Skrevet av Emne: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!  (Lest 5304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« på: September 09, 2008, 11:11:40 »

Denne informasjonen kom inn fra Asbjørn i en annen tråd:

.
Jeg tror Kenneth visste du ville spørre, så han skreiv iallefall litt i helgens kampprogram: :)
(her fra YEP)

Meanwhile, United chairman Ken Bates has revealed that the club have 13 months to raise the money needed to buy back Thorp Arch training ground, or risk losing the buy-back option they hold over the facility.
Leeds sold Thorp Arch and Elland Road stadium to Manchester property developer Jacob Adler in 2004 in an attempt to combat rising debts, but the club negotiated an agreement at the time which would allow them to re-purchase both properties at a later date.

United's lease on Thorp Arch runs for another 21 years, but writing in Saturday's match-day programme, Bates said: "We must buy Thorp Arch training ground by October 2009. That is when the re-purchase option runs out, although the lease itself runs until 2029."


Så det stemmer nok at Kenneth må bruke en del midler på dette i nærmeste fremtid.
Men det har han visst en stund, så det er ingen nyhet for ham...


Dette er ny og egentlig litt oppsiktsvekkende informasjon.

Slik Bates har formulert seg her, planlegges/budsjetteres det altså med at TA skal kjøpes tilbake innen oktober 2009. Om dette er tilfellet setter det i så fall en del av Bates økonomiske disposisjoner (bl.a at han har vært svært påholden med å bruke penger i transfermarkedet) det siste året i et litt klarere lys – og jeg tror også det kan legge et større press på klubben ift å selge spillere de nærmeste par årene.

Slik jeg oppfatter det, er det i denne tilbakekjøpsopsjonen allerede satt en fast pris for TA, så Bates & co vet pr i dag hvor mye penger som kreves.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #1 på: September 09, 2008, 11:24:50 »
Veldig kjapt innpå denne...

Den totale summen for tilbakekjøp av BÃ…DE TA og ER totalt er £18,2 millioner. Dette er bekreftet av flere kilder, deriblant klubben direkte til TPN.

Jeg mener Elland Road-delen utgjør 12-13 millioner av de 18 millionene, men dette har jeg ikke sikkert fra noe sted.

Et tilbakekjøp vil tilsvare ca 11 års leie (i nåverdi), så det er ikke nødvendigvis så ille. Heller ikke hvis vi tar opp lån for å betale unna over litt tid (man ville jo uansett betale 1-2 millioner pund i året i leie...)

SA

h.b

  • Gjest
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #2 på: September 09, 2008, 11:26:29 »
Kan være både positivt og negativt i fremtiden dette. Positivt at Det faktisk blir et gjennkjøp.
Negativt i og med at spillere nå kommer til å bli solgt så fort januarvinduet åpner. Det kommmer antagelig ikke til å bli noe innkjøp av spillere da = opprykk er lite trolig. Til sommeren så vil det heller ikke da bli innkjøp av spillere tilå styrke stallen.
Vil tro at hvis Bates fokuserer på gjennkjøp, så vil ikke opprykk ha første prioritet denne sesongen og heller ikke neste sesong

4ever arcticwhite

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #3 på: September 09, 2008, 11:56:48 »
Nå må du se litt på datoen for når opsjonen går ut: september 09. Dvs. at vi nok ikke trenger å selge i januar pga. dette, men dersom vi forblir i league 1 også neste sesong, må vi nok selge spillere til sommeren for å kunne kjøpe tilbake TA. Rykker vi opp, tror jeg kanskje at vi kan gjøre et kjøp av anlegget uten å selge unna spillere, men det vil nok kunne legge en demper på kjøpelysten både i januar og til neste sommer.

Men nå har vel Leeds såvidt grei økonomi vil jeg tro, at det skal være mulig å lånefinansiere store deler av et slikt tilbakekjøp - i alle fall siden vi rykker opp til sommeren.

Vi får bare håpe at fristen for å kjøpe tilbake Elland Road ikke utløper på noen år enda, helst ikke før vi er tilbake der vi alle vet at vi hører til :-)
The future's so White I've got to wear shades 8)

berlin

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #4 på: September 09, 2008, 12:18:31 »
Jeg er ikke sikker på at dette evt. gjennkjøpet vil ha en dramatisk effekt for klubben.
Jeg sier evt. gjennkjøp, fordi jeg anser at alle avtaler kan reforhandles, mao kan det være at gjennkjøpsdatoen kan utsettes gjennom forhandling. Som SA (og flere) nevner er Leeds i en situasjon hvor man nok kan ta opp lån for å kjøpe tilbake TA.  Bates skriver dette selvfølgelig for å minne supporterne på TA (og ER), og at alt ikke er rosenrødt, slik at hylekorene om kjøp ikke blir altfor høyt.

Jeg tar det med en klype salt, opprykk eller ikke, og blir det opprykk vil det forundre meg om det ikke kommer interessenter i form av potensielle kjøpere på banen. At de ikke er særlig lystne på å handle med Bates, kan så være......

Sommeren 2009 blir spennende, opprykk eller ikke. ( Men, vi rykker opp, gjør vi ikke? )

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #5 på: September 09, 2008, 13:46:50 »
Jeg er ikke sikker på at dette evt. gjennkjøpet vil ha en dramatisk effekt for klubben.
Jeg sier evt. gjennkjøp, fordi jeg anser at alle avtaler kan reforhandles, mao kan det være at gjennkjøpsdatoen kan utsettes gjennom forhandling. Som SA (og flere) nevner er Leeds i en situasjon hvor man nok kan ta opp lån for å kjøpe tilbake TA.  Bates skriver dette selvfølgelig for å minne supporterne på TA (og ER), og at alt ikke er rosenrødt, slik at hylekorene om kjøp ikke blir altfor høyt.


Alt kan forhandles i denne verden – sannsynligvis også dette.... :)

Fordelen med å kjøpe tilbake innen opsjonen går ut, er at dette gir en forutsigbar pris og en forutsigbar overtakelsesprosess.

Jeg gjør en antakelse om at den avtalte tilbakekjøpsprisen er lav - sett ift dagens eiendomsmarked, og jeg vil tro at en forhandlingsprosess kan resultere både i en vesentlig høyere pris – i tillegg til at det kan åpne for at andre aktører kan komme inn og stikke kjepper i hjulene. (Det har jo tidligere kommet fram at denne lokale eiendomsmagnaten Morris sannsynligvis har interesser i selskapene som nå eier TA/ER, og tror ikke Leeds Utd er tjent med at denne fyren kommer i noen form for forhandlingsposisjon….) 

Synes jo ellers denne saken er grei å ha i bakhodet, ift det stadig tilbakevendende kjeltring- og pengemaset om Ken Bates.  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Torgeir

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #6 på: September 09, 2008, 14:09:21 »
Dette høres veldig bra ut.

Bedre å eie enn å leie...

Tror ikke vi må selge spillere for å finansiere Thorp Arch. Her kan mange andre inntresenter også komme inn på banen. Kanskje det er dette som skal til for å att Ken Bates selger seg ut.

  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir


berlin

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #7 på: September 09, 2008, 14:35:52 »
Jeg er ikke sikker på at dette evt. gjennkjøpet vil ha en dramatisk effekt for klubben.
Jeg sier evt. gjennkjøp, fordi jeg anser at alle avtaler kan reforhandles, mao kan det være at gjennkjøpsdatoen kan utsettes gjennom forhandling. Som SA (og flere) nevner er Leeds i en situasjon hvor man nok kan ta opp lån for å kjøpe tilbake TA.  Bates skriver dette selvfølgelig for å minne supporterne på TA (og ER), og at alt ikke er rosenrødt, slik at hylekorene om kjøp ikke blir altfor høyt.


Alt kan forhandles i denne verden – sannsynligvis også dette.... :)

Fordelen med å kjøpe tilbake innen opsjonen går ut, er at dette gir en forutsigbar pris og en forutsigbar overtakelsesprosess.

Jeg gjør en antakelse om at den avtalte tilbakekjøpsprisen er lav - sett ift dagens eiendomsmarked, og jeg vil tro at en forhandlingsprosess kan resultere både i en vesentlig høyere pris – i tillegg til at det kan åpne for at andre aktører kan komme inn og stikke kjepper i hjulene.

Enig i et McMidjo!  :) Hadde faktisk tenkt å nevne det samme, men måtte løpe til en avtale.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #8 på: September 09, 2008, 16:00:46 »


Jeg gjør en antakelse om at den avtalte tilbakekjøpsprisen er lav - sett ift dagens eiendomsmarked, og jeg vil tro at en forhandlingsprosess kan resultere både i en vesentlig høyere pris – i tillegg til at det kan åpne for at andre aktører kan komme inn og stikke kjepper i hjulene.

Min første tanke er derimot at det for tiden er såkalt lavkonjunktur i England, tøffere tider osv... Og frykter dermed at den forhandlede prisen relativt sett er høyere enn den ville blitt i dag...   :(

På den annen side kan jo dette medføre at det er mulig å bli enige om en annen pris...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

sportcarl1

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #9 på: September 09, 2008, 16:23:38 »
Nå må du se litt på datoen for når opsjonen går ut: september 09. Dvs. at vi nok ikke trenger å selge i januar pga. dette, men dersom vi forblir i league 1 også neste sesong, må vi nok selge spillere til sommeren for å kunne kjøpe tilbake TA. Rykker vi opp, tror jeg kanskje at vi kan gjøre et kjøp av anlegget uten å selge unna spillere, men det vil nok kunne legge en demper på kjøpelysten både i januar og til neste sommer.

Men nå har vel Leeds såvidt grei økonomi vil jeg tro, at det skal være mulig å lånefinansiere store deler av et slikt tilbakekjøp - i alle fall siden vi rykker opp til sommeren.

Vi får bare håpe at fristen for å kjøpe tilbake Elland Road ikke utløper på noen år enda, helst ikke før vi er tilbake der vi alle vet at vi hører til :-)
mycket spekulationer här och lite fakta, vad Bates kommer satsa på i första hand att avancera i ligasystemet eller  köpa tbx TA vet endast han
 

Jon R

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #10 på: September 09, 2008, 21:41:00 »
Vil heller si: Det haster med å rykke opp! Blir vi værende i league One sier det seg selv at vi må selge unna mye av arvesølvet vårt for å sikre oss Thorp Arch. Rykker vi opp blir inntektsgrunnlaget et helt annet og vi kan kanskje beholde mange av de beste. Uansett blir det vel lite til å forsterke ved et opprykk. Mistenker at Bates med dette ønsker å forberede supporterne på at " vi selger ingen", er en sannhet med modifikasjoner.  Dette var med andre ord ikke særlig godt nytt.  :(

Det er forøvrig en myte at Bates ikke har brukt penger på Leeds. Vi har vel kjøpt for omtrent det samme som vi har solgt for siden han kom til klubben,  men vi må vel regne med at mange spillere vi har fått "gratis" har fått klekkelige "sign on fees"?   :)
« Siste redigering: September 09, 2008, 21:43:44 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #11 på: September 09, 2008, 22:12:47 »
Vil heller si: Det haster med å rykke opp!

Slapp'a du'a.
Er det ikke opplest & vedtatt  utlest & mottatt at vi skarr opp i år'ra??

(Saken er at jeg er i ferd med å ta av... etter én super kamp mot et presumtivt bånnlag. Men, er vel rimelig sulteforet fra før, så da skal det så lite til  :D  )

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #12 på: September 09, 2008, 22:38:20 »
....

Min første tanke er derimot at det for tiden er såkalt lavkonjunktur i England, tøffere tider osv... Og frykter dermed at den forhandlede prisen relativt sett er høyere enn den ville blitt i dag...   :(

På den annen side kan jo dette medføre at det er mulig å bli enige om en annen pris...

Nå har jeg brukt hele kvelden på www.hegnar.no, og tror jeg skjønner hva du mener nå Asbjørn!  ;D

Lavk... lavku... lavkunjonktor betyr vel fort også høy lånerente?  :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

kjelvi

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #13 på: September 11, 2008, 22:00:26 »
Ritchie: Thorp Arch is key for United



Former Leeds United academy manager Andy Ritchie says the club are making the right move by prioritising funds towards the repurchase of their Thorp Arch training ground next year.
Leeds chairman Ken Bates announced last week that the buy-back option negotiated on Thorp Arch four years ago is due to expire in October 2009, and the 76-year-old indicated that United's financial strategy would be heavily focused on securing the funds necessary to reclaim ownership of the state-of-the-art complex.
Thorp Arch was sold to private property developers along with Elland Road stadium in 2004 as Leeds fought to tackle their rising debts, and buy-back clauses were put in place alongside 25-year lease agreements for both properties.
According to Bates, United will still be able to rent Thorp Arch until 2029 even if the repurchase option is not taken up, but Ritchie, who worked as academy manager at Leeds between 2002 and 2004, insisted the club would be protecting their long-term future by making the acquisition of their training ground a major priority.
Ritchie said: "Getting the money together is going to be the challenge for Leeds but if they can manage it then it'll definitely be money well spent.
"If there's a lease on the property then you'd expect that they'd still be able to use it for several years to come, but I'm sure they'd much rather own the property and know how the lands lies.
"A training ground like that makes a massive difference to the way you prepare and train, and any player thinking about signing for Leeds is bound to be seduced by it. Leeds couldn't ask for a better facility."

YEP

kjelvi

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #14 på: September 11, 2008, 22:08:52 »
Ritchie: Thorp Arch is key for United

Whites to reap a crop of talent - Ritchie


Fabian Delph

The purple patch of youth development which Leeds United find themselves in is a phenomenon that Andy Ritchie sees as due reward for their attention to the "back garden" at Thorp Arch.
For two years, Ritchie was manager of United's academy and responsible for a set-up which passed into the capable hands of Neil Thompson in 2004, and he believes the current flow of traffic from Leeds' junior teams to their senior squad has repaid the club's commitment to their own production line during the height of their lengthy financial crisis.
Last month, Aidan White became the fifth 16-year-old in six years to make his first-team debut for Leeds, and the full-back is one of several players listed in United's squad who were no more than local, fresh-faced juniors when Ritchie took on the academy job in 2002.
His two seasons as coach were a success, with United's under-17s winning the Premier Academy League in 2003, and Leeds found a suitable successor in Thompson, who has overseen their youth-team set-up for four seasons and presided over the graduation of a string of players.
The roll call of academy members who have made their senior debuts since United's relegation from the Premiership includes Jonathan Howson, Ben Parker, Scott Gardner, Tom Elliott and Fabian Delph, all of whom are still on the books at Leeds and have so far avoided the path towards the exit trodden by so many valuable youngsters before them.
Ritchie was one of the many people who bemoaned the consistent loss of talent from Elland Road, but his expectation that a new generation would soon arrive was fuelled by his knowledge of the time and investment which the academy at Leeds has consistently benefited from.
"The sensible football clubs are the ones who pay as much attention to their back gardens as they do to the front," said Ritchie.
"Academy work needs a lot of vision and patience because, when I was at Leeds, Jonny Howson was still a very young kid and Fabian Delph was even younger. Leeds are getting the full benefit of both players now but it goes to show how much time and work it takes to push youngsters all the way.
"Every club wants a good academy but Leeds have always taken the view that youth development is an absolute must.
"We spent a lot of time networking with local boys' clubs and building up relationships with footballing people in the local community, and that won't have changed. It a fantastic set-up at Thorp Arch and it's the envy of a lot of clubs.
"It's inevitable with academies that you have good spells and lean spells, and this is clearly a very good spell at Leeds.
"I wouldn't be surprised if there are others we haven't heard of who are ready to break through because, for some reason, these generations seem to come in clusters.
"I was as disappointed as everyone else to see Leeds lose so many good players but the fact that they were investing so much time and money into their academy meant another crop was bound to come along. From Gary McAllister's point of view, it's fantastic."
Thorp Arch has long been used a positive indictment of United's stature as a club, a training ground to eclipse all others outside the Premier League and many within it and a magnet for potential signings.
The future of the complex was an issue raised by Leeds chairman Ken Bates last week when he revealed that United have until October 2009 to raise the funds needed to invoke the buy-back clause agreed when the club sold the training ground in 2004 to fight crippling debts.
Leeds negotiated a sale-and-lease-back agreement which will allow them to rent the complex at Thorp Arch until 2029, but Bates' comments before last Saturday's clash with Crewe Alexandra indicated that he plans to find the money to regain ownership of the land near Wetherby before the repurchase agreement expires.
Ritchie said: "It's vital that Leeds hold on to that facility because it's everything a football club could want. "If there's a lease on the property then you'd expect that they'd still be able to use it for several years to come but I'm sure they'd much rather own the property and know how the lands lies. A training ground like that makes a massive difference to the way you prepare and the way you train, and any player thinking about signing for Leeds is bound to be seduced by it. Leeds couldn't ask for a better facility.
"The academy there has such an important part to play because the transfer market is going crazy again.
"We all thought it was cooling down but then you see £100million spent on the last day of the transfer window. "Leeds can't afford to spend that amount of money, nothing like it, but they can always count of talented players coming through their ranks.

YEP

R - R

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #15 på: September 11, 2008, 22:28:39 »
Som eg skreiv i ein anna tråd, går nok pengane frå Milner-salet til potten for å kjøpe tilbake Thorp Arch. No har eg vore vekke ei stund, men ser h.b. ikkje er blitt mindre pessimist sidan sist ;)
- Rune

kjelvi

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #16 på: September 13, 2008, 10:45:55 »
HAY: Why Thorp Arch is a pressing concern

Reclaiming the keys to their own estate is a matter which has never been far from Leeds United's agenda, its relevance enhanced by a combination of pride and necessity.
Beyond more immediate matters, the plans of their chairman, Ken Bates, have always included the repurchase of United's two key properties – land which officially belongs to others – and a return to the owner-occupier status relinquished by Leeds for financial reasons in 2004.
But although the issue of ownership is so often dominated by talk of Leeds acquiring the deeds to Elland Road once more, it seems that the immediate concern is in fact the training ground at Thorp Arch near Wetherby, the polished jewel in United's crown.
The comment was hidden midway through a flood of text, but the most pertinent part of Bates' matchday programme notes last weekend was the section given to explaining that the buy-back clause relating to Thorp Arch and which exists in United's favour is a year away from expiring.
"We must buy back the Thorp Arch training ground by October 2009," he wrote.
"That is when the repurchase option runs out, although the lease itself runs until 2029."
The long and short of those comments is that Leeds do not fear, or even anticipate, the scenario of being ejected from their training ground in the near or distant future, but the threat to the buy-back option held by the club could not have been more clearly pronounced.
At some stage over the next 13 months, United are required to raise the multi-million pound sum needed to repurchase Thorp Arch or risk becoming long-term tenants in a facility built at their own expense and with a painstaking attention to detail.
It cannot be a position that Bates or anyone else would wish to see Leeds in.
As tempting as it is to take assurance from the length of the lease agreement in place at Thorp Arch, which was negotiated for a total of 25 years and has run for fewer than four, United's status as an ordinary leaseholder would, by definition, offer less security and require more reliance on the positive co-operation of their landlords than it does while the buy-back clause exists.
The future of the training ground at this stage is technically still in their hands.
Bates declined to discuss the matter further when contacted by the YEP this week, except to confirm that Elland Road is not subject to the same urgency as Thorp Arch.
A 25-year lease was also agreed on Elland Road in 2004, and the repurchase option is understood to be in place for the full length of that rental term. The one advantage for Leeds is that, by October of next year, they are being asked to buy the cheaper of the two properties.
The last confirmed value of the combined buy-back clauses, provided by Leeds in January of this year, was set at £19,142,806, of which Thorp Arch is unlikely to account for much less than £5million.
Bates declined to comment on how United intended to raise the funds, saying only that the club's financial strategy will be conducted privately.
Much discussion and consternation was provoked in 2006 by news of the transfer of ownership of Elland Road from Jacob Adler, the property developer who bought both the stadium and the training ground from Gerald Krasner's board in 2004, to Teak Commercial Limited, an off-shore firm based in the secretive British Virgin Islands, but the perceived threat to the existence of United's long-standing arena has never seemed especially grave.
Plans to tear down Elland Road – an iconic structure of huge social importance at the heart of Leeds – would require a brass neck of vast proportions and be subject to furious opposition, and for those reasons it seems likely that at some stage over the next 20 years, Leeds will reach the point where the keys to the door become their own once more.
But can the same be said of Thorp Arch? What has always been clear, and a point which was underlined by the speed with which Krasner's board were able to find buyers for the training ground, is that the complex is built on prime land, just outside Wetherby and within throwing distance of Harrogate.

Claimed
Reports at the time claimed the training ground had been split into three different sections during its sale for land registry purposes, and one of those areas – Thorp Arch Grange – is owned by Sterling Investment Properties Limited, a firm registered to an address in Wetherby.
Thorp Arch Grange is an area of land which the football club do not currently inhabit, and that particular plot appears to play no part in the running of Leeds United or their training ground.
According to documents obtained from the Land Registry, a deal regarding a section of the Grange was agreed on March 31, 2006 for the "sale and purchase...between Sterling Investment Properties LLP and Barratt Homes Limited", the latter being one of the country's largest property development companies.
Since United do not use the Grange region of Thorp Arch, development on that land would not affect their day-to-day operations in any way, but the deal reached with Barratt is an example of how sought after plots in that part of Yorkshire are.
A flat property market is unlikely to encourage development at present, but it is certain to recover in the years after United's buy-back agreement is due to expire.
That looming deadline serves to explain once again why United's business operation must be as prudent as ever, and why matters like the defunct scoreboard at Elland Road are unlikely to be addressed imminently.
A large portion of the available money at Leeds must be funnelled in the direction of their training ground, unless Bates has another strategy in place.
Thorp Arch is a keystone of United's existence – a facility they are proud of, and one which promotes professionalism and houses their academy.
The reason for concern is not that Leeds are in immediate danger of being turfed out of that base, but rather that it may slip through their fingers in the future.
It is impossible to predict United's position or health in 20 years' time, but there is no doubt that Leeds will be stronger with Thorp Arch than without it.
Whatever legacy Bates ultimately creates at Elland Road, the repurchase of the training ground is an achievement which United would be eternally grateful for.

YEP

Promotion 2010

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #17 på: September 13, 2008, 15:55:06 »
Ikke mye å mase om eller spekulere rundt. Bates sier at TA skal kjøpes tilbake innen fristen neste år! - Yorkshire Radio idag.

Dermed basta!

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Klausen

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #18 på: September 13, 2008, 16:04:02 »
Diskusjonen blant fansen går vel mer på den sportslige satsingen... ikke hvorvidt det er viktig å kjøpe tilbake TA eller ikke?

Tom S

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #19 på: September 13, 2008, 16:12:37 »
Tilbakekjøp av TA har vesentlig betydning for den sportslige satsinga, meiner eg.



Diskusjonen blant fansen går vel mer på den sportslige satsingen... ikke hvorvidt det er viktig å kjøpe tilbake TA eller ikke?
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #20 på: September 13, 2008, 16:15:11 »
Tilbakekjøp av TA har vesentlig betydning for den sportslige satsinga, meiner eg.


Dette er noe Kenneth har kunnet ha med i beregninga fra dag én...
Klart det har betydning for hvor stor andel av forbruket som kan brukes på 'sport' men han har hatt mulighet til å beregne penger for dette i  laang tid.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Klausen

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #21 på: September 13, 2008, 18:17:02 »
Tilbakekjøp av TA har vesentlig betydning for den sportslige satsinga, meiner eg.



Diskusjonen blant fansen går vel mer på den sportslige satsingen... ikke hvorvidt det er viktig å kjøpe tilbake TA eller ikke?

Det jeg mente var om et kjøp av TA går på bekostning av forsterkninger når/hvis vi rykker opp! Jeg er enig i at TA er vesentlig i forhold til sportslig satsing, men det er mer på lang sikt..

Promotion 2010

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #22 på: September 13, 2008, 18:26:26 »
Prisen er satt til £ 5 millioner eller rundt det. Ikke mye for er klubb i CCC, heller ikke i L1. Poenget er at ved å kjøpe feltet tilbake, så får vi rederett over potensielle inntekter i tillegg til vårt eget lån. Utgiftene pr år er nok helt overkommelig uansett pris.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #23 på: September 13, 2008, 18:48:10 »
Jeg har stor tro på at dagens stall er god nok for opprykk. Kanskje kommer det inn en spiller eller to i januarvinduet, men vil da tro at disse blir av den billige sorten (bosman).

Så lenge ikke stjernene i laget forsvinner så kan vi se lyst på fremtiden med CCC-spill og ER og TA tilbake høsten 09 :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Roy

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #24 på: September 13, 2008, 23:35:45 »
Vi vil få problemer med å holde på Becks i neste vindu, og da kan pengene til TA komme...
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Dennis

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #25 på: September 14, 2008, 00:01:16 »
Vi vil få problemer med å holde på Becks i neste vindu, og da kan pengene til TA komme...

Interessen vil nok være der, men så lenge Beckford er fornøyd vil jeg tro han blir i Leeds i alle fall frem til sommeren.
Marching on together!

Roy

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #26 på: September 14, 2008, 00:03:20 »
Vi vil få problemer med å holde på Becks i neste vindu, og da kan pengene til TA komme...

Interessen vil nok være der, men så lenge Beckford er fornøyd vil jeg tro han blir i Leeds i alle fall frem til sommeren.

fortsetter han å golle i dette tempoet er jeg redd det er flere "store" klubber som kan bli interessert  :(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #27 på: September 14, 2008, 00:58:31 »


Så lenge ikke stjernene i laget forsvinner så kan vi se lyst på fremtiden med CCC-spill og ER og TA tilbake høsten 09 :)


Joachim da... Elland Road trenger vi visst ikke haste med å kjøpe tilbake, er visst bare TA det 'haster' med. Og ca £5 mill er ikke allverden voldsomt da... (så lenge det er forventet utgift...)



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #28 på: September 14, 2008, 12:09:15 »
Vi vil få problemer med å holde på Becks i neste vindu, og da kan pengene til TA komme...

Interessen vil nok være der, men så lenge Beckford er fornøyd vil jeg tro han blir i Leeds i alle fall frem til sommeren.

Jeg tror nok Becks ønsker å utvikle seg i Leeds. Han har fortsatt ikke vist at han kan CCC engang. Noen særdeles få kamper gjennom en sesong i PL vil nok bare passe ham i forhold til lønn. La oss håpe at utviklingspotensialet i Leeds er det som tiltekker ham mest. Men man vet aldri!

Han har nok utviklet seg litt mer i år. Han misser ikke over 50% av de store sjansene lenger. I går var han dødelig....  :)

Med 10 mål i løpet av den første måneden, så ligger han an til 80-100 mål denne sesongen....


Da kan vi jo begynne å sammenligne med Evertons Dixie Dean som ble nevnt på YR i går. Han skårte 63 mål på 41 kampet i 1027-29 sesongen for klubben. Ã…ret etter ble det 12 mål på 5 landskamper!


http://en.wikipedia.org/wiki/Dixie_Dean

 ;D


Klarer han noe sånt, da får vi til gjengjeld MYE penger for ham!
« Siste redigering: September 14, 2008, 12:16:14 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Sv: Det haster med å kjøpe igjen Thorp Arch!
« Svar #29 på: September 14, 2008, 12:53:05 »
Vi vil få problemer med å holde på Becks i neste vindu, og da kan pengene til TA komme...

Interessen vil nok være der, men så lenge Beckford er fornøyd vil jeg tro han blir i Leeds i alle fall frem til sommeren.

Jeg tror nok Becks ønsker å utvikle seg i Leeds. Han har fortsatt ikke vist at han kan CCC engang. Noen særdeles få kamper gjennom en sesong i PL vil nok bare passe ham i forhold til lønn. La oss håpe at utviklingspotensialet i Leeds er det som tiltekker ham mest. Men man vet aldri!

Han har nok utviklet seg litt mer i år. Han misser ikke over 50% av de store sjansene lenger. I går var han dødelig....  :)

Med 10 mål i løpet av den første måneden, så ligger han an til 80-100 mål denne sesongen....


Da kan vi jo begynne å sammenligne med Evertons Dixie Dean som ble nevnt på YR i går. Han skårte 63 mål på 41 kampet i 1027-29 sesongen for klubben. Ã…ret etter ble det 12 mål på 5 landskamper!


http://en.wikipedia.org/wiki/Dixie_Dean

 ;D


Klarer han noe sånt, da får vi til gjengjeld MYE penger for ham!


hmmmmm......
 :o
COME ON LEEDS !!