt gjort et stort nummer av er at det blir vanskelig for redaktøren av TPN å komme innpå folk i klubben hvis vi ikke blir en RMC-Branch. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er krisemaksimering og tull & tøys. Svend Anders er (i likhet med mange andre nordmenn) MC-medlem, og kan derfor vandre mer eller fritt i de rette lokaler på Elland Road - og får dermed lett kontakt med både tidligere og nåværende Leeds-folk. Eller har jeg misforstått også her?

Men nå har jo styret avholdt sitt internmøte, og da regner jeg med at de vil dukke opp her inne og bidra til å skape litt oversikt og klarhet i disse tingene. Det er ikke for tidlig.


Ps: Beklager, Jon. Jeg forstår godt at du ville hatt disse innleggene i en av de rette trådene, men vi var liksom kommet så godt i gang her nå...  :-[ :)
Kanskje du kan endre litt på overskriften..?


Jeg har i alle fall ikke fått med meg at dersom jeg er MC-medlem, så kan jeg (og alle andre som er det) spasere rett inn i garderobe, presserom, akademi, med mer. Om du kjenner til denne muligheten, vis meg den gjerne!

De fem pundene per medlem LUSCOS eventuelt verver inn som individuell MC-medlem er jo å anse som en gullrot for branchen. En motivasjon og en økonomisk belønning som faktisk vil styrke den selvstendige driften av supporterklubben. Det høres meget bra ut dersom vi klarer å verve 3.000 skandinaver inn i MC allerede første året...

Jeg synes forøvrig den nye hjemmesiden ser frisk ut, og med satsningen på LUTV tror jeg det er en riktig prioriteringen. På nyhetssidene savner jeg dog et bedre arkivsystem for å finne nyheter etter dato, etc - men det kommer kanskje.

SA

Sydhagen

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #13 på: August 08, 2008, 08:57:42 »
er veldig godt fornøyd med den nye hjemmesiden og lutv!  virkelig delikat utført!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

berlin

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #14 på: August 08, 2008, 09:09:43 »
Hot Shot har for en gangs skyld rett, Berlin.

For å få tilgang til bortebilletter må du ha et personlig medlemsskap - dvs vanlig membership/ST eller international memberhip. Dette gir jo en personlig 'innrullering' i klubbens medlemsskapsregister, slik at klubben kan ha kontroll med at det kun er de frommeste og mest veloppdragne av oss som får reise på bortekamp.  :)

Dette betyr jo også at de registrerer alle kjøp, og kan bruke dette for å tildele billetter etter et lojalitetsprogram - f.eks. i tilfeller hvor det er stor etterspørsel etter få billetter. Jeg har forstått det slik at klubben vil etablere en form for lojalitetsprioritering til noen kamper denne sesongen. Dette er ikke noe nytt og skummelt Batesfanteri, men noe som er etterspurt fra supporterne selv, og er jo for så vidt vanlig innenfor moderne kundebehandling.

Et RMC-medlemsskap gir ingen personlige billettfordeler såvidt jeg kan se, og jeg er ganske sikker på at de som melder seg inn i en RMC-branch heller ikke blir innregistert på noen måte i klubbens medlemsregister.

Dette med ”block booking, individual identity og certificate membership” er vel knyttet til RMC-branchen som organisasjon, og ikke det enkelte medlem – og block booking betyr vel rett og slett bare at en RMC kan gjøre en gruppebooking av billetter (og for bortekamper regner jeg da med at alle i gruppen må være registrert som personlige members).


Bra svar, McMidjo! Takk!  :) 
Det var slik jeg tenkte det var, men siden jeg ikke fant noen 100% bekreftende informasjon, så skrev jeg innleggene, og svar har jeg nå fått ( også av veteranen, det med vervingen hadde jeg glemt ).

Uansett, denne introduseringen av International Membership som ble gjort i våres, har gjort det hakket billigere å få bortebilletter.

Sånn, nå kan diskusjonen fortsette om det den egentlig handler om, design og innhold av den nye hjemmesiden.  ;)

« Siste redigering: August 08, 2008, 09:53:25 av berlin »

auren

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #15 på: August 08, 2008, 12:01:02 »
Nå fanges den nye hjemmesiden opp av newsnow 8) YEAH!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Henning

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #16 på: August 08, 2008, 22:26:28 »
Sitat
prøv denne - http://www.leedsunited.com/page/Home


Sitat fra: Henning på August 07, 2008, 21:37:44
Når eg prøver å kome inn på sida, er sida fortsatt "under construction". Trudde dette gjalt for alle eg. Kva eg må gjere for å få opp sida då?


Hmmm, får fortsatt opp samme sida. "Dummy Home, Leeds United" "Ingen feeder ble oppdaget på denne siden".


Hjelp, hjelp, hjelp!

Klingen

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #17 på: August 08, 2008, 22:57:04 »
Sitat
prøv denne - http://www.leedsunited.com/page/Home


Sitat fra: Henning på August 07, 2008, 21:37:44
Når eg prøver å kome inn på sida, er sida fortsatt "under construction". Trudde dette gjalt for alle eg. Kva eg må gjere for å få opp sida då?


Hmmm, får fortsatt opp samme sida. "Dummy Home, Leeds United" "Ingen feeder ble oppdaget på denne siden".


Hjelp, hjelp, hjelp!

Prøv denne: http://www.leedsunited.com/page/Home/0,,10273,00.html
Klingen
Medlemnr. 456

M

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #18 på: August 09, 2008, 00:11:59 »
Sitat
prøv denne - http://www.leedsunited.com/page/Home


Sitat fra: Henning på August 07, 2008, 21:37:44
Når eg prøver å kome inn på sida, er sida fortsatt "under construction". Trudde dette gjalt for alle eg. Kva eg må gjere for å få opp sida då?


Hmmm, får fortsatt opp samme sida. "Dummy Home, Leeds United" "Ingen feeder ble oppdaget på denne siden".


Hjelp, hjelp, hjelp!

Prøv denne: http://www.leedsunited.com/page/Home/0,,10273,00.html


virker fortsatt ikke med meg , men visst du går inn på google å skrive leeds united så trykker du f.eks inn på newsroom da går det . men ikke på hjemmesiden ;)
LEEDS LEEDS LEEDS

Yeboah

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #19 på: August 09, 2008, 01:43:46 »
Detta så unektelig veldig bra ut :)

Noen som veit hva sangen som blir spilt på LUTVs innslag "Back to fotball" heter? :)

Henning

Sv: Ny hjemmeside (fanges ikke opp av Newsnow)
« Svar #20 på: August 09, 2008, 10:26:46 »