Skrevet av Emne: Beckford setter ny rekord  (Lest 2344 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sølvreven

Beckford setter ny rekord
« på: Januar 26, 2009, 19:13:19 »
Jermaine Beckford has become the fastest Leeds United player to score 20 goals in a season since Peter Lorimer some 41 years ago.

Becks bagged his 20th and 21st goals of the campaign against Peterborough United last weekend, with his second goal of the afternoon proving enough to take him past last season's 20-goal haul.

Elland Road legend Lorimer netted 30 goals during the 1967/68 campaign with his 20th goal coming on December 2 1967.

It took Becks until January 24, on his 27th appearance, to reach the 20-mark, and had it not been for a double hamstring injury, he may well have been celebrating earlier.

In more recent years, Mark Viduka scored 22 goals in the 2002/03 season, but didn't reach the 20-goal mark until April 22.

The Aussie also scored 22 goals during the 2000/01 campaign - including four in the Champions League - and on that occasion he hit his 20th on March 31 to secure a 2-0 win at Sunderland.

Other 20-goal a season men in recent years include Michael Bridges (21) in 1999/2000, Jimmy Floyd Hasselbaink (20 and 22) in 1998/99 and 1997/98, Lee Chapman (20) in the title winning season 1991/92.

Chapman also scored 31 goals during the 1990/91 season, but didn't pass the 20-mark until February.

Looking further back, Ray Hankin scored 21 goals during the 1977/78, Allan Clarke scored 20-plus goals a season on four occasions, and Lorimer netted 23 in 1972/73, 29 in 1971/72.

The all-time leading goalscorer in a season remains John Charles with 43 goals in the 1953/54 campaign.


http://www.leedsunited.com/page/LatestNewsDetail/0,,10273~1533513,00.html


Jeg var faktisk ikke klar over at Becks gjorde det SÃ… bra. Artig  ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

flynn

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #1 på: Januar 26, 2009, 19:24:25 »
Imponerende statistikk på Becks, ingen tvil om det. Jeg synes det blir litt feil å klage på ham for å misse mange sjanser, hvilke storscorere gjør ikke det? Og, det blir like feil å kaste sin vrede over ham når han har en "dårlig dag på kontoret". Folk med potensiale til å score 30+ i en sesong må tas vare på!

Så er det jo det at Beckford har utført denne bragden i 3.divisjon, mens de andre omtalte herrene gjorde det i den øverste divisjonen. Men, enhver fortjener å bli sammenlignet med det nivået man har på med- og motspillere. Det er noen flere kamper i denne divisjonen, javel, men antall scorede mål totalt over en sesong er ikke så skrekkelig mye høyere enn om vi hadde kjempet på øvre halvdel av PL.

Beckford spiller ganske sikkert minst en divisjon høyere om ikke altfor lenge. Måtte det bare bli i Leeds-trøya!

flynn

Promotion 2010

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #2 på: Januar 26, 2009, 19:32:09 »
Beckford har, som forventet, skjerpet seg denne sesongen. Potensialet er der og nese for mål har han. Becks virker mer fokusert denne sesongen. Me også han lider litt når det blir mange kamper på rad. Jeg tror han vil utvikle seg videre.

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

pedro

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #3 på: Januar 26, 2009, 19:34:50 »
Beckford har, som forventet, skjerpet seg denne sesongen. Potensialet er der og nese for mål har han. Becks virker mer fokusert denne sesongen. Me også han lider litt når det blir mange kamper på rad. Jeg tror han vil utvikle seg videre.

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Glimrende denne Beckford, men han har da vitterlig scoret de fleste av årets mål i ''Thierry Henry''-perioden ;)
Leedsomaniac

raggen

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #4 på: Januar 26, 2009, 20:06:22 »
well done Becks ;D ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #5 på: Januar 26, 2009, 20:23:45 »
En verdifull mann for oss!!!
Yeboahs vitne

Corleone

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #6 på: Januar 26, 2009, 20:56:32 »
Det er virkelig gledelig at vi har en mann som vet hvor målet står, for mål må vi ha hvis vi skal klare opprykk. Beckford er i mine øyne en mann med stort potensiale - hans hurtighet og avslutningsegenskaper kombinert med god teknikk gjør han til en fremragende spiss. Mannen har definitivt noen gode år foran seg - la oss virkelig håpe de blir i den hvite drakt  :)

JanE

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #7 på: Januar 26, 2009, 21:09:08 »
Imponerende!
- Ronaldo: - Du er elendig!
-Taylor: - Ja, men jeg er i hvert fall ikke stygg

Hørt i rettsalen:
"Hvor vil du bo lille venn? Hos Mamma ?"
"Nei, hun slår meg!"
"Hos Pappa da ?"
"Nei, han slår meg også!"
"Hvor vil du bo da ?"
"Sammen med Manchester United, for de slår ingen."

Andreas-H

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #8 på: Januar 26, 2009, 22:06:21 »

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Foran klassa? visste ikke at Beckford hadde tatt lærerutdanning  ::)

veteranen

  • Gjest
Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #9 på: Januar 26, 2009, 22:20:12 »

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Foran klassa? visste ikke at Beckford hadde tatt lærerutdanning  ::)

På seg selv kjenner man andre… Læreren Promo er nok også best foran klassa. På forumet er han jo stort sett totalt ubrukelig.  :P :D

Promotion 2010

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #10 på: Januar 26, 2009, 22:30:05 »

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Foran klassa? visste ikke at Beckford hadde tatt lærerutdanning  ::)

På seg selv kjenner man andre… Læreren Promo er nok også best foran klassa. På forumet er han jo stort sett totalt ubrukelig.  :P :D


Jeg er ikke lærer, Asbjørn!

 :)

Men det er godt jeg viser at jeg er er ubrukelig til noe her hos dere....  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #11 på: Januar 26, 2009, 23:14:11 »
Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa.

I all verden. Skal han lese opp stil?
Stå skolerett?
 ;D




Det er HåvardK sin feil! Han har hatt dårlig inflytelse på meg!  :D
- Leif Olav

veteranen

  • Gjest
Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #12 på: Januar 26, 2009, 23:23:30 »

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Foran klassa? visste ikke at Beckford hadde tatt lærerutdanning  ::)

På seg selv kjenner man andre… Læreren Promo er nok også best foran klassa. På forumet er han jo stort sett totalt ubrukelig.  :P :D


Jeg er ikke lærer, Asbjørn!

 :)

Men det er godt jeg viser at jeg er er ubrukelig til noe her hos dere....  ::)

Jeg bare tøyset litt med deg, Knut.  :)

fjellhaugen

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #13 på: Januar 26, 2009, 23:43:04 »

Macca la opp til Thierry Henry-stilen, neppe noe som ligger for Beckford enda. Grayson har plassert ham der han er best: foran klassa. Det vil føre til mange mål til.......og kanskje opprykk!

 :)

Foran klassa? visste ikke at Beckford hadde tatt lærerutdanning  ::)

På seg selv kjenner man andre… Læreren Promo er nok også best foran klassa. På forumet er han jo stort sett totalt ubrukelig.  :P :D


Jeg er ikke lærer, Asbjørn!

 :)

Men det er godt jeg viser at jeg er er ubrukelig til noe her hos dere....  ::)

Jeg bare tøyset litt med deg, Knut.  :)

nei for guds skyld. gjør man en ørliten feil skal man halshugges minst en 8-10 ganger. èn bokstav feil er jo helt krise i forum land her inne. ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Crazyleeds

Sv: Beckford setter ny rekord
« Svar #14 på: Januar 27, 2009, 08:56:55 »
henger meg på her, helt fantastisk å se at Beckford har satt en liten rekord:) Spørs om han er å regne med i øvre divisjoner da, men det gjenstår jo å se:P