Skrevet av Emne: Rotherham starter med minus 17 poeng  (Lest 2476 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

ollan

Rotherham starter med minus 17 poeng
« på: August 08, 2008, 09:02:48 »
Det går en flau vind over øyen......ikke bare Leeds som får gjennomgå.
http://www.ba.no/sport/fotball/engelsk/article3706844.ece
Ollan

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Rotherham - OG BOURNEMOUTH - starter med minus 17 poeng
« Svar #1 på: August 08, 2008, 11:18:27 »
Og Bournemouth har også fått samme straff:
http://www.guardian.co.uk/football/2008/aug/07/bournemouth.leaguetwofootball

Med ett ser det mye lysere ut for Luton, og bunnen av tabellen i League 2 ser da slik ut:

Bournemouth  played 0  points -17
Rotherham     played 0  points -17
Luton Town   played 0   points -30

Sett ift poengstraffen Leeds fikk ifjor, er ihvertfall The Football League konsistente.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Stifler

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #2 på: August 08, 2008, 13:35:20 »
Hehe, sette inn et lite bet på hvem som rykker ned ;D
-Nr 2 er den første taperen-

Robert

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #3 på: August 08, 2008, 17:57:08 »
Dette er tragisk.
I fotballen må det jo være det sportslige som avgjør. Gjør de feil, får de heller bare degradere de en divisjon (i verste fall. Ja, jeg vet litt selvmotsigelse) eller frata de lisensen så de får spille tennis eller noe istedenfor spørr du meg.
Man kan ikke starte ligaen med minuspoeng. Om noen år så starter vel noen lag med +15 poeng, andre med -15. Ligaen blir avgjort rundt et bord istedenfor på banen.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

JanPSyse

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #4 på: August 08, 2008, 21:55:59 »
Skulle jammen tatt meg en fest om noe liknende hadde skjedd med liverpostei, manure eller chelskij. Disse klubbene har jo gjeld til langt opp over ørene alle sammen, men det er nok tvilsomt at FA tør å gjøre noe slikt med noen av de såkalte store klubbene i england. Det er jo lettest å ta de små klubbene...
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Per-Stian

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #5 på: August 09, 2008, 01:09:23 »
Det er trist utvikling i engelsk fotball. Før eller seinare visste vi at det ville få konsekvensar å vere utanfor det gode selskap (CL og PL) spesielt med tanke på TV-inntekter. No er Luton, Rotherham og Bournemouth blant dei klubbane som har "gambla" på kortsiktig suksess og opprykk, men som av ein eller fleire grunnar har hamna i ei økonomisk knipe. Det er vanskeleg for oss supportarar å akseptere at feil styrevedtak og stormannsgalskap (Ridsdale) skal få så store konsekvensar for det sportslege, men slik er det med alle bedrifter og organisasjonar. Økonomien styrer dessverre alt for mykje av fotballen, og spelarar og trenarapparat må ta lide for feil som administrasjonen gjer.

Eg er lei meg på desse klubbane sine supportarars vegne, og det gjer meg trist at vi "la grunnlaget" for slike strafferettslege konsekvensar. Ein vakker dag håpar eg at det kjem betre løysingar på slike problem som betre skånar klubbens sportslege mål.

Sander

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #6 på: August 09, 2008, 11:21:42 »
Skulle jammen tatt meg en fest om noe liknende hadde skjedd med liverpostei, manure eller chelskij. Disse klubbene har jo gjeld til langt opp over ørene alle sammen, men det er nok tvilsomt at FA tør å gjøre noe slikt med noen av de såkalte store klubbene i england. Det er jo lettest å ta de små klubbene...

Merkelig vi måtte begynne med -15 da.. :-[
 

JanPSyse

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #7 på: August 10, 2008, 13:31:17 »
Skulle jammen tatt meg en fest om noe liknende hadde skjedd med liverpostei, manure eller chelskij. Disse klubbene har jo gjeld til langt opp over ørene alle sammen, men det er nok tvilsomt at FA tør å gjøre noe slikt med noen av de såkalte store klubbene i england. Det er jo lettest å ta de små klubbene...

Merkelig vi måtte begynne med -15 da.. :-[


Legg merke til ordet "såkalte"  ;D
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

vertigo

Sv: Rotherham starter med minus 17 poeng
« Svar #8 på: August 14, 2008, 15:44:14 »
Hvorfor 17, og ikke 15 ? Er det noe logikk her, eller bruker de terning?