Skrevet av Emne: Hva er deres inntrykk av The Commercial  (Lest 4435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Hva er deres inntrykk av The Commercial
« på: Februar 26, 2009, 09:10:15 »
Mulig jeg tråkker på diverse følelser her. Men sett at det ikke var Peter Lorimer som drev denne puben. Ville dere gått på denne puben eller ville dette bare vært et annet vannhull som de andre pubene som er på veien mot Elland Road. Selve Puben skriker jo etter å bli pusset opp. Jeg vil tippe at 90 % av de som kommer til denne puben gjør det fordi det er Peter Lorimer som driver denne. Ryktene skal jo ha det til at denne puben blir nedlagt om ikke alt for lenge. Det er visst snakk om utbygging
« Siste redigering: Februar 26, 2009, 09:14:21 av h.b »

ArneS

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #1 på: Februar 26, 2009, 09:28:14 »
Ville ikke gått på Commercial hvis ikke Peter Lorimer drev den, eller hvis jeg ikke visste at jeg ville treffe andre nordmenn der.
Puben er slitt, og har etter min mening et lite spennende utvalg drikkevarer.
Uten stemningen det blir av mange nordmenn samlet før og etter kamp er det lite som drar meg til the Commercial.

Foretrekker Scarborough Hotel i Mill Hill.  Stort og godt utvalg øl.  Samlingssted for Maverick Whites før og etter kamp så stemningen er god.  ER-bussen har i tillegg avgang og ankomst rett over veien - perfekt.
Den 17. mann

pedro

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #2 på: Februar 26, 2009, 09:29:10 »
Besøkte puben til Lorimer (min helt over alle helter) i mai 2008, ble utrolig skuffet over tilstanden på lokalet samt humøret til Lorimer :'( Skikkelig nedtur hele greia, men jeg valgte å tilbringe noen timer der grunnet mange koselige supportere til stede. Kunne forøvrig like godt slengt kølla ut av vinduet som å ta turen inn på wc, herregud for et grishus!! Ølglassene ble ''vasket'' på en særdeles original måte og så dårlig at en hadde problemer med å tyde hva som var oppi glasset. Synd men sant! Håper på en snarlig oppussing av stedet nå som reguleringsplanen er endret til foredel Lorimer, jmfr tidligere topic.
Leedsomaniac

h.b

  • Gjest
Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #3 på: Februar 26, 2009, 09:34:17 »
Ville ikke gått på Commercial hvis ikke Peter Lorimer drev den, eller hvis jeg ikke visste at jeg ville treffe andre nordmenn der.
Puben er slitt, og har etter min mening et lite spennende utvalg drikkevarer.
Uten stemningen det blir av mange nordmenn samlet før og etter kamp er det lite som drar meg til the Commercial.

Foretrekker Scarborough Hotel i Mill Hill.  Stort og godt utvalg øl.  Samlingssted for Maverick Whites før og etter kamp så stemningen er god.  ER-bussen har i tillegg avgang og ankomst rett over veien - perfekt.

Enig i dette. En meget fin Pub. Men skal man virkelig være pubentusiaist, så går man rett over gaten derfra til denne brune puben i Mill Hill. Husker ikke navnet på denne. Her syder det av brun pub med sjel lang vei.

fjellhaugen

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #4 på: Februar 26, 2009, 10:12:43 »
Besøkte puben til Lorimer (min helt over alle helter) i mai 2008, ble utrolig skuffet over tilstanden på lokalet samt humøret til Lorimer :'( Skikkelig nedtur hele greia, men jeg valgte å tilbringe noen timer der grunnet mange koselige supportere til stede. Kunne forøvrig like godt slengt kølla ut av vinduet som å ta turen inn på wc, herregud for et grishus!! Ølglassene ble ''vasket'' på en særdeles original måte og så dårlig at en hadde problemer med å tyde hva som var oppi glasset. Synd men sant! Håper på en snarlig oppussing av stedet nå som reguleringsplanen er endret til foredel Lorimer, jmfr tidligere topic.

enig med du.
da vi var der sist traff vi en kar som hadde samboeren med seg, hun nektet å drikke fatøl og ble uglesett da hun ønsket en flaskepils ;D.

jeg går der ene og alene for å treffe andre nordmenn på tur. til og fra kamp
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ollan

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #5 på: Februar 26, 2009, 10:20:03 »
Er der kun pga norske supportere og nostalgien med Peter. Har alltid vært innom Peter siden første turen min på beg. av 90 tallet, lite nytt og fremdeles like sjabby. Kun sofagruppen på poolroomet som er tatt vekk siden den gang. Det var vel en form for oppussing rundt tusenårskifte og ville prøve å bo der en gang. Det ble med en natt. Comfort er viktig for en vellyket tur.....
Det er mange andre brune puber som er verdt ett besøk før en går inn på The Commercial.
Litt sånn som La Comedia var, der gikk vi pga Vince og at vi fikk lov til å "støye" uten at vi ble hysjet på til enhver tid. Det var vel aldri noen som opplevde noen kulinariske nytelser der???
;D ;D
Ollan

Cherry

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #6 på: Februar 26, 2009, 10:40:57 »
..mye er vel med Peter`s pub - som med Leeds United....mye oppussing gjenstår :)
Var der 1.gang i 92`, og da gikk latrinen rett i vasken der man skulle vaske hender etterpå..

Greit at den er brun, men den er også utrolig møkkete. I Norge hadde den vært stengt for lengst.....men Tetley`s smaker utrolig godt her(ut Mars - pga nedleggelse?)
Enig med de fleste her at det kun er fordi man treffer likesinnede fra Norge, før & etter kamper -Peter i seg selv er meget variabel i humøret - selv om han er bedre i klærne nå i hvertfall på matchdager !! 
Definitivt ikke ett sted å ta med dama`.
MEN, så lenge den er der , så vil jeg nok ta turen innom før kamp.
Bra tips dette Scarborough Hotel da.
 

Knut-

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #7 på: Februar 26, 2009, 10:47:54 »
Mitt svar: Bare et annet vannhull som de andre pubene som er på veien mot Elland Road.

Sist jeg var i Leeds registrerte jeg at 3 av pubene mellom togstasjonen og Elland Road nå var lagt ned. Blant annet hesten og vogna. Trist, men det er vel tidens utvikling.

Så nå har jeg gått fra en pint på hver pub til 2 pr. pub  :)
medlem 191

lowfields

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #8 på: Februar 26, 2009, 12:15:17 »
Herregud hvor mange fisefine vestkantfruer det var her idag da!!
Jo brunere og mer møkkete jo bedre... ;)
Kan ikke tenke meg noe verre en akitekttegna, sterile puber!!!
Har overnatta flere ganger på the Commercial, men jeg skal være enig i at det ikke er et sted jeg tar med dama...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Cherry

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #9 på: Februar 26, 2009, 12:41:00 »
Tror det går på siste vers!
...sist jeg hørte om dette området (Holbeck)så skulle det reguleres til leiligheter!
 

berlin

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #10 på: Februar 26, 2009, 12:49:42 »
The Commercial er en dårlig pub, hva øl angår.
Når CAMRA årlig velger de puber som de etter sine kriterier er en god pub faller Commericial i gjennom allerede ved ølutvalget. Så har de kriterier som bl.a går på atmosfære, vennlighet og kompetansen på øl til landlord og betjeningen forøvrig. Commercial ville nok falle gjennom der også.

Når det er sagt, så er jeg ikke helt fiksert på at puben må være CAMRA-listed eller av "ratet" bra av andre "pubreviews". I blant er det et par faktorer som er av stor betydning: At du er sammen med en gruppe venner, treffer kjente/likesinnede, og ikke minst, man skal ikke undervurdere alkoholens primære mål: Ã… bli i godt humør! I slike tilfeller kan t.o.m en pint Carling fungere, hvis øl-reportoaret er av slett kvalitet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #11 på: Februar 26, 2009, 13:07:51 »
Brunt, skittent, gammelt.....hva så!!! Jeg var der før siste hjemmekamp i PL mot Charlton nedrykkssesongen og traff for første gang Peter Lorimer! Var der rett før han bega seg til Elland Road, hilste og fikk tatt det obligatoriske bildet. Peter var ikke i perlehumør, men hvem var det den gangen da nedrykket var et faktum. Likevel var det en herlig stemning blant oss nordmenn som var der selv om vi satt plassert i ei røys av et lokale! Øl drakk vi, fotball diskuterte vi og var lykkelige! Veggene prydet med nostalgiske Lorimer drakter og gamle Leeds bilder. Synes det var skikkelig herlig jeg altså! For meg var det en opplevelse av de store!!!
Yeboahs vitne

DenHviteYeboah

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #12 på: Februar 26, 2009, 13:18:30 »
Jeg har et bilde av Lorimer og undertegnede som er tatt på puben.Veldig stas!Forøvrig er puben møkkete,harry dekorert,lite innbydende, men det gjør ingen ting!Her merker man et historisk sus i luften, og at det har vært mange synspunkter om Leeds United som har vært grundig diskutert!
Men å bo der er jeg usikker på...klør man over hele kroppen om morgenen etter en natt der eller...?

J-R

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #13 på: Februar 26, 2009, 14:19:40 »
hadde vel aldri gått på denne puben viss det ikke hadde vært for peter.. men det er jo fint å samles før og etter kamp hos denne legenden!

L.RADEBE

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #14 på: Februar 26, 2009, 15:23:37 »
Var vel eneste gjest der når jeg var å så Millwall nettopp. Stas å møte Lorimer, men følte til tider at de ting jeg spurte han om var noe han hadde pratet med dere andre om 5000 ganger før. Dog meget hyggelig når han spurte meg om ting og tang. Bikkja hans irritererte meg forresten. Tror ikke den liker nordmenn for å si det sånn.

Sier det samme som Berlin - jo brunere jo bedre, men tviler på om jeg hadde fått dama til å bodd der mer enn en natt. Pris 20 pund for overnatting og frokost er en fin pris, men noen varm dusj etter match eller på morgenen ble det ikke ettersom det ikke var varmtvann..
 

abbe

  • Gjest
Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #15 på: Februar 26, 2009, 16:29:57 »
Herregud hvor mange fisefine vestkantfruer det var her idag da!!
Jo brunere og mer møkkete jo bedre... ;)
Kan ikke tenke meg noe verre en akitekttegna, sterile puber!!!
Har overnatta flere ganger på the Commercial, men jeg skal være enig i at det ikke er et sted jeg tar med dama...

Klapper og nikker og er hjertens enig. Bortsett fra det med dama, hun likte seg der hun også:-)

Og første gang jeg var der møtte vi både Peter og John Charles. Bedre enn det kan det jo ikke bli, tross alt.
« Siste redigering: Februar 26, 2009, 16:32:17 av abbe »

Sheridan

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #16 på: Februar 26, 2009, 16:35:35 »
Herregud hvor mange fisefine vestkantfruer det var her idag da!!
Jo brunere og mer møkkete jo bedre... ;)
Kan ikke tenke meg noe verre en akitekttegna, sterile puber!!!
Har overnatta flere ganger på the Commercial, men jeg skal være enig i at det ikke er et sted jeg tar med dama...

Klapper og nikker og er hjertens enig. Bortsett fra det med dama, hun likte seg der hun også:-)

Og første gang jeg var der møtte vi både Peter og John Charles. Bedre enn det kan det jo ikke bli, tross alt.

I agree. :)

h.b

  • Gjest
Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #17 på: Februar 26, 2009, 17:10:41 »
Var vel eneste gjest der når jeg var å så Millwall nettopp. Stas å møte Lorimer, men følte til tider at de ting jeg spurte han om var noe han hadde pratet med dere andre om 5000 ganger før. Dog meget hyggelig når han spurte meg om ting og tang. Bikkja hans irritererte meg forresten. Tror ikke den liker nordmenn for å si det sånn.

Sier det samme som Berlin - jo brunere jo bedre, men tviler på om jeg hadde fått dama til å bodd der mer enn en natt. Pris 20 pund for overnatting og frokost er en fin pris, men noen varm dusj etter match eller på morgenen ble det ikke ettersom det ikke var varmtvann..
Bikja er herlig den. Har faktisk hatt 6 ganger overnatting der. 1 gang bare dukket jeg opp fordi jeg ikke huska i min rus hvor jeg skulle bo. Peter hadde stengt, men redde opp for meg i baren. Og tilbake til bikja. Den har et par ganger ligget ved mine ben når jeg våknet opp.
Men som Pub stinker dette stedet. Men som billig overnattigsbule er det helt ok. Et stort pluss fordi Peter bare ber meg skrive opp hva jeg drikker når han legger seg. Da gjør jeg opp neste morgen

Per-Stian

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #18 på: Februar 26, 2009, 17:26:35 »
Pluss:
+ Historisk "sus"
+ Peter og Susan (servicepersoner)
+ Møtested for nordmenn

Minus:
- Ølutvalet
- Få sitteplasser
- Toalettene

I sum er dette ein obligatorisk stoggestad på veg frå sentrum til Elland Road, men saknet etter fleire ølsortar er stort. Toalettene er skitne, men fungerer utmerka for ståande pissarar.

Karl Hot Shot

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #19 på: Februar 26, 2009, 18:08:52 »
Jeg bodde der første gang i august 1991 i forbindelse med serieåpninga. Etter det har det blitt mange opphold der, men de ti siste årene har jeg foretrukket andre overnattingssteder. Det er imidlertid alltid obligatorisk med noen øl på The Commercial. Jeg foretrekker imidlertid å gå der på hverdager etter at lunsjen er servert. Da er Peter Lorimer i et avslappet humør og gir mange innblikk i klubblivet, og det kan være meget spennende inntrykk å ta del i. Standarden på puben er ingenting å skrive hjem om. Men Lorimers tilstedeværelse veier opp for manglende kvalitet på etablissementet. Foster's og John Smiths Extra Smooth er de eneste ølsortene på The Commercial som det er mulig å leske ganen med. Tidligere hadde han også Castlemaine XXXX, men bryggeriet slutta å levere det til ham.
 

Hallgeir *

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #20 på: Februar 26, 2009, 19:33:54 »
    Mitt første besøk på The Commercial var i 92. Stemningen "satt i veggene". Det var en stemning av høytid man følte der inne i den loslitte puben. Toalettet var skremmende og lukten ikke god, men vi var jo hos Peter Lorimer!!!
   Puben har blitt besøkt ved alle seinere turer. Rundt århundreskiftet ble i alle fall toalettet pusset opp, og det var helt akseptabelt da. Jeg bodde der sågar i påsken 2000, ca. ei uke. Romprisen var 17 pund etter det jeg kan huske. Noe jeg husker meget godt var kvaliteten på madrassene. Du følte at du lå direkte oppå madrassfjærene...ikke spesielt behagelig, nei!
   Den loslitte loppetransportøren, hunden Alfred (eller Albert), tråkka rundt der inne. Humøret var vel like skiftende hos den som hos Peter, men han var velvillig sjåfør (Peter altså) da avreisedagen kom. Ølutvalget var også magert. Fosters blir for søtt for meg. Husker at jeg foretrakk en amerikansk type. Navnet starter med ME, men det er alt jeg husker, foruten at smaken var litt syrlig.
   Dersom puben overlever, kommer jeg nok til å stikke innom på neste tur også. Stemningen der er det ingenting i veien med.
Super Leeds since 1968

Bjørn-S

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #21 på: Februar 26, 2009, 20:33:59 »
Første gang jeg var innom puben var en andektig opplevelse. Peter i baren, draktene på veggene, bilder og tegninger. Shabby, javisst, men det var totalt underordnet opplevelsen med å være der. Obligatorisk bilde med Peter. Høflig og nervøs konversasjon til å begynne med, det var jo tross alt barndomshelten. Etter hvert har jeg fått signert drakt der, og har ennå til gode å treffe Peter skikkelig gretten. Jeg var også der før og etter Charlton kampen, foreløpig siste hjemmekamp i premier league som er nevnt her tidligere.

Det hadde selvsagt ikke gjort noe om plassen holdt en høyere standard, likevel er ikke det noe jeg er opptatt av når jeg er der. Det er så enkelt som at det er Peter Lorimer sin pub, og dermed et must å stikke innom for noen øl og å treffe andre likesinnede.

Jon R

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #22 på: Februar 26, 2009, 21:02:13 »
Går vi på Elland Road anno 2009 for å se verdens beste fotballag spille feinschmekkerfotball mot de største klubbene i Europa?

Selvfølgelig ikke.   :)

Drar vi til the Commercial anno 2009 for å drikke verdens beste øl og oppleve den beste service fra den fineste servetrisen i by`n?

Selvfølgelig ikke.    :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #23 på: Februar 26, 2009, 21:05:25 »
Går vi på Elland Road anno 2009 for å se verdens beste fotballag spille feinschmekkerfotball mot de største klubbene i Europa?

Selvfølgelig ikke.   :)

Drar vi til the Commercial anno 2009 for å drikke verdens beste øl og oppleve den beste service fra den fineste servetrisen i by`n?

Selvfølgelig ikke.    :)

Det med Commercial er nå greit, men på Elland Road spiller verdens beste fotballag, så enkelt er det ;D
« Siste redigering: Februar 26, 2009, 21:08:05 av Rudi G. »

Tom S

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #24 på: Februar 26, 2009, 22:36:00 »
Uten Peter ville nok ikkje The Commercial blitt besøkt regelmessig for min del.

Men, så lenge Peter driver puben synest eg det er obligatorisk å stikke innom.
Og det er ein grei samlingsplass for å møte likesinnede nordmenn.
COME ON LEEDS !!

chief

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #25 på: Februar 26, 2009, 22:44:51 »
    Mitt første besøk på The Commercial var i 92. Stemningen "satt i veggene". Det var en stemning av høytid man følte der inne i den loslitte puben. Toalettet var skremmende og lukten ikke god, men vi var jo hos Peter Lorimer!!!
   Puben har blitt besøkt ved alle seinere turer. Rundt århundreskiftet ble i alle fall toalettet pusset opp, og det var helt akseptabelt da. Jeg bodde der sågar i påsken 2000, ca. ei uke. Romprisen var 17 pund etter det jeg kan huske. Noe jeg husker meget godt var kvaliteten på madrassene. Du følte at du lå direkte oppå madrassfjærene...ikke spesielt behagelig, nei!
   Den loslitte loppetransportøren, hunden Alfred (eller Albert), tråkka rundt der inne. Humøret var vel like skiftende hos den som hos Peter, men han var velvillig sjåfør (Peter altså) da avreisedagen kom. Ølutvalget var også magert. Fosters blir for søtt for meg. Husker at jeg foretrakk en amerikansk type. Navnet starter med ME, men det er alt jeg husker, foruten at smaken var litt syrlig.
   Dersom puben overlever, kommer jeg nok til å stikke innom på neste tur også. Stemningen der er det ingenting i veien med.

Du tenker vel på Arthur. Den litt loslitte Grayhound`en som plutselig en regnfull høstkveld dukket opp på Commercial, og siden ble der.
1 4 all and all 4 1

Hallgeir *

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #26 på: Februar 26, 2009, 23:37:39 »
  Arthur var det vel, ja. Loslitt var han ganske riktig også!  :)
Super Leeds since 1968

Torpe-do

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #27 på: Februar 26, 2009, 23:49:57 »
Aldri vært der, men jeg vet at det blir det første stedet jeg skal besøke når jeg skal til Leeds!

Noe som nærmer seg nå. Pengene er snart der! :)

lowfields

Sv: Hva er deres inntrykk av The Commercial
« Svar #28 på: Februar 27, 2009, 08:09:45 »
Ble den ikke hetende Arthur fordi han kom inn døra omtrent samtidig med Arthur Graham tro...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"