Skrevet av Emne: Macca in a nutshell  (Lest 4459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Macca in a nutshell
« på: November 12, 2008, 11:47:31 »
God fotball, men "no end product"!

Har vi ikke hørt det utallige ganger tidligere. Hvordan er det mulig å bortforklare at man ikke vinner kamper, med godt spill, og i tillegg at man er stolt av det?

Mine kompiser bare ler av meg når jeg drar statistikk etter statistikk om hvor nære vi er poeng, opprykk, seire, cupsuksesser, playoff-suksesser.


Leeds United er hardt arbeid, tøffe taklinger, press over hele banen og mål etter fighting spirit. Ikke småpent eller storpent uten noe som helst resultat.


Hva sier Macca her: "Proud of you all." Og det etter 0-2 på 18 minutter etter to tabber! "They were poor goals. Unforced errors. We hadn't been put un der pressure. Teams aren't having to work for the goals at the moment!"


Jeg sier: Hvor er det fandenivoldske som bl.a. lille Hull har vist i PL?


Promo, som ikke er stolt - bare en smule forbanna!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #1 på: November 12, 2008, 12:13:08 »
Bring back Wise! ;)

Vi mistet vel vår fighting spirit etter DOLs dager var talte. Dessverre, for det er noe jeg også savner i dagens Leedslag. Vi vil nok aldri bli et fighting spirit lag med lynhurtige kontringer under Macca. Slik er det bare.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #2 på: November 12, 2008, 12:19:46 »
Enig, kun måla som teller (fint hvis spillet er bra i tillegg).

MEN, jeg vil ha Macca i mange år. Snart snur det og måla renner inn.
MOT

chief

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #3 på: November 12, 2008, 12:25:12 »
Er ikke helt enig med deg der Promo.

Noen ganger må man se litt bak resultatet og se på prestasjenene som ligger bak.
På sikt vil prestasjonene gi resultater.
  Jeg vil påstå at Leeds spiller bedre fotball nå, enn de har gjort på flere sesonger.
Skal vi ha som målsettning å spille i Pr.L. om 2-3 sesonger er det vesentlig ikke bare å vinne kampene nå L.1. men også å prestere bedre enn vi har gjort de siste 4 årene.

Ok, resultatene gjenspeiler ofte prestasjonen. Men i enkelte kamper stemmer ikke dette alltid.
Så langt denne sesongen har vi gjort det brukbart bra i seriekampene og enkelte cupkamper.
Jeg tror at hvis prestasjonene i kampene som kommer er like bra eller bedre, så har vi mye moro i vente.
Men at det er feil som gjøres,og som må rettes på er det ingen tvil om. Kanskje spesiel defensivt, de som har gitt oss endel billige baklengs imot. Veldig irriterende.Der er et stort forbedringspotensialet. Når vi får luket vekk disse "mistakes" tror jeg vi vil holde en stø kurs mot direkte opprykk iår.

Fatt mot Promo  ;)
1 4 all and all 4 1

Kato

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #4 på: November 12, 2008, 12:28:35 »
Hvordan skal vi bli bedre enn de andre lagene (Og komme oss opp av denne sumpa) hvis vi skal gjøre det samme som dem?

League One er for det meste spark-og-spring-fotball.

Er det ikke da viktig å gjøre ting annerledes for å være bedre?

Begynner vi på samme viset som resten av lagene blir vi fort en av røkla og kan da ligge gjerne ligge som nr 19.

Ã…rsaken til at alle slår alle på dette nivået er at forskjellen ligger stort sett i dagsform og motivasjon. Kvaliteten er jo nesten like dårlig over hele fjøla.

Hvor mange lag ligger stabilt i toppen over tid i League One? INGEN.
 

peacock

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #5 på: November 12, 2008, 12:38:07 »
"Leeds United er hardt arbeid, tøffe taklinger, press over hele banen og mål etter fighting spirit. Ikke småpent eller storpent uten noe som helst resultat."

Hør, hør! Er så enig. Legg til gjennombruddshissighet, og vi har klassisk Leeds. Ballbesittelse med endeløs trilling på kryss og tvers fører oss ingen steder.

berlin

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #6 på: November 12, 2008, 12:57:54 »
Hvordan skal vi bli bedre enn de andre lagene (Og komme oss opp av denne sumpa) hvis vi skal gjøre det samme som dem?

League One er for det meste spark-og-spring-fotball.

Er det ikke da viktig å gjøre ting annerledes for å være bedre?

Begynner vi på samme viset som resten av lagene blir vi fort en av røkla og kan da ligge gjerne ligge som nr 19.

Ã…rsaken til at alle slår alle på dette nivået er at forskjellen ligger stort sett i dagsform og motivasjon. Kvaliteten er jo nesten like dårlig over hele fjøla.

Hvor mange lag ligger stabilt i toppen over tid i League One? INGEN.

Enig, Swansea klarte det i fjor, så hvorfor skulle ikke vi klare det i år. Swansea ble dessuten bare bedre og bedre utover i sesongen.

Jeg tar ikke opprykk med "Macca-stilen" som en selvfølge, men jeg har god tro på at over resterende 31 kamper i League 1, så vinner vi nok kamper fordi vi rett og slett er bedre enn de fleste andre.

Leicester vant 1-0 i går mot Yeovil, ikke imponerende, men sjanse og possesion-stats tilsier at det var fortjent, 16-3 i shots og 63-37 i possesion. Det er mulig å gå tomhendt eller med 1 poeng ut av slike kamper, men ikke hele tiden. Derfor tror jeg vi rykker opp, trass i at alt ikke er perfekt.

Bites Yer Legs

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #7 på: November 12, 2008, 13:04:28 »
Gjesp.. Skulle nesten tro at folk her trodde at Leeds kun går på banen for å leke ball. Liten motbakke, og folk begynner å skrike på forandring - det meste på basis (vil jeg tro) av en TV-overført FA-cup kamp. Ja, jeg vet vi hører radio, men det gir ikke akkurat noe eksakt bilde (bokstavelig talt).

Så hva skal Macca si annet enn "Proud of you all."? Skal han kanskje skylde på en muldvarp i spillergruppen eller på fjerdedommeren? Jeg mener vi skal være fornøyd med å ha en veltalende og jordnær manager, i lys av hva Eddie Gray sa igår og kamprapporter lest er 'God fotball, men "no end product"' en god analyse av kampen. Så hva annet skal han si?

Når Macca er manager er vi da nødt til å spille på hans sett. Tviler på at Macca preker noe "No fighting spirit, bare samba!". At han spiller 'utypisk' Leeds er vel egentlig helst positivt om vi ser hvor veien har bært de siste årene..
KEEP FIGHTING!!

pedro

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #8 på: November 12, 2008, 13:24:05 »
Gjesp.. Skulle nesten tro at folk her trodde at Leeds kun går på banen for å leke ball. Liten motbakke, og folk begynner å skrike på forandring - det meste på basis (vil jeg tro) av en TV-overført FA-cup kamp. Ja, jeg vet vi hører radio, men det gir ikke akkurat noe eksakt bilde (bokstavelig talt).

Så hva skal Macca si annet enn "Proud of you all."? Skal han kanskje skylde på en muldvarp i spillergruppen eller på fjerdedommeren? Jeg mener vi skal være fornøyd med å ha en veltalende og jordnær manager, i lys av hva Eddie Gray sa igår og kamprapporter lest er 'God fotball, men "no end product"' en god analyse av kampen. Så hva annet skal han si?

Når Macca er manager er vi da nødt til å spille på hans sett. Tviler på at Macca preker noe "No fighting spirit, bare samba!". At han spiller 'utypisk' Leeds er vel egentlig helst positivt om vi ser hvor veien har bært de siste årene..

Godt sagt og la Macca få styre skuta i mange år fremover. Kontinuitet.... kontinuitet....kontinuitet er oppskriften.
Leedsomaniac

berlin

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #9 på: November 12, 2008, 13:27:07 »
Gjesp..

Sov godt!  ;D

ehh....bites yer legs....var en følsom og fintspillende triksekonge av en midtstopper.  8)

Leedsfan

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #10 på: November 12, 2008, 14:17:25 »
Vi kommer ikke til å kunne "penspille" oss opp i Premier League.....

Føler ofte at Leeds irriterer meg like mye med spillestil som det norske landslaget...

Hadde Beckford skåret på noen av sjansene sine i de siste kampene så hadde vi vel ikke klagd så mye, det er endel tilfeldigheter som bestemmer...

Jeg liker mer et aggressivt, velspillende og rett på mål lag, enn et fintspillende og kjedelig lag! Leeds er ikke Argentina og det burde vi innse...

Vinger med dobling på kanten er en sikker vinner uansett klubb!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #11 på: November 12, 2008, 14:22:35 »

Jeg liker mer et aggressivt, velspillende og rett på mål lag, enn et fintspillende og kjedelig lag! Leeds er ikke Argentina og det burde vi innse...


MEN, vi har en Argentiner i Leeds  :)   og han begynner faktisk å putte jevnt og trutt nesten hver kamp nå.  :P
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Karl Hot Shot

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #12 på: November 12, 2008, 14:37:43 »
Jeg finner mye fornuft i nesten alle innlegg i denne tråden, selv om noen av dem tilsynelatende motsier hverandre. Gary McAllister må imidlertid få god tid på seg. Det gir ingen mening i å sparke en så legendarisk og klok mann ut døra på Elland Road etter noen få dårlige resultater. En eller annen bør imidlertid vise dvd-er av Leeds United under Don Revie og David O'Leary til Gary Mac, og tilføye noen ord om behov for gjennombruddshissighet til ham. Det handler om dette med route one og krige motstanderen i senk. Savner typer som David Batty og Olivier Dacourt i dagens mannskap. Jonathan Douglas og David Prutton er ikke i nærheten av gamleguttas energi. La oss få inn noen "psycho maniacs" på midten igjen!
 

Sterland

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #13 på: November 12, 2008, 15:36:58 »
Mye er gjort dersom vi klarer å bli kvitt "pissemålene" vi slipper inn denne sesongen. Det er også naturlig å skimte til spillestilen WIlko benyttet i sesongene t.o.m seriemesterskapet. Det var fantastisk gjennombruddshissig og vi hadde to meget offensive backer i Sterland og Dorigo som var nest sist og sist på enormt mange mål. Dorigo hadde i tillegg meget høy fart og reddet ofte skinnet til stopperne.. Savner pr i dag iallefall en spiller i forsvaret med høy toppfart i tillegg til et rivjern på midtbanen. Føler Douglas ikke er god nok og Howson for lett. Delph er self. selvskreven.. Tror nok Beckford og Beccio kommer til å score mye i denne divisjonen, også Ricketts.., unnskyld Enoch.., kan score endel dersom han får tillitt. Imidlertid mener jeg vi har tatt et langt steg fremover med Macca, og det er mange år siden vi dominerte kamper slik vi gjør i dag...   

Cherry

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #14 på: November 12, 2008, 22:04:34 »
Dette går så bra,gutta hadde 70% ball possesion i går og leverte årsbeste spillemessig- det lover godt før yorkshirederby på lørdag!
Synes vi spiller ball bra om dagen, og har ett spennende mannskap.......det blir ennå bedre etter vinduet i januar - garymac omsider får ut de siste han ønsker øg inn de han menr kan tilføre oss mere....

Digresjon: hvor ble det av Carole....  noen som vet?
 

Sleivind

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #15 på: November 12, 2008, 22:52:49 »
Dette går så bra,gutta hadde 70% ball possesion i går og leverte årsbeste spillemessig- det lover godt før yorkshirederby på lørdag!
Synes vi spiller ball bra om dagen, og har ett spennende mannskap.......det blir ennå bedre etter vinduet i januar - garymac omsider får ut de siste han ønsker øg inn de han menr kan tilføre oss mere....

Digresjon: hvor ble det av Carole....  noen som vet?

I følge wikipedia er han fremdeles ledig på markedet etter at han ble frigitt av Leeds.

sportcarl1

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #16 på: November 13, 2008, 00:51:09 »
Tycker Leeds definitivt är på rätt väg, enda jag har att klaga på är att de är ojämna kan de bara höja lägstanivån lite grann plus att minska de defensiva misstagen så kan leeds spela i PL om 2 säsonger
 

Promotion 2010

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #17 på: November 14, 2008, 23:48:13 »
Dette går så bra,gutta hadde 70% ball possesion i går og leverte årsbeste spillemessig- det lover godt før yorkshirederby på lørdag!
Synes vi spiller ball bra om dagen, og har ett spennende mannskap.......det blir ennå bedre etter vinduet i januar - garymac omsider får ut de siste han ønsker øg inn de han menr kan tilføre oss mere....

Digresjon: hvor ble det av Carole....  noen som vet?

...og har et spennede mannskap...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Macca in a nutshell
« Svar #18 på: November 15, 2008, 00:45:27 »
En eller annen bør imidlertid vise dvd-er av Leeds United under Don Revie og David O'Leary til Gary Mac, og tilføye noen ord om behov for gjennombruddshissighet til ham. Det handler om dette med route one og krige motstanderen i senk. Savner typer som David Batty og Olivier Dacourt i dagens mannskap. Jonathan Douglas og David Prutton er ikke i nærheten av gamleguttas energi. La oss få inn noen "psycho maniacs" på midten igjen!

...enig i det du skriver, men er sikker på at Srg Wilko & midfield maestro Strach maser om dette til ham i de ukentlige tlf-samtalene (dessuten hjemsøker sikkert Billy og Don ham hver bidige natt, i drømmer, til dette er ordnet).

Some patience we need...

Men det tar så forbaska lang tiiiid!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #19 på: November 15, 2008, 02:34:55 »
Dette går så bra,gutta hadde 70% ball possesion i går og leverte årsbeste spillemessig- det lover godt før yorkshirederby på lørdag!
Synes vi spiller ball bra om dagen, og har ett spennende mannskap.......det blir ennå bedre etter vinduet i januar - garymac omsider får ut de siste han ønsker øg inn de han menr kan tilføre oss mere....

Digresjon: hvor ble det av Carole....  noen som vet?

...og har et spennede mannskap...

......og norskfaget har sine misjonærer. Kan vi være en kandidat til prisutdeling hos Norges Språkråd,
og slik sett øke foreningskontoen med nye 100.000 kroner? Meld fra til Sylfest (Strutle) Lomheim!  ::)

berlin

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #20 på: November 15, 2008, 02:42:22 »
En eller annen bør imidlertid vise dvd-er av Leeds United under Don Revie og David O'Leary til Gary Mac, og tilføye noen ord om behov for gjennombruddshissighet til ham. Det handler om dette med route one og krige motstanderen i senk. Savner typer som David Batty og Olivier Dacourt i dagens mannskap. Jonathan Douglas og David Prutton er ikke i nærheten av gamleguttas energi. La oss få inn noen "psycho maniacs" på midten igjen!

...enig i det du skriver, men er sikker på at Srg Wilko & midfield maestro Strach maser om dette til ham i de ukentlige tlf-samtalene (dessuten hjemsøker sikkert Billy og Don ham hver bidige natt, i drømmer, til dette er ordnet).

Some patience we need...

Men det tar så forbaska lang tiiiid!



er også enig, eneste trøsten er at vi er et av de mestscorende laga i L1. Riktig nok er alle de 6 første jevngode i så måte, men en storseier mot Hødd i morgen hadde smakt. Spørs om spillerne våre er våkne nok så tidlig på dagen.  ::)

Promotion 2010

Sv: Macca in a nutshell
« Svar #21 på: November 15, 2008, 08:36:43 »
Dette går så bra,gutta hadde 70% ball possesion i går og leverte årsbeste spillemessig- det lover godt før yorkshirederby på lørdag!
Synes vi spiller ball bra om dagen, og har ett spennende mannskap.......det blir ennå bedre etter vinduet i januar - garymac omsider får ut de siste han ønsker øg inn de han menr kan tilføre oss mere....

Digresjon: hvor ble det av Carole....  noen som vet?

...og har et spennede mannskap...

......og norskfaget har sine misjonærer. Kan vi være en kandidat til prisutdeling hos Norges Språkråd,
og slik sett øke foreningskontoen med nye 100.000 kroner? Meld fra til Sylfest (Strutle) Lomheim!  ::)

De to innspillene var egentlig ment som et sleivspak med henvisning mot denne tråden:

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9622.15

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973