Skrevet av Emne: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....  (Lest 1605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« på: August 14, 2008, 16:18:04 »
Sikkert ikke det mest spennende, men The Football League har nå publisert sin årlige rapport som viser hva fotballklubbene benytter i agenthonorar.

Ikke overraskende troner Leeds på toppen i L1, og har også brukt mer penger på agenthonorarer enn de fleste klubber i The Championship.

I perioden juli 07 - juni 08: £373.000
I perioden jan 08 - juni 08: £200.000

Ikke de store summene riktignok, men ref ymse diskusjoner om hvor mye penger Leeds benytter på å styrke laget, tror jeg denne rapporten er en god bekreftelse på at Leeds det siste året har brukt mer penger på å styrket laget enn de fleste andre i L1 og CCC.

Rapporten kan lastes ned fra The FL sine sider: http://www.football-league.co.uk/staticFiles/d2/4/0,,10794~132306,00.pdf
« Siste redigering: August 14, 2008, 16:27:09 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Robert

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #1 på: August 14, 2008, 22:34:06 »
Direkte fra FL? Disse tallene tror jeg ikke på! KORRUPSJON!
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Karl Hot Shot

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #2 på: August 14, 2008, 22:42:06 »
Disse tallene kan jo like godt benyttes i en argumentasjonsrekke for å vise at Leeds United fortsatt opptrer tåpelig i overgangssaker. Hvorfor skulle laget betale ut 3,5-4 millioner kroner til agenter i løpet av et år der man for første gang befinner seg på tredje nivå i engelsk fotball? Det er jo knapt "stjerner" som er hentet inn i perioden det er snakk om.
 

Jon R

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #3 på: August 14, 2008, 23:41:14 »
Disse tallene kan jo like godt benyttes i en argumentasjonsrekke for å vise at Leeds United fortsatt opptrer tåpelig i overgangssaker. Hvorfor skulle laget betale ut 3,5-4 millioner kroner til agenter i løpet av et år der man for første gang befinner seg på tredje nivå i engelsk fotball? Det er jo knapt "stjerner" som er hentet inn i perioden det er snakk om.

Til tross for det har du åpenbart tiltro til Mc Allisters unge mannskap, Hot Shot. Spenstig tips på "Season long"!   ;D
Jon R.

ToreLA

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #4 på: August 14, 2008, 23:44:40 »
Såvidt jeg husker fikk vel Hauge og kompani 30 mill for Ferdinanddealen, så dette var da peanuts!


Jon R

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #5 på: August 15, 2008, 00:52:52 »
Med tanke på at vi har hentet inn nesten en hel stall i den aktuelle perioden, er vel ikke dette spesielt overraskende?  ::)
Jon R.

Lids

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #6 på: August 15, 2008, 09:43:40 »
...og at på til en bra stall  :)
Thomas

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #7 på: August 15, 2008, 11:21:52 »
Ut fra en generell interesse omkring økonomien i engelske fotballklubber synes jeg rapporten gir en interessant situasjonsbeskrivelse.

Rapporten viser også antall spillertransaksjoner i klubbene. Leeds har i perioden hatt 27 transaksjoner (15 transfers/nyregistreringer, 6 lån, 6 kontraktsavslutninger), mens en klubb som QPR  til sammenligning har hatt 46 transaksjoner - litt av en omveltning i Vest-London.

Merker meg også at Leicester og Stoke skiller seg klart ut på forbrukstoppen.

Ser ellers ut som at normalsituasjonen nedover i divisjonene er at de fleste spillertransaksjoner foregår uten at agenter er involvert.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Sv: Leeds bruker mest penger på agenthonorarer....
« Svar #8 på: August 15, 2008, 12:50:42 »
Enten så bruker Bates for lite penger, eller så bruker han for mye penger. Det er neimen ikke lett å bestemme seg gitt! Men på den andre siden er det jo lett å arrestere han på saker og ting.  ::)  ::)

Nei, slenger meg med på Jon R og Lids som mener vi har fått bra betalt i form av kvalitetsspillere (sett i lys av divisjonen) i forhold til utgiftene.

Om agentene mottar en større del av honoraret eller om det havner i klubben han kom fra, er meg totalt likegyldig. Det er ikke snakk om store overgangssummer og i tillegg store agentbetalinger. De fleste spillerne har vært forholdsvis billige eller gratis, så noen signing on fees og agenthonorarer får vi bite i oss.

Maser ikke alle om at Leeds skal satse mer økonomisk for å gå opp igjen? Feil det også da, kanskje?
Marching on together!