Alternative chairmen?

Started by Torpe-do, December 15, 2008, 17:52:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Quote from: Runar on December 16, 2008, 14:24:05
må vel være enig med deg her.... meningsløst å være med i en konkurranse om man ikke aller helst vil vinne

Jeg er ikke med i en konkuranse.
Jeg støtter et fotballag og, minst like viktig for meg, en kultur. Det er for oss alle helt andre kvaliteter ved Leeds som tiltrekker oss enn den voldsomme mengden sølvtøy laget har dradd til gards siste 30 åra. Fotball er, som øl, lokalkultur.

Den tankegangen som "døde ut på 90tallet" er i ferd med å tal livet av de klubbene som ikke har rike onkler. Selv UEFA vil jo nå gripe inn med regler som pålegger klubber egenproduksjon.
Jeg har ikke noe mot en og annen leilending, men når Chelsea spiller toppkamp i fotballen hjemland og mannen som har tegnet opp krittstrekene er eneste involverte brite mener nå jeg det har gått for langt.
- Leif Olav

Runar

Du er kanskje ikke med i en konkuranse.... Men Leeds United er!

Du nevner Chelsea som de verste (tiltross for Terry, Lampard, Cole, Bridge og Cole) - så er det grunnet UEFA sine regler at Chelsea har kjøpt 3 spillere fra akademiet vårt og x antall andre fra andre sine akademier. For å kunne ha flere egenproduserte spillere i stallen... Hvilke kvaliteter er det som tiltrakk deg første gang du kjente at du holdt med Leeds? Skal nye fans rekrutteres (noe som er basisen for at klubben skal overleve) så spiller vel historie og lokal kultur mindre rolle, slike ferdigheter tar det tid å bli kjent med...

For mindel hadde det vært helt greit om ALLE spillerne på et lag måtte være produsert fra egen stall for da hadde jo Leeds vært det beste laget ;D

men det er jo ikke i nærheten av å være virkeligheten.... Leeds må nesten konkurrere etter beste evne på lik linje med alle andre - min teori er at i det en klubb ikke gjør sitt ytterste for å være/bli best mulig så mister fansen interessen.
 

lojosang

Quote from: Runar on December 16, 2008, 17:24:58
Du er kanskje ikke med i en konkuranse.... Men Leeds United er!

Du nevner Chelsea som de verste (tiltross for Terry, Lampard, Cole, Bridge og Cole)

Eh.. Ja, nettopp. Mot Arsenal hadde jeg tenkt å skrive der.  :-[ Var en spesifikk kamp jeg hadde i tankene. Chelsea har kjøpt en del engelsk siden den gang.
- Leif Olav

Torpe-do

Quote from: Svend Anders on December 16, 2008, 12:17:22Det finnes potensielle klubbeiere (dvs de har penger nok til å kunne kjøpe opp klubben) med hjerte for Leeds blant både sheiker, it-milliardærer, drillingbransjen, eiendomsutvikling, med mer - men ingen av de har til nå vært villig, eller fått sjansen til å steppe opp.

Spørsmålet er om de får mer lyst, og anledning til å gjøre det (les: timing + riktig pris) i fremtiden.

Om de ikke har anledning, vil det så være pga av at Bates ikke vil selge?

Greitt nok, de må jo gjøre god business, men for min egen del (og mine særs begrensede forretningskunnskaper) ser jeg egentlig ikke noe annet enn at eg kjøp av et skakkekjørt Leeds ville være lønnsomt på sikt, og det gjelder også eventuelle investeringer den nye eieren måtte gjøre. Det er tross alt en stor klubb, og den kan vel bli enda større dersom den kommer seg tilbake til topps.

Ha hjertet i klubben, kjøpe den opp, ansette verdens beste forretningsmann som chariman og surfe oppover divisjonene. Mmmmmmmm...... Chapiooons Leagueeeee... (Homer-immitasjon)  :)