Skrevet av Emne: Hva har Leeds gjort?  (Lest 3145 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LFCmenlittLeeds

Hva har Leeds gjort?
« på: Mai 02, 2008, 16:50:02 »
Hei. Som "utenforstående" Liverpool fan undrer det meg til stadighet hvor dårlig Leeds blir behandlet av fotballmyndighetene i England. Tenker ikke bare på de 15 poengene som nylig ikke ble returnert, men også på diverse episoder opp gjennom årene hvor Leeds tilsynelatende har blitt straffet hardere enn normalt, eller rett og slett har blitt behandlet dårlig. Jeg tenker foreksempel på suspensjoner i forbindelse med gule og røde kort, kort tid mellom kamper i hjemlig serie og E-Cup, generell pressedekning etc etc. Hva kan dette skyldes? Synspunkter?

Jon R

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #1 på: Mai 02, 2008, 17:33:40 »
Hmmm. Hva vil du fremmede? Hva er din intensjon? Er du en "gotter" eller en velmenende "skap-Leedser" ?  :)
Jon R.

lowfields

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #2 på: Mai 02, 2008, 18:35:16 »
Deler skepsisen til Jon R her.
Aner noen "ulver i myra"....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

LFCmenlittLeeds

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #3 på: Mai 02, 2008, 18:47:06 »
Slapp av. Ingen grunn til Paranoia. Min beste venn er ihuga Leeds supporter og selv har jeg vært på Elland Road 9 ganger siden 1995. Har også sett Leeds et visst antall ganger borte i England i tillegg til på Stavanger stadion.... Første gang på white Hart Lane i 1993. Har holdt med Leeds hver eneste gang jeg har sett de live bortsett fra kampen på ER mot LFC høsten 2000 da Viduka hadde sin store formiddag. I tillegg er min sønn på 7 år medlem av LUSCOS. Jeg mener oppriktig talt at Leeds ikke får den beste behandlingen av hverken forbund eller presse/media. Kan det være fordi de er en så stor fiende av de unevnelige fra Lancashire?

Roy

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #4 på: Mai 02, 2008, 18:58:14 »
Slapp av. Ingen grunn til Paranoia. Min beste venn er ihuga Leeds supporter og selv har jeg vært på Elland Road 9 ganger siden 1995. Har også sett Leeds et visst antall ganger borte i England i tillegg til på Stavanger stadion.... Første gang på white Hart Lane i 1993. Har holdt med Leeds hver eneste gang jeg har sett de live bortsett fra kampen på ER mot LFC høsten 2000 da Viduka hadde sin store formiddag. I tillegg er min sønn på 7 år medlem av LUSCOS. Jeg mener oppriktig talt at Leeds ikke får den beste behandlingen av hverken forbund eller presse/media. Kan det være fordi de er en så stor fiende av de unevnelige fra Lancashire?

Hmmmmmmmm. All støtte varmer, og det er godt å se at eplet faller laaaaaaaaaangt fra stammen  8) ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Jon R

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #5 på: Mai 02, 2008, 19:29:13 »
Vi har nok alle lurt på det du spør om her. Det må være en logisk grunn til at 99,9 % av alle Leeds supportere ser ut til å tro på en eller flere konspirasjonsteorier rundt sin kjære klubb. Paranoiaen er med andre ord selve limet som har holdt Leeds supporterne sammen siden Don Revies dager.  :)
Jon R.

Sølvreven

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #6 på: Mai 02, 2008, 22:38:16 »
Tja, jeg har hvertfall ikke noe fornuftig svar, men dette er jo ting jeg har grublet mye på det siste året. Det er ikke bare vi Leeds supportere som synes at Leeds ofte får avgjørelser i mot seg. Jeg har aldri sett andre klubber fått så mye motbør som Leeds har fått fra alle hold.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

berlin

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #7 på: Mai 02, 2008, 23:37:38 »
Dette er etter min mening det rene og skjære pisspreik. Leeds har ikke blitt mer urettferdig behandlet ift andre klubber, hverken på eller utenfor banen.

Dette er trangsynt og subjektivt uten hold i virekligheten.

Spør andre klubber om det samme, og det vil hevde det samme, nemlig at de har mer motbør enn de andre. Dommeravgjørelser veier seg selv opp gjennom en sesong, og disse poengtrekkene, vel... nå har vi fått en avgjørelse på det siste. Hvis vi ikke var "famous" Leeds United kunne vi faktiskt vært jevnet med jorden.

Slutt med sytingen, det er bare svake sjeler som holder på med sånt.

Jeg skjønner at noen har sympati med fansen ( som på en måte ER klubben ) etter "fall from grace", men urettferdig behandlet, "kjøss meg et visst sted".
men der

peacock

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #8 på: Mai 03, 2008, 09:24:15 »
Det må jeg si, unge mann! Ikke verst å registrere seg med nick her; jeg vet hvem du er!

Roy

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #9 på: Mai 03, 2008, 12:49:28 »
Det må jeg si, unge mann! Ikke verst å registrere seg med nick her; jeg vet hvem du er!

 ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sten

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #10 på: April 22, 2009, 20:04:11 »
Lette litt etter en tråd å poste denne artikkelen, men denne må være den riktige:

http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/2009/0420/1224245022587.html

Vel verdt å lese hvis man bryr seg om Leeds og pressedekning, og kred i forbund etc.
Sten

Promotion 2010

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #11 på: April 22, 2009, 20:25:42 »
Lette litt etter en tråd å poste denne artikkelen, men denne må være den riktige:

http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/2009/0420/1224245022587.html

Vel verdt å lese hvis man bryr seg om Leeds og pressedekning, og kred i forbund etc.

Utrolig bra leting eller et meget bra hukommelsessenter...?  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sten

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #12 på: April 22, 2009, 20:29:16 »
Lette litt etter en tråd å poste denne artikkelen, men denne må være den riktige:

http://www.irishtimes.com/newspaper/sport/2009/0420/1224245022587.html

Vel verdt å lese hvis man bryr seg om Leeds og pressedekning, og kred i forbund etc.

Utrolig bra leting eller et meget bra hukommelsessenter...?  :D

Søkefunksjonen er faktisk ganske bra her på forumet... ;)
Sten

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #13 på: April 23, 2009, 13:49:36 »
Hei. Som "utenforstående" Liverpool fan undrer det meg til stadighet hvor dårlig Leeds blir behandlet av fotballmyndighetene i England. Tenker ikke bare på de 15 poengene som nylig ikke ble returnert, men også på diverse episoder opp gjennom årene hvor Leeds tilsynelatende har blitt straffet hardere enn normalt, eller rett og slett har blitt behandlet dårlig. Jeg tenker foreksempel på suspensjoner i forbindelse med gule og røde kort, kort tid mellom kamper i hjemlig serie og E-Cup, generell pressedekning etc etc. Hva kan dette skyldes? Synspunkter?


Dette var overraskende- sympati fra L`pool folk!!! Det du nevner er et mysterium for oss iuhuga Leedsfolk. Jeg tror noe av forklaringen stammer fre Revie tiden. Leeds stilte opp i de helhvite draktene sine, høye ambisjoner som kanskje ble hardt rammet av janteloven den gang og spilte et kynisk, hard og tøff fotball. Samtidig var det, ble det sagt den gangen, noe internasjonalt tilsnitt over Leeds- fotballen. De var store, hvite og høye på pæra kanskje? Hvem vet. Jeg elsker denne klubben og vil aldri svikte den og vi er blitt hardt rammet mange ganger, f. eks. i Eurpacupsammenheng. Hva som er forklaringen må man bare spekulere i- og noe av det jeg her har nevnt kan jo være en del av det.
Bra med syvåringen din forresten- han går et tøft supporterliv i møte!!! Tidlig krøkes den som god krok skal bli! Herding kalles vel dette. Du melder han inn i fanklubben et sted du vet han får tøffe opplevelser. Det er som en psykolog jeg hørte holde foredrag her for noen måneder siden- "barn som ikke har hatt sydd minst ti sting før fylte fjorten år, har vært utsatt for overgrep....æhh overbeskyttelse!"
Yeboahs vitne

ArendalWhite

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #14 på: April 23, 2009, 22:37:07 »
Pressedekningen i Norge, av Leeds United, er det lenge siden jeg ble imponert over, og da jeg så boktittelen "The Damned United" bli oversatt med "Fordømte leeds" visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Jeg valgte heldigvis å le ;)
Hvorfor ikke bare kalle boka "Fordømte United"?
Var man redde for at noen av manures medgangssupportere skulle tro at boka handlet om dem? ::)
Det var sikkert bare paranoiaen som tok tak i meg, men....
 
United er, for meg ihvertfall, Leeds United.

(Og boka da, ja, den kan uansett anbefales på det varmeste) :)
Leeds United siden 1972

berlin

Sv: Hva har Leeds gjort?
« Svar #15 på: April 23, 2009, 23:18:34 »
Fordømte Leeds er/var en mer salgbar tittel i Norge, etter min mening. Vil tro det er grunnen til at markedsfolkene valgte den tittelen, og ikke andre ting. Den skal jo selge i flest mulige eksemplarer,
og det finnes utallige "United'er" i England. Alle hevder vel det samme.  ::)
Nå har jeg kun det engelske utgaven, og jeg istemmer at boken bra, veldig bra - som fiksjon.
« Siste redigering: April 23, 2009, 23:20:15 av berlin »