Skrevet av Emne: Trailer fra The Damned United  (Lest 7562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

gill

Trailer fra The Damned United
« på: Mars 06, 2009, 22:48:26 »
http://www.youtube.com/watch?v=LYzsswqPk6s

En liten smakebit på hva vi har i vente. Må bare se denne filmen. Noen som vet om denne filmen kommer på norske kinoer?
« Siste redigering: Mars 10, 2009, 19:53:03 av gill »
 

Tom S

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #1 på: Mars 06, 2009, 22:55:43 »
Gleder meg!

Kor tid vert filmen klar?
COME ON LEEDS !!

gill

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #2 på: Mars 06, 2009, 23:02:27 »
Gleder meg!

Kor tid vert filmen klar?
På engelske kinoer fra 27. mars. Regner egentlig ikke at filmen blir vist på norske kinoer, så vi må vel vente til den kommer på DVD.
 

gill

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #3 på: Mars 06, 2009, 23:09:50 »
 

Le Jardin

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #4 på: Mars 09, 2009, 17:16:26 »
Og for dere som ikke har (lest) boka, kan den kjøpes for en hundrelapp på et mammutsalg nær deg.

Verdt å ha!!

Terje, som allerede har kjøpt to!
"Victory is in our sights"

Hallgeir *

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #5 på: Mars 09, 2009, 18:30:56 »
Og for dere som ikke har (lest) boka, kan den kjøpes for en hundrelapp på et mammutsalg nær deg.

Verdt å ha!!

Terje, som allerede har kjøpt to!
  Blir det ikke billigere å lese samme boka to ganger?  :D Har kjøpt boka hos mammuten, jeg også, og er snart klar for å gå til angrep på Mr. Clough!
Super Leeds since 1968

ToreLA

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #6 på: Mars 09, 2009, 20:07:24 »
De har fått Michael Sheen til å ligne rimelig bra, men det pussige er at han ligner minst like mye på David O'Leary...


Ronald

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #7 på: Mars 10, 2009, 14:31:48 »
De har fått Michael Sheen til å ligne rimelig bra, men det pussige er at han ligner minst like mye på David O'Leary...

KONSPIRASJONSTEORI  :o :o

MOHAHAHAHA

Hallgeir *

Sv: Trailer fra The Dammed United
« Svar #8 på: Mars 10, 2009, 18:42:41 »
   Overskriften er faktisk feil stavet/skrevet. Originaltittel er "The Damned United".
Super Leeds since 1968

olsen leeds

  • Gjest
Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #9 på: Mars 26, 2009, 20:14:51 »
Er det ikke morgen filmen kommer? ;)

Corleone

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #10 på: Mars 26, 2009, 22:30:05 »
Hvilken sjanger er dette egentlig?
På trailerne synes jeg den minnet om en slags komedie, men jeg ser den står oppført som drama/sport flere steder.  Noen som vet helt sikkert?

berlin

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #11 på: Mars 26, 2009, 23:05:16 »
Har, som sagt, lest boka på engelsk. Hvorfor det ikke funket på ER for Cloughie er ikke diskutabelt. Sett i ettertid synes jeg Cloughie var en større manager enn Revie. Jeg llikte defintivt Cloughie.
« Siste redigering: Mars 27, 2009, 13:09:28 av berlin »

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #12 på: Mars 26, 2009, 23:17:37 »
Har, som sagt, lest boka på engelsk. Hvorfor det ikke funket på ER for Cloughie er ikke disktabelt. Sett i ettertid synes jeg Cloughie var en større manager enn Revie. Jeg llikte defintivt Cloughie.

Neimen fydda!!!

Hallgeir *

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #13 på: Mars 27, 2009, 10:21:30 »
Har, som sagt, lest boka på engelsk. Hvorfor det ikke funket på ER for Cloughie er ikke disktabelt. Sett i ettertid synes jeg Cloughie var en større manager enn Revie. Jeg llikte defintivt Cloughie.
   Holder på å lese boka på norsk nå. Etter de første hundre sidene har ikke Clough vist så mange positive sider som menneske. (Ja, jeg vet at forfatteren kan vise sin "kunstneriske frihet" når han skriver.) Don Revie var vel heller ingen engel. Det som er hevet over enhver tvil er deres dyktighet i det å skape store fotballag, men framgangsmåten var svært forskjellig.
Super Leeds since 1968

ollan

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #14 på: Mai 27, 2009, 23:12:42 »
Noen som vet når denne slippes på DVD?
Ollan

Mr. Leeds

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #15 på: Mai 28, 2009, 18:18:26 »
Noen som vet når denne slippes på DVD?
Jepp. 07/09 - 2009.

Se også denne linken:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8850300/The-Damned-United/Product.html
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

lidsjunaited

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #16 på: August 09, 2009, 14:59:47 »
Noen sjanse for at den kommer på DVD i Norge?

berlin

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #17 på: August 09, 2009, 15:50:50 »
Noen sjanse for at den kommer på DVD i Norge?

tviler på det.

kjøper selv mye på amazon.co.uk og ser at filmen kan forhåndsbestilles nå til ca £ 10

http://www.amazon.co.uk/Damned-United-DVD-Michael-Sheen/dp/B001TV0AHW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1249825675&sr=8-1

Den releases på DVD 31.august 2009. Tipper at mange her på forumet vil kjøpe den og ha den i hende om ca 1 mnd.  :)

Torpe-do

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #18 på: August 09, 2009, 16:25:16 »
Er allerede forhåndsbestil :)

Blank_File

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #19 på: August 09, 2009, 23:25:05 »
Må også få fatt på den om den ikke kommer ut i Norge. Er jo ikke akkurat en blockbuster! :)

Promotion 2010

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #20 på: August 12, 2009, 19:58:08 »
Her er vel en interessant vinkling:

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-stars-join-former.5539777.jp

Stjernene svarer på The Damned United:

Leeds United stars join former YEP sports editor to launch Clough book


Peter Lorimer and Phil Rostron

Date: 10 August 2009
Leeds United stars Eddie Gray and Peter Lorimer will join author Phil Rostron to promote his new book We Are The Damned United at HMV in Leeds on Saturday 22 August.
Rostron's biography covers the 44-day period spent by Brian Clough at the club in 1974, already the subject of a controversial fictionalised book by David Peace called The Damned United.

Gray, Lorimer and other former players are interviewed in the book, which takes the viewpoint of the players involved.

Peace's book was plagued by controversy after its release in 2006, with former player Johnny Giles winning an apology and libel damages for the portrayal of his role in Clough's sacking.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

tori_no

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #21 på: August 21, 2009, 15:11:25 »
Denne filmen skal jeg kose meg med ikveld! Det blir stort.

Se disse klippene fra "virkelighetens" Damned United som oppvarming. Pass på rekkefølgen(se fra topp til bunn);

http://www.youtube.com/watch?v=US_-hm0-zP8
http://www.youtube.com/watch?v=VeL7mXJgCYM
http://www.youtube.com/watch?v=bYExt-G7His
http://www.youtube.com/watch?v=SOFjqh9463Q
 

Promotion 2010

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #22 på: Mars 09, 2010, 15:05:39 »
The Damned United: A must watch!
By Zain Alvi | 9th March 2010
 
The Damned United: A must watch!  | read this item
Related News
Clichy Demands Gunners Improvement
This Weekend’s Winners and Losers
Ferguson Forecasts New Era of Dominance
New Faces for a New Season
Things We Know Will Happen in 2009/10
One of the most entertaining movies to watch for any football fan is The Damned United, which recently released on DVD in most parts of the world. The movie has been accused of depicting many real life incidents revolving around the life of manager Brian Clough in a rather fictional manner. However, despite those accusations, it is fair to say that the movie succeeds in effectively documenting the struggles experienced by previously successful outfits such as Derby County and Leeds United.

For fans of the current generation, it is a truly unique experience to get the opportunity to glance back at the football world that existed over three decades ago. Not only does The Damned United offer an exciting journey back into the past, but it also enlightens modern day fans of the sport about how far the sport has truly come. For instance, during Clough’s era, it was commonplace for retiring players to be honored with the manager’s position at their clubs. Today, the likes of Gareth Southgate and Alan Shearer stand out as recently retired players who had to convince the authorities of their ability to manage at the highest level.

Another more astonishing difference is that back in the day, smoking was also considered a normal activity for the players. Many of them smoked on their team buses, at press conferences, and shockingly, also during training sessions as well as the final few moments in the locker room before the kick-off. Rather than being stopped by their managers from doing so, the managers would also occasionally join the players during these sessions. In the current era, the fast pace of the game requires so much stamina that it is impossible for footballers to even think about indulging in the activity. Remember how William Gallas was scrutinized for putting an unlit cigarette in his mouth during last season?

Last, but not least, football of that era gave players too much freedom to interfere with the spirit of the sport. They violently argued with officials, openly disagreed with their managers, and caused an endless amount of stoppages by getting involved in altercations with each other throughout the duration of the game. A lot of the times, the players were punished so mildly that it makes it tough to imagine most of them surviving the disciplinary policies that are implemented in football today.

On the whole, I feel that regardless of the fictional presentation of certain events during Brian Clough’s time as manager, The Damned United is a must watch for the aforementioned way in which it allows the viewer to travel back in time. Another reason contributing to the entertainment value of the experience is the film’s crisp length of only 90 minutes. So, all you need is an hour and a half of your time to catch this informative and enjoyable movie as soon as possible!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #23 på: Mars 09, 2010, 21:39:22 »
MOT
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Hobben

The Damned United
« Svar #24 på: Juni 22, 2010, 14:39:23 »
Har kjøpt og sett filmen.

Er dette 110 % fakta det som kommer frem i filmen? Var virklig Leeds så råtne som de fremstår? Jukset til seg poeng. Var Billy en som heiv seg, og filmet?....
Rogaland Whites

readysteady

Sv: The Damned United
« Svar #25 på: Juni 22, 2010, 15:43:27 »
Nei, mye her som ikke er fakta. Mye er skrevet og sagt om det, mener det bl.a. utgitt egen bok som tar opp faktafeilene i The Damned United.

Dessuten eget underkapittel om faktafeil på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Damned_United#Inaccuracies

Edit: Skrivefeil
« Siste redigering: Juni 22, 2010, 15:59:15 av readysteady »

Ihag

Sv: The Damned United
« Svar #26 på: Juni 22, 2010, 19:01:29 »
Må huske at BC hatet Leeds og gikk til jobben med den innstillingen,
utrolig at han tok jobben. Boka er langt bedre enn filmen,fornøyelig
lesestoff ! Må likevel nevne at Leeds på slutten av 60-tallet og begynnelsen på 70-tallet ble betegnet som kyniske og var kjent for sine klager og forsøk på påvirkning av dommer. Dessverre mistet vi på den tiden flere titler pga utrolig dårlig og partisk dømming ( som gikk mot oss). Nevner bare Milan i 73 og Bayern M i 75. 

R - R

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #27 på: Juni 22, 2010, 19:26:13 »
For dei som kan tenke seg å kjøpe filmen, så er den no til sals på Play.com for £3.99, vel 38 kroner. Play sender alle varene sine fraktfritt, så her er det berre å bestille!

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8850300/The-Damned-United/Product.html
- Rune

Le Jardin

Sv: Trailer fra The Damned United
« Svar #28 på: Juli 08, 2010, 22:47:36 »
For dei som kan tenke seg å kjøpe filmen, så er den no til sals på Play.com for £3.99, vel 38 kroner. Play sender alle varene sine fraktfritt, så her er det berre å bestille!

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/8850300/The-Damned-United/Product.html
Bestilte herfra jeg, fikk den på 5 dager!

Så den forresten på Platekompaniet for 79,50 for de som er skeptisk til internethandling...


Terje, som nå begynner nedtelling til sesongen ,med å plotte inn høstens tv kamper på familiekalenderen...Eg gler meg...
"Victory is in our sights"