Var det rett å stenge Juletråden fram til desember?

Started by lojosang, November 17, 2008, 13:33:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja, var det rett å stenge Juletråden fram til desember?

JA! Det er det beste moderatorene har gjort siden Ã...lesund brant!!
Selvfølgelig! Julegateåpning før 1. desember er Djevelens verk!
Selvfølgelig!
Utvilsomt!
Beste avgjørelsen siden avskaffelsen av jesuittparagrafen
Ja.
Jeg tror det

lojosang

Haha! Selv tolvåringene støtter de gamel grinebiterne her!  ;D
Slaget er tapt, min irske, prematurjulestemte venn!  ;D
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: lojosang on November 25, 2008, 13:46:14

Ha, Lojo, det ordet klarte du å skrive riktig :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Quote from: Asbjørn on November 25, 2008, 16:30:38

Ha, Lojo, det ordet klarte du å skrive riktig :)

Er ordet vanskelig nok pleier det gå bra. Da må hodet nemlig kobles inn.
Standardfraser er det fingrene som tar seg av på egen hånd, og de er ikke helt pålitelige.  :D
- Leif Olav

Stifler

Jajaja :D
Står jo ikke hvor gammel han er da :)
-Nr 2 er den første taperen-

Per Arne

Ã... blande djevelen med julen er ren og skjær blasfemi. Og her er ingen slag tapt. Joda, mange var dem som falt heroisk, under Hitler, Pol Pot, apartheid. Fellesnevneren er at om man kjemper lenge nok, ikke gir seg for ondskap og overgrep, står sammen side om side, da vil man til slutt få smake seierens og rettferdighetens sødme.

Og det vil Stiffler snart. Snart kan han juble for friheten, for seieren, for retten til å glede seg over julen.

Og da er det største og viktigste slaget vunnet. Da kan han med glede, stolthet, med tårer i øynene av ren lykke, slå seg på brystet og feire.

Og jeg skal glede meg med ham, feire med ham, gråte av lykke med ham.

Du kjempet, falt, du reiste deg, og vant!!!!

Snart, Stiffler, snart......

;D

lojosang

Rørende! Eller er det Per Arne som rører? Begge deler tenker jeg vi sier.  :D
- Leif Olav

Stifler

Quote from: Per Arne on November 25, 2008, 21:25:05
Ã... blande djevelen med julen er ren og skjær blasfemi. Og her er ingen slag tapt. Joda, mange var dem som falt heroisk, under Hitler, Pol Pot, apartheid. Fellesnevneren er at om man kjemper lenge nok, ikke gir seg for ondskap og overgrep, står sammen side om side, da vil man til slutt få smake seierens og rettferdighetens sødme.

Og det vil Stiffler snart. Snart kan han juble for friheten, for seieren, for retten til å glede seg over julen.

Og da er det største og viktigste slaget vunnet. Da kan han med glede, stolthet, med tårer i øynene av ren lykke, slå seg på brystet og feire.

Og jeg skal glede meg med ham, feire med ham, gråte av lykke med ham.

Du kjempet, falt, du reiste deg, og vant!!!!

Snart, Stiffler, snart......

;D

;D ;D

Så sant så sant!

We lost the battle but we WILL win the war, my fellow Christmasfighter!

Per Arne

Livet er fattig for dem som ikke er glad i fotball, Leeds, og julen.

:)

lojosang

- Leif Olav

Stifler

Per Arne

Quote from: Stiffler on November 26, 2008, 20:58:08
Quote from: lojosang on November 26, 2008, 20:36:38
Uti januar er dere grincher begge to.  ;D

Neida :D
Jula varer helt til påske

Helt korrekt, Stiff.

Lojo, gjør deg bare klar til å åpne juletråden du.

;D

lojosang

Quote from: Per Arne on November 26, 2008, 21:49:19

Helt korrekt, Stiff.

Nei det var ikke sant, nei det var ikke sant, for derimellom kommer fasten!
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: lojosang on November 26, 2008, 23:20:36

Helt korrekt, Stiff.

...det var i gamle dager, det, Leif Olav (dvs i forrige årtusen). Nå er det 'festen::)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per Arne

Quote from: Asbjørn on November 26, 2008, 23:22:17

Helt korrekt, Stiff.

...det var i gamle dager, det, Leif Olav (dvs i forrige årtusen). Nå er det 'festen::)

Helt Riktig, Asbjørn. Til opplysning for Lojo kan jeg informere om at fasten, dvs ramadan, er i september. Den har forøvrig ingenting med julen å gjøre.

;D

Svend Anders

Fritt fra Oslolosen om juletida:

Jul? Dere tenker på gamle Jens Juul-Jensen? Ja det var HAN som først inntrodusertte jula i Norge sånn vi kjennere idag. Det var på midten av sekksti-tallet om jeg ikke husker riv RUSKENDE FEIL.  Før det så hadde vi'kke TID te JUL med kos, og medda og ribbe og f*ens sylteflesk på bordet.

Nei vi måtte lage høytidene sjæl, og vi hadde ikke nymotens kallendere sånn som idag. Så derfor så tellte vi bare dager fra når horene oppe på Lambertseter, ja dem holdt te der før, trakk innadørs på grunn av kulda. Dermed så måtte dem vente lenger før kundene kom på bessøk, for dem fant jo f*en ikke fram oppå Lambertseter for det var ikke gatelykter den gangen, og DERAV UTTRYKKET adVENT. Har'u vært på bessøk, sa folk! Ja, sa folk, nå er'e bare TO HÆLJER igjen te jul!

Men så komm han Juul-Jensen tebake etter å ha vært på lang reise i AMMERIKKA og tjent sæ opp schvære dollars, ja vi sa bare dollars uansett hva slags vallutta det måtte dreie seg om som ikke var NORSK, eller aller helst trøkki ut oppe på pengefabrikken på Majorstua. Og han Juul-Jensen skaffa en kallennder med orntlige datoer og høytidsDAGER på, og den ble hengt opp nede i Akersgata. Så da kunne folk som ikke holdt på med horer og f*ens oldemor OGSÃ... skjønne når det skulle være JUL. Så da kunne dem slakte reven, ja for det gikk mye i rev den gangen for det vakke mange som hadde råd te GRIS, slik at meddan kom på bordet te julekvelden.

Jeg husker ennå en første jula jeg hadde, ja sjøl om den ikke var i nærheten av sånn AROKRATISK PISS som folk holder på med idag, som jeg hadde med morra og faren min hjemme på ettromshybæl'n. Da hadde det ikke vært orntlig jul i Oslo på over femogtyve Ã...R, for dem hadde jo orntli jul som nå den gangen - med RIBBE, eller RABB som dem kallte det før krigen fordi dem fattigste av oss, og det var jo de fleste, måtte nøye sæ med kannin som engelskmenna kalte RABBIT, og DERAV UTTRYKKET RABB!

Jul vakke fælt den gangen likkavæl, selv med rabb og syltevin i glasset. Neida, for det var TYSKERA som bestemte at jul skulle væra fælt, og sia Norge blei befridd fra germanerp*akket i april - ja den gang het jo april "reivfas" og JEG VET DA F*EN IKKE HVORFOR DET HET DET JEG - men sia det skjedde i reivfas så glemte man jo at tyskera skulle ta med seg juletraddisjona sine fordi det var så lenge te advent og jul, for horene trakk jo fortsatt uttadørs.

Og jeg hadde satt FRØKTELIG PRIS PÃ... om dissa riksblekkene snart kunne kutte ut piss-skrivinga si om at jula varer helt te påske, for før tyskera kom så var påska uka etter jul, for dermed kunne dem bruke restene fra julemiddan på Påskeaften.

Det er jo bare piss og løgn og fanteri detta med at Jesus sto fra de døde, for da rabben kom på matbordet på Påskeaften, ja altså restene fra rabben på julemiddan så sa folk at nå har KANNINA STÃ...TT OPP FRA DE DØDE. Men det var jo noe tyskera surra bort i oversettinga si under krigen, for sia krigen har dem jo fløtta påska til nærmere VÃ...R'N, og nå driver'em å snakker om PÃ...SKEHAREN, men den er jo dævv og utrydda ettersom dem har godt over te å spise GRIS te jul. OG JEG HÃ...PER'EM HAR FLÃ...DD'N GODT FOR DEM SKU BARE VISST HVOR HÃ...RETE GRISA PLEIDE Ã... VÆRE FØR TYSKERA KOM. Ã... FYSJOGÆSJ JEG BLIR KVALM BARE Ã... TENKE PÃ...'RE.

GOD JUL!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Stifler

Regner med du begynte å skrive innlegget når tråden ble startet ;D

lojosang

Quote from: Per Arne on November 27, 2008, 10:21:36

Helt korrekt, Stiff.

Helt Riktig, Asbjørn. Til opplysning for Lojo kan jeg informere om at fasten, dvs ramadan, er i september. Den har forøvrig ingenting med julen å gjøre.

;D

Hednigepakk! Betyr dette at du spiser kjøtt i perioden mellom feitetirsdag og påskelørdag? Aiaiai! Du spiser vel ikke ni ganger i hvert hjørne av stua på feitetirsdag heller da.
Du vil brenne for dette!  ;D

Og Asbjørn, du vet godt at vi over 30 fortsatt lever i forrige århundre.
Dylan. Metallica. Waterboys. Pink Floyd. The Beatles. REM. Forbrenningsmotoren. Telefon med ledninger i. Fonduesett. Håpløst utdaterte greier alt sammen.
- Leif Olav

lojosang

- Leif Olav

Svend Anders

Kjedet meg bare sånn i forelesningen! Når jeg første begynte å skrive gikk det ganske fort!

SCHTAG!?!?!?!

Don't get me started!
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per Arne

Quote from: lojosang on November 27, 2008, 11:24:01
Quote from: Per Arne on November 27, 2008, 10:21:36

Helt korrekt, Stiff.

;D

Hednigepakk! Betyr dette at du spiser kjøtt i perioden mellom feitetirsdag og påskelørdag? Aiaiai! Du spiser vel ikke ni ganger i hvert hjørne av stua på feitetirsdag heller da.
Du vil brenne for dette!  ;D

Og Asbjørn, du vet godt at vi over 30 fortsatt lever i forrige århundre.
Dylan. Metallica. Waterboys. Pink Floyd. The Beatles. REM. Forbrenningsmotoren. Telefon med ledninger i. Fonduesett. Håpløst utdaterte greier alt sammen.

Ja, erru gæern. 40 dager uten kjøtt...? Aldri.

Nei, jeg spiser ikke 9 ganger i hvert hjørne heller. Men av frykt for salmonella, legger jeg ut en halv grillet kylling i hvert hjørne, og ved døra, under sofaen, og i skapet. Det er en vel brukt forholdsregel i tilfelle salmonellaen kommer i huset, så går den på kyllingen istedet for på meg som sover de uskyldiges søvn.

Utdatert? Tja. Kuriositeter, dette her. Og Raggle Taggle Gypsy blir vel aldri helt utdatert. Du, Robbie, med dine irske aner er vel helt enig?

Og nå, ikke noe mer kødd med julen vår.

;D