Skrevet av Emne: Tanker etter langhelg i Leeds  (Lest 3163 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Tanker etter langhelg i Leeds
« på: Februar 04, 2009, 00:01:49 »
Tillater meg et eget reisebrev fra forrige langhelg i Leeds. Det er ikke bare "reiseskildring" i form av turen, men mer observasjoner og meninger/tanker rundt det mer sportslige.

Kampene:
Peterborough-kampen var ovrbevisende. Spesielt etter pause var Leeds særdeles dominerende, spilte god fotball og spillere som Naylor og Delph sto frem som svært dyktige folk som dominerer kampen.
Dickinson bunnsolid på venstreback, blokket innlegg og gikk i krigen.
Casper overraskende trygg mellom stengene.
Andy Robinson viste tidvis meget godt spill og noen solide innlegg. Han er en av-på-spiller, i denne kampen var han definitivt "på".
Beckfords innhopp var jo en frelse i seg selv, manglet bare at brassesparket traff en millimeter til side på foten for nok et hat-trick. Og dette mot et lag over oss på tabellen.

Southend-kampen var ganske merkelig. Vi scorer to mål på elleve minutter og man står med følelsen av at dette blir tosifra. Målene kom utrolig lett - også på corner, da gitt!
Men istedet punkteres gnisten i kampen. Kanskje forståelig at Leeds ikke kjører femte gir i en kamp de leder så klart og ikke får motstand fra motstanderen i - tre dager etter forrige kamp. Beckford med en skuffende forestilling, faller alt for lett og armen er alltid i retning dommeren med en desperat bønn om frispark/straffe. Har inntrykket at det var det samme nå i helgen. Gutten trenger en økt med Leeds Rhinos.
Naylor igjen en soleklar leder i forsvaret.

Største skuffelse i de to kampene var Bradley Johnson. Han glimter til ved et par anledninger offensivt, men alt for sjeldent. Han jobber jo, men JOGGER istedet for å legge inn en spurt. Fryktelig å observere de gangene han gjorde det - rett foran The Kop.

De to kampene viser likevel potensialet i dette laget. Det kan slå hvem som helst om de er på tå hev, og har riktig innstilling. Naylor blir meget solid og viktig for oss - en leder, en organisator i forsvaret.

Akademiet
Det har vært skriving her inne om ståa på akademiet etter at City kapret Harrison og han igjen plukket med seg en håndfull gamle kollegaer. Hadde en prat med Neil Thopson, som regner med å ha besatt de fleste posisjonene igjen over de neste ukene. Han var ikke alt for nedbrutt, og det viktige er selvsagt at systemet og spillerne fortsatt er intakt. Han hadde stor tro på Redfearn i teamet.
Det kommer en reportasje på Neil og hvordan ting har blitt på akademiet i mars/april-utgaven av TPN (ikke i kommende nummer, altså).

Førstelaget på Thorp Arch
Ã… være på Thorp Arch sist mandag var en fornøyelse. Det var masse positivitet over hele stedet, og spillerne strålte i det store og det hele. Richard Naylor var et eneste stort smil, og det var før han ble klar permanent. Også Richard får dere et stort intervju med i TPN utover våren.
Andy Robinson imponerte som nevnt i Posh-kampen og føler seg friskere og kvikkere en på svært lenge. Det blir noen sider med han i TPN som kommer neste uke.
Fabian Delph og Jermaine Beckford gjorde/gjør ikke intervjuer for tiden. Delph pga transferviduet og promillekjørings-saken, men det går nok over snart. Beckford har et inntil videre komplett nei til alle medie-oppdrag, knapt en prat med LUTV eller LLL kommer ut - han er visst ikke helt komfortabel med journalister om dagen. Men en prat fikk jeg likevel, og han var i alle fall i veldig godt humør med sedvanlig stor tro på seg selv og laget.

Samtidig var det tydelig at et par av spillerne vet de er et sykke unna førstelaget. Kilkenny så lettere anspent ut, Sweeney (med flere) så jeg ikke i det hele tatt.
Prutton har anlagt tidenes skjegg, jeg skjønte ikke før jeg kom hjem at det var han (trodde først det var en hjemløs de hadde på velferdsordning til å vaske garderoben...).

Grayson var en meget hyggelig og jordnær kar. Virker flink til å skape entusiasme og arbeidsglød, men jeg tror han trenger litt mer tid til å få på plass "sitt lag". Et stort intervju venter dere neste uke...

Mye annet småtteri også, men det får jeg spare til en annen gang  :)

SA

Lars E

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #1 på: Februar 04, 2009, 01:54:07 »
Alltid kjekt med reisebrev fra turer til Leeds! Slike brev kan vi alltid tillate ;)
Forever Leeds

Blank_File

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #2 på: Februar 04, 2009, 04:00:34 »
Flott lesning Svend Anders. Takk :)

Dennis

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #3 på: Februar 04, 2009, 09:27:42 »
Herlig, Svend Anders!

Godt å høre at Thompson jobber hardt etter 'flukten' fra Akademiet.
Marching on together!

berlin

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #4 på: Februar 04, 2009, 10:04:39 »
Takk, Svend Anders.  :)

Per-Stian

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #5 på: Februar 04, 2009, 10:35:57 »
Glimrande situasjonsrapport, SA!

Sydhagen

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #6 på: Februar 04, 2009, 11:10:42 »
sånne innlegg liker vi!!   stå på! :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fjellhaugen

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #7 på: Februar 04, 2009, 15:05:06 »
takker for fin rappoet svend.
skulle hatt flere sånne
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sander

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #8 på: Februar 04, 2009, 15:16:33 »
Veldig artig å lese!
 

pedro

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #9 på: Februar 04, 2009, 15:21:30 »
Glimrende inlegg, veldig fint med referater fra medlemmers turer.
Jeg blir dog smått frustrert over å lese om Bradley Johnsons slette holdning straks han ikler seg den hvite drakt. Han har jo etter rapportene og dømme blomstret i Brighton-drakta :( Mulig det her ligger en forklaring på hvorfor vi ligger der vi ligger på tabellen, som jeg tidligere har ytret, tror jeg dagens mannskap får prestasjonsangst av å tre på seg vår drakt. De binder seg og får rett og slett prestasjonsangst. Her har Grayson mye å ta fatt i på det phsykologiske plan og jeg håper inderlig han har medarbeidere nå som kan ta i et tak.
Gang på gang ser vi eks-spillere og utlånte spillere blomstre opp i det de forlater Leeds, dette må det ordnes opp i ASAP!
Leedsomaniac

lufc86

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #10 på: Februar 04, 2009, 15:54:51 »
Glimrende inlegg, veldig fint med referater fra medlemmers turer.
Jeg blir dog smått frustrert over å lese om Bradley Johnsons slette holdning straks han ikler seg den hvite drakt. Han har jo etter rapportene og dømme blomstret i Brighton-drakta :( Mulig det her ligger en forklaring på hvorfor vi ligger der vi ligger på tabellen, som jeg tidligere har ytret, tror jeg dagens mannskap får prestasjonsangst av å tre på seg vår drakt. De binder seg og får rett og slett prestasjonsangst. Her har Grayson mye å ta fatt i på det phsykologiske plan og jeg håper inderlig han har medarbeidere nå som kan ta i et tak.
Gang på gang ser vi eks-spillere og utlånte spillere blomstre opp i det de forlater Leeds, dette må det ordnes opp i ASAP!

Hive meg på bølga, bra innlegg!

Når det gjelder Bradley så kan eg ikkje huske eller høyrt at han har spelt ein kanongod kamp for Leeds. Grunnen er nok så enkel som at Bradley Johnson ikkje er venstreving. Han er sentral midtbanespelar, og utan å vise til kilder, har eg lese ein plass at hovedpersonen sjølv og Grayson meinar han er best sentralt på bana. (Ein posisjon han gjorde ein god figur i, i Brighton)
Når det gjeld innsats og småjogging er det langt i frå holdbart av ein spelar på LEEDS! Få han ut av laget, inn med Snoddy på kanten. Skal Johnson brukast meir, så må det bli sentralt.
@m_sortland på twitter

Førde

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #11 på: Februar 04, 2009, 16:19:30 »
De var kjekt å lese Svend Anders :)
Marching On Together

Svend Anders

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #12 på: Februar 04, 2009, 18:02:19 »
For de som er på facebook så tok jeg denne videoen idet Marching on together ble spilt/sunget rett før avspark mot Southend:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=123616120330

SA

Andreas-H

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #13 på: Februar 04, 2009, 18:16:11 »
Takk for flott inlegg  ;D

Promotion 2010

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #14 på: Februar 04, 2009, 20:01:22 »
Glimrende inlegg, veldig fint med referater fra medlemmers turer.
Jeg blir dog smått frustrert over å lese om Bradley Johnsons slette holdning straks han ikler seg den hvite drakt. Han har jo etter rapportene og dømme blomstret i Brighton-drakta :( Mulig det her ligger en forklaring på hvorfor vi ligger der vi ligger på tabellen, som jeg tidligere har ytret, tror jeg dagens mannskap får prestasjonsangst av å tre på seg vår drakt. De binder seg og får rett og slett prestasjonsangst. Her har Grayson mye å ta fatt i på det phsykologiske plan og jeg håper inderlig han har medarbeidere nå som kan ta i et tak.
Gang på gang ser vi eks-spillere og utlånte spillere blomstre opp i det de forlater Leeds, dette må det ordnes opp i ASAP!

Hive meg på bølga, bra innlegg!

Når det gjelder Bradley så kan eg ikkje huske eller høyrt at han har spelt ein kanongod kamp for Leeds. Grunnen er nok så enkel som at Bradley Johnson ikkje er venstreving. Han er sentral midtbanespelar, og utan å vise til kilder, har eg lese ein plass at hovedpersonen sjølv og Grayson meinar han er best sentralt på bana. (Ein posisjon han gjorde ein god figur i, i Brighton)
Når det gjeld innsats og småjogging er det langt i frå holdbart av ein spelar på LEEDS! Få han ut av laget, inn med Snoddy på kanten. Skal Johnson brukast meir, så må det bli sentralt.

Jo da. Bradley (som ikke må forveksles med Delph) spilte en god kamp i januar 2008 rett etter at han kom til klubben. Jeg tror det var mot nettop det laget han kom fra, Northampton, og vi vant 3-0.

Men dette var altså den eneste gode kampen!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kjelvi

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #15 på: Februar 04, 2009, 20:09:30 »
Mye nyttig her Svend A.
Enig i vurderingen av Naylor - solid, stødig og vil bli svært nyttig.
Mer avventende når det gjelder Dickinson. Mye vilje og kraft, men småhaltet litt gjennom hele Posh-kampen (mye feilplassert, ustødig på hodet og tilsynelatende variasjon i kommunikasjonen med resten av forsvaret/keeper).
Robbo var kanon mot Posh. Skulle ønske han var på det nivåer oftere...
Brad Johnson var latterlig dårlig. Hvis han ikke løfter seg snart bør han bort!
Trundle er ingen frelser, men herregud for en innsats. Liker typen - og tror at han kan bli en nyttig joker i kampene som kommer. Håper at en videre låneavtale fikser seg etter 9/2.

Ellers var det godt å registere at stemningen og trøkken på Elland Road var som i gode, gamle dager.

Geir Magne

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #16 på: Februar 04, 2009, 20:14:41 »
Takk for rapporten. Gikk fellesturen ellers bra? Det er kanskje for kort tid mellom turen og neste TPN til at det kommer noe reisebrev i kommende utgave?
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Svend Anders

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #17 på: Februar 04, 2009, 20:24:50 »
Takk for rapporten. Gikk fellesturen ellers bra? Det er kanskje for kort tid mellom turen og neste TPN til at det kommer noe reisebrev i kommende utgave?

Det kommer en kort tekst og en drøss med bilder i bladet! Jeg hadde gjerne tatt inn enda flere, og litt mer varierte bilder, men rakk ikke å hente inn stort før deadline.

Turen forøvrig gikk meget bra (se forøvrig noen kommentarer på "Til England"-sidene...). Vi må ha vært omlag 80 nordmenn over, 50 stk på bussen fredag kveld og stor stemning helgen igjennom. Ingen utskeielser så langt jeg merket meg, men mye moro og mange hyggelige folk.

Forøvrig om Trundle: Han er ikke den gigantiske spissen (kvalitetsmessig) man kunne drømme om, men rutinen og ikke minst evnen til å inkludere medspillerne i angrepsfasen virker spennende. Det minner mye om Freedman i fjor. Han må bare holde innsatsen oppe - i den ene kampen han har igjen i alle fall...

Carl Dickinson er jeg usikker på om får fortsette, tross godt spill. Vi virker ikke å ha prøvd å forlenge (om det ikke er bevisst å vente til senere pga lengden på lånet), og vi har jo 2-3-4 andre alternativer på venstrebacken.

SA

Tom S

Sv: Tanker etter langhelg i Leeds
« Svar #18 på: Februar 04, 2009, 21:48:39 »
Takker for interessant rapport, alltid moro å lese om tingenes tilstand.

Må seie eg er litt overrasket over den svake innstillingen til Brad.
Fekk inntrykk av at han kom tilbake som ein "ny" spiller og ville forsterke oss i innspurten.
Han spiller kanskje i feil posisjon, men det forsvarer ikkje at han er lat.

COME ON LEEDS !!