Skrevet av Emne: Tour De France 09  (Lest 6523 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

knut_eknes

Tour De France 09
« på: Oktober 06, 2008, 23:14:31 »
Er vel egentlig et skudd i mørket dette her, men jeg gi det et forsøk. Kansje en av mine medsupportere kan hjelpe meg?
Vi er en kompisgjeng driver å planlegger en to ukers ferie i frankrike under TDF neste sommer, hvor vi skal leie bobil å kjøre rundt og følge etappene. Det hele tyder på å bli tidenes sommer, men det er vanskelig å få oversikt over ting. Lurer derfor på om noen sitter på noe relevant informasjon angående dette. Det være seg leie av bobil, lover/regler på dette eller generelt om denne typen ferier eller ferier i frankrike... all hjelp mottaes med takk! mvh knut
 

flynn

Sv: Tour De France 09
« Svar #1 på: Oktober 07, 2008, 10:58:34 »
Et lite tips fra min side; unngå å ha bobilen full av mystiske bæreposer med medisinsk utstyr, engangssprøyter, ampuller osv.

flynn

Svend Anders

Sv: Tour De France 09
« Svar #2 på: Oktober 07, 2008, 12:54:51 »
Var på finaleetappen i fjor, og det var en fantastisk opplevelse. Ikke minst morsomt at Hushovd brøt ut av takke-runden for å komme bort til oss og hilse på + signere drakt helt oppe ved triumfbuen. Et stort øyeblikk.

Vel - ser dere finale-etappen så vær for guds skyld ute i god tid. Vi møtte opp rundt 11 på formiddagen (rytterne kom rundt fire mener jeg, og sponsor-toget to timer før det igjen) og fikk såvidt plass i første rekke ved gjerdene. sto i svingen der de runder ved triumfbuen, der sakker de i alle fall farta LITT og passerer 8 ganger + tar lagfoto etter etappen. Ta gjerne med lette stoler og selvsagt drikke/mat.

Et utrolig liv i Paris på finaleetappen (om det ikke er det fra før), vi bodde på hotel i en sidegate (Victor Hugo tror jeg). ANBEFALES!

SA

Per Arne

  • Gjest
Sv: Tour De France 09
« Svar #3 på: Oktober 07, 2008, 22:08:02 »
Er vel egentlig et skudd i mørket dette her, men jeg gi det et forsøk. Kansje en av mine medsupportere kan hjelpe meg?
Vi er en kompisgjeng driver å planlegger en to ukers ferie i frankrike under TDF neste sommer, hvor vi skal leie bobil å kjøre rundt og følge etappene. Det hele tyder på å bli tidenes sommer, men det er vanskelig å få oversikt over ting. Lurer derfor på om noen sitter på noe relevant informasjon angående dette. Det være seg leie av bobil, lover/regler på dette eller generelt om denne typen ferier eller ferier i frankrike... all hjelp mottaes med takk! mvh knut

Dere gidder å bruke masse tid og penger på en gjeng dophuer og juksemakere...?? ;D

CoachKarlstad

Sv: Tour De France 09
« Svar #4 på: Oktober 08, 2008, 18:54:18 »
Er vel egentlig et skudd i mørket dette her, men jeg gi det et forsøk. Kansje en av mine medsupportere kan hjelpe meg?
Vi er en kompisgjeng driver å planlegger en to ukers ferie i frankrike under TDF neste sommer, hvor vi skal leie bobil å kjøre rundt og følge etappene. Det hele tyder på å bli tidenes sommer, men det er vanskelig å få oversikt over ting. Lurer derfor på om noen sitter på noe relevant informasjon angående dette. Det være seg leie av bobil, lover/regler på dette eller generelt om denne typen ferier eller ferier i frankrike... all hjelp mottaes med takk! mvh knut

Hei Knut!
Har seg faktisk slik at jeg hadde tenkt meg nedover i sommer for å få med meg siste uka opp til Paris, men dette måtte avlyses av familære årsaker. Uansett så var jeg inne på tanken å leie bobil, da enten fra Danmark hvor jeg fant et utleiested av bobiler helt syd hvor man faktisk hadde fri kilometer på bobilen inkludert i prisen (husker ikke den nøyaktig for en uke) eller fra Tyskland. Men med min egen økonomi fant jeg det rimeligere å fly til Nice hvor planen var å leie en bil hos Avis direkte på flyplassen, kjøre denne fra Nice og videre opp til Paris hvor man kunne levere bilen hos Avis ved flyplassen i hovedstaden. Så da var det tenkt å bo i telt og finne noen bed&breakfast på veien til Paris. Dette var også enklere med tanke på å komme seg frem på tildels smale fjellveier hvor man definitivt ikke er alene kvelden før en TdF-etappe. Men som sagt ble det med drømmen, kanskje det blir min tur en dag for det hadde vært veldig moro å tatt en tur!

knut_eknes

Sv: Tour De France 09
« Svar #5 på: Oktober 13, 2008, 15:46:49 »
Takk for all info, seriøs og useriøs :D
 

CoachKarlstad

Sv: Tour De France 09
« Svar #6 på: Oktober 23, 2008, 16:44:55 »
Da er oppsettet klart for neste års Tour, med eller uten Armstrong:

http://www.letour.fr/2009/TDF/COURSE/us/le_parcours.html

Virker til å bli noen tøffe etapper de skal igjennom i løpet av 3,500km... Spesiellt den siste etappen før de skal inn til Paris, glad det ikke er meg som skal opp den siste bakken der!  ;D

Klingsheim

Sv: Tour De France 09
« Svar #7 på: Juli 08, 2009, 15:39:33 »
Er det noen som spiller Tour de France-manager på tv2sporten.no i år her inne på forumet? ;)

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #8 på: Juli 08, 2009, 15:50:16 »
Er det noen som spiller Tour de France-manager på tv2sporten.no i år her inne på forumet? ;)

Ja da :)

Team Tandem
Marching on together!

trosetti

Sv: Tour De France 09
« Svar #9 på: Juli 08, 2009, 22:15:22 »
Var over og fulgte touren i fjor. Fikk med oss de viktigste og morsomste etappene. Anbefaler å ikke følge hele touren, men velge seg ut en 5-6 etapper man vil følge. Blir fort stress å fly fram og tilbake, og man kan få dårlige plasser. Møt opp i god tid. På de beste fjellettappene er det styr og moro flere dager i forveien, så jeg tror ikke man kjeder seg av å vente.

Vi leide en svær jævel av en bil og kjøpte oss tomtom gps (dette er et must!). Vi fikk opplevd myye av Frankrike og var også over i Sveits. Men jeg husker ikke hvor vi leide bil. Selv møtte jeg resten av gjengen i Nice og tok det derfra. Avstander er ingenting i Frankrike. Kan sikkert forhøre meg om hvor vi leide bil osv!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #10 på: Juli 09, 2009, 17:27:19 »
Grattis, Thor!!  8)
Marching on together!

Ferre

Sv: Tour De France 09
« Svar #11 på: Juli 09, 2009, 17:31:31 »
Fantastisk spurt i dag, helt utrolig!

Er nå for alvor med i kampen om den grønne trøya, selv om Cavendish kan bli veldig vanskelig å slå.

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #12 på: Juli 09, 2009, 17:34:45 »
Fantastisk spurt i dag, helt utrolig!

Er nå for alvor med i kampen om den grønne trøya, selv om Cavendish kan bli veldig vanskelig å slå.

Ett fattig poeng skiller de to!

Ikke dårlig dette, med tanke på at Cervelo kjører for gul trøye, mens Cavendish har et lag skreddersydd etappeseiere. Cavendish (Leeds-fan  8)) er verdens beste spurter for tiden, men det er utrolig morsomt at Hushovd alltid er der oppe i toppen.

Trist at han til tider lider under janteloven, for han er en av Norges aller største idrettsmenn.
Marching on together!

Ferre

Sv: Tour De France 09
« Svar #13 på: Juli 09, 2009, 18:03:55 »
Tror nok Cervelo kan komme til å skifte fokuset litt mer over på den grønne trøya hvis ikke Sastre klarer å prestere bedre i de neste fjelletappene i Pyreneene. Tviler på at Sastre med hjelperyttere er sterke nok til å vinne den gule trøya - virker derfor for meg mer fornuftig å satse på Thor og den grønne trøya :)

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #14 på: Juli 09, 2009, 19:57:19 »
Tror nok Cervelo kan komme til å skifte fokuset litt mer over på den grønne trøya hvis ikke Sastre klarer å prestere bedre i de neste fjelletappene i Pyreneene. Tviler på at Sastre med hjelperyttere er sterke nok til å vinne den gule trøya - virker derfor for meg mer fornuftig å satse på Thor og den grønne trøya :)

Ja, tenkte samme tanke i stad - at jeg håper Sastre kjøres av i sammendraget i en av dagene. I fjor gjorde Schleck-brødrene en vanvittig jobb for han frem til Alpe d'Huez hvor han tok over. Kaggen i Tv2 mente også at Andy Schleck var den rytteren som alt i alt var best i fjoråret, men som hadde en dag som ødela rittet sammenlagt.

Sastre har en vanvittig evne til alltid å henge med i toppen, tross at han "hektes" av hos journalister og eksperter omtrent hvert år.
Marching on together!

Ferre

Sv: Tour De France 09
« Svar #15 på: Juli 09, 2009, 21:21:03 »
Tror nok Cervelo kan komme til å skifte fokuset litt mer over på den grønne trøya hvis ikke Sastre klarer å prestere bedre i de neste fjelletappene i Pyreneene. Tviler på at Sastre med hjelperyttere er sterke nok til å vinne den gule trøya - virker derfor for meg mer fornuftig å satse på Thor og den grønne trøya :)

Ja, tenkte samme tanke i stad - at jeg håper Sastre kjøres av i sammendraget i en av dagene. I fjor gjorde Schleck-brødrene en vanvittig jobb for han frem til Alpe d'Huez hvor han tok over. Kaggen i Tv2 mente også at Andy Schleck var den rytteren som alt i alt var best i fjoråret, men som hadde en dag som ødela rittet sammenlagt.

Sastre har en vanvittig evne til alltid å henge med i toppen, tross at han "hektes" av hos journalister og eksperter omtrent hvert år.

Ja, det blir uansett noen spennende dager i fjellene med tanke på den gule trøya. Mye kan skje, og som Kaggestad nevnte må ryttere som ligger minutter på bak Cancellara & co ta noen sjanser for å knappe ned på forspranget.

lojosang

Sv: Tour De France 09
« Svar #16 på: Juli 10, 2009, 01:01:23 »
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke engasjere meg i sykkelløp.
Ikke er det mangelen på offside heller. Man spiller jo håndball.
- Leif Olav

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #17 på: Juli 10, 2009, 10:51:48 »
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke engasjere meg i sykkelløp.
Ikke er det mangelen på offside heller. Man spiller jo håndball.

Og det er jo atpåtil hands!
Forklaringen må nok ligge et annet sted.  :)
Marching on together!

CoachKarlstad

Sv: Tour De France 09
« Svar #18 på: Juli 11, 2009, 17:47:10 »
Thor overtok den grønne trøya idag takket være tøff satsing... Bra det gutten!  ;D
Ellers spennende at det var det 3. bruddet iår som holder inn til mål!

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #19 på: Juli 17, 2009, 17:46:39 »
Tilbake i grønt!
Meget sterkt!
Marching on together!

steinhar

Sv: Tour De France 09
« Svar #20 på: Juli 17, 2009, 17:53:58 »
sitter nok med grønt etter etappen i morgen, mark klarer ikke holde følge når det går oppover.

go Thor!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Tour De France 09
« Svar #21 på: Juli 17, 2009, 18:31:50 »
Come on Thor!

Dennis

Sv: Tour De France 09
« Svar #22 på: Juli 18, 2009, 17:37:17 »
Cavendish viser sitt usportslige jeg i dag. Meget kynisk å presse seg inn mot Thor der løypa snevrer inn.
Marching on together!

steinhar

Sv: Tour De France 09
« Svar #23 på: Juli 26, 2009, 01:41:25 »
deilig at Thor tar den grønne i år.
fortjent

Ferre

Sv: Tour De France 09
« Svar #24 på: Juli 26, 2009, 17:48:15 »
For dårlig av Thor i dag, men hvor er laget? Gang på gang må han spurte uten hjelp...

Uansett, gratulerer med den grønne trøya!

fjellhaugen

Sv: Tour De France 09
« Svar #25 på: Juli 27, 2009, 14:49:11 »
grattis thor...

skjønner dog ikke helt poengsystemet når han gruser cavendish på tross av cavendishes 6 etappeseire mot thors ene
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Erik_

Sv: Tour De France 09
« Svar #26 på: Juli 27, 2009, 16:39:56 »
skjønner dog ikke helt poengsystemet når han gruser cavendish på tross av cavendishes 6 etappeseire mot thors ene
Den grønne trøya er i likhet med polkadott, en poengtrøye. Det gjelder altså å samle nok poeng sammenlagt.

Disse kan man enten få ved å sykle inn til en topplassering på etappen. Der det gis x antall poeng så langt ned til nummer 20 om jeg ikke husker helt feil. I tillegg er det mulig å kapre viktige poeng på innlagte spurter i løypa, noe som Thor benyttet seg av. Selv om han bare hadde en seier, syklet han også inn til mange respektable plasseringer. Noe som i seg selv ga nok poeng til å slå etter hva jeg har hørt, Leeds-supporteren Cavendish. Seks etappeseire burde egentlig kunne holde, men Cavendish brydde seg ikke nevneverdig om å ta poeng uti løypa, i tillegg til å bli disket i en spurt.

Veldig gode prestasjoner av begge ryttere i denne touren synes jeg.
« Siste redigering: Juli 27, 2009, 16:44:38 av Enrique »