Skrevet av Emne: Hvordan skal vi komme oss opp?  (Lest 3414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Hvordan skal vi komme oss opp?
« på: Februar 11, 2009, 09:09:32 »
Sikkert rundt 2841 meninger om det her på forumet. Her er min "formel":

1. Gi Grayson tid

Jeg er tvilende til at det går denne sesongen, først og fremst basert på våre pussige forbindelser mellom Wembley og is. Nå har vi skiftet managere i hytt og pine (Og når man ser kampen mot Millwall, ser man virkelig hvor langt ut på landet McAllister var). La manageren få tid og trygghet. En Play-Off-miss til våren må ikke føre til nye rokkeringer i ledelsen. Manageren er ung, han har vært her før, han har rykket opp før, han virker fornuftig, han har gjort gode grep så langt.

2. Større fokus på fysikk i mannskapet

Mot Millwall ble vi "battled out", tapte garantert flere dueller enn vi vant. Mannskapet er ikke tøft nok fysisk (Maccas spillende filosofi?). Ifølge kommentatorene på Sky har vi flere ganger denne sesongen tapt mot "krigerlag". Vi spiller oss ikke opp gjennom disse to divisjonene. Der mener jeg Grayson har gjort gode grep med Naylor og Dickinson. Flere i den kategorien må inn.

3. Safety first

Vi har gitt bort 16 poeng denne ses.  etter å ha ledet. Mot Millwall så vi på 1-0 den kynismen jeg mener vi tidligere har manglet. Når vi leder skal vi være fornøyde med 1-0, lær av Man U. Et av Graysons tydeligste grep så langt. Defensivt var ikke organiseringen så gæærn.

4. Spillestil

Mandag så vi svakheten i vårt lag med å spille mer direkte. Vi taper mange dueller, og vi evner ikke å holde på ballen høyt i banen. Vi får leve med verdens merkeligste spiss i Beckford da han lager mål ut av ingenting. Ved hans side trengs en fysisk sterk spiss, som også er flink til å holde på ballen slik at vi kommer etter (a la Mark hughes i sin glanstid). Litt usikker på om Becchio er rett mann. Sentralt trenger vi en skikkelig Vinnie Jones ved siden av Delph. Vi klarer ikke å leke oss ut av League One.

5. Spillerkjøp

Vi får ikke Henry, vi får ikke Gow, vi får ikke engang Andy Cole  :). Slipper gamlingen på pengesekken bør vi i mine øyne:

* Unngå lånespillere i størst mulig grad (Ofte kortsiktig)
* Kjøpe ungt (ligger vel nært enhver supporters hjerte)
* Kjøpe spillere som spiller kamper (Fra League One?), jfr kantspilleren til Millwall.
* Kjøp spillere med god grunnfysikk (Sjekk fysikken i Harry Redknapps lag bla Portsmouth)
* Kjøp spillere med gode holdninger (Slikt kan vel sjekkes)

Konklusjonen min:

Tviler på opprykk i år.
Kjenner lite til Grayson, men han har gitt et godt førsteinntrykk.
Frykter vi må bygge i to år til før vi kommer oss opp.
Gi mannen tid.




 

berlin

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #1 på: Februar 11, 2009, 09:40:13 »
"Formelen" din virker fin den kato, kan ikke si meg mye uenig i den. Rett og slett fornuftig.

Viktig at vi ikke kaster nok en manager om opprykket glipper denne gangen også.
Grayson er innstilt på play-off, selv om de ikke har gitt opp kampen om 2.plass.
Blir det ikke "third time lucky", så er det bare å brette opp armene og stå på videre
med samme trenerteam på plass.

Jeg er nemlig ganske sikker på at Grayson ikke kommer til å "gjøre seg bort"
denne sesongen, d.v.s at vi havner på mid-table.

Mange frykter nok at Delph, Beckford og kanskje Becchio forsvinner om vi ikke rykker opp.
So be it! Et nytt managerskifte vil ikke forhindre det.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #2 på: Februar 11, 2009, 09:53:05 »
Sikkert rundt 2841 meninger om det her på forumet. Her er min "formel":

1. Gi Grayson tid

Jeg er tvilende til at det går denne sesongen, først og fremst basert på våre pussige forbindelser mellom Wembley og is. Nå har vi skiftet managere i hytt og pine (Og når man ser kampen mot Millwall, ser man virkelig hvor langt ut på landet McAllister var). La manageren få tid og trygghet. En Play-Off-miss til våren må ikke føre til nye rokkeringer i ledelsen. Manageren er ung, han har vært her før, han har rykket opp før, han virker fornuftig, han har gjort gode grep så langt.

2. Større fokus på fysikk i mannskapet

Mot Millwall ble vi "battled out", tapte garantert flere dueller enn vi vant. Mannskapet er ikke tøft nok fysisk (Maccas spillende filosofi?). Ifølge kommentatorene på Sky har vi flere ganger denne sesongen tapt mot "krigerlag". Vi spiller oss ikke opp gjennom disse to divisjonene. Der mener jeg Grayson har gjort gode grep med Naylor og Dickinson. Flere i den kategorien må inn.

3. Safety first

Vi har gitt bort 16 poeng denne ses.  etter å ha ledet. Mot Millwall så vi på 1-0 den kynismen jeg mener vi tidligere har manglet. Når vi leder skal vi være fornøyde med 1-0, lær av Man U. Et av Graysons tydeligste grep så langt. Defensivt var ikke organiseringen så gæærn.

4. Spillestil

Mandag så vi svakheten i vårt lag med å spille mer direkte. Vi taper mange dueller, og vi evner ikke å holde på ballen høyt i banen. Vi får leve med verdens merkeligste spiss i Beckford da han lager mål ut av ingenting. Ved hans side trengs en fysisk sterk spiss, som også er flink til å holde på ballen slik at vi kommer etter (a la Mark hughes i sin glanstid). Litt usikker på om Becchio er rett mann. Sentralt trenger vi en skikkelig Vinnie Jones ved siden av Delph. Vi klarer ikke å leke oss ut av League One.

5. Spillerkjøp

Vi får ikke Henry, vi får ikke Gow, vi får ikke engang Andy Cole  :). Slipper gamlingen på pengesekken bør vi i mine øyne:

* Unngå lånespillere i størst mulig grad (Ofte kortsiktig)
* Kjøpe ungt (ligger vel nært enhver supporters hjerte)
* Kjøpe spillere som spiller kamper (Fra League One?), jfr kantspilleren til Millwall.
* Kjøp spillere med god grunnfysikk (Sjekk fysikken i Harry Redknapps lag bla Portsmouth)
* Kjøp spillere med gode holdninger (Slikt kan vel sjekkes)

Konklusjonen min:

Tviler på opprykk i år.
Kjenner lite til Grayson, men han har gitt et godt førsteinntrykk.
Frykter vi må bygge i to år til før vi kommer oss opp.
Gi mannen tid.






Thanks, Kato. Kjekt når noen 'fotballfaglige' også ser kampene :)

I likhet med deg (tydeligvis) syns jeg ikke forsvaret vårt gjorde seg bort i Millwall-kampen. Man kan si at de hadde presset i deler av kampen, men det var ikke mange store sjansene de skapte. At de skaper noen, må vi leve med. I  løpet av 90 minutter gjør stort sett samtlige lag det...

Sentral midtbane.
Er enig i at 'spjelingen Delph' nok kunne trengt en med fysikk ved sin side. Men samtidig har han i de siste hatt en Douglas ved sin side soom først og fremst 'cover ground'. Han er med frem, han er med tilbake. Og vi har sett det før, hvordan Leeds sliter når han ikke er med. Riktignok hadde han ikke sin beste kamp mandag, men han løp massssse den kampen også.

Nå pådro han seg karantene, og jeg er smått bekymret for den kampen der noen annen (Hughes?) må erstatte ham...

« Siste redigering: Februar 11, 2009, 09:54:45 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #3 på: Februar 11, 2009, 10:34:19 »
Helt enig i det meste som sies her, Kato. Forfriskende også at ikke svaret på hvordan vi skal komme seg opp, kun er "penger", men en mer realistisk og nærliggende tankegang.

Det fysiske er viktig når man skal spille en mer direkte spillestil og vi er på etterskudd der. Naylor, Dicko og Douglas (til tider) er de naturlige "julinggiverne", men jeg er uenig i Asbjørn som kaller Delph en "spjeling". Ja, han er spinkel og liten, men han var vel den spilleren (foruten Naylor) som vant flest dueller mot Millwall. Også Robbo jobbet iherdig, spesielt med Fuseini.  ;)

Nei, Delph takler den fysiske biten med glans om Millwall-kampen representerer hans reelle nivå. Han er kanskje ikke den sterkeste skulder mot skulder, men han er nede og pirker ballen vekk fra motstander hele tiden. Går heller ikke av veien for sklitaklinger.

På den andre siden hadde nok en mer utpreget taklingssterk defensiv midtbane, a la Batty/Gattuso (ingen sammenligning forøvrig) gitt mer utløp for Delphs offensive potensiale.  :)
« Siste redigering: Februar 11, 2009, 10:36:07 av Mr Kaizer »
Marching on together!

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #4 på: Februar 11, 2009, 11:44:16 »
Gode innspill Kato :)

Eg er også av den oppfatning at Grayson er en dugandes kar.Han trenger sjølsagt tid på å få utviklet sin egen stall,og det vil jo være det gladeste vannvidd hvis ikkje han leder Leeds i starten av sesongen 09/10.Og slik det ser ut i dag kan jo det like gjerne være i CCC som i League 1.Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.

Når det gjelder fysikken i laget så er den som du påpeker begynt å komme seg.Hvis vi bytter ut Trundle med Becchio så har vi jo også en kriger på topp.På høyrebacken er det jo derfor også positivt hvis Hughes fortsetter sjøl om Frazer blir frisk,men der Må det styrkes i sommer.Må sjølsagt også i denne tråden få benytte muligheten til å påpeike at vi mangler en makker for Delph med de nødvendige attributtene kraft,taklingsstyrke,ballsentral og ledertype.Som alle med ett visst fotballhode ser så mangler Douglas alt dette.

Eneste eg eg uenig i er hvilke spillere som bør være aktuelle for oss.......eg er overbevist om at det kryr av folk som heller vil spille på Leeds enn klubber som Birmingham,Wolves,Reading,Stoke og Hull......dette er sjølsagt avhengig av at vi kan konkurrere på lønn,og det bør vi med respekt å melde absolutt kunne gjør,spesielt hvis vi neste år spiller i CCC.


SOL

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #5 på: Februar 11, 2009, 11:45:16 »
Enten må vi vinne L 1 eller så må vi bli nummer 2... ;D
 

Papi

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #6 på: Februar 11, 2009, 12:37:09 »
Gi Grayson tid
Optimismen min sier det at vi rykkjer opp.
Skal likevel gi Grayson tid om opprykket ikkje er i boks i mai.
Det er ikkje meir enn 9 poeng opp til MK Dons, og med siger på Elland Road i slutten av mars er det 6 poeng.
Mindre, om resultata fram til da går våres veg.
På 3. og 4. ligger Peterborough og Scunthorpe fem poeng foran.
Leeds har Scunthorpe igjen heime på Elland Road.

Men alt er sjølvsagt avhengig av Leeds levere gode resultat resten av sesongen.
Vi har ikkje råd til nokre feilskjær.

Safety First!
Etter at Grayson tok over har Leeds spelt 8 kamper.
Scora 11 ganger, og henta ballen utfrå nettet 6 ganger.
Av dei 5 siste kampene har me vunne 4 og tryna skikkelig i 1.
Det mest positive her er jo at vi har holdt nullen 3 av 5 ganger siste tiden.

Signeringa av Naylor som stoggar har verkeleg gjort susen.

Spillerkjøp!
Nå finnes det ingen mulighet for signering, bortsett fra lån.
Ser ikkje kven vi skal låne, for å hjelpe oss med opprykk.
Personlig ser eg på stallen som sterk nok til opprykk uten forsterkninger.

La oss håpe min optimisme slår ut i full blomst
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Crazyleeds

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #7 på: Februar 11, 2009, 15:55:05 »
Inn med liam dickinson den 21 februar er det vel, så synes jeg stallen er ganske så komplett!

isak

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #8 på: Februar 11, 2009, 16:23:40 »
Gode innspill Kato :)

Eg er også av den oppfatning at Grayson er en dugandes kar.Han trenger sjølsagt tid på å få utviklet sin egen stall,og det vil jo være det gladeste vannvidd hvis ikkje han leder Leeds i starten av sesongen 09/10.Og slik det ser ut i dag kan jo det like gjerne være i CCC som i League 1.Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.

Når det gjelder fysikken i laget så er den som du påpeker begynt å komme seg.Hvis vi bytter ut Trundle med Becchio så har vi jo også en kriger på topp.På høyrebacken er det jo derfor også positivt hvis Hughes fortsetter sjøl om Frazer blir frisk,men der Må det styrkes i sommer.Må sjølsagt også i denne tråden få benytte muligheten til å påpeike at vi mangler en makker for Delph med de nødvendige attributtene kraft,taklingsstyrke,ballsentral og ledertype.Som alle med ett visst fotballhode ser så mangler Douglas alt dette.


4 lag er med i playoff..I teorien vert då sannsynet 25% for opprykk??

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #9 på: Februar 11, 2009, 16:31:33 »
Gode innspill Kato :)

Eg er også av den oppfatning at Grayson er en dugandes kar.Han trenger sjølsagt tid på å få utviklet sin egen stall,og det vil jo være det gladeste vannvidd hvis ikkje han leder Leeds i starten av sesongen 09/10.Og slik det ser ut i dag kan jo det like gjerne være i CCC som i League 1.Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.

Når det gjelder fysikken i laget så er den som du påpeker begynt å komme seg.Hvis vi bytter ut Trundle med Becchio så har vi jo også en kriger på topp.På høyrebacken er det jo derfor også positivt hvis Hughes fortsetter sjøl om Frazer blir frisk,men der Må det styrkes i sommer.Må sjølsagt også i denne tråden få benytte muligheten til å påpeike at vi mangler en makker for Delph med de nødvendige attributtene kraft,taklingsstyrke,ballsentral og ledertype.Som alle med ett visst fotballhode ser så mangler Douglas alt dette.


4 lag er med i playoff..I teorien vert då sannsynet 25% for opprykk??

nei,for vi kommer alltid til finalen vettu,så da e det jo 50/50 ;D

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #10 på: Februar 11, 2009, 17:01:19 »
Helt enig i det meste som sies her, Kato. Forfriskende også at ikke svaret på hvordan vi skal komme seg opp, kun er "penger", men en mer realistisk og nærliggende tankegang.

Det fysiske er viktig når man skal spille en mer direkte spillestil og vi er på etterskudd der. Naylor, Dicko og Douglas (til tider) er de naturlige "julinggiverne", men jeg er uenig i Asbjørn som kaller Delph en "spjeling". Ja, han er spinkel og liten, men han var vel den spilleren (foruten Naylor) som vant flest dueller mot Millwall. Også Robbo jobbet iherdig, spesielt med Fuseini.  ;)

Nei, Delph takler den fysiske biten med glans om Millwall-kampen representerer hans reelle nivå. Han er kanskje ikke den sterkeste skulder mot skulder, men han er nede og pirker ballen vekk fra motstander hele tiden. Går heller ikke av veien for sklitaklinger.

På den andre siden hadde nok en mer utpreget taklingssterk defensiv midtbane, a la Batty/Gattuso (ingen sammenligning forøvrig) gitt mer utløp for Delphs offensive potensiale.  :)
Regner med at du sikter til meg med flere når det gjelder pengebruk....vel,synes Kato sier mye fornuftig!
Men jeg satt og så kampen på mandag, og følgende slo meg: utrolig dårlig ballkontroll/ballmottak hos enkelte,horrible feilpasninger hos enkelte,utrolig lavt tempo hos enkelte.Dette får ikke Grayson rettet noe særlig på over natta.Kvaliteten hos enkelte spillere er etter min mening for lav til å bidra til at dette laget rykker opp.Er overbevist om at Grayson hadde lyst på noen spillere som hadde hevet laget, men da må det bevilges penger.Noen ganger må det kanskje brukes penger mr.kaizer...jeg mener fortsatt 3-4 spillere med høy ccc kvalitet hadde bidratt til opprykk, men dette blir vi sikkert aldri enige om...hahaha

Dennis

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #11 på: Februar 11, 2009, 17:10:59 »
Helt enig i det meste som sies her, Kato. Forfriskende også at ikke svaret på hvordan vi skal komme seg opp, kun er "penger", men en mer realistisk og nærliggende tankegang.

Det fysiske er viktig når man skal spille en mer direkte spillestil og vi er på etterskudd der. Naylor, Dicko og Douglas (til tider) er de naturlige "julinggiverne", men jeg er uenig i Asbjørn som kaller Delph en "spjeling". Ja, han er spinkel og liten, men han var vel den spilleren (foruten Naylor) som vant flest dueller mot Millwall. Også Robbo jobbet iherdig, spesielt med Fuseini.  ;)

Nei, Delph takler den fysiske biten med glans om Millwall-kampen representerer hans reelle nivå. Han er kanskje ikke den sterkeste skulder mot skulder, men han er nede og pirker ballen vekk fra motstander hele tiden. Går heller ikke av veien for sklitaklinger.

På den andre siden hadde nok en mer utpreget taklingssterk defensiv midtbane, a la Batty/Gattuso (ingen sammenligning forøvrig) gitt mer utløp for Delphs offensive potensiale.  :)
Regner med at du sikter til meg med flere når det gjelder pengebruk....vel,synes Kato sier mye fornuftig!
Men jeg satt og så kampen på mandag, og følgende slo meg: utrolig dårlig ballkontroll/ballmottak hos enkelte,horrible feilpasninger hos enkelte,utrolig lavt tempo hos enkelte.Dette får ikke Grayson rettet noe særlig på over natta.Kvaliteten hos enkelte spillere er etter min mening for lav til å bidra til at dette laget rykker opp.Er overbevist om at Grayson hadde lyst på noen spillere som hadde hevet laget, men da må det bevilges penger.Noen ganger må det kanskje brukes penger mr.kaizer...jeg mener fortsatt 3-4 spillere med høy ccc kvalitet hadde bidratt til opprykk, men dette blir vi sikkert aldri enige om...hahaha

Du er selvsagt blant de jeg sikter til, men jeg mener det ikke på en krass måte overhodet. Vi er jo enige i at det trengs penger om Leeds igjen skal bli et topplag i PL, men målet utover våren er å¨klatre på tabellen i L1 og presse på for opprykk til CCC - til det har vi lag godt nok og ikke mulighet (lenger) til å bruke penger.

Kvaliteten var MEGET varierende på mandag, fra det gode i Delph, Robbo, Naylor og Snoddys førsteomgang (og glimtvis Beckford) til det horrible i det generelle arbeidet til Beckford og pasningskvaliteten hos blant andre Andy Hughes. Dog må banen og det tette oppgjøret ta skylden for noe av dette.

Tempoet var godt i starten for oss, mens Millwall tok over litt utover første omgang. Etter målet vårt, som igjen var et resultat av en god kontring signert Snoddy (jeg synes vi hadde flere farlige kontringer! - de endte som regel i cornere) så blir tempoet mer labert. Om det skyldes kun kvaliteten på spillerne, eller om det også er taktisk av Grayson å dra ned tempoet, kan vi vel diskutere. Jeg skal ikke nekte for at vi til tider spilte ræva fotball (må ikke blandes med "rævafotball", som er en spillestil) så blåøyd er jeg ikke, men det er også klart at vi valgte å spille mer kynisk etter scoringer - jo, kanskje litt rævafotball likevel. Faktum er at Millwall ikke var bedre enn oss! Hva sier det om dems opprykksplaner? Vi tok tre poeng, gjorde vi ikke?

Martin og Iwelumo hadde vært fine spillere å ha i Leeds-drakt, men utover det synes jeg ikke særlig mange av de spillerne hadde noe særlig høyere nivå enn de i hvitt.

Om vi må forsterke ved opprykk ved bruk av penger? Ja, selvsagt, men det blir en helt annen diskusjon!  :)
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #12 på: Februar 11, 2009, 17:25:52 »
Helt enig i det meste som sies her, Kato. Forfriskende også at ikke svaret på hvordan vi skal komme seg opp, kun er "penger", men en mer realistisk og nærliggende tankegang.

Det fysiske er viktig når man skal spille en mer direkte spillestil og vi er på etterskudd der. Naylor, Dicko og Douglas (til tider) er de naturlige "julinggiverne", men jeg er uenig i Asbjørn som kaller Delph en "spjeling". Ja, han er spinkel og liten, men han var vel den spilleren (foruten Naylor) som vant flest dueller mot Millwall. Også Robbo jobbet iherdig, spesielt med Fuseini.  ;)

Nei, Delph takler den fysiske biten med glans om Millwall-kampen representerer hans reelle nivå. Han er kanskje ikke den sterkeste skulder mot skulder, men han er nede og pirker ballen vekk fra motstander hele tiden. Går heller ikke av veien for sklitaklinger.

På den andre siden hadde nok en mer utpreget taklingssterk defensiv midtbane, a la Batty/Gattuso (ingen sammenligning forøvrig) gitt mer utløp for Delphs offensive potensiale.  :)
Regner med at du sikter til meg med flere når det gjelder pengebruk....vel,synes Kato sier mye fornuftig!
Men jeg satt og så kampen på mandag, og følgende slo meg: utrolig dårlig ballkontroll/ballmottak hos enkelte,horrible feilpasninger hos enkelte,utrolig lavt tempo hos enkelte.Dette får ikke Grayson rettet noe særlig på over natta.Kvaliteten hos enkelte spillere er etter min mening for lav til å bidra til at dette laget rykker opp.Er overbevist om at Grayson hadde lyst på noen spillere som hadde hevet laget, men da må det bevilges penger.Noen ganger må det kanskje brukes penger mr.kaizer...jeg mener fortsatt 3-4 spillere med høy ccc kvalitet hadde bidratt til opprykk, men dette blir vi sikkert aldri enige om...hahaha

Du er selvsagt blant de jeg sikter til, men jeg mener det ikke på en krass måte overhodet. Vi er jo enige i at det trengs penger om Leeds igjen skal bli et topplag i PL, men målet utover våren er å¨klatre på tabellen i L1 og presse på for opprykk til CCC - til det har vi lag godt nok og ikke mulighet (lenger) til å bruke penger.

Kvaliteten var MEGET varierende på mandag, fra det gode i Delph, Robbo, Naylor og Snoddys førsteomgang (og glimtvis Beckford) til det horrible i det generelle arbeidet til Beckford og pasningskvaliteten hos blant andre Andy Hughes. Dog må banen og det tette oppgjøret ta skylden for noe av dette.

Tempoet var godt i starten for oss, mens Millwall tok over litt utover første omgang. Etter målet vårt, som igjen var et resultat av en god kontring signert Snoddy (jeg synes vi hadde flere farlige kontringer! - de endte som regel i cornere) så blir tempoet mer labert. Om det skyldes kun kvaliteten på spillerne, eller om det også er taktisk av Grayson å dra ned tempoet, kan vi vel diskutere. Jeg skal ikke nekte for at vi til tider spilte ræva fotball (må ikke blandes med "rævafotball", som er en spillestil) så blåøyd er jeg ikke, men det er også klart at vi valgte å spille mer kynisk etter scoringer - jo, kanskje litt rævafotball likevel. Faktum er at Millwall ikke var bedre enn oss! Hva sier det om dems opprykksplaner? Vi tok tre poeng, gjorde vi ikke?

Martin og Iwelumo hadde vært fine spillere å ha i Leeds-drakt, men utover det synes jeg ikke særlig mange av de spillerne hadde noe særlig høyere nivå enn de i hvitt.

Om vi må forsterke ved opprykk ved bruk av penger? Ja, selvsagt, men det blir en helt annen diskusjon!  :)
Mye enig her!Men å sammenligne oss med Millwall synes jeg er et bomskudd.Nesten ingenting er sammenlignbart for Leeds og Leicester kontra de andre lagene i denne nissedivisjonen....Millwall har jo ikke råd til å rykke opp til PL engang....Leeds United skal ikke sammenligne seg med noen av lagene i league1 eller ccc av den enkle grunn at vi skal være i PL utifra klubbens parametre.Det er vanstyring som er skyld i at vi er i league 1,ikke størrelsen på klubben!

Dennis

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #13 på: Februar 11, 2009, 17:34:44 »
Helt enig i det meste som sies her, Kato. Forfriskende også at ikke svaret på hvordan vi skal komme seg opp, kun er "penger", men en mer realistisk og nærliggende tankegang.

Det fysiske er viktig når man skal spille en mer direkte spillestil og vi er på etterskudd der. Naylor, Dicko og Douglas (til tider) er de naturlige "julinggiverne", men jeg er uenig i Asbjørn som kaller Delph en "spjeling". Ja, han er spinkel og liten, men han var vel den spilleren (foruten Naylor) som vant flest dueller mot Millwall. Også Robbo jobbet iherdig, spesielt med Fuseini.  ;)

Nei, Delph takler den fysiske biten med glans om Millwall-kampen representerer hans reelle nivå. Han er kanskje ikke den sterkeste skulder mot skulder, men han er nede og pirker ballen vekk fra motstander hele tiden. Går heller ikke av veien for sklitaklinger.

På den andre siden hadde nok en mer utpreget taklingssterk defensiv midtbane, a la Batty/Gattuso (ingen sammenligning forøvrig) gitt mer utløp for Delphs offensive potensiale.  :)
Regner med at du sikter til meg med flere når det gjelder pengebruk....vel,synes Kato sier mye fornuftig!
Men jeg satt og så kampen på mandag, og følgende slo meg: utrolig dårlig ballkontroll/ballmottak hos enkelte,horrible feilpasninger hos enkelte,utrolig lavt tempo hos enkelte.Dette får ikke Grayson rettet noe særlig på over natta.Kvaliteten hos enkelte spillere er etter min mening for lav til å bidra til at dette laget rykker opp.Er overbevist om at Grayson hadde lyst på noen spillere som hadde hevet laget, men da må det bevilges penger.Noen ganger må det kanskje brukes penger mr.kaizer...jeg mener fortsatt 3-4 spillere med høy ccc kvalitet hadde bidratt til opprykk, men dette blir vi sikkert aldri enige om...hahaha

Du er selvsagt blant de jeg sikter til, men jeg mener det ikke på en krass måte overhodet. Vi er jo enige i at det trengs penger om Leeds igjen skal bli et topplag i PL, men målet utover våren er å¨klatre på tabellen i L1 og presse på for opprykk til CCC - til det har vi lag godt nok og ikke mulighet (lenger) til å bruke penger.

Kvaliteten var MEGET varierende på mandag, fra det gode i Delph, Robbo, Naylor og Snoddys førsteomgang (og glimtvis Beckford) til det horrible i det generelle arbeidet til Beckford og pasningskvaliteten hos blant andre Andy Hughes. Dog må banen og det tette oppgjøret ta skylden for noe av dette.

Tempoet var godt i starten for oss, mens Millwall tok over litt utover første omgang. Etter målet vårt, som igjen var et resultat av en god kontring signert Snoddy (jeg synes vi hadde flere farlige kontringer! - de endte som regel i cornere) så blir tempoet mer labert. Om det skyldes kun kvaliteten på spillerne, eller om det også er taktisk av Grayson å dra ned tempoet, kan vi vel diskutere. Jeg skal ikke nekte for at vi til tider spilte ræva fotball (må ikke blandes med "rævafotball", som er en spillestil) så blåøyd er jeg ikke, men det er også klart at vi valgte å spille mer kynisk etter scoringer - jo, kanskje litt rævafotball likevel. Faktum er at Millwall ikke var bedre enn oss! Hva sier det om dems opprykksplaner? Vi tok tre poeng, gjorde vi ikke?

Martin og Iwelumo hadde vært fine spillere å ha i Leeds-drakt, men utover det synes jeg ikke særlig mange av de spillerne hadde noe særlig høyere nivå enn de i hvitt.

Om vi må forsterke ved opprykk ved bruk av penger? Ja, selvsagt, men det blir en helt annen diskusjon!  :)
Mye enig her!Men å sammenligne oss med Millwall synes jeg er et bomskudd.Nesten ingenting er sammenlignbart for Leeds og Leicester kontra de andre lagene i denne nissedivisjonen....Millwall har jo ikke råd til å rykke opp til PL engang....Leeds United skal ikke sammenligne seg med noen av lagene i league1 eller ccc av den enkle grunn at vi skal være i PL utifra klubbens parametre.Det er vanstyring som er skyld i at vi er i league 1,ikke størrelsen på klubben!

Her blir jeg igjen uenig.

Vi må jo sammenligne LAGET med rivalene i divisjonen vi er i, per i dag. Vi kan ikke sammenligne oss med klubber som er på linje med størrelsen på KLUBBEN - vi får ikke poeng for å være ligaens største klubb.

Leicester f.eks. - en mindre klubb, men for tiden et langt bedre lag.
Marching on together!

Pettersen97

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #14 på: Februar 11, 2009, 18:32:19 »
Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.


Det e væll mere 25/25/25/25 ;D
The Mighty Whites

Promotion 2010

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #15 på: Februar 11, 2009, 20:18:18 »
Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.


Det e væll mere 25/25/25/25 ;D

Hvis Leeds kommer til finalen, så tror jeg heller at sjansen er 10/90 dessverre!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #16 på: Februar 11, 2009, 20:21:06 »
Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.


Det e væll mere 25/25/25/25 ;D

Hvis Leeds kommer til finalen, så tror jeg heller at sjansen er 10/90 dessverre!

Third time lucky! Mark my words!   :)

Promotion 2010

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #17 på: Februar 11, 2009, 20:43:53 »
Beste poengplukking ved Beckfords fravær får vi hvis utestengningen kommer ETTER kampen mot Huddersfield. Da må vi klare oss i bare en kamp med Trundle/Becchio:

14.03 Huddersfield borte
17.03 Hereford borte
21.03 Cheltenham hjemme
28.03 Scunthorpe hjemme

Liam Dickinson kommer inn til kampen den 21.februar og er med de siste 2 kampene! Kanskje dette går veien likevel?

Jeg innbiller meg at spillere som deltar i kamper som spilles på formiddagen lørdag ikke blir utestengt. Tror det var slik før. Jeg gjetter og håper på tynn is nå!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Pettersen97

Sv: Hvordan skal vi komme oss opp?
« Svar #18 på: Februar 11, 2009, 22:53:44 »
Er overbevist om at vi greier play off,og der er jo som kjent muligheten 50/50.


Det e væll mere 25/25/25/25 ;D

Hvis Leeds kommer til finalen, så tror jeg heller at sjansen er 10/90 dessverre!

Third time lucky! Mark my words!   :)
Sæmme for den ;D I år tar vi stege opp i det nest fineste selskap ;D
The Mighty Whites