EX-spiller: Shane Higgs

Started by Ferre, July 03, 2009, 17:09:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Quote from: DenHviteYeboah on July 04, 2009, 13:50:39
Synes egentlig dette innlegget på Teamtalk fra en Leedsfan sier mye...
Huddersfield sign 20 year old Theo Robinson, looking at Lambert for a million quid and what do we get? Two players from relegated clubs and fighting with Grimsby over the other. Missed out on Graham and other better targets, I suppose they were asking more than the training wage of £45.50 a week. Getting bored of the obvious touting Bates is doing for Beckford and Delph. The fact is we wont spend a penney of any fees we recieve for the two. It hurts to say it but unless there is a dramatic change in circumstances we can look forward to another struggle in league one. Being pessimistic....no, just my opinion. Please somebody answer our prayers. We want a mighty Leeds not a mighty crap one.

Flott at Huddersfield signerer en ung lovende keeper. Men synes du virkelig vi også burde kjøpe en 20-åring mellom stengene når vi har en ung, lovende keeper selv?

Når det gjelder Lambert for en million pund er dette bare rykter og er nok ikke hold i i virkeligheten.

Og hvordan vet denne debattanten at vi "missed out" i søket om å kjøpe Graham? Han ville dessuten ikke styrket vårt angrep, men vært en grei back up.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Caale

Svend Anders

Jeg synes det er veldig fint at du er ivrig på både Leeds og web, caale - men jeg vsynes slike innlegg kan postes under allerede eksisterende tråd, spesielt når den ligger høyt oppe.

Jeg er ikke moderator her, men det er i alle fall mitt råd og mening  :)
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Svend Anders

Jeg vil anta at en profesjonell fotballklubb forsøker å hente inn spillere basert på en del kriterier de har valgt ut, blant flere mulige kriterier man kan velge blant. Noen slike kriterier å velge fra kan eksempelvis være følgende...

1 - posisjon(er) han kan spille i
2 -  profesjonalitet
3 - alder
4 - erfaring (f.eks rykket opp tidligere)
5 - potensiale og videresalgsmuligheter
6 - beviste spillekvaliteter (gjerne nylig)
7 - kjøpssum (selvsagt vurdert opp mot alternativene og budsjett)
8 - lønn og sign-on fee (som på 7)
9 - manageren/trenerne kjenner ham/ferdightene hans fra tidligere
10 - behov for forsterkning på den angitte plassen i troppen/laget
11 - tilgjengelighet (les: vil klubben han er i slippe han i det hele tatt?)
12 - har et kjent navn, så må være god
13 - koster mye, så må være god
14 - har Leeds-hjerte
15 - tåler presset med å spille i dagens Leeds
16 - høyt minimums-prestasjonsnivå
17 - vi har ikke tid til å lete selv, vi stoler på agenter og kjøper usett
18 - spissferdigheter på visse ting, evt en x-faktor
19 - rett og slett mer enn god nok, by a mile
20 - utviklingsplaner for (spesielt unge) spillere vi allerede har

Dette er som sagt bare et tenkt eksempel på utvalg. Det finnes uendelig mange flere, helt sikkert. Noen av de har ingen relevans til akkurat Simon Graysons vurderinger, andre er veldig viktige, og noen vil variere fra gang til gang (f.eks når man skal hente keeper kontra en ny spiss).

Noe av det mest avgjørende når man velger kriteriene er selvsagt hvilken rolle man trenger å fylle, til angitte forventninger (i vårt tilfelle krav om opprykk). Skal man ha en rutinert, bevist glimrende og kjent keeper, bør man nødvendigvis ungå en 20-åring som knapt har noen seniorkamper under beltet.

Skal man derimot hente en som kan gi konkurranse til 1. keeperen (les: Casper), og være en god lærer for den unge lovende keeperen vår, vil man kanskje se seg om etter en mer rutinert kar, som ikke koster all verden. Det vil nemlig gå ut over budsjettet for å hente inn f.eks en venstreving som man har helt andre forventninger til, og vil koste mer.

Så, hvilke kriterier er det f.eks Yeboah legger til grunn for å kunne ha noe som helst tiltro til et lag som allerede er meget godt i League One-sammenheng?
Jeg mistenker nemlig at kriterie 12 og 13 spiller meget sterkt inn, godt fordekt (les: bortforklart) av nummer 19.

La meg kort ta noen navn fra dagens tropp:

* Beckford
* Snodgrass
* Becchio
* Naylor
* Robinson

Dette er vel strengt tatt, i tillegg til våre egenproduserte ungdommer, de beste spillerne i troppen. Sleng gjerne på en Ankergren og en Crowe også.
Hadde du hørt om disse før de kom?
Brukte vi mye penger på de?
Var det noen her inne som var i fyr og flamme over disse signeringene før man hadde sett de i aksjon første gang?

For å svare for min egen del: nei, på alle fire spørsmål.
Og la meg tilføye total kjøpssum for disse fire: ca £50,000.

Hvem er dagens dyreste spiller i Leeds-troppen (lønnsmessig har de to høyeste blitt offloaded, uten at jeg mener troppen er spesielt svekket)?
Han heter Lubomir Michalik og vil i beste fall være 4. valg på stopperplass når Huntington er friskmeldt. Han kostet oss mye, kom fra Premier League og folk (inkludert megselv) var helt i hundre da vi signa'n.

Bare noen eksempler på at ting ikke alltid går så veldig automatisk i fotballen.
Overgangsvinduet har vært åpent i snart fire dager, folkens. Det har vært ferie. Hvordan ORKER man å klage allerede NÃ...?
Ting Tar Tid!

Over og ut!
SA
Følges på:

DenHviteYeboah

Quote from: Bites Yer Legs on July 04, 2009, 13:58:26
Huddersfield sign 20 year old Theo Robinson, looking at Lambert for a million quid and what do we get? Two players from relegated clubs and fighting with Grimsby over the other. Missed out on Graham and other better targets, I suppose they were asking more than the training wage of £45.50 a week. Getting bored of the obvious touting Bates is doing for Beckford and Delph. The fact is we wont spend a penney of any fees we recieve for the two. It hurts to say it but unless there is a dramatic change in circumstances we can look forward to another struggle in league one. Being pessimistic....no, just my opinion. Please somebody answer our prayers. We want a mighty Leeds not a mighty crap one.

Og poenget ditt er?
Forstod du ikke poenget?les det en gang til...hva med en av mange frustrerte supportere...?

torivar

Bra SA.

SG sa på lutv at han kunne ha signet 15 allerede. At så ikke skjer ser jeg på som bra og at det finnes en plan. . Sist vi gjorde som de verste sutrekoppene her inne maser om var vel i januar 08. Det kom inn 7-8 stykker uten at det førte noe bra med seg.

Bates sa i vår at vi ikke skulle gjøre store "reparasjoner" kun justeringer og tilføye litt til det gode vi har. Det tror jeg vi er best tjent med også. Med dougie og frazer ute er det også ryddet plass i de øvre lønnstrinn. Vår nye keeper og nye back er ikke der. Be patient lads.

DenHviteYeboah

Quote from: Duncan McKenzie on July 04, 2009, 15:23:12
Bra SA.

SG sa på lutv at han kunne ha signet 15 allerede. At så ikke skjer ser jeg på som bra og at det finnes en plan. . Sist vi gjorde som de verste sutrekoppene her inne maser om var vel i januar 08. Det kom inn 7-8 stykker uten at det førte noe bra med seg.

Bates sa i vår at vi ikke skulle gjøre store "reparasjoner" kun justeringer og tilføye litt til det gode vi har. Det tror jeg vi er best tjent med også. Med dougie og frazer ute er det også ryddet plass i de øvre lønnstrinn. Vår nye keeper og nye back er ikke der. Be patient lads.
Hurra,jeg tror vi allerede har rykket opp....la dessuten Ken Bates avgjøre de fotballfaglige ting istedenfor Grayson...

DenHviteYeboah

Hurra,jeg tror vi allerede har rykket opp....la dessuten Ken Bates avgjøre de fotballfaglige ting istedenfor Grayson...

Bites Yer Legs

Quote from: DenHviteYeboah on July 04, 2009, 15:22:31

Og poenget ditt er?
Forstod du ikke poenget?les det en gang til...hva med en av mange frustrerte supportere...?

Forsto ikke poenget ditt med å fiske frem denne karen nei. Det han skriver syntes jeg ikke er særlig relevant.

Hvilken Leeds-supporter er ikke frustrert?
KEEP FIGHTING!!

Tom S

Quote from: DenHviteYeboah on July 04, 2009, 15:42:48

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
COME ON LEEDS !!

lojosang

Quote from: Bites Yer Legs on July 04, 2009, 15:46:18

Og poenget ditt er?

Forsto ikke poenget ditt med å fiske frem denne karen nei. Det han skriver syntes jeg ikke er særlig relevant.

Denne?  :)
Det er tross alt bare fotball dette her. :)
Mangelen på TV-kamper tærer litt på, forsåvidt.
- Leif Olav

Bites Yer Legs

Quote from: lojosang on July 04, 2009, 15:49:01
Quote from: Bites Yer Legs on July 04, 2009, 15:46:18

Og poenget ditt er?

Denne?  :)
Det er tross alt bare fotball dette her. :)
Mangelen på TV-kamper tærer litt på, forsåvidt.

Godt sagt, perspektiv er en fin ting..;)
KEEP FIGHTING!!

Rudi G.

Velkommen til oss Shane Higgs :) Har full tiltro til Grayson!

Jeg har troen!

fjellhaugen

Quote from: Svend Anders on July 04, 2009, 15:05:49

1 - posisjon(er) han kan spille i
2 -  profesjonalitet
3 - alder
4 - erfaring (f.eks rykket opp tidligere)
5 - potensiale og videresalgsmuligheter
6 - beviste spillekvaliteter (gjerne nylig)
7 - kjøpssum (selvsagt vurdert opp mot alternativene og budsjett)
8 - lønn og sign-on fee (som på 7)
9 - manageren/trenerne kjenner ham/ferdightene hans fra tidligere
10 - behov for forsterkning på den angitte plassen i troppen/laget
11 - tilgjengelighet (les: vil klubben han er i slippe han i det hele tatt?)
12 - har et kjent navn, så må være god
13 - koster mye, så må være god
14 - har Leeds-hjerte
15 - tåler presset med å spille i dagens Leeds
16 - høyt minimums-prestasjonsnivå
17 - vi har ikke tid til å lete selv, vi stoler på agenter og kjøper usett
18 - spissferdigheter på visse ting, evt en x-faktor
19 - rett og slett mer enn god nok, by a mile
20 - utviklingsplaner for (spesielt unge) spillere vi allerede har

Så, hvilke kriterier er det f.eks Yeboah legger til grunn for å kunne ha noe som helst tiltro til et lag som allerede er meget godt i League One-sammenheng?
Jeg mistenker nemlig at kriterie 12 og 13 spiller meget sterkt inn, godt fordekt (les: bortforklart) av nummer 19.

føler for å ta yeboah i forsvar litt her, i og med at du nevner 12, 13 og 19 i fra dine egen "how to buy a footballer for dummies" ;)
4. ja han har jo rykka opp..............med wolves på lån uten å spille.
5. ja han vil nok utvikle seg til en verden stjerne og bli kjøpt av buffon for å stå i juve.
10. dersom han er kjøpt som backup for ankers er vel denne også feil?
11. lett. de har jo tilogmed lånt han ut tidligere.
14. dette har forsvunnet ut av fotballen for leeeeeenge siden.
15. hvilket press? det 90% av de andre spillerene rakner under når det gjelder som mest?
16. tja... se punkt 15, bare sett prosentsatsen ned til 60 % :D
20. vel som du nevner, han kan jo være en trener/lærer for våre unge talent. trodde bare vi hadde både keeper trener og et 1.ste valg å se opp til.

Som dere alle skjønner er dette heeelt satt på spissen her en tidlig lørdags kveld, med ei kald pils i hånda og fingrene klare til en god kverulerende "fight" på nett i kveld :-* :-*
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Roy

Liker denne signingen. Skal vi opp fra denne "dritt" divisjonen så trenger vi spillere som har vært ute en vinternatt før - altså ca. 30 år og erfaring fra de nedre divisjonene. Så sper vi på med unge lovende og møtes en div opp neste år. MOT.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Svend Anders

Quote from: fjellhaugen on July 04, 2009, 19:19:22
føler for å ta yeboah i forsvar litt her, i og med at du nevner 12, 13 og 19 i fra dine egen "how to buy a footballer for dummies" ;)
4. ja han har jo rykka opp..............med wolves på lån uten å spille.
5. ja han vil nok utvikle seg til en verden stjerne og bli kjøpt av buffon for å stå i juve.
10. dersom han er kjøpt som backup for ankers er vel denne også feil?
11. lett. de har jo tilogmed lånt han ut tidligere.
14. dette har forsvunnet ut av fotballen for leeeeeenge siden.
15. hvilket press? det 90% av de andre spillerene rakner under når det gjelder som mest?
16. tja... se punkt 15, bare sett prosentsatsen ned til 60 % :D
20. vel som du nevner, han kan jo være en trener/lærer for våre unge talent. trodde bare vi hadde både keeper trener og et 1.ste valg å se opp til.

Som dere alle skjønner er dette heeelt satt på spissen her en tidlig lørdags kveld, med ei kald pils i hånda og fingrene klare til en god kverulerende "fight" på nett i kveld :-* :-*

Jeg laget ikke lista kun med tanke på Higgs, og mange av punktene vil ikke gjelde for ham. Derfor sier det seg selv at mange av punktene du plukket ut uansett ikke spiller så stor rolle.

Men jeg kan godt plukke ut noen av punktene jeg er relevante for Higgs, uten at jeg kjenner kvalitetene hans spesielt godt selv:

1) Han er keeper, og Grayson ønsker konkurranse/back-up til Casper. Jeg TROR ikke han blir førstevalg, men Grayson går seff ikke ut og sier "neida, Higgs skal slite benken her det neste året, han" når han snakker om planene.

2), 3), 4) Utfra hva Grayson sier, er karen proff og rutinert, og fått erfaringer relevant for situsjonen Leeds nå er i. Dette er ikke minst viktig å overføre til medspillerne, og til en yngre keeper som Martin.

7), 8), 11) Økonomisk bra valg, neppe veldig dyr - fornuftig sett i forhold til 1) og budsjettet man råder over.

Kort oppsummert: Jeg venter meg ikke store ting av denne Higgs. Men jeg tror han er et fint valg ut i fra den rollen han skal spille de neste 12 månedene.

SA
Følges på:

fjellhaugen

dette ble alt for velformulert og lite bittert sven a.  ;) ;)
jeg tror nok vi egentlig er relativt enige, i alle fall dersom jeg leser oppsumeringen din som en konklusjon.
det eneste jeg "kicker" på er at når man kjøper nye spillere burde det være for å styrke 11eren. ikke for å fylle opp stallen.
ergo kjøp en ny 1.ste keeper og casper på benken.

men time will tell.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Joe Jordan

Quote from: fjellhaugen on July 06, 2009, 09:50:32
det eneste jeg "kicker" på er at når man kjøper nye spillere burde det være for å styrke 11eren. ikke for å fylle opp stallen.

men time will tell.

Enig der. Etter min mening skal en klubb med ambisjoner om direkte opprykk kun kjøpe spillere som i utgangspunktet er klare første-11er valg. Men nå vet HELT sikkert Grayson mye mer om Higgs enn meg...  :P
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

DenHviteYeboah

Quote from: Joe Jordan on July 06, 2009, 09:54:10

men time will tell.

Enig der. Etter min mening skal en klubb med ambisjoner om direkte opprykk kun kjøpe spillere som i utgangspunktet er klare første-11er valg. Men nå vet HELT sikkert Grayson mye mer om Higgs enn meg...  :P
Det at "klovnen casper i feltet"Ankergren fortsatt blir sett på som førstevalg synes jeg er trist...få inn en godt keeper som er benkesliter i PL!

Svend Anders

dette ble alt for velformulert og lite bittert sven a.  ;) ;)
jeg tror nok vi egentlig er relativt enige, i alle fall dersom jeg leser oppsumeringen din som en konklusjon.

men time will tell.

Hehehe, "alt for velformulert svar"  :D

Ok, her er et mindre velformulert alternativ:

Du tar feil, jeg har rett. End of discussion.  ;D

Jeg er ikke helt uenig med deg ang at en ny keeper burde være nytt førstevalg, og jeg hadde ikke blitt overrasket om det hadde blitt hentet en klart bedre keeper. Men jeg mener nå samtidig at Casper er en god nok keeper for L1-topplag - spesielt med tillitt og konkurranse om plassen.

SA
Følges på:

fjellhaugen

nei for all del. kos deg med vip inngang på TA neste sesong også. men så får du stille noen kritiske spørsmål også, ikke bare ta kose jobben.
spør hvorfor casper DRITER seg ut gang på gang...... :P

Svend Anders

Quote from: fjellhaugen on July 07, 2009, 01:49:35
nei for all del. kos deg med vip inngang på TA neste sesong også. men så får du stille noen kritiske spørsmål også, ikke bare ta kose jobben.
spør hvorfor casper DRITER seg ut gang på gang...... :P

Oi, et lite stikk til redaktøren sent på kvelden? Where did that come from?  :)

Helt seriøst: Jeg forsøker å stille kritiske spørsmål når det er på sin plass. Svarene - og ikke minst spillet - får jeg derimot ikke gjort stort med.

Tilbake til Casper: Jeg tror ikke han gjør stort flere tabber enn andre keepere i divisjonen, eller divisjonen over. Keeper-feil vil alltid oppleves som større enn utespiller-feil. Den perioden der han ikke hadde tillit av Macca, og dessuten et forsvar foran seg i fullstendig oppløsning tar jeg ikke med i betraktningen.

SA
Følges på:

auren

I forhold til Casper - det er vel "kun" feltarbeidet som han er svak på. Han er en veldig god shot stopper og også god 1 mot 1. Vi så i de siste kampene at feltarbeidet ble gradvis bedre. Klarer han å luke bort de verste feilene i feltet vil han være mer enn god nok for Leeds.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

med tanke på det Higgs har vist i treningskampene så langt, så ser det ut som Higgs er et røver"kjøp".
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

sveifors

Quote from: Sydhagen on July 31, 2009, 11:42:36
med tanke på det Higgs har vist i treningskampene så langt, så ser det ut som Higgs er et røver"kjøp".

Tror SG har oversikt over det som finnes på sjiktene nedenfor PL, ingen vits i å brenne penger når man kan gå på salg  ;D
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Henning

Varta opp med fleire gode redningar, men hadde også eit par bærturar, noko som Ankergren også er kritisert for.

Torpe-do

Quote from: Henning on August 01, 2009, 15:54:11

Varta opp med fleire gode redningar, men hadde også eit par bærturar, noko som Ankergren også er kritisert for.

En må få lov å gå på bærtur i blandt. Det er jo blåbærår i år!

sveifors

Med basis i dagens strafferedning og en flott måned burde kanskje enkelte gå inn i innleggene sine og kanskje ta litt selvkritikk før man dømmer noen nord og ned.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Tom S

COME ON LEEDS !!