EX-Manager: Simon Grayson

Started by jackbauer68, December 22, 2008, 16:24:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bites Yer Legs

Quote from: fmtj on October 26, 2011, 13:58:30
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_grayson_tips_o_neill_for_leicester_city_return_1_3905674

Simon utelukker seg selv til å lede revefarmen videre og tipper Martin O`Neill tar jobben.
O `Neill har jeg alltid hatt sansen for og synes han er for god for reverasket!!!
Her er mer om samme sak, med video fra pressekonferansen.

http://www.thescratchingshed.com/2011/10/simon-grayson-not-interested-in-leicester-city-job/
KEEP FIGHTING!!

Leedsfan

Det Simon sier beviser jo at han er Bates sin nikkedukke og at han mistrives i Leeds..

QuoteLeeds boss Simon Grayson has denied he has any interest in the managerial vacancy at Championship rivals Leicester.

The Foxes are looking for a new manager after former England boss Sven-Goran Eriksson was sacked by the club on Monday.

Grayson played 175 league games for Leicester between 1992 and 1997 but insists he is committed to Leeds.

"It's a club that's very close to my heart, but this club (Leeds) is far closer to my heart," Grayson told the Yorkshire Post.

"I've had an affiliation with Leicester in the past, but my sole aim is to do well for Leeds.

"I'm totally focused on Leeds and that focus has never dwindled during my time at the club."
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J.N

Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 16:41:07
Det Simon sier beviser jo at han er Bates sin nikkedukke og at han mistrives i Leeds..

QuoteLeeds boss Simon Grayson has denied he has any interest in the managerial vacancy at Championship rivals Leicester.

The Foxes are looking for a new manager after former England boss Sven-Goran Eriksson was sacked by the club on Monday.

Grayson played 175 league games for Leicester between 1992 and 1997 but insists he is committed to Leeds.

"It's a club that's very close to my heart, but this club (Leeds) is far closer to my heart," Grayson told the Yorkshire Post.

"I've had an affiliation with Leicester in the past, but my sole aim is to do well for Leeds.

"I'm totally focused on Leeds and that focus has never dwindled during my time at the club."

Hvordan?

Andersen

Det siste SG sier er jo at han har full fokus på Leeds, og ikke noe mere . Nikkedukke for gnomen, ? tja gnomen er jo sjefen til SG da vi må vel alle bare nikke når sjefen taler og alltid sitter på pengesekken . 

Gufrias

Hekta på Leeds siden 1974

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

J.N

Kan være vanskelig å spotte ironi over nettet, men jeg ser nå at det var Leedsfan som skrev dette, og jeg tar full selvkritikk.  ;)

Jon R

Det Simon sier til media (at han er fornøyd med jobben) beviser ikke annet enn at han har sagt til media at han er fornøyd med jobben.

Det er flere sider ved mitt nåværende arbeid jeg er tildels svært misfornøyd med, spesielt når det kommer til nedskjæringer og stadig knappere ressurser. Allikevel trives jeg bra i jobben og kan (for tiden) ikke tenke meg å bytte arbeidsted.

En slik uttalelse er dog ingen garanti eller "bevis" for at jeg blir værende i min nåværende jobb skulle et konkret og veldig attraktivt tilbud fra en annen organisasjon komme på bordet.
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on October 26, 2011, 17:57:28

Det Simon sier til media (at han er fornøyd med jobben) beviser ikke annet enn at han har sagt til media at han er fornøyd med jobben.

Selv er det flere sider ved mitt nåværende arbeid jeg er tildels svært misfornøyd med, spesielt når det kommer til nedskjæringer og stadig knappere ressurser. Allikevel trives jeg bra i jobben og kan (for tiden) ikke tenke meg å bytte arbeidsted.

En slik uttalelse er dog ingen garanti eller "bevis" for at jeg blir værende i min nåværende jobb skulle et konkret og veldig attraktivt tilbud fra en annen organisasjon komme på bordet.

Du har helt rett Jon R, man kan aldri stole på det noen sier. I kveld er visst hushjelpa ute å spise med jobben, men kanskje hun egentlig er ute på utro turne?

Jon R

Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 18:03:29

Selv er det flere sider ved mitt nåværende arbeid jeg er tildels svært misfornøyd med, spesielt når det kommer til nedskjæringer og stadig knappere ressurser. Allikevel trives jeg bra i jobben og kan (for tiden) ikke tenke meg å bytte arbeidsted.

Du har helt rett Jon R, man kan aldri stole på det noen sier. I kveld er visst hushjelpa ute å spise med jobben, men kanskje hun egentlig er ute på utro turne?

Det skulle neimen ikke forundre meg. Hun er sikkert drit lei.
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on October 26, 2011, 18:06:34
Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 18:03:29

Det skulle neimen ikke forundre meg. Hun er sikkert drit lei.

Uffuff, man kan ikke stole på noen og de fleste har en skjult agenda..;)

Jon R

Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 18:08:49

Det tror jeg faktisk du har helt rett i, Leedsfan!  :o
Jon R.

Leedsfan

Quote from: Jon R on October 26, 2011, 18:25:34

Det tror jeg faktisk du har helt rett i, Leedsfan!  :o

Aldri lett å diskutere med noen som har dannet seg en sannhet de 100% tror på uansett hvor nærme eller fjernt denne sannheten kan være virkeligheten. Skål.....

p0ndus

Hm totally focused hm..... ;)

Kickthemdown

Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 18:32:03

Det tror jeg faktisk du har helt rett i, Leedsfan!  :o

Aldri lett å diskutere med noen som har dannet seg en sannhet de 100% tror på uansett hvor nærme eller fjernt denne sannheten kan være virkeligheten. Skål.....
Glasshus. Murstein.

Leedsfan

Quote from: Alta-White on October 26, 2011, 19:19:14
Quote from: Leedsfan on October 26, 2011, 18:32:03

Det tror jeg faktisk du har helt rett i, Leedsfan!  :o

Glasshus. Murstein.

Man må jo tro på det folk sier, eller kanskje ikke? Nå skjønner jeg hvorfor jeg er blitt kalt naiv her på forumet, fordi jeg tror på det som blir sagt.....

Tarald72

Simon Grayson er vel mer eller mindre linket til Leicester, men sier selv at selv om det er fristende frister det ennå mer å bli værende i Leeds. Nå er det vel mange av dere Grayson-kritikere som håper at han forsvinner, nå når dere ser hvor mye han er ønsket av andre klubber.....?
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

Asbjørn

Quote from: Tarald72 on October 26, 2011, 20:21:43
Simon Grayson er vel mer eller mindre linket til Leicester, men sier selv at selv om det er fristende frister det ennå mer å bli værende i Leeds. Nå er det vel mange av dere Grayson-kritikere som håper at han forsvinner, nå når dere ser hvor mye han er ønsket av andre klubber.....?

Dette er allerede behørlig diskutert (iallefall nevnt) i denne tråden allerede. Så da slo jeg de likagodt SAMMEN :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

Enhver manager i andre klubber hadde antagelig fått sparken etter en slik forestilling. Unntakene finnes. f.eks Ferguson.
Her hele tiden ment at Grayson ikke er rett mann for managerjobben i Leeds. Det viste ihvertfall gårsdagen at så var tilfelle. Selvsagt kan vi skylde på Rattata. Men det var tross alt Grayson som henta ham og har sett ham dagligen på treningsfeltet.
En ny kamp som dette mot Leicester og Grayson må se seg etter ny jobb

fmtj

Dette var griseflaut...og ja SG må ta mye av ansvaret da han virkelig hentet inn tullingen med Zalohanskene!!! Jeg er vanligvis en behersket mann med realistiske forventninger til laget og sesongen, men DETTE holder pokker ikke. Nå er det samling i bårr og skjerpings. Det eneste jeg tenker på er at vi i fjor hadde en kollaps mot Preston og slo fryktelig tilbake- dette FORLANGER jeg skjer nå for svarte!!
Yeboahs vitne

kalle_92

Quote from: h.b on November 03, 2011, 08:48:28
Enhver manager i andre klubber hadde antagelig fått sparken etter en slik forestilling. Unntakene finnes. f.eks Ferguson.
Her hele tiden ment at Grayson ikke er rett mann for managerjobben i Leeds. Det viste ihvertfall gårsdagen at så var tilfelle. Selvsagt kan vi skylde på Rattata. Men det var tross alt Grayson som henta ham og har sett ham dagligen på treningsfeltet.
+1

Tviler dog på at han får sparken etter en dårlig kamp mot Leicester i tillegg. Men et par dårlige kamper nå, så sliter han nok.

RoarG

Vel, Simon Grayson. Du har trent Blackpool og Leeds opp til Championship, og det er bra. Men nå er du i Leeds, og her scorer et opprykk fra 3. divisjon til 2. divisjon lavt på prestasjonslisten. Hele Leeds ER Premier League, og det er om du klarer dette opprykket du vil bli målt etter. Norwich har vist at deter mulig å ta to opprykk på rappen. Gitt at man har kompetanse til å utføre jobben. Synes at lagets, ditt lag, Grayson, presterer langt under pari, og så langt har hverken lagspillet generelt, eller enkeltspilleres prestasjoner vist at Leeds Utd., utgave 03.11.2011 har noesomhelst å gjøre på et høyere nivå. Vær så snill: gå nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Joe Jordan

Quote from: RoarG on November 03, 2011, 09:47:24
Vel, Simon Grayson. Du har trent Blackpool og Leeds opp til Championship, og det er bra. Men nå er du i Leeds, og her scorer et opprykk fra 3. divisjon til 2. divisjon lavt på prestasjonslisten. Hele Leeds ER Premier League, og det er om du klarer dette opprykket du vil bli målt etter. Norwich har vist at deter mulig å ta to opprykk på rappen. Gitt at man har kompetanse til å utføre jobben. Synes at lagets, ditt lag, Grayson, presterer langt under pari, og så langt har hverken lagspillet generelt, eller enkeltspilleres prestasjoner vist at Leeds Utd., utgave 03.11.2011 har noesomhelst å gjøre på et høyere nivå. Vær så snill: gå nå.

Hm, tenkte det samme i går, men er mer usikker på hele manager-greia i dag (igjen). Dette med gresset grønnere på andre sida etc. Jeg har aldri hatt helt trua på at SG vil ta oss til PL men jeg vil ikke ha han bort for enhver pris. Da må erstatteren være en solid manager med erfaring og resultater fra PL. Jeg ser ikke for meg at det vil skje...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Neo

Sier meg veldig enig i de siste innlegg her (og i kamptråden), med tanke på ansvarsforholdene og Grayson.

SG kan - muligvis i likhet med mange andre - i kampens hete gjøre et sleivspark og spre eder og galle mot egen spiller i ren frustrasjon. I enkelte tilfeller er det slik at en spiller virkelig kan fortjene å få skapet plassert.
Jeg mener dog det er svakt lederskap å henge Rachubka offentlig som dette. Ta den der praten i garderoben. Utad bør du vise lederegenskaper som manager, uansett om spilleren er ferdig i klubben eller ei.

Det er selvsagt betimelig for SG å henge Rachubka.
Da rettes blikket mot ham, og ikke på SGs egne vurderinger og hans eget management - i forhold til hvorledes både stall og spill fremstår.
SG og hans team sitter med ansvaret for prestasjonene. Skal han sole seg i glansen og ta æren når det går godt, må han sannelig stå rakrygget og ta kritikken når det går dårlig.
Problemet er mye at SG & Co overhodet ikke har klart - på år - å knekke koden ift å skape et lag med en helhet og defensiv organisering det lukter stabilitet og toppnivå av.

Jeg hadde virkelig troen på at vi var på gang med de siste kampers resultater.
Men nå er nedturene igang igjen. Som de kom i fjor også. Det skjer for ofte. Vi er ikke stabile nok, og svinger noe voldsomt i prestasjonene.
Hverken stall eller spill holder for det opprykk/play-off som forventes.

Jeg er også "fed up" av påstander som at vi "fortjente" seier i den kampen, det var "uflaks" å tape den kampen, vi var spillemessig overlegne, vi styrte kampen, det var ditt, det var datt. Problemet er at vi ikke er gode nok.

Etter kvelden i går er det intet annet enn samling i bånn. Leicester-kampen vet jeg ikke helt om jeg ser frem til.
Formutviklingen er bekymringsfull, spillermateriellet tynt, og vi ser igjen konturene av et "lag" som ikke fungerer som lag.
Innslupne mål rir oss som en mare, og vi er på god vei mot fjorårets nivå, og allerede har kun 4-5 lag i divisjonen sluppet inn flere enn oss.

Seier søndag og full oppreisning vil være den naturlige reaksjon om SG og guttene har karakter og bruker tapet mot Blackpool til selvransakelse og noe positivt.
Jeg håper i det lengste.
Men å bli pisset på som laget og klubben ble i går, det håper jeg er siste gang.

Isåfall blir det nesten patetisk at SG skal få fortsette "å utvikle laget og lede oss til opprykk"....

Dennis

At du rasler med sabelen etter en slik forestilling, er ikke overraskende. Du sier gårsdagens resultat og forestilling beviser at han ikke er rett mann for Grayson. Det er din mening.

Selv synes jeg denne kampen faktisk ikke har NOE som helst å si for Graysons jobbsikkerhet -isolert sett. Det ENESTE som teller er hvordan laget (treneren inkludert) reagerer på 0-5-massakren. Det kan selvsagt være at de går inn i en lengre down-periode, som kan ende med sparken, men det kan faktisk - sjokkerende nok - være at laget responderer positivt på ydmykelsen, slik som tilfellet var etter 0-4 for Cardiff i fjor.

Ã... sparke Grayson nå, ville - etter min mening - vært overivrig og hvilke(n) manager av langt bedre kvalitet og som kan levere jevnt over stigende resultater (selv om styret selger profilene), er NÃ... tilgjengelig (for "vår" økonomi)? Drømmemanagere i vår posisjon er folk som Paul Lambert og Nigel Adkins, men hvorfor skulle de komme til oss pdd?

Det er mange som ønsker å ta Grayson til stadighet og kaller han bjelleløs og evneveik taktikker. Like fullt er det Grayson som stadig forandrer kampforløp med bytter og som har levert bedre resultater år for år, siden han tok over for Macca.

En ny manager og vi starter på nytt - igjen. Det er fra NÃ... han kan vise sine kvaliteter. Om Leeds har samme form som siste 3-4 kampene om 5-6 runder, så skal jeg begynne å fire på prinsippene, men å hogge hodet av han nå vil ikke nødvendigvis bedre noen ting.

Og nei, jeg er ingen nikkedukke for Grayson og freder han ikke for all fremtid, jeg mener bare at timingen er feil.
Marching on together!

nord

At fyre Grayson nu ville være en katastrofe for Leeds United.

Lad Grayson og spillerne få lov til at rejse sig og bevise at dette var en engangs nedtur. Målet er en "play off" 1 tapt betyder ingenting på dette tidspunkt. Det er nu vi skal stå sammen!!! 

Masinga

Akkurat nå synes jeg synd på Rachubka, som sannsynligvis har spilt sin siste kamp på høyere nivå takket være massakren fra Grayson. Så vidt jeg vet har ikke Rachubka uttalt seg til pressen, mens mishagsytringene mot ham får florere fritt. Hvis ikke Grayson rydder opp etter seg, vil dette forplante seg videre inn i korridorene på Elland Road. Jeg forventer en unnskyldning fra Grayson. Og jeg forventer at resten av laget går i seg selv. Her var det fritt frem for Blackpool.
Masinga, medl.nr. 1250

Tarald72

Quote from: Mr Kaizer on November 03, 2011, 11:08:21

At du rasler med sabelen etter en slik forestilling, er ikke overraskende. Du sier gårsdagens resultat og forestilling beviser at han ikke er rett mann for Grayson. Det er din mening.

Selv synes jeg denne kampen faktisk ikke har NOE som helst å si for Graysons jobbsikkerhet -isolert sett. Det ENESTE som teller er hvordan laget (treneren inkludert) reagerer på 0-5-massakren. Det kan selvsagt være at de går inn i en lengre down-periode, som kan ende med sparken, men det kan faktisk - sjokkerende nok - være at laget responderer positivt på ydmykelsen, slik som tilfellet var etter 0-4 for Cardiff i fjor.

Ã... sparke Grayson nå, ville - etter min mening - vært overivrig og hvilke(n) manager av langt bedre kvalitet og som kan levere jevnt over stigende resultater (selv om styret selger profilene), er NÃ... tilgjengelig (for "vår" økonomi)? Drømmemanagere i vår posisjon er folk som Paul Lambert og Nigel Adkins, men hvorfor skulle de komme til oss pdd?

Det er mange som ønsker å ta Grayson til stadighet og kaller han bjelleløs og evneveik taktikker. Like fullt er det Grayson som stadig forandrer kampforløp med bytter og som har levert bedre resultater år for år, siden han tok over for Macca.

En ny manager og vi starter på nytt - igjen. Det er fra NÃ... han kan vise sine kvaliteter. Om Leeds har samme form som siste 3-4 kampene om 5-6 runder, så skal jeg begynne å fire på prinsippene, men å hogge hodet av han nå vil ikke nødvendigvis bedre noen ting.

Og nei, jeg er ingen nikkedukke for Grayson og freder han ikke for all fremtid, jeg mener bare at timingen er feil.

Nei, du er ingen nikkedukke for Grayson, du er i og for seg en realistisk og klarsynt tilhenger! For - hva om Lonergan ikke hadde brukket fingeren - hadde vi hatt denne diskusjonen oppe da? Rachubka hadde jeg tro på tidligere, nå vil det ta lang tid før jeg har det igjen.
Keeperen er en veldig viktig brikke på et lag, og burde trene mye mer sammen med resten av laget, spesielt forsvaret, enn å ha egen keepertrener!
Mulig jeg tar litt feil, men hovedpunktet er at hvis ikke Lonergan hadde brukket finteren......
LEEDS FOREVER!!!!

TARALD

DW

Nei, du er ingen nikkedukke for Grayson, du er i og for seg en realistisk og klarsynt tilhenger! For - hva om Lonergan ikke hadde brukket fingeren - hadde vi hatt denne diskusjonen oppe da? Rachubka hadde jeg tro på tidligere, nå vil det ta lang tid før jeg har det igjen.
Keeperen er en veldig viktig brikke på et lag, og burde trene mye mer sammen med resten av laget, spesielt forsvaret, enn å ha egen keepertrener!
Mulig jeg tar litt feil, men hovedpunktet er at hvis ikke Lonergan hadde brukket finteren......
[/quote]

Om Lonergan ikke hadde brukket fingeren er forsvaret til Leeds like ustabilt for det og Grayson kan ingenting om forsvarstaktikk. Noe galt når laget må score 4 mål for å vinne og selv da kan det være for lite...

Dennis

Quote from: DW on November 03, 2011, 12:53:52
Om Lonergan ikke hadde brukket fingeren er forsvaret til Leeds like ustabilt for det og Grayson kan ingenting om forsvarstaktikk. Noe galt når laget må score 4 mål for å vinne og selv da kan det være for lite...

Nå har den defensive trackrecorden langt bedre de siste kampene, før denne katastrofen. Forsvaret er - som regel - fire spillere, men forsvarsarbeidet gjøres av et helt lag. Rachubka hadde et par meget gode redninger mot Cardiff, men faktum er at forsvaret har sett langt mer kronglete ut med Rachubka. Schmeichel var også en god keeper, men han manglet kommunikasjonsevner, i tillegg til å være svak i feltet, som også brygger for usikkerhet.

Før Jon R, med rette, påpeker at vi også slapp inn mye mål med Lonergan, var det tydelig at vi viste en klart bedre tendens de siste kampene, før vi fikk fem i sekken mot Blackpool. Vi hadde vel fem baklengs på seks kamper, hvorav to av disse kom borte mot ligaens mestscorende (i alle fall på det tidspunktet) hjemmelag. Det SÃ... bedre ut!
Marching on together!