Piratene ble dømt!

Started by Sleivind, April 17, 2009, 18:29:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Til dere som "kritiserer" søkemotoren til thepiratebay, hva med google? Et lite søk på f.eks Quantum of solace torrent, og du får opp dette resultaet;

http://www.google.no/search?hl=no&q=quantum+of+solace+torrent&meta=&aq=1&oq=quantum

Med andre ord et helt hav av forskjellige sider der du kan laste ned denne filmen. Burde ikke google og blitt straffet? De linker jo direkte torrenten?

Bare for å ha sagt det, jeg er ikke av den oppfatningen at nedlasting av gratis musikk og filmer er en rett vi "må" ha. Men rettsak mot thepiratebay er ikke veien å gå.

Robert

Den største forskjellen mellom TPB og Google, er at TPB hoster en tracker, mens Google bare søker. Når det er sagt, så tabbet de seg ut når de skulle dømme TPB, fordi de ikke klarte å bevise hvilken tracker som var brukt.
TPB hoster både tracker og webside (søkemotor).
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Budda

Da har jeg funnet løsning som passer for meg i alle fall: LP med øyeblikkelig nedlastning av mp3. Bestilte albumet til Japandroids og fikk mp3 nå, før release, mens lpen kommer i posten. Genialt, spør du meg. Får noe fysisk samt at jeg får mp3 som jeg kan legge over på ipoden. Sier det bare, vinyl blir døden for cd-formatet. Samlere vil alltid ha noe fysisk, og da er vinyl et bedre format spør du meg.
Endre

lojosang

Øh... Tja. Skeptisk.

Hva med 8-track eller voksrull?
- Leif Olav