Skrevet av Emne: Brighton and Hove Albion blir nok verre  (Lest 14495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bwirum

Brighton and Hove Albion blir nok verre
« på: Mai 20, 2009, 22:44:06 »
til neste år enn de var i år:

http://www.dagbladet.no/2009/05/20/sport/fotball/brighton/6328215/

"Eiendomsutvikleren Tony Bloom sprøyter inn mer enn 800 millioner kroner i Brighton and Hove Albion i et forsøk på å få League One-klubben oppover i ligasystemet, skriver The Telegraph."

Det er ikke sånne konkurrenter vi trenger i League One til neste år...
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

kjelvi

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #1 på: Mai 20, 2009, 22:46:40 »
off topic!

lojosang

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #2 på: Mai 20, 2009, 23:53:36 »
Jaaa og nei. Eh. Tough cal.l
Har vel vært ute for klarere tilfeller av både on og åff tåpikk. Det berører vel oss også dette. På et vis.
- Leif Olav

josoer

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #3 på: Mai 21, 2009, 01:22:37 »
Penger garanterer ikke suksess og "money can`t buy you love".

TK20

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #4 på: Mai 21, 2009, 07:12:54 »
Hvordan skal vi få Paul Scholes nå??

DenHviteYeboah

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #5 på: Mai 21, 2009, 08:38:06 »
Penger garanterer ikke suksess og "money can`t buy you love".
nei, men noen penger trengs for å ha suksess uansett. Brighton har større sjanse til å bli et topplag i L1 nå enn før.Sånn er det bare...

Kato

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #6 på: Mai 21, 2009, 09:01:33 »
Vil man ha, eller vil man ikke ha 800 millioner sprøytet inn i klubben?

Svaret er enkelt.

Dessverre er ikke vår eier i den ligaen.

Storklubb, not anymore. Så kan vi nå spare oss til fant og bli værende i skyggenes dal.
 

bwirum

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #7 på: Mai 21, 2009, 09:41:52 »
Synes det var sånn passelig on-topic, siden det kommer til å berøre oss, i alle fall indirekte på en direkte måte. Kan jeg uttrykke meg klarere? Tvilsomt.

Var på ER mot BHA i fjor høst, vant 3-1, relativt trygg match. Vil nok være langt mer usikker foran samme matchen neste sesong ja.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

h.b

  • Gjest
Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #8 på: Mai 21, 2009, 09:43:27 »
Dette frykter jeg. Hvis Brighton nå mener alvor og kjøper inn det som trengs av spillere for  rykke opp. Ja da er jeg redd for at Leeds må kjempe om 2 plassen.  Og å tro at spillere velger Leeds istedenfor Brighton på grunn av Thorp Arch og navnet Leeds United. Ja da må jeg minne om at Brighton antagelig vil sette høye lønnnger til de nye spillerne. Og da er valget enkelt. En spiller går dit han får mest lønn.
Så allerede nå vil jeg erklære at vi starter sesongen 2010/2011 i league one.

Hallgeir *

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #9 på: Mai 21, 2009, 10:08:33 »
Dette frykter jeg. Hvis Brighton nå mener alvor og kjøper inn det som trengs av spillere for  rykke opp. Ja da er jeg redd for at Leeds må kjempe om 2 plassen.  Og å tro at spillere velger Leeds istedenfor Brighton på grunn av Thorp Arch og navnet Leeds United. Ja da må jeg minne om at Brighton antagelig vil sette høye lønnnger til de nye spillerne. Og da er valget enkelt. En spiller går dit han får mest lønn.
Så allerede nå vil jeg erklære at vi starter sesongen 2010/2011 i league one.
Takk og pris!!! Jeg var en stund redd for at vi skulle rykke opp....  ;D
Super Leeds since 1968

fjellhaugen

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #10 på: Mai 21, 2009, 10:37:10 »
Oldham , Wimbledon(mk dons), Norwich, Soton, Charlton og Leeds....

det begynner å se ut som en PL tabell fra midt på 90 tallet dette. og når nå Brighton får cash boost, er det mye som vil opp fra L1.

Og før en eller anne morroklump kommer og sier at nevnte lag ikke er hva de engang var og sliter som aldri før. ta en kikk i speilet. :(
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Papi

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #11 på: Mai 21, 2009, 11:14:47 »
Ganske sikker på at Leeds ender over Brighton på tabellen.
Er ikkje bare bare og få penger mellom hendene.
Verken Man City og QPR har på noen måte vist enorm styrke denne sesongen.

Brighton blir ein middelhavsfarer.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

berlin

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #12 på: Mai 21, 2009, 12:17:30 »
Brighton, FA-cup finalist i 1983, en klubb som var nær utslettelse rundt 10 år(?) tilbake, en klubb som siden har spilt sine hjemmekamper, først på Priestfield Stadium i Gillingham, like utenfor London, og siden på friidrettsbanen Withdean Stadium. Klubben og supporterne har lidd.

En rimelig stor by, men stor fanbase. Jeg unner de et løft. Så kampen Leyton Orient - Brighton i mars i år, hvor de tapte 2-1. De "outsong" L.Orient supporterne ettertrykkelig. Det skal ikke så mye til kanskje, men de dekket hele ene langsiden, så de kan ha vært rundt 2000 til reisende.

Deres nye stadion er ferdig først om 2 sesonger. Hvorvidt de blir en konkurrent til opprykk allerde i 2009/10 er vanskelig å si, men jeg heller til Papi's vurdering, at de mest sannsynlig havner på midten. Skulle de blande seg inn blant de 6 beste gjentar de Millwalls bedrift denne sesongen. Brighton unngikk såvidt nedrykk til League 2, slik Millwall gjorde året før. Da er det mer enn penger som skal til for å bli veldig, veldig gode allerede om 2-3 måneder, men hvem vet?

På sikt så burde Brighton absolutt karre seg opp ett nivå, om både økonomi og sportslig management er bra.

« Siste redigering: Mai 21, 2009, 12:20:43 av berlin »

p0ndus

  • Gjest
Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #13 på: Mai 21, 2009, 13:46:07 »
Ja håper de ansetter Ridsdale som økonomisk rådgiver så har de blåst pengene på et par måneder. Lurer på hvorfor vi aldri hører om slike velgjørere i Leeds sammenheng lenger.

Bites Yer Legs

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #14 på: Mai 21, 2009, 15:26:54 »
Dette frykter jeg. Hvis Brighton nå mener alvor og kjøper inn det som trengs av spillere for  rykke opp. Ja da er jeg redd for at Leeds må kjempe om 2 plassen.  Og å tro at spillere velger Leeds istedenfor Brighton på grunn av Thorp Arch og navnet Leeds United. Ja da må jeg minne om at Brighton antagelig vil sette høye lønnnger til de nye spillerne. Og da er valget enkelt. En spiller går dit han får mest lønn.
Så allerede nå vil jeg erklære at vi starter sesongen 2010/2011 i league one.

Hvem er disse spillerne? Kommer de med opprykksgaranti?
KEEP FIGHTING!!

h.b

  • Gjest
Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #15 på: Mai 21, 2009, 15:53:57 »
Penger gjør at mangere får lettere spillerom. Brighton har nå muskler til å hente. Sodje,Beckford,Lambert etc etc. Muligens kan de hente rett manager også. Spillere vi vil ha foretrekker Brighton istedenfor.
Så dette bør vi faktisk ta på alvor

stefan

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #16 på: Mai 21, 2009, 22:23:52 »
Mye av pengene er tidligere lån som er omgjort til aksjer. Økonomisk handlekraft vil tilsi at mannen spytter inn enda mer penger, Så det gjenstår å se om det er noe hold i analysen din h.b. Hvis spillere foretrekker Brighton fremfor Leeds pga litt cash, så er de ikke Leeds materiale uansett. Det er andre lag enn Brighton å bekymre seg for neste sesong.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Dennis

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #17 på: Mai 23, 2009, 11:49:17 »
QPR og Manchester City er de to siste, klare eksemplene på at en stor innsprøytning av kapital ikke har umiddelbar effekt. QPR er vel balløyas nest rikeste lag og er ikke i nærheten av opprykk til PL, City er verdens rikeste klubb og ambisjonene var de langt unna å oppnå; de klarte heller ikke tiltrekke seg ønsket spillernivå.

Brighton får sikkert inn noen ok spillere, men de kommer ikke til å utkonkurrere Leeds i verken lønnstilbud eller spillerkvalitet.

Ã… avskrive Leeds' opprykk over dette, har lite eller ingenting for seg.
Marching on together!

fjellhaugen

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #18 på: Mai 23, 2009, 14:16:24 »
Mye av pengene er tidligere lån som er omgjort til aksjer. Økonomisk handlekraft vil tilsi at mannen spytter inn enda mer penger, Så det gjenstår å se om det er noe hold i analysen din h.b. Hvis spillere foretrekker Brighton fremfor Leeds pga litt cash, så er de ikke Leeds materiale uansett. Det er andre lag enn Brighton å bekymre seg for neste sesong.


i tilfelle du ikke har fått det med deg; money counts!!!
hjertet har forsvunnet ut av spillernes kropp for lenge siden,









desverre :P :P :'(
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #19 på: Mai 23, 2009, 14:25:27 »
Fotball er et yrke. Det betyr at man går dit tilbudet er best. Hvis Leeds legger seg på det å være lønnsledende i divisjonen. Ja da har Leeds den beste forutsetningen for å få den beste stallen i League one. Men hvis Leeds skal spare inn på lønnskostnadene, og hvis Brighton betaler best i denne divisjonen. Ja da sitter Brighton med de beste forutsetningene. Noe sier meg at grunnen til at Douglas ikke fikk ny kontrakt, ja det var fordi Leeds ville halvere lønningen hans.
Og det med at vi ikke vil ha spillere som ikke vil blø for klubben eller som ikke er villige til å godta redusert lønn fordi det tross alt er Leeds United som de skal spille for.
Da sier jeg. Våkn opp fra din vrangforestilling om at fotball spilles med hjerte og innstillingen om at Leeds er et lag man ikke skal tenke lønn for å spille i

Boxman

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #20 på: Mai 23, 2009, 15:14:45 »
Fotball er et yrke. Det betyr at man går dit tilbudet er best. Hvis Leeds legger seg på det å være lønnsledende i divisjonen. Ja da har Leeds den beste forutsetningen for å få den beste stallen i League one. Men hvis Leeds skal spare inn på lønnskostnadene, og hvis Brighton betaler best i denne divisjonen. Ja da sitter Brighton med de beste forutsetningene. Noe sier meg at grunnen til at Douglas ikke fikk ny kontrakt, ja det var fordi Leeds ville halvere lønningen hans.
Og det med at vi ikke vil ha spillere som ikke vil blø for klubben eller som ikke er villige til å godta redusert lønn fordi det tross alt er Leeds United som de skal spille for.
Da sier jeg. Våkn opp fra din vrangforestilling om at fotball spilles med hjerte og innstillingen om at Leeds er et lag man ikke skal tenke lønn for å spille i

Da må du fortelle oss andre hvorfor Kaka og Messi takket nei til Man City, som tilbydde vesentlig bedre betingelser enn hva nevnte spillere har i dag.
Proud to be Leeds!

baste

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #21 på: Mai 23, 2009, 16:25:23 »
Se på Man City ja...£ er ikke nok til å få ett lagtil å fungere som ett lag. Leeds er samspilte nå, med noen få forsterkninger, så er vi der !

Brighton spillerne vil pisse i buksen når de entrer E.R og 25000 tilskuere !!

Vi rykker opp 09-10 sesongen.

h.b

  • Gjest
Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #22 på: Mai 23, 2009, 17:05:41 »
Boxmann og baste
Det er en vesentlig forskjell på det å være fornøyd med 100 millioner i året og få spille i Champions League hvert år og si nei til en overgang som gjør at du tjener 150 millioner i året og ikke spille i Champions legue kontra det å tjene 5 millioner i året og spille i League one kontra det å kanskje dobble lønna di i League one.
Messi og kaka er verdensstjerner og tjener mer penger enn vi kan drømme om. De har samtidig en sponsoravtale som muligens de vil miste hvis de hadde gått til Man City. Samtidig så er det store muligheter for at de ved å gå til Man City vil miste landslagsplassen.
Så å sammenligne Kaka og Messi med spillere på 3 nivå blir veldig søkt

Dennis

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #23 på: Mai 23, 2009, 18:18:09 »
Husk at Douglas var på CCC-lønn, Håkon og sjelden ønsker spillere å halvere lønnen de har tjent, uansett. En helt hypotetisk situasjon: Douglas tjener - la oss si - 125.000 i uka under kontrakten han har hatt. En annen førstelagsspiller, si Snodgrass, tjener 40-50.000. Leeds ønsker å la Douglas bli for enhver pris og gir han fortsatt 125.000 i uka, mens håpet er å ha gjennomsnittet i førsteelleveren på 60.000. Hva skjer da når de ti andre skal diskutere ny kontrakt? Jeg forstår at du ikke fatter hvorfor klubben ikke kan kaste budsjetter og lønnstak på havet og satse uten hemninger, men slik drives ytterst få profesjonelle fotballklubber.

Noen vrangforestilling er det ikke å tro at Leeds allerede har blant de beste lønnsbetingelsene i L1. Antakelig får de konkurranse fra gamle topptravere som Norwich, Charlton og Southampton, men også de vil over de neste årene kutte kraftig i lønnsbudsjettet for å tilpasse seg nivået.

Tror du virkelig Brighton vil kjøpe - feks - Paul Scholes i sommer, slik du foreslo ham til Leeds, men nå mener Brighton vil ha bedre betingelser enn Leeds? Da bør du virkelig ikke slenge ordet vrangforestllinger i hytt og pine, mener jeg i alle fall.

Brighton har fått innskudd som gjør at klubbens daglige drift vil forbedres vesentlig, men at denne klubben henter store navn (sett i lys av liganivå) kommer neppe til å skje. Det skal MYE til for at den klubben rykker opp til CCC neste år, at QPR vinner CCC med ti poengs margin og Man City vinner ligaen og CL. I så måte blir jeg veldig overrasket. Men så er det jo slik at de rikeste klubbene vinner uansett??

Ditt siste innlegg har også et klart snev av selvmotsigelse. Du med andre sier at pengene bestemmer og det er i høy grad korrekt! På samme tid sier du at Kaka ikke tenker penger angående Milan vs Man City. Tallene du bruker er langt ifra sannheten. Kaka har neppe mer enn 1,5 mill i uka i dagens Milan. I Man City var det snakk om 5 millioner i uka! Det er snakk om å tjene 80 mill til å tjene 260 mill per år! Ikke fortell at CL-spill er grunnen til at Kaka nekter denne overgangen, når samtidig "penga rår". Tviler også sterkt på at Kaka ville mistet sponsorinntekter i den grad, da han i City ville vært en megaprofil - de snaue 200 mill kronene ekstra i årslønn hadde også dekket de eventuelle tapene i helt ok grad.

Penga rår - som regel. I Leeds vil spillere gå til en sovende kjempe, en klubb hvor de faktisk kanskje kan spille Premier League fotball i karrieren. Brighton blir en miniutgave av QPR, slik QPR er en miniutgave av Man City; en klubb med mye penger, men lav tiltrekningskraft. Ambisjonsnivået til spillerne har faktisk enda (om i mindre grad) noe å si - og GODT ER DET!
« Siste redigering: Mai 23, 2009, 18:40:18 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Runar

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #24 på: Mai 23, 2009, 19:02:33 »
Det å sammenligne City og Brighton her mener jeg ikke gir helt mening, nivået i PL er best iverden og da er det ikke bare å bruke 100£ for vinne serien. Nivået i League one er elendig, med bare 5 millioner pund kan man forsterke laget såpass kraftig at man BØR kunne kjempe om de to jeveste plassene.

Uten at jeg på noen måte frykter Brighton av den grunn - Det spiller vel strengt tatt liten rolle hva alle andre gjør, vi er uansett helt avhening av å kunne drive som en sunn bedrift. I dagens marked og med vår historie hvilken kredittkredibilitet har vi egentlig?

Fotball avgjøres på banen - Douglas var kanskje god nok til å bli værende i Leeds, men det var ikke forsvarlig å la han tjene 10.000 £ pund i uken.

Alle her inne er vel enig om at dagens stall innehar endel kvalitet på dette nivået, det handler om å heve bunn nivået vårt (slik Grayson har) og øke kvaliteten i troppen.

Hvor man velger å satse på nye spillere er den sportslige ledelsen sin avgjørelse og det er her de må velge riktig i sommer.

Jeg kan også tenke meg at det er avgjørende at vi blir kvitt 3-4 spillere for at Grayson skal kunne cashe ut noen overgangsum. Om man klarer å kvitte seg med Kandol, Sweeney, Sheehan - Prutton/Hughes/Johnson - Så vil det nok gi mer handlefrihet i forhold til nye spillere.

Jeg håper at Leeds har lagt inn ekstra speiderkompetanse i land der likviditeten er dårlig i klubbene slik at man har mulighet til å gjøre et å annet røverkjøp.
 

Dennis

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #25 på: Mai 23, 2009, 19:09:04 »
Det å sammenligne City og Brighton her mener jeg ikke gir helt mening,

Så bruk QPR. Deres nivå i årets sesong var antakelig under Leicesters, som atpåtil slet med elendig økonomi.
Marching on together!

J-R

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #26 på: Mai 23, 2009, 19:36:00 »
Boxmann og baste
Det er en vesentlig forskjell på det å være fornøyd med 100 millioner i året og få spille i Champions League hvert år og si nei til en overgang som gjør at du tjener 150 millioner i året og ikke spille i Champions legue kontra det å tjene 5 millioner i året og spille i League one kontra det å kanskje dobble lønna di i League one.
Messi og kaka er verdensstjerner og tjener mer penger enn vi kan drømme om. De har samtidig en sponsoravtale som muligens de vil miste hvis de hadde gått til Man City. Samtidig så er det store muligheter for at de ved å gå til Man City vil miste landslagsplassen.
Så å sammenligne Kaka og Messi med spillere på 3 nivå blir veldig søkt
Meget meget meget godt sagt...

janove

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #27 på: Mai 23, 2009, 21:43:00 »
Det å sammenligne City og Brighton her mener jeg ikke gir helt mening,

Så bruk QPR. Deres nivå i årets sesong var antakelig under Leicesters, som atpåtil slet med elendig økonomi.

QPR er ikke noe godt eksempel. Det hjelper ikke aa ha mye penger naar man ikke er villig til aa bruke de paa spillere. I tillegg har styreformannen hatt hovedansvaret for laguttaket. Hvorfor slutter den ene manageren etter den andre?

Om Brighton vil lykkes gjenstaar aa se. Som Runar nevner, er det lite som skal til for aa komme seg ut av denne divisjonen. Jeg tenker ikke bare oekonomi, men man maa ogsaa ha de rette spillertypene.

Se hva MK Dons gjorde for et par sesonger siden. Deres vyer var Premiership spill. Med ny stadion og loennstopp i Lg2, tiltrakk de seg "gode" spillere. Opprykk til Lg1 paa foerste forsoek. De var ikke langt unna nytt opprykk denne sesongen.
For MK Dons har sesongen vaert en fiasko. Hva gjoer de da etter denne fiaskoen. Jo, de begynner umidedelbart aa renske opp i stallen. Her skal det forsterkes. Spillere ut og bedre spillere inn.
Dette er muligens laget aa frykte!

Naa skal Leeds for tredje sesong spille paa nivaa tre. Det er rett og slett en skam! 900 000 - Ni hundre tusen- pund, har Ken Bates brukt, bare paa planleggingen av utbyggingen paa Elland Road.
Er dette riktig signal til supporterne?
Det har snart gaatt to uker siden nok en miserabel sesong ble avsluttet. Aa troeste seg med at Leeds var det beste laget andre halvdel av sesongen, gir ingen garanti for suksess neste sesong. Folk kan mene hva de vil, men laget vaart er pr i dag ikke godt nok! Aa paastaa at Grayson vil faa ut potensialet til eksisterende spillere neste sesong, blir haaploest. Skal neste sesong bli en suksess, maa det fem klare forsterkninger til! Hvor jeg vil ha disse, faar dere bare spekulere i!
Naar folk ser det positive i at Leeds har kapret mest poeng i andre halvdel av sesongen og dermed legger to og to sammen og faar fire, ser jeg det paa en annen maate. Leeds har hatt nytte av en stor stall. De andre lagene har hatt slitasje paa smaa spillerstaller. Leeds har langt fra vaert overbevisende!
Folk maa slutte aa tro at vi har saa forbanna gode spillere. Allerede forrige sommer skulle mange spillere vaert skiftet ut, men det er tydligvis viktigere med hotell enn et godt fotballag!

 

  


fjellhaugen

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #28 på: Mai 24, 2009, 16:46:25 »
nok en gang går leeds supporterne på limpinnen og tror vi er et storlag. :P :P :P

vi er et "shaitalag" som virrer rundt i divisjonen under "the wankership" og sammenligningene går til man. city?

som jan ove nevner og hb, og den hvite yeboah med flere; vi må satse for å komme opp. ikke sånn litt.... vi må gi gass 100% og komme oss rett opp i PL på 2-3 år.
og please ikke svar med ridsdale dommedags profeti på dette innlegget.

og mr. kaizer, jeg ser hva du mener med henhold til messi og kaka diskusjonen. det jeg tror city gjør "feil" er at de går på en og en enkelt spiller. hadde de kjørt real madrids president taktikk og lovet at de skulle kjøpe hele gjengen samtidig ville det nok vært lettere.(gud forby ;))
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Dennis

Sv: Brighton and Hove Albion blir nok verre
« Svar #29 på: Mai 24, 2009, 17:46:28 »
Det er ingen som har sammenlignet Leeds med Manchester City. Hele poenget er at uten mål og mening hjelper det ikke kun med mye penger. Eller for å si det på en annen måte: Det er ingen garanti for seier. Denne sammenligningen er en forenklet fremstilling av hva jeg tror Brighton vil prestere neste år; sett i lys av enorm kapitalinnsprøytning i City kontra å utfordre toppen der. Ja, det er langt kortere vei til toppen i L1 enn i PL, men det er likevel lov å synse - det bedrives det jo også med i "motargumentene". Dessuten er ikke dette første sesongen City utfordrer toppen på papiret, men nok om den klubben.

Jeg tror mange misforstår oss i "vår" leir når vi prøver å forklare hvorfor vi tror at laget allerede er godt nok - med kosmetiske inngrep i sommer. Det er langt ifra det samme som å si at vi ikke ønsker nye spillere eller at vi hadde takket gladelig nei til innsprøytning av kapital. Om noen har forstått det på denne måten, så er det i alle fall totalt feil.

Leeds "vant" ligaen fra januar og ut, men dette er tydeligvis ikke godt nok. Hva skulle vi gjort? Vunnet med 20 poeng? Hentet åtte nye spillere for en samlet sum på 150 millioner kroner med høy lønning? Hadde disse garantert opprykk i play off? Nei. Gjør samspill og kontinuitet i et fotballag det? Nei, det garanterer ikke, men sjansen er langt større for at det gir et bedre grunnlag, med gradvise utskiftninger - store omveltninger har vi prøvd i årevis, uten hell.

Om vi bytter ti spillere i sommer, tar vi antakelig ett skritt tilbake når det gjelder opprykk neste sommer, til tross for at laget kan se sterkere ut på papiret. Se på en spiller som Andy Robinson. Ã…rets spiller i fjorårets beste lag i League One, signert og hentet til Elland Road. Han falt totalt igjennom her, til tross for at han på papiret var en klar forsterkning. Nå kostet ikke Andy Robinson store penger i overgangssummer, men han er antakelig dyr i ukentlig drift og fikk helt sikkert en helt ålræit bonus for å skrive under. Hva om vi hadde hentet syv "Andy Robinsoner" til? Ikke halvfete, trege kantspillere, men spillere med lønninger som langt overgår hva de bidrar til? Han forsterket ikke laget, Lubomir Michalik gjorde det heller ikke, til tross at han i samme måned som han kom til oss var banens beste mot Arsenal eller Chelsea.

Dette er synsing og det er klart at ti kjempeklare forsterkninger antakelig hadde gjort laget bedre rustet til opprykk, men når det snakkes om Paul Scholes m.fl, så kommer ikke slike spillere til Leeds i sommer! Om man er naiv av å tro laget allerede innehar kvalitet nok til opprykk, men for så å argumentere for slike spillere...? Vi må se oss om etter smarte signeringer og lånespillere, slik er det bare. Om en milliardær tar over klubben, så blir situasjonen en annen, men det er kun en drøm. Og når det gjelder smarte, men likevel forsterkende signeringer, så er det gjort mange etter Wise prøvde seg med kjøpe-mange-på-en-gang-taktikken som flere ønsker i januar 'o8. Snodgrass, Becchio, Naylor, Sodje, Carl Dickinson. Ingen av disse var dyre, men de har forbedret laget stort. At han mestrer dette, har Simon Grayson også bevist før - i en klubb med mindre penger og langt lavere tiltrekningskraft.

Jeg synes ikke det er en naiv tankegang når laget allerede har bevist det; jeg forstår ikke hvordan det kan tolkes dithen at vi går blåøyde rundt og tror Leeds er et storlag av den grunn. Igjen, da har noen misforstått. Hele greia er jo at Leeds tilsynelatende ikke har penger til store spillerkjøp (tilbakekjøp av TA og ER) og derfor klamrer jeg meg til håpet om at et par lure spillersigneringer (a la Naylor/Sodje) og kanskje et eller to årslån (a la Dicko nr 1) gjør laget godt nok til direkte opprykk. Som sagt ørten ganger; managerskiftet og en enkeltspiller gjorde jo det! Det er fakta og inneholder null synsing som det meste i denne tråden har gjort - til den ene siden eller andre!

Det mest utrolige med denne tråden, er at vi faktisk krangler litt om samme ting. Vi ønsker alle forsterkninger, men noen dyre sommerkjøp kommer dessverre ikke til å skje, om ikke en sjeik plutselig skulle funnet ut at et dårlig engelsk fotballag hadde vært en artig hobby i sommer. At å prøve og argumentere for at lagets ambisjoner neste år bør være direkte opprykk uavhengig av massive innkjøp kan sammenlignes med å være håpløs? Tullball! Igjen, det er bevist, ikke antatt.

Om vi alle ønsker to-tre klare forsterkninger i første elleveren - uten snakk om pris eller lønnsnivå? Ja, da er vi jo enige da!  ::)

« Siste redigering: Mai 24, 2009, 18:00:48 av Mr Kaizer »
Marching on together!