Skrevet av Emne: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.  (Lest 8727 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #30 på: September 04, 2008, 14:44:12 »
.....
Om situasjonen er så mye mer lovende enn på mange år er jeg faktisk uenig i. Den så feks mye mer lovende ut våren 2005 da vi spilte på et nivå høyere enn nå og vi hadde spillere som Lennon, Kilgallon, Kelly, Frazer, Walton, Hulse, Healy og Derry i laget.  :)

Da er du allerede 3,5 år tilbake i tid Jon. :)

Våren 2005 var Leeds et middels Championshiplag, som avsluttet sesongen med en rekke kjedelige 0-0 og 1-1-resultater, og kun vant en eneste kamp fra begynnelsen av mars til sesongslutt. Ken Bates hadde tatt over klubben noen måneder før, og den kvelende økonomiske situasjonen klubben var i, har vi jo alle fått mer innsikt i i årene som fulgte.

Lovende?

Jeg synes situasjonen i dag ser bedre ut:
  • Økonomien er friskmeldt, og klubben ser ut til å ha en solid økonomisk plattform å bygge videre fra.
  • Klubben selger ikke lenger spillere som den ønsker å beholde – og det ser heller ikke ut som de beste spillerne ønsker seg vekk!?
  • Ungdomsakademiet er upåvirket av de siste års turbulens, og produserer fortsatt gode fotballspillere i stort omfang.
  • Klubben har fortsatt en enorm publikumsoppslutning både hjemme og borte – til tross for blodige billettpriser.
  • Spillerstallen har vært gjennom en totaloverhaling på rekordtid, og normaloppfatningen i det engelske fotballmiljøet er at Leeds United pr i dag har en spillerstall som både er bred, god og usedvanlig lovende.

Jeg synes dette vitner om at ledelsen i Leeds har gjort noen sunne, gode og langsiktige prioriteringer de siste par årene, og da finner jeg ingen logisk sammenheng mellom dagens situasjon og påstanden om at Dennis Wise var en katastrofe for klubben 'fra a til å':)

 Her drar du inn et at annet aspekt som har lite med Dennis Wise å gjøre, nemlig økonomien. Akademiet har produsert i fullt monn hele veien, så det er ikke noe nytt som Wise kan tilskrives noen ære for. At dagens stall er mer lovende enn den vi hadde for to sesongen siden er jeg helt enig i, men prisen for å komme dit har vært urimelig høy. Det er heller ikke slik at det er Wise sine menn som dominerer på førstelaget denne sesongen. Vi har vært igjennom nok en fornyelse av stallen etter at Macca tok over. Macca har byttet ut det meste av førsteellveren fra Wise sine dager og denne sesongen er det bare Huntington og Prutton som har spilt regulært blant de som Wise har hentet inn. Og vi befinner oss altså fortsatt i tredje divisjon for andre sesongen på rad, og jeg er fortsatt ikke overbevist om at det blir den siste. Sist men ikke minst: Det som nå skjer i Newcastle er bare understreker hva jeg har hevdet siden høsten 2006: I kjølevannet av Dennis Wise vil man før eller siden oppleve splittelse og konflikter. Det ligger rett og slett i hans natur. Joda det går bedre nå, men dette er på tross av Dennis Wise, ikke på grunn av.  ;)
« Siste redigering: September 04, 2008, 14:52:05 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #31 på: September 04, 2008, 18:13:09 »
.....
Om situasjonen er så mye mer lovende enn på mange år er jeg faktisk uenig i. Den så feks mye mer lovende ut våren 2005 da vi spilte på et nivå høyere enn nå og vi hadde spillere som Lennon, Kilgallon, Kelly, Frazer, Walton, Hulse, Healy og Derry i laget.  :)

Da er du allerede 3,5 år tilbake i tid Jon. :)

Våren 2005 var Leeds et middels Championshiplag, som avsluttet sesongen med en rekke kjedelige 0-0 og 1-1-resultater, og kun vant en eneste kamp fra begynnelsen av mars til sesongslutt. Ken Bates hadde tatt over klubben noen måneder før, og den kvelende økonomiske situasjonen klubben var i, har vi jo alle fått mer innsikt i i årene som fulgte.

Lovende?

Jeg synes situasjonen i dag ser bedre ut:
  • Økonomien er friskmeldt, og klubben ser ut til å ha en solid økonomisk plattform å bygge videre fra.
  • Klubben selger ikke lenger spillere som den ønsker å beholde – og det ser heller ikke ut som de beste spillerne ønsker seg vekk!?
  • Ungdomsakademiet er upåvirket av de siste års turbulens, og produserer fortsatt gode fotballspillere i stort omfang.
  • Klubben har fortsatt en enorm publikumsoppslutning både hjemme og borte – til tross for blodige billettpriser.
  • Spillerstallen har vært gjennom en totaloverhaling på rekordtid, og normaloppfatningen i det engelske fotballmiljøet er at Leeds United pr i dag har en spillerstall som både er bred, god og usedvanlig lovende.

Jeg synes dette vitner om at ledelsen i Leeds har gjort noen sunne, gode og langsiktige prioriteringer de siste par årene, og da finner jeg ingen logisk sammenheng mellom dagens situasjon og påstanden om at Dennis Wise var en katastrofe for klubben 'fra a til å':)

 Her drar du inn et at annet aspekt som har lite med Dennis Wise å gjøre, nemlig økonomien. Akademiet har produsert i fullt monn hele veien, så det er ikke noe nytt som Wise kan tilskrives noen ære for. At dagens stall er mer lovende enn den vi hadde for to sesongen siden er jeg helt enig i, men prisen for å komme dit har vært urimelig høy. Det er heller ikke slik at det er Wise sine menn som dominerer på førstelaget denne sesongen. Vi har vært igjennom nok en fornyelse av stallen etter at Macca tok over. Macca har byttet ut det meste av førsteellveren fra Wise sine dager og denne sesongen er det bare Huntington og Prutton som har spilt regulært blant de som Wise har hentet inn. Og vi befinner oss altså fortsatt i tredje divisjon for andre sesongen på rad, og jeg er fortsatt ikke overbevist om at det blir den siste. Sist men ikke minst: Det som nå skjer i Newcastle er bare understreker hva jeg har hevdet siden høsten 2006: I kjølevannet av Dennis Wise vil man før eller siden oppleve splittelse og konflikter. Det ligger rett og slett i hans natur. Joda det går bedre nå, men dette er på tross av Dennis Wise, ikke på grunn av.  ;)

Er du virkelig seriøs nå, Jon?  ???

Selvfølgelig er det et økonomielement i dette. Økonomien i en fotballklubb har direkte påvirkning på hvilket handlingsrom en manager har, og gir følgelig også et bidrag til hva en manager klarer å utrette.

Wise skal ikke ha æren for så mye, men jeg gir ham i hvert fall æren av å ha holdt den (sportslige) delen av klubben noenlunde flytende gjennom den vanskeligste perioden av Leeds United sitt liv. En annen manager kunne sikkert ha klart det bedre, men som en ser av Lutontilfellet finnes det også et annet ytterpunkt...
 
Ift ungdomsakademiet hadde jeg ikke vært overrasket om det hadde blitt kraftig nedskalert – eller i verste fall lagt ned, pga økonomisituasjonen i klubben. Det har heldigvis ikke skjedd – og de to som har hatt størst påvirkningskraft på slike beslutninger de siste to åra er Ken Bates og Dennis Wise…..

Tror vi må ha en ganske forskjellig oppfatning av ordet katastrofe jeg Jon.
 :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #32 på: September 04, 2008, 18:52:34 »
Er du virkelig seriøs nå, Jon?  ???

Selvfølgelig er det et økonomielement i dette. Økonomien i en fotballklubb har direkte påvirkning på hvilket handlingsrom en manager har, og gir følgelig også et bidrag til hva en manager klarer å utrette.

Wise skal ikke ha æren for så mye, men jeg gir ham i hvert fall æren av å ha holdt den (sportslige) delen av klubben noenlunde flytende gjennom den vanskeligste perioden av Leeds United sitt liv. En annen manager kunne sikkert ha klart det bedre, men som en ser av Lutontilfellet finnes det også et annet ytterpunkt...
 
Ift ungdomsakademiet hadde jeg ikke vært overrasket om det hadde blitt kraftig nedskalert – eller i verste fall lagt ned, pga økonomisituasjonen i klubben. Det har heldigvis ikke skjedd – og de to som har hatt størst påvirkningskraft på slike beslutninger de siste to åra er Ken Bates og Dennis Wise…..

Tror vi må ha en ganske forskjellig oppfatning av ordet katastrofe jeg Jon.
 :)

Igjen: Nedrykk er knapt nok å holde klubben "sportslig flytende" i mine øyne og vi befinner oss fortsatt på nivå tre. Et nedrykk til nivå 3 kommer godt innenfor min definisjon av "katastrofe"( i Leeds sammenheng) , selv om man naturligvis alltid vil kunne finne noen som har det enda verre. Luton kan feks se til F.C Wimbledon og hevde at tilværelsen er ikke ille tross alt. Tror dette i bunn og grunn handler mye om hvor vi velger å legge lista hen, Trond.   :)

Akademiet har vært klubbens flaggskip og en av klubbens aller viktigste inntekstkilder siden Wilcos dager. Det ville vært ganske oppsiktsvekkende om Bates, Wise eller noen annen lederfigur hadde argumentert for en nedskalering i stor skala. Det ville i såfall vært å sage av den siste greina vi sitter på, og ikke engang Dennis Wise kunne vel vært så tjukk i hue?   ::)

Du gav tilsynelatende Wise æren for at økonomien er frisktmeldt. Det var det jeg svarte på, ikke hvilket økonomisk handlerom Wise har hatt i sin tid i Leeds.  Dette er uansett ikke en managers ansvar. Hvis noen skal tilskrives æren for den rehabiliterte økonomien i klubben må det være Ken Bates.  :)

Jon R.

jarle

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #33 på: September 04, 2008, 19:18:37 »
Leeds har hatt 3 skandale managere siden DOL...

Vennables - hadde sittet i en engelsk koloni i syd Spania og drukket øl og kost seg før han skulle frelse Leeds, som syns Paul OKON var bedre en Dacourt??? det gikk jo bra...
Hvor er OKON? hvor er Dacourt?

Peter Reid - vi vet hvordan det gikk... og hvordan det har gått med alle lag han har trent, 300 leiesoldater og rett ned...
Fikk desverre fornyet tillit etter at Kewell /Viduka slo Arsenal på Highbury og reddet plassen
skulle vært sparket...da tror jeg vi hadde klart oss året etter... rykket ned med et godt lag.

Denis Wise - Chelsea, sint dverg, Leeds trenger positive vibber ikke en som hater alle og som er hatet av alle, nedrykk til NIVÃ… 3... (DU LESTE RIKTIG!!!)med et lag som sikkert var godt nok for midt på treet plassring minimum...

Blackie er vel OK men ikke mer...

Med MACCA har vi endelig en mann som er LEEDS hele veien... MÃ…TTE DETTE GÃ… VEIEN

END OF DISCUSSION

berlin

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #34 på: September 04, 2008, 19:37:13 »
Jeg var og er ingen Wise-tilhenger, la det være sagt.

Beklager ellers at jeg blander meg inn i ping-pong debatten mellom McMidjo og Jon R. Tror vel de har litt rett begge to, uten at jeg har brukt så mange minutter til å reflektere over det.

Hvis jeg skulle prøve meg på en enkel analyse, vil det være slik:

1. Wise hadde ikke den innflytelse, som man ofte ser, til å forhindre nedrykk fra CCC.
    Kanskje var han skyld i det også, det er noe belyst, men antagelig veldig komplekst, og
    utover enhver Leeds-supporters mulighet til fatte noen konklusjon. Minuspoeng til Wise.
2. Sommeren 2007 og t.o.m november det samme år. Det er det rareste jeg har opplevd.
    Hvorvidt det skyldes Wise sin motivasjonsevne (som jeg tror han har på enkelte
    spillergrupper) eller at det skyldes de berømte -15, eller kanskje heller en kombinasjon,
    er også vanskelig for oss å bedømme, men vi kan synse. Plusspoeng til Wise.
    
3. Poyet. Hvilken betydning? Tja, si det, mon tro om ikke lufta hadde gått ut av ballongen åkke
    som. Hvor tilfeldig var det egentlig at vi vant/avgjorde så mange kamper mellom 85 og 95
   minutt? Fotballresultater over tid lyver ikke, sies det. Var dette et unntak?

Avslutningsvis. Jeg tror Mr. Wise aldri kommer til å bli en dyktig manager. Han er kontroversiell på feil måte, der Mr. Ferguson sparker en sko i trynet på noen i garderoben, og fortsatt har spillernes tillit, der begår Wise tabber som sprer usikkerhet, antagelig basert på hans personlighetstrekk. Det er forskjell mellom å være kaptein på Chelsea og manager med evne til både å vise autoritet ( til forskjell fra å være autoritær ) og ta vare på og se enkeltindividene mhp hva som frembringer det beste i hver enkelt.

Det var en guds lykke at Poyet forsvant, fordi da forsvant også Wise. Han har ikke evne til å skape varig trygghet og selvtillit, bare kortvarig adrenalin-pumping. Det var fint å se på feiringene til Leeds-laget høsten 2007, med Wise& spillerne dansense sammen som et håndballag etter kampene. Det hadde ikke vart, til det var det nok av personalhåndteringer som tydet på en psykotisk person.

At Wise forsvinner ut av fotballen, holder jeg for meget sannsynlig. Han har nok en god formue,
og kan stelle godt med sin familie, men har burde sette av en god slump pernger til psykoterapi, for han vil trenge det.
« Siste redigering: September 04, 2008, 19:43:16 av berlin »

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #35 på: September 04, 2008, 20:24:03 »

1. Wise hadde ikke den innflytelse, som man ofte ser, til å forhindre nedrykk fra CCC.
    Kanskje var han skyld i det også, det er noe belyst, men antagelig veldig komplekst, og
    utover enhver Leeds-supporters mulighet til fatte noen konklusjon. Minuspoeng til Wise.

Hvorfor hadde han ikke innflytelse? Fordi Bates og Wise har sagt at det var så forferdelige tilstander? Merkelig da at Bates uttalte at vi skal vinne Championship da Wise tok over. Var han ikke kjent med "kaoset" og "anarkiet" som rådet? Det var når tapsrekken fortsatte at alt plutselig ble "umulig" og veldig vondt og vanskelig. Sannheten er at vi ikke har et eneste annet "sannhetsvitne" om tilstanden i klubben da Wise tok over, enn hva Ken Bates og Wise selv har fortalt oss, i tillegg til "rykter" selvsagt. Midjo nevner at kandol og Rui har uttalt seg. Om det har jeg å si: Kandol kan umulig vite noe om hvordan situasjonen var i klubben under Blackwell eller Carvers siste dager, fordi han ikke befant seg i klubben på den tiden. Kandol ble hentet inn til klubben av nettopp Dennis Wise og han kan defor ikke fortelle oss annet en hvordan situasjonen var i klubben vel to måneder etter at Wise hadde tatt over. På den tiden hadde jo Wise allerede gjort mange grep og gudene vet hva han hadde sådd innad i klubben i prosessen med å luke de første såkalte råtne eplene ut. Når det gjelder Rui har jeg ikke lest annet enn at han refererer til hva "the gaffer ( Wise) has told me.." om situasjonen, og altså ikke sin egen opplevelse. Pussig.  ::)
Jon R.

Dennis

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #36 på: September 04, 2008, 20:33:21 »
Om jeg får komme med et lite stikk, så har vel Paul Butler i etterkant bevist at i alle fall enkelte personligheter i klubben på den tiden - utover Dennis Wise - ikke klarte å opptre profesjonelt.

Og etter å ha lest på Chester-forum etter ligacupkampen, virket det ikke å ha vært skuffede fans som da konstaterte at Butler antakelig hadde spilt sin siste kamp for klubben. Noe som tyder på at det ikke var første gangen Butler hadde vist sitt sanne ansikt.

Og Blackwell utnevnte jo den fyren til kaptein for den bølegjengen!

 ::)
« Siste redigering: September 04, 2008, 20:35:49 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #37 på: September 04, 2008, 20:50:49 »
Om jeg får komme med et lite stikk, så har vel Paul Butler i etterkant bevist at i alle fall enkelte personligheter i klubben på den tiden - utover Dennis Wise - ikke klarte å opptre profesjonelt.

Og etter å ha lest på Chester-forum etter ligacupkampen, virket det ikke å ha vært skuffede fans som da konstaterte at Butler antakelig hadde spilt sin siste kamp for klubben. Noe som tyder på at det ikke var første gangen Butler hadde vist sitt sanne ansikt.

Og Blackwell utnevnte jo den fyren til kaptein for den bølegjengen!

 ::)

Heldigvis viste Wise sin handlekraft og utnevnte sin egen kaptein, nemlig Kevin Nicholls. Bare et av flere gode grep under den første tiden i klubben.   ::)
« Siste redigering: September 04, 2008, 20:55:06 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #38 på: September 04, 2008, 20:57:08 »
Om jeg får komme med et lite stikk, så har vel Paul Butler i etterkant bevist at i alle fall enkelte personligheter i klubben på den tiden - utover Dennis Wise - ikke klarte å opptre profesjonelt.

Og etter å ha lest på Chester-forum etter ligacupkampen, virket det ikke å ha vært skuffede fans som da konstaterte at Butler antakelig hadde spilt sin siste kamp for klubben. Noe som tyder på at det ikke var første gangen Butler hadde vist sitt sanne ansikt.

Og Blackwell utnevnte jo den fyren til kaptein for den bølegjengen!

 ::)

Heldigvis viste Wise sin handlekraft og utnevnte sin egen kaptein, nemlig Kevin Nicholls.  ::)

Touchè! ;)

... er det nå jeg skal nevne hvem McAllister har utnevnt?  :(

Men poenget mitt var ikke å rakke ned på Blackwell eller - i alle fall ikke - å hause opp Wise. Det var bare en bisetning med tanke på diskusjonen rundt tilstanden i klubben da Wise overtok, som du sa du begynte å betvile. At enkelte spillere i den stallen ikke var verdige Leeds-trøya, klarer ikke jeg tvile på, uansett om det måtte være en skjeløyd, mongolid rotte som styrte skuta.
Marching on together!

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #39 på: September 04, 2008, 21:01:33 »
Om jeg får komme med et lite stikk, så har vel Paul Butler i etterkant bevist at i alle fall enkelte personligheter i klubben på den tiden - utover Dennis Wise - ikke klarte å opptre profesjonelt.

Og etter å ha lest på Chester-forum etter ligacupkampen, virket det ikke å ha vært skuffede fans som da konstaterte at Butler antakelig hadde spilt sin siste kamp for klubben. Noe som tyder på at det ikke var første gangen Butler hadde vist sitt sanne ansikt.

Og Blackwell utnevnte jo den fyren til kaptein for den bølegjengen!

 ::)

Heldigvis viste Wise sin handlekraft og utnevnte sin egen kaptein, nemlig Kevin Nicholls.  ::)

Touchè! ;)

... er det nå jeg skal nevne hvem McAllister har utnevnt?  :(

Men poenget mitt var ikke å rakke ned på Blackwell eller - i alle fall ikke - å hause opp Wise. Det var bare en bisetning med tanke på diskusjonen rundt tilstanden i klubben da Wise overtok, som du sa du begynte å betvile. At enkelte spillere i den stallen ikke var verdige Leeds-trøya, klarer ikke jeg tvile på, uansett om det måtte være en skjeløyd, mongolid rotte som styrte skuta.


Jeg tviler ikke et sekund på at det både var folk som gikk på fylla i midtuka, som skulket treninger og som slurvet med dietten, kaizer. Dette er ikke særlig spesielt for klubber som sliter ( eller engelske klubber generelt) , men noen råtne epler spolerer altså ikke hele kurven. Alt var trolig ikke lutter idyll og glede i Hull, QPR eller Barnsley heller, som er de klubbene det er mest naturlig å sammenligne oss med av åpenbare årsaker.  :)
Jon R.

berlin

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #40 på: September 04, 2008, 21:02:14 »

1. Wise hadde ikke den innflytelse, som man ofte ser, til å forhindre nedrykk fra CCC.
    Kanskje var han skyld i det også, det er noe belyst, men antagelig veldig komplekst, og
    utover enhver Leeds-supporters mulighet til fatte noen konklusjon. Minuspoeng til Wise.

Hvorfor hadde han ikke innflytelse? Fordi Bates og Wise har sagt at det var så forferdelige tilstander? Merkelig da at Bates uttalte at vi skal vinne Championship da Wise tok over. Var han ikke kjent med "kaoset" og "anarkiet" som rådet? Det var når tapsrekken fortsatte at alt plutselig ble "umulig" og veldig vondt og vanskelig. Sannheten er at vi ikke har et eneste annet "sannhetsvitne" om tilstanden i klubben da Wise tok over, enn hva Ken Bates og Wise selv har fortalt oss, i tillegg til "rykter" selvsagt. Midjo nevner at kandol og Rui har uttalt seg. Om det har jeg å si: Kandol kan umulig vite noe om hvordan situasjonen var i klubben under Blackwell eller Carvers siste dager, fordi han ikke befant seg i klubben på den tiden. Kandol ble hentet inn til klubben av nettopp Dennis Wise og han kan defor ikke fortelle oss annet en hvordan situasjonen var i klubben vel to måneder etter at Wise hadde tatt over. På den tiden hadde jo Wise allerede gjort mange grep og gudene vet hva han hadde sådd innad i klubben i prosessen med å luke de første såkalte råtne eplene ut. Når det gjelder Rui har jeg ikke lest annet enn at han refererer til hva "the gaffer ( Wise) has told me.." om situasjonen, og altså ikke sin egen opplevelse. Pussig.  ::)

Det er jo det jeg sier, minuspoeng til Wise.

Tror du "leser" noe pro-wise i pkt 1. som ikke eskistererer.

I pkt 2 gir jeg pluss-poeng til Wise, fordi vi gjorde det bra. At det kan ha andre årsaker en Wise, har jeg nevnt, men det gikk altså usedvanlig bra, poengmessig vel og merke, i 2-3 måneder.

Summa-summarum ser du at jeg mener Wise kunne gitt en stor katastrofe om han hadde fortsatt.
Men å tilskrive poengfangsten høsten 2007 til alle andre faktorer unntatt Wise, mener jeg ikke er holdbart.

berlin

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #41 på: September 04, 2008, 21:07:19 »
Om jeg får komme med et lite stikk, så har vel Paul Butler i etterkant bevist at i alle fall enkelte personligheter i klubben på den tiden - utover Dennis Wise - ikke klarte å opptre profesjonelt.

Og etter å ha lest på Chester-forum etter ligacupkampen, virket det ikke å ha vært skuffede fans som da konstaterte at Butler antakelig hadde spilt sin siste kamp for klubben. Noe som tyder på at det ikke var første gangen Butler hadde vist sitt sanne ansikt.

Og Blackwell utnevnte jo den fyren til kaptein for den bølegjengen!

 ::)

Heldigvis viste Wise sin handlekraft og utnevnte sin egen kaptein, nemlig Kevin Nicholls. Bare et av flere gode grep under den første tiden i klubben.   ::)

Klarer du ikke å se noe postivt med Wise fra juli 2007 til november 2007, Jon R, det nekter jeg å tro?
Poyet og minus fifteen holder ikke for min del, likevel mener jeg at vi kan prise oss lykkelig for at Wise ikke fikk ødelagt mer pga at han forsvant før enda mer develskap skjedde.

Kevin Nicholls har forresten hatt en enorm suksess etter Leeds. ( Kan hende fikk han seg en psykisk knekk han ikke kommer over, forårsaket av psykopaten Wise, who knows? )

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #42 på: September 04, 2008, 21:07:30 »

1. Wise hadde ikke den innflytelse, som man ofte ser, til å forhindre nedrykk fra CCC.
    Kanskje var han skyld i det også, det er noe belyst, men antagelig veldig komplekst, og
    utover enhver Leeds-supporters mulighet til fatte noen konklusjon. Minuspoeng til Wise.

Hvorfor hadde han ikke innflytelse? Fordi Bates og Wise har sagt at det var så forferdelige tilstander? Merkelig da at Bates uttalte at vi skal vinne Championship da Wise tok over. Var han ikke kjent med "kaoset" og "anarkiet" som rådet? Det var når tapsrekken fortsatte at alt plutselig ble "umulig" og veldig vondt og vanskelig. Sannheten er at vi ikke har et eneste annet "sannhetsvitne" om tilstanden i klubben da Wise tok over, enn hva Ken Bates og Wise selv har fortalt oss, i tillegg til "rykter" selvsagt. Midjo nevner at kandol og Rui har uttalt seg. Om det har jeg å si: Kandol kan umulig vite noe om hvordan situasjonen var i klubben under Blackwell eller Carvers siste dager, fordi han ikke befant seg i klubben på den tiden. Kandol ble hentet inn til klubben av nettopp Dennis Wise og han kan defor ikke fortelle oss annet en hvordan situasjonen var i klubben vel to måneder etter at Wise hadde tatt over. På den tiden hadde jo Wise allerede gjort mange grep og gudene vet hva han hadde sådd innad i klubben i prosessen med å luke de første såkalte råtne eplene ut. Når det gjelder Rui har jeg ikke lest annet enn at han refererer til hva "the gaffer ( Wise) has told me.." om situasjonen, og altså ikke sin egen opplevelse. Pussig.  ::)

Det er jo det jeg sier, minuspoeng til Wise.

Tror du "leser" noe pro-wise i pkt 1. som ikke eskistererer.

I pkt 2 gir jeg pluss-poeng til Wise, fordi vi gjorde det bra. At det kan ha andre årsaker en Wise, har jeg nevnt, men det gikk altså usedvanlig bra, poengmessig vel og merke, i 2-3 måneder.

Summa-summarum ser du at jeg mener Wise kunne gitt en stor katastrofe om han hadde fortsatt.
Men å tilskrive poengfangsten høsten 2007 til alle andre faktorer unntatt Wise, mener jeg ikke er holdbart.


Her snakker vi nok forbi hverandre, berlin. Jeg oppfattet deg ikke som pro-Wise, men den første setningen virket nokså merkelig i lys av det andre du skrev. Visst hadde han innflytelse som øverste sportslige leder, og det både i medgang og motgang.  Snuoperasjonen høsten 2007 har jeg da også gitt Wise plenty av kreditt for, både i denne og andre sammenhenger.  :)
Jon R.

berlin

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #43 på: September 04, 2008, 21:12:35 »

1. Wise hadde ikke den innflytelse, som man ofte ser, til å forhindre nedrykk fra CCC.
    Kanskje var han skyld i det også, det er noe belyst, men antagelig veldig komplekst, og
    utover enhver Leeds-supporters mulighet til fatte noen konklusjon. Minuspoeng til Wise.

Hvorfor hadde han ikke innflytelse? Fordi Bates og Wise har sagt at det var så forferdelige tilstander? Merkelig da at Bates uttalte at vi skal vinne Championship da Wise tok over. Var han ikke kjent med "kaoset" og "anarkiet" som rådet? Det var når tapsrekken fortsatte at alt plutselig ble "umulig" og veldig vondt og vanskelig. Sannheten er at vi ikke har et eneste annet "sannhetsvitne" om tilstanden i klubben da Wise tok over, enn hva Ken Bates og Wise selv har fortalt oss, i tillegg til "rykter" selvsagt. Midjo nevner at kandol og Rui har uttalt seg. Om det har jeg å si: Kandol kan umulig vite noe om hvordan situasjonen var i klubben under Blackwell eller Carvers siste dager, fordi han ikke befant seg i klubben på den tiden. Kandol ble hentet inn til klubben av nettopp Dennis Wise og han kan defor ikke fortelle oss annet en hvordan situasjonen var i klubben vel to måneder etter at Wise hadde tatt over. På den tiden hadde jo Wise allerede gjort mange grep og gudene vet hva han hadde sådd innad i klubben i prosessen med å luke de første såkalte råtne eplene ut. Når det gjelder Rui har jeg ikke lest annet enn at han refererer til hva "the gaffer ( Wise) has told me.." om situasjonen, og altså ikke sin egen opplevelse. Pussig.  ::)

Det er jo det jeg sier, minuspoeng til Wise.

Tror du "leser" noe pro-wise i pkt 1. som ikke eskistererer.

I pkt 2 gir jeg pluss-poeng til Wise, fordi vi gjorde det bra. At det kan ha andre årsaker en Wise, har jeg nevnt, men det gikk altså usedvanlig bra, poengmessig vel og merke, i 2-3 måneder.

Summa-summarum ser du at jeg mener Wise kunne gitt en stor katastrofe om han hadde fortsatt.
Men å tilskrive poengfangsten høsten 2007 til alle andre faktorer unntatt Wise, mener jeg ikke er holdbart.


Her snakker vi nok forbi hverandre, berlin. Jeg oppfattet deg ikke som pro-Wise, men den første setningen virket nokså merkelig i lys av det andre du skrev. Visst hadde han innflytelse som øverste sportslige leder, og det både i medgang og motgang.  Snuoperasjonen høsten 2007 har jeg da også gitt Wise plenty av kreditt for, både i denne og andre sammenhenger.  :)

Ja, skriftlig kommunikasjon er sannelig ikke lett, du.  :)

Jeg siktet egentlig til den derre litt desperate, men likevel empirsk beviste, at en ny manager ofte gir en klubb ett raskt men ofte kortvarlig løft, for å bedre resultatene. Det skjedde ikke med Wise ( regner/sammenligner ikke med Carver da ), hverken kortsiktig eller resten av sesogen. Noen vil mene at oppgave var for stor, det er jeg ikke enig i.
« Siste redigering: September 04, 2008, 21:31:13 av berlin »

Dennis

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #44 på: September 04, 2008, 22:23:17 »
Det er egentlig veldig morsomt å se hva vi diskuterer her!  :)

Alle er vi enige om at Wise alt i alt gjorde en dårlig jobb i Leeds, men vi krangler altså om HVOR dårlig jobb han gjorde!

 ;D  ;D  ;D
Marching on together!

berlin

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #45 på: September 04, 2008, 22:27:58 »
Det er egentlig veldig morsomt å se hva vi diskuterer her!  :)

Alle er vi enige om at Wise alt i alt gjorde en dårlig jobb i Leeds, men vi krangler altså om HVOR dårlig jobb han gjorde!

 ;D  ;D  ;D

ha  ;D ha  ;D ha  ;D og ha  :)

Jon R

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #46 på: September 04, 2008, 22:34:32 »
Mennesketyper som Dennis Wise vil alltid engasjere og skape debatt, kaizer. For hver gang det oppstår en ny episode med støy og konflikter kan man saktens bortforklare det og legge skylden på andre ytre faktorer ,men over tid vil man se et klart mønster. Jeg mener bestemt at jeg har møtt flere av hans like og jeg kan love deg at dette er folk som kan sette ethvert miljø på hodet. På godt og vondt.  ;D ;D

 Selv begynte jeg faktisk å få riktig sans for den lille fyren høsten 2007 ( "katastrofen" til tross  ;)) , inntil Derry saken part 2 fikk meg på "bedre" tanker igjen.   ::)
Jon R.

Kato

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #47 på: September 05, 2008, 00:21:06 »
Mennesketyper som Dennis Wise vil alltid engasjere og skape debatt, kaizer. For hver gang det oppstår en ny episode med støy og konflikter kan man saktens bortforklare det og legge skylden på andre ytre faktorer ,men over tid vil man se et klart mønster. Jeg mener bestemt at jeg har møtt flere av hans like og jeg kan love deg at dette er folk som kan sette ethvert miljø på hodet. På godt og vondt.  ;D ;D

 Selv begynte jeg faktisk å få riktig sans for den lille fyren høsten 2007 ( "katastrofen" til tross  ;)) , inntil Derry saken part 2 fikk meg på "bedre" tanker igjen.   ::)

Er det managerdjevelen himself Graeme Souness du her mener?
 

sportcarl1

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #48 på: September 05, 2008, 01:07:21 »
jag vill varken höja wise till skyarna eller sänka honom till fotknölarna, utan påstår att det gick som det gick  i klubben berodde på det ekonomiska, att hela tiden år ut och år in sälja sina bästa spelare och sedan ersätta dem med spelare som håller minst en klass sämre det går inte i längden vad än  managern heter, spela i en klubb med konkurshot över sig, kanppt veta om man får någon lön, att vi är där vi är får nog många ta del av, både tidiga ägare, spelare och managers, att  fokusera sig på en person och bekylla honom allena för (katastrofen) köper jag inte. leeds är spelarna, managern ägarna och fansen, enade vinner vi, splittrade vi falla
 

Dennis

Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #49 på: September 05, 2008, 07:31:54 »
jag vill varken höja wise till skyarna eller sänka honom till fotknölarna, utan påstår att det gick som det gick  i klubben berodde på det ekonomiska, att hela tiden år ut och år in sälja sina bästa spelare och sedan ersätta dem med spelare som håller minst en klass sämre det går inte i längden vad än  managern heter, spela i en klubb med konkurshot över sig, kanppt veta om man får någon lön, att vi är där vi är får nog många ta del av, både tidiga ägare, spelare och managers, att  fokusera sig på en person och bekylla honom allena för (katastrofen) köper jag inte. leeds är spelarna, managern ägarna och fansen, enade vinner vi, splittrade vi falla

Just about sums it up!

Kjempeinnlegg, sportscarl1!  :)
Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ã… kalle Wise en katastrofe for Leeds er litt drøyt.
« Svar #50 på: September 06, 2008, 18:35:51 »
Antakeligvis poengløst å fortsette en diskusjon om HVOR dårlig Wise var som manager (treffende observasjon, Kaizer!  :)), men når jeg ser at Jon har lagt ord i munnen på meg som jeg verken har sagt eller ment – får jeg legge et par steiner til oppå denne støvete gamle diskusjonen…. :-\

...
Du gav tilsynelatende Wise æren for at økonomien er frisktmeldt….
...

Hvis du blar tilbake Jon, ser du at det der var en kommentar til at du syntes situasjonen våren 2005 var mer lovende enn i dag. Ã… gi Dennis Wise kreditt for at økonomien i Leeds er ’friskmeldt’ er jo bare sludder – selv om Wise er den eneste Leedsmanager i nyere tid (så vidt jeg vet) som faktisk har hatt anstendighet til å ta et lønnskutt...

Skal ikke si meg uenig i din personlighetsanalyse av Wise, men når mannens ettermæle skal skrives, synes jeg det er relevant også å vektlegge den totale utviklingen klubben har vært gjennom de siste to åra. Hvor positiv denne utviklingen har vært – og hva Wise faktisk har bidratt med i den - kan diskuteres , men jeg synes i hvert fall det er naturlig å vurdere Wise sin managergjerning i en litt større sammenheng.

....
Midjo nevner at kandol og Rui har uttalt seg. Om det har jeg å si: Kandol kan umulig vite noe om hvordan situasjonen var i klubben under Blackwell eller Carvers siste dager, fordi han ikke befant seg i klubben på den tiden. Kandol ble hentet inn til klubben av nettopp Dennis Wise og han kan defor ikke fortelle oss annet en hvordan situasjonen var i klubben vel to måneder etter at Wise hadde tatt over.
...

Kandol har så vidt jeg vet aldri uttalt seg om situasjonen under Blackwell/Carver, men har uttalt noe om at han ble dårlig mottatt i den spillergruppen han kom inn i i Leeds - en måneds tid etter av Wise hadde tatt over, og dette var jo mer eller mindre de samme spillerne som Wise hadde overtatt etter Blackwell & co.  Rui Marques har sagt noe lignende, og har vel ikke lagt særlig skjul på at han ble ’frosset ut’ under Blackwell – og ikke så noensomhelst framtid i Leeds før Wise kom inn. 

Har ellers lest nok av skrekkhistorier på ’jungeltelegrafen’ Waccoe om hva som foregikk under Blackwell - om Paul Butler, om mobbing av unge spillere, om klikkdannelser i troppen. Jeg synes det er mer enn nok av ting som støtter opp under Wise sin beskrivelse av situasjonen, men det finnes jo ikke ’hard facts’ om noe av dette, så her kan man jo selvsagt la spekulasjonene ta en annen vei.

...
Det er heller ikke slik at det er Wise sine menn som dominerer på førstelaget denne sesongen. Vi har vært igjennom nok en fornyelse av stallen etter at Macca tok over. Macca har byttet ut det meste av førsteellveren fra Wise sine dager og denne sesongen er det bare Huntington og Prutton som har spilt regulært blant de som Wise har hentet inn.
...

Her har vi virkelig to forskjellige oppfatninger, Jon. Av de spillerne som nå er inne i A-lagsbildet har både Ankergren, Lucas, Huntington, Michalik, Prutton, Hughes, Johnson og Kilkenny kommet inn under Wise – i tillegg fikk både Howson og Delph sin ligadebut under Wise, og både Sheehan og Enoch ble ’targeted’ mens Wise var manager. Rui og Beckford begynte å prestere først når Wise var  noenlunde ferdig med oppryddingen etter Blackwell, og Wise hadde – i likhet med Macca –så stor tillit til Frazer Richardson at han valgte å vrake Gary Kelly fordi han syntes Frazer var bedre.

I mine øyne består stammen i McAllisters spillerstall stort sett av spillere som har kommet til klubben under Wise, og spillere som Wise har vist tillit.

Når det er sagt, kan jeg jo si at jeg er sjeleglad for at det er Gary McAllister som har fått jobben med å ta Leeds United videre, og ikke Dennis Wise. Der vet jeg i hvert fall at vi er dønn enige! :)
 

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....