Skrevet av Emne: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....  (Lest 12629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« på: November 03, 2008, 22:46:57 »
Synes endel av disse managerskiftene i engelsk fotball er fullstendig uforståelige...

Både Carlisle og Watford har riktignok hatt en tøff start på sesongen, men begge har idag sagt farvel til sine respektive managere - John Ward og Aidy Boothroyd. Begge er managere som har løftet disse to lagene til høyder de ikke har vært på på svært lang tid, og som har klart å få enormt bra resultater med svært begrensede ressurser....

Mon tro om en av dem hadde kommet til Leeds om det hadde vært ledig managerjobb på Elland Road....  ::)

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/w/watford/7707054.stm

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/carlisle_united/7705853.stm
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #1 på: November 03, 2008, 23:31:13 »
...uten å bli tatt for å sitere meg selv, men ifølge Asbjørn ble Aidy nok sparket på feil tidspunkt...     :'(

Stemmer ikke det :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #2 på: November 04, 2008, 17:15:16 »
...uten å bli tatt for å sitere meg selv, men ifølge Asbjørn ble Aidy nok sparket på feil tidspunkt...     :'(

Stemmer ikke det :)




Verdens beste manager er SPARKET????????? Nå skjønner jeg ingenting!?!?  >:(

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Papi

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #3 på: November 04, 2008, 19:10:10 »
Nøgde med Macca eg. Trenger ingen av desse...
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Sydhagen

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #4 på: Desember 14, 2008, 10:26:44 »
på tide å hente inn Boothroyd nå..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #5 på: Desember 14, 2008, 11:35:45 »
har ikkje vi allerede en tråd der vi kan lanserer nye managere???

Thomas

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #6 på: August 24, 2009, 22:52:28 »
http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article1113024.ece

Tor-Kristian Karlsen om arbeidsløse managere han kan tenke seg å se mer av.

 Om Veteranens (hvor er du blitt av?) favoritt Adrian Boothroyd: nok en ex-Watford manager som jeg gjerne vil se tilbake i manesjen. Uten arbeid siden han forlot Elton John-klubben på senhøsten i fjor. Tok som kjent Watford til Premier League på små ressurser. Riktignok røk toppseriestatusen på første forsøk, og etter nedrykket satt ikke tunga like rett i munnen lenger og Boothroyd mistet til slutt grepet (merkelige taktiske disposisjoner og konflikter med klubbstyret ble skjebnesvangre). Likevel viste 38-årigen mange spennende sider av seg selv. Svært entusiastisk og kreativ på feltet. Arbeidsnarkoman som tar inspirasjon fra biografier, moderne lederskapsteori - stadig på søken etter selvutvikling og impulser. Blir ofte omtalt av langt mindre arbeidsvillige og nytenkende kollegaer som "cocky" og i overkant selvsikker, men jeg velger å tolke den struttende selvtilliten som et tegn på offensiv tenkning og indre styrke. Et navn som bør stå høyt oppe på listen til de fleste Championship-klubber, men lite imponerende spiller-CV og liten aksept hos "det gode selskap" har spolert flere potensielle jobbmuligheter.

Bites Yer Legs

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #7 på: August 25, 2009, 01:37:47 »
http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article1113024.ece

Tor-Kristian Karlsen om arbeidsløse managere han kan tenke seg å se mer av.

 Om Veteranens (hvor er du blitt av?) favoritt Adrian Boothroyd: nok en ex-Watford manager som jeg gjerne vil se tilbake i manesjen. Uten arbeid siden han forlot Elton John-klubben på senhøsten i fjor. Tok som kjent Watford til Premier League på små ressurser. Riktignok røk toppseriestatusen på første forsøk, og etter nedrykket satt ikke tunga like rett i munnen lenger og Boothroyd mistet til slutt grepet (merkelige taktiske disposisjoner og konflikter med klubbstyret ble skjebnesvangre). Likevel viste 38-årigen mange spennende sider av seg selv. Svært entusiastisk og kreativ på feltet. Arbeidsnarkoman som tar inspirasjon fra biografier, moderne lederskapsteori - stadig på søken etter selvutvikling og impulser. Blir ofte omtalt av langt mindre arbeidsvillige og nytenkende kollegaer som "cocky" og i overkant selvsikker, men jeg velger å tolke den struttende selvtilliten som et tegn på offensiv tenkning og indre styrke. Et navn som bør stå høyt oppe på listen til de fleste Championship-klubber, men lite imponerende spiller-CV og liten aksept hos "det gode selskap" har spolert flere potensielle jobbmuligheter.

Takket ikke han nei til Leeds-jobben før SG fikk den, eller var det hearsay?
Skjønte det slik at han ville ha en 'pause'.. Gjør vel noe tv-arbeid nå så vidt jeg vet, og sikkert en god del forberedelser til neste managerutfordring, for den kommer nok ganske sikkert..
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #8 på: September 02, 2009, 12:42:41 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/colchester_united/8233403.stm

Aidy Boothroyd ansatt som ny Colchester-manager.

Så da vinner vel de ligaen?  ::)
Marching on together!

Budda

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #9 på: September 02, 2009, 13:36:07 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/colchester_united/8233403.stm

Aidy Boothroyd ansatt som ny Colchester-manager.

Så da vinner vel de ligaen?  ::)

Ikke bra, trur han kommer til å gjøre en god jobb
Endre

R - R

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #10 på: September 02, 2009, 14:51:20 »
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/c/colchester_united/8233403.stm

Aidy Boothroyd ansatt som ny Colchester-manager.

Så da vinner vel de ligaen?  ::)

Dei vinner play-off ;D
- Rune

Thomas

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #11 på: Januar 21, 2010, 00:22:03 »
Nå har Boothroyd kjøpt norske Morten Knudsen fra Notodden.

http://fotball.bt.no/england/article159755.ece

Leedsfan

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #12 på: Februar 20, 2010, 19:41:42 »
Denne Boothroyd er en skikkelig mirakelmann... Havner han i Leeds til slutt?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #13 på: Februar 20, 2010, 19:49:10 »
Denne Boothroyd er en skikkelig mirakelmann... Havner han i Leeds til slutt?
Ringen sluttes i så fall. Forlot vel oss til fordel for Watford for noen år siden. Men jeg stoler fortsatt på Grayson.
Super Leeds since 1968

veteranen

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #14 på: Februar 20, 2010, 20:29:07 »
Jeg gjør først og fremst to interessante observasjoner i denne tråden:

1: McMidjos overskrift "Gode managere på markedet nå - Ward og Boothoyd.."
Disse to jobber nå sammen i Colchester, der rutinerete John Ward er Aidy Boothroyds assistent.

2: Mr Kaizers ikke helt heldige forsøk på en sarkasme etter at Boothroyd ble ansatt i Colchester...  ;)

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å starte noen managerdiskusjon i Leeds. Simon Grayson er en talentfull kar, og jeg tror han kommer til å vokse som manager etter å ha jobbet seg ut av de  problemene vi sliter med i dag.  :)

Kickthemdown

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #15 på: Februar 20, 2010, 20:33:05 »
Men du følger selvsagt fremdeles Boothroyd tett?

veteranen

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #16 på: Februar 20, 2010, 21:42:24 »
Men du følger selvsagt fremdeles Boothroyd tett?
Ikke så mye som den tiden da jeg regnet det som sannsynlig at han kunne bli manager i Leeds.
Har kun sett Colchester i én tv-kamp etter at han overtok.

DenHviteYeboah

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #17 på: Februar 21, 2010, 00:35:11 »
Jeg gjør først og fremst to interessante observasjoner i denne tråden:

1: McMidjos overskrift "Gode managere på markedet nå - Ward og Boothoyd.."
Disse to jobber nå sammen i Colchester, der rutinerete John Ward er Aidy Boothroyds assistent.

2: Mr Kaizers ikke helt heldige forsøk på en sarkasme etter at Boothroyd ble ansatt i Colchester...  ;)

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å starte noen managerdiskusjon i Leeds. Simon Grayson er en talentfull kar, og jeg tror han kommer til å vokse som manager etter å ha jobbet seg ut av de  problemene vi sliter med i dag.  :)
vi får se...Graysons harde fakta i Blackpool skremte vel ingen....etter en pangstart i Leeds har han vel oppnådd en del negative tall den siste tiden...

Bites Yer Legs

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #18 på: Februar 21, 2010, 04:51:41 »
Ikke f*** om vi skal ha han k*ken Boothroyd som manager!! Long live GRAYSON!!!!!
KEEP FIGHTING!!

harvey

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #19 på: Februar 21, 2010, 09:01:09 »
Hvorfor skal vi skifte manager?  Simon er rette mann i denne stillingen.  Han har alderen til å bli stor fremover.  Som mange mener her inne har han heller ikke pengene som trengs.  Vi ligger tross alt på 2. plass i serien, og rykker opp i mai.  Tror heller ikke Bates sparker han.  Tross alt han han vel bare 4 tap denne sesongen (seriesamenheng).  Tror også at han kan snu tendensen, og da snur vi i vår frustrasjon.   MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #20 på: Februar 21, 2010, 11:27:06 »
Grayson er mannen nå, men rykker vi ikke opp. Ja da må han gå.

HåvardK

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #21 på: Februar 21, 2010, 11:31:18 »
Tja.....
Skal ikke på dette tidspunkt ta til orde for noen managerdebatt, men bare kort og greit minne om at det før denne sesongen svært så unisont var enighet om at dette var siste sesong i League 1. Og evalueringen blir gjort i forhold til det.

For Grayson er det bare ett resultat som gjelder.

Stallen er ikke veldig annerledes nå enn da vi kjørte igjennom dens første halvdel i 2009. Skader underveis har alle lag. En formutvikling som dette stiller mer spørsmål ved management og disposisjoner, enn spillermateriellet.
Jeg er bekymret, men håper vi ror dette i land.

Men, blir det ikke opprykk, blir det managerspørsmål.

Støtter deg 100%. Vi kan ikke frede Grayson hvis ikke det blir opprykk, men det har liten hensikt å starte debatten før dette er klarlagt.

Jon R

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #22 på: Februar 21, 2010, 11:38:24 »
Tja.....
Skal ikke på dette tidspunkt ta til orde for noen managerdebatt, men bare kort og greit minne om at det før denne sesongen svært så unisont var enighet om at dette var siste sesong i League 1. Og evalueringen blir gjort i forhold til det.

For Grayson er det bare ett resultat som gjelder.

Stallen er ikke veldig annerledes nå enn da vi kjørte igjennom dens første halvdel i 2009. Skader underveis har alle lag. En formutvikling som dette stiller mer spørsmål ved management og disposisjoner, enn spillermateriellet.
Jeg er bekymret, men håper vi ror dette i land.

Men, blir det ikke opprykk, blir det managerspørsmål.


Strålende oppsummert. Grayson har hatt suksess men han har også lagt lista svært høyt for seg selv. Alle forventer opprykk og klarer vi ikke det vil det bli et voldsomt press på den sportslige ledelsen.  Grayson har mistet grepet de siste to månedene men jeg har tro på at han snart finner tilbake til suksessformelen igjen.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #23 på: Februar 21, 2010, 11:40:33 »
Han har nok supporterne bak seg. Men er nok redd for at han får fyken hvis det blir 3 tap på rappen nå. Og i verste fall kan det føre til at vi om 4 kamper er på 7 plass.

Hallgeir *

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #24 på: Februar 21, 2010, 11:53:24 »
 Dersom det ikke blir opprykk (forøvrig alt for tidlig å begynne en slik diskusjon..etter min mening), bør alle posisjoner i klubben vurderes. Men uansett utfall tør jeg minne om hva kontinuitet betyr for en klubbs' suksess. Jeg trenger ikke nevne navnet på de klubbene som evner å ha is i magen dersom de ikke lykkes den ene sesongen.
 Likevel vil jeg bli utrolig skuffet dersom vi ikke lykkes i år.
Super Leeds since 1968

LEO

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #25 på: Februar 21, 2010, 12:06:43 »
Problemet er at vi er et STOR lag men oppfører oss ikke sånn.

Se på Southampton som har forsterket mer og mer i løpet av sesongen. 

Grayson jobber nå hardt for å få Dickov spille klar for LEEDS  ? istedenfor å hente Kevin Philips eller "long shot" som tidligere nevnt med Jason Roberts.

Da hadde vi vært et STOR lag i L1
 

h.b

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #26 på: Februar 21, 2010, 12:11:49 »
Inne på noe der. Vi oppfører os som et lite lag. Bates bør frigi 1 mill pund til forsterkninger. Hent to meget gode premier spillere på lån ut sesongen og lønn de meget bra.Lag blandt top 6 i england må da ha noen fjerdevalg i klubben som kan lånes. Men sett bonusutbetaling som et lokkemiddel til de vi må låne

Frode

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #27 på: Februar 21, 2010, 14:13:00 »
Tja.....
Skal ikke på dette tidspunkt ta til orde for noen managerdebatt, men bare kort og greit minne om at det før denne sesongen svært så unisont var enighet om at dette var siste sesong i League 1. Og evalueringen blir gjort i forhold til det.

For Grayson er det bare ett resultat som gjelder.

Stallen er ikke veldig annerledes nå enn da vi kjørte igjennom dens første halvdel i 2009. Skader underveis har alle lag. En formutvikling som dette stiller mer spørsmål ved management og disposisjoner, enn spillermateriellet.
Jeg er bekymret, men håper vi ror dette i land.

Men, blir det ikke opprykk, blir det managerspørsmål.


Enig.  Alle ønsker selvfølgelig at Grayson skal lykkes, men om han er rett mann eller ei står og faller på et evt.opprykk.  På samme måte som McAllister har fått i overkant mye pepper på dette forumet, synes jeg Grayson vel tidlig ble utropt til frelser.  Han har gjort en god jobb til nå, men klarer vi å unngå å rykke opp etter å ha ligget 10 poeng foran 3 plassen (og en kamp til gode, vel?) da fortjener han samme sorti som McAllister.  Ikke har vi vært mer skadeutsatt enn våre konkurrenter heller.  Går dette galt finnes fint lite å henge unnskyldningene på. Men for all del: håper og tror Grayson klarer dette ... og forblir manager videre.
 

p0ndus

  • Gjest
Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #28 på: Februar 21, 2010, 14:27:09 »
La oss summere til slutt, så får vi konkludere da. Inntill da MOT. Kan forøvrig ikke tenke meg at smurfebestefar  kommer til investere noe spesielt mot slutten av sesongen, til det virker han alt for glad i pundene sine.  ;)

Tom S

Sv: Gode managere på markedet nå - Ward og Boothroyd....
« Svar #29 på: Februar 21, 2010, 16:07:02 »
Vil vente til slutten av sesongen før eg evt vil ta denne diskusjonen.
Forøvrig er eit nøkkelord - kontinuitet.
COME ON LEEDS !!