Skrevet av Emne: Et kick uten sidestykke.......?????  (Lest 1713 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ollan

Et kick uten sidestykke.......?????
« på: November 01, 2008, 12:35:44 »
http://fotball.bt.no/eliteserien/article121696.ece

Talentløst.....eller hva synes dere andre her på forumet??

ollan
« Siste redigering: November 01, 2008, 13:00:28 av ollan »
Ollan

75 SOLLI


Dennis

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #2 på: November 01, 2008, 12:53:12 »
Synes også det er rimelig stakkarslige mennesker som holder på med dette.

Ã… knuse tenner, ribbein og armer er greit, men hvis noen blir knivstukket så har det gått langt over grensen? Hva er det "Jan" egentlig tror for noe? Selv om det finnes såkalte kodekser så vil det alltid være noen som bryter de for å kunne gi mer juling enn de tar imot selv. At de i utgangspunktet bare skal sloss mot likesinnede er jo i alle fall en "positiv" ting, men blir det alltid overholdt?

Skal ikke uttale meg for mye om slikt, for jeg har aldri eller vil aldri være med i slike miljøer. Jeg håper bare politiet og fotballforbundet tar tak i den gryende spiren av norske casuals, før det er for sent. Forresten gikk det et interessant program, kalt Hooligans, på Discovery i fjor. Det kom vel også fram der at firm-aktiviteten i England er barnemat i forhold til Nederland etc. Har også hørt flere som frafråder norske turister å dra på fotballkamp i for eksempel Polen, hvor man kan risikere å bli overfalt i familier osv.

Som sagt kjenner jeg ikke til miljøet utover Hooligans og en god del artikler her og der, men personlig syns jeg det er en latterlig form for "hobby."
« Siste redigering: November 01, 2008, 12:57:28 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Wannabe

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #3 på: November 01, 2008, 13:29:38 »
Det har med evolusjonen å gjøre, dette her. For enkelte er det dessverre for dem, tydeligvis slik at det fortsatt ligger i genene en ubendig trang til å slåss, eller bivåne slagsmål på veldig nært hold.

Man kan gjerne si at evolusjonen ikke har nådd langt nok i deres tilfeller, stakkars folk...

MOT
 

75 SOLLI

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #4 på: November 01, 2008, 14:18:10 »
På en måte synes jeg dette er "greit"! Dvs at de som vil slåss, gjør det på sin måte, under faste "regler". Hvis dette medfører at vi vanlige kan ikle oss våre respektive lags drakter, og føle oss trygge synes jeg det er helt greit. Da kan de som vil slåss møtes vekke fra stadion, mens vi som vil synge og ha det kjekt kan kose oss uten å være "redde" for å få bank pga drakt eller skjerf!

auren

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #5 på: November 01, 2008, 14:46:16 »
Det har med evolusjonen å gjøre, dette her. For enkelte er det dessverre for dem, tydeligvis slik at det fortsatt ligger i genene en ubendig trang til å slåss, eller bivåne slagsmål på veldig nært hold.

Man kan gjerne si at evolusjonen ikke har nådd langt nok i deres tilfeller, stakkars folk...

MOT

Hehe. WORD! :)

Er jo nesten som Fight Club dette greiene. Veldig interessant artikkel.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #6 på: November 01, 2008, 16:34:09 »
Evneveike!
COME ON LEEDS !!

MrK

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #7 på: November 01, 2008, 16:51:19 »
Trønder og idiot - støtter fordommene mot trøndere. Hele Casual greia er forkastelig!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Lord-Meta

Sv: Et kick uten sidestykke.......?????
« Svar #8 på: November 01, 2008, 22:41:21 »
Synes også det er rimelig stakkarslige mennesker som holder på med dette.

Ã… knuse tenner, ribbein og armer er greit, men hvis noen blir knivstukket så har det gått langt over grensen? Hva er det "Jan" egentlig tror for noe? Selv om det finnes såkalte kodekser så vil det alltid være noen som bryter de for å kunne gi mer juling enn de tar imot selv. At de i utgangspunktet bare skal sloss mot likesinnede er jo i alle fall en "positiv" ting, men blir det alltid overholdt?

Skal ikke uttale meg for mye om slikt, for jeg har aldri eller vil aldri være med i slike miljøer. Jeg håper bare politiet og fotballforbundet tar tak i den gryende spiren av norske casuals, før det er for sent. Forresten gikk det et interessant program, kalt Hooligans, på Discovery i fjor. Det kom vel også fram der at firm-aktiviteten i England er barnemat i forhold til Nederland etc. Har også hørt flere som frafråder norske turister å dra på fotballkamp i for eksempel Polen, hvor man kan risikere å bli overfalt i familier osv.

Som sagt kjenner jeg ikke til miljøet utover Hooligans og en god del artikler her og der, men personlig syns jeg det er en latterlig form for "hobby."

 
England er i dag barnemat i forhold til andre ligaer i europa og ellers i verden. Og det skal politiet der ha mye av æren for. Skal slik oppførsel i norge stanses bør norsk politi følge england. I norge er casuals miljøet svært lite, er ikke stort mer enn 50++ stk på de største, og det skulle da være en mye enklere sak enn england der det va maaange fler for en 10år siden. Men om de klarer å holde seg vekke fra resten av det sivile og kutter ut våpen så kan de sloss så mye de vill for min del, det er de selv det vill gå utover til slutt.