Skrevet av Emne: Leeds sine ressurser og spillermateriell  (Lest 2303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mr. Jitterbug

Leeds sine ressurser og spillermateriell
« på: Januar 12, 2009, 13:14:53 »
Jeg er ny i forumet her, men har fulgt forumet relativt jevnlig. Jeg er i likhet med alle andre fans skuffet over høstsesongen og over tapet i helga. Jeg lurer på hva det er som Leeds mangler som de andre topplagene har? Vi har flest tilskuere på hjemmekampene, den klubben som har mest midler å bruke på spillere i L1, og som mange har sagt mange ganger et godt L1 mannskap som burde kunne kjempe helt i toppen av L1. Så blir spørsmålet hvorfor skjer det ikke? Hvorfor domineres ligaen av andre lag med dårligere forutsetninger enn Leeds (vel så vidt jeg vet da)? Jeg håper at alle de kloke hoder på formumet kan prøve å gi svar. Lykke til!

Dennis

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #1 på: Januar 12, 2009, 13:22:29 »
Det er jo dette spørsmålet som gir oss alle grå hår.

Påstår ikke at jeg er noe klokt hode, men jeg tror forklaringen ligger i stor grad på det mentale plan i form av manglende selvtillit og tro på enge kollektive ferdigheter. Dette - med en soleklar mangel i den defensive organiseringer, samt manglende effektivitet i angrepet - er i alle fall noe av forklaringen på manglende resultater. Men personlig tror jeg ikke det er ett problem, jeg tror det er en samling av mentale hindre som gjør at potensialet ikke blir utnyttet. For jeg tror det er et stort potensiale til å hevde seg i L1, tross at vi har spillere som f.eks. Leicester ikke ønsket å satse på.

Og selv om det heter "angrep er det beste forsvar" mener jeg at alle lag med stor defensiv trygghet (fra keeper og utover) vil bedre utnytte sine angrepsspillere. Alle forsvar starter i angrep og alle angrep starter i forsvar...
« Siste redigering: Januar 12, 2009, 13:26:11 av Mr Kaizer »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #2 på: Januar 12, 2009, 14:51:31 »
Det er nok lettere å hevde seg i en klubb med ikke så store forventninger som det er i Leeds. Samtidig så vil jeg nok påstå at Bates ikke satser nok penger og gir nok i lønn slik at vi er den klubben som alle vil spille på i denne divisjonen.
Leeds er og blir en stor klubb. Men vi kan ikke være forlenge vekk fra de beste før Leeds faktisk er en svunnen storhet

Sydhagen

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #3 på: Januar 12, 2009, 15:00:24 »
Det er nok lettere å hevde seg i en klubb med ikke så store forventninger som det er i Leeds. Samtidig så vil jeg nok påstå at Bates ikke satser nok penger og gir nok i lønn slik at vi er den klubben som alle vil spille på i denne divisjonen.
Leeds er og blir en stor klubb. Men vi kan ikke være forlenge vekk fra de beste før Leeds faktisk er en svunnen storhet

litt enig med hb her...vi må bruke overskuddet til å kjøpe og lønne spillere nå!  kjøpe tilbake elland road etc, kan vi gjøre når vi har rykket opp fra denne divisjonen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #4 på: Januar 12, 2009, 15:02:38 »
-ja, det meste er riktig definert etter det jeg kan skjønne også - det er basic`n som svikter.
 gang på gang i år blir vi scoret mål på av høyst ordinære angripere på lagene vi spiller i mot, det er jo dette man blir gal av....særlig når de som scorer enten er tidligere leiesoldater eller folk vi har latt gå videre i karrieren....ref Lørdag.

En annen ting som irriterer veldig er at KB ikke blar opp.......vi MÃ… HA forsvarsspillere nå i dette vinduet......og så kommer Lee TrundleR `......
 

auren

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #5 på: Januar 12, 2009, 15:47:06 »
-ja, det meste er riktig definert etter det jeg kan skjønne også - det er basic`n som svikter.
 gang på gang i år blir vi scoret mål på av høyst ordinære angripere på lagene vi spiller i mot, det er jo dette man blir gal av....særlig når de som scorer enten er tidligere leiesoldater eller folk vi har latt gå videre i karrieren....ref Lørdag.

En annen ting som irriterer veldig er at KB ikke blar opp.......vi MÃ… HA forsvarsspillere nå i dette vinduet......og så kommer Lee TrundleR `......

Grayson har jo uttalt at han ønsker seg 1-2 nye forsvarsspillere. Ting tar tid! Vil heller at vi bruker 1 uke ekstra på å endelig lande en kontrakt med vårt førstevalg, i stedet for å være utrolig utålmodig ved å hente inn det første og beste man kommer over som er tilgjengelig. Grunnen til at Trundle ble hentet inn er først og fremst fordi Beckford er skadet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #6 på: Januar 12, 2009, 16:00:30 »
Ressurser og lønn vet jeg for lite om til å uttale meg. Så mitt blir det samme som alltid; til nå i sesongen har taktikke vært fullstendig feilslått. Fokuset under Macca var possession med balltrilling på kryss og tvers uten fremdrift og gjennombrudd. Selvsagt er det også et poeng at dødball i mot=baklengs i sekken!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #7 på: Januar 12, 2009, 16:03:50 »
Jeg er ny i forumet her, men har fulgt forumet relativt jevnlig.

Har vi endelig en her som kan gi Håkon (hb) litt fight i kampen om Mr Danseløve Selskapsdans :)

Selv har jeg bare én gang kommet over denne jitterburg'en fra 1940-tallets dansesaler:

Sitat
This place ain't doing me any good
I'm in the wrong town, I should be in Hollywood
Just for a second there I thought I saw something move
Gonna take dancing lessons do the jitterbug rag
Ain't no shortcuts, gonna dress in drag
Only a fool in here would think he's got anything to prove

Lot of water under the bridge, Lot of other stuff too
Don't get up gentlemen, I'm only passing through

People are crazy and times are strange
I'm locked in tight, I'm out of range
I used to care, but things have changed     
Things Have Changed/Dylan

PS! Velkommen på forumet :)
« Siste redigering: Januar 12, 2009, 16:05:21 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #8 på: Januar 12, 2009, 16:45:12 »
Det er nok lettere å hevde seg i en klubb med ikke så store forventninger som det er i Leeds. Samtidig så vil jeg nok påstå at Bates ikke satser nok penger og gir nok i lønn slik at vi er den klubben som alle vil spille på i denne divisjonen.
Leeds er og blir en stor klubb. Men vi kan ikke være forlenge vekk fra de beste før Leeds faktisk er en svunnen storhet

litt enig med hb her...vi må bruke overskuddet til å kjøpe og lønne spillere nå!  kjøpe tilbake elland road etc, kan vi gjøre når vi har rykket opp fra denne divisjonen.

Kjøpe opp Elland Raod kan nok vente, men etc. må vi nok kjøpe opp ganske snart, siden opsjonen går ut om ikke så lat for lenge. Med etc. menes da naturligvis Thorpe Arch.

Ellers har vi det største budsjettet i divisjonen, så vidt jeg har fått med meg, og dermed er vi trolig lønnsledende allerede.
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #9 på: Januar 12, 2009, 16:54:09 »
-ja, det meste er riktig definert etter det jeg kan skjønne også - det er basic`n som svikter.
 gang på gang i år blir vi scoret mål på av høyst ordinære angripere på lagene vi spiller i mot, det er jo dette man blir gal av....særlig når de som scorer enten er tidligere leiesoldater eller folk vi har latt gå videre i karrieren....ref Lørdag.

En annen ting som irriterer veldig er at KB ikke blar opp.......vi MÃ… HA forsvarsspillere nå i dette vinduet......og så kommer Lee TrundleR `......
Noen ganger synes jeg det hviler en forbannelse over klubben vår.Er ikke i tvil om de som styrer klubben ønsker suksess, men det virker fortsatt at mange valg er åpenbare feilvalg.Mitt poeng er som alltid at Papa Smurf MÃ… bruke pund for å ha en sjanse til å komme vekk fra denne møkkadivisjonen uansett manager eller spillestil.Et år til i league 1 tror jeg vil være økonomsk katastrofalt for klubben.Det Bates MÃ… gjøre nå er å bruke massivt med pund på 2 forsvarere og en keeper.Det vil også gi et signal om at klubben satser.Når var forrige gang vi brukte over £1mill på en spiller?Det er faktisk helt uinteressant at vi har brukt mer enn de andre i denne divisjonen.VI SKAL IKKE VÆRE HER!I det siste har det jo vært lån,free transfer og annet rask.Det er fortsatt mulig å nå en playoff finale, men da trenger vi kvalitet,og det går ikke lenger å satse på at man skal rykke opp med gråstein.Jeg er alvorlig bekymret hvis vi ikke er i ccc neste sesong.

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds sine ressurser og spillermateriell
« Svar #10 på: Januar 12, 2009, 16:59:22 »
Jeg kan godt se for meg et budsjett til manageren på  5 mill pund. Dette bør holde til å hente inn 2 stoppere,1 høyreback og 1 sentral ballfordeler som kan avlaste Delph med sin kreativitet. Altså en gjennomssnittspris på 1,25 mill pund