Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1371681 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingHowson

Sv: Takeover
« Svar #390 på: Mai 30, 2012, 08:27:20 »
Vanvittig spennende tid hvertfall ! Rett og slett bare og elske silly season

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #391 på: Mai 30, 2012, 08:33:37 »
Hvorfor skulle en araber twitre at denne rikingen har kjøpt Leeds viss det ikke er noe i det...?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

AndyMathie

Sv: Takeover
« Svar #393 på: Mai 30, 2012, 08:49:19 »
LA DETTE VÆRE SANT!!!

Reports overnight suggest that Kuwaiti businessman Fawaz al-Hasawi, chairman of the Qadsia club, is preparing a bid for English side Leeds United.

Although currently playing in the Championship, the level below the Premier League, Leeds United are considered to be one of the biggest clubs in English football, with a large global fanbase and, as the sole team in England’s fourth largest city, unlimited potential.

Current owner, the controversial, Monaco-based businessman Ken Bates, has irked large sections of the Leeds support with his caustic style and failure to build on the side that secured promotion from League 1 two seasons ago.

But he has also stated that he is seeking long term investment in the club, and news has spread in the last two days that a deal is nearing a conclusion.

Fawaz al-Hasawi is a member of a prominent business family in Kuwait, who has made his fortune from companies in refrigeration and electro-mechanical contracting.

It is believed he has been pursuing interest in both Leeds United and Nottingham Forest, another fallen giant of the English game, and he admitted in a press conference on Tuesday that a deal “for a second tier English club” was indeed imminent — a club that “has a big history in football”.

However, he did also say that he won't reveal the name of the club until the end of June.

According to several Kuwaiti papers this morning, al-Hasawi now submitted his resignation from his position as chairman of Qadsia.

Leeds United, the last winners of the English First Division before the creation of the Premier League, have experienced crippling financial problems since their pursuit of Champions League glory in 2001, and such an investment could help propel the club back to where its fans believe it belongs.
We are Leeds and we are proud of it!

Ian Baird

Sv: Takeover
« Svar #394 på: Mai 30, 2012, 09:06:25 »
Hvor mye kan klubben Leeds United, uten egen hjemmebane og uten eget treningsanlegg, være verdt?
For meg virker prisantydningen som Bates kanskje ønsker 80M£ vel mye.
I mitt hode virker 30-40-50 M£ mer sannsynlig men jeg er ikke økonom og har heller ikke innsyn i regnskapene.
For verdifastsettelse av "vanlige" forretninger bruker man vel formler hvor omsetning, driftsresultet og muligheter for fremtidig inntjening inngår.
For Leeds har man nok de fleste parameterene å putte inn i formelverket. Usikkerhetsmomentet er nok spørsmålet om fremtidige inntjeningsmuligheter. Blir det etterhvert PL, så blir det noe annet enn vi havner i Liiig 1. Skal vi havne i PL så må nok evt. nye eier putte inn vesentlig med cash i spillere og deres lønninger enn hva Bates har maktet. Med prisantydingen på 80M£ vil takeover falle bort tror jeg, da blir riskoen for nye eiere altfor stor.

Bates fremstår (hvis ryktet på 80M£ er rett) som en bortskjemt guttunge som aldri blir fornøyd. Hvis moren på lørdagskvelden sier: "Vær så gutten min, her har du en stor pose godteri! :-)". Batesgutten vil da svare med skrikeskjærende, gråtende røst: "Nei, altfor lite! Jeg vil ha det dobbelte - MINST ¤%&#¤%&#¤"#% !!!!"
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Blank_File

Sv: Takeover
« Svar #395 på: Mai 30, 2012, 09:07:01 »
Hvorfor skulle en araber twitre at denne rikingen har kjøpt Leeds viss det ikke er noe i det...?
Duuuu, Sydhagen! Må du rulle inn! Dette skjer jo dagen lang!  ;D

auren

Sv: Takeover
« Svar #396 på: Mai 30, 2012, 09:11:08 »
LA DETTE VÆRE SANT!!!

Reports overnight suggest that Kuwaiti businessman Fawaz al-Hasawi, chairman of the Qadsia club, is preparing a bid for English side Leeds United.

Although currently playing in the Championship, the level below the Premier League, Leeds United are considered to be one of the biggest clubs in English football, with a large global fanbase and, as the sole team in England’s fourth largest city, unlimited potential.

Current owner, the controversial, Monaco-based businessman Ken Bates, has irked large sections of the Leeds support with his caustic style and failure to build on the side that secured promotion from League 1 two seasons ago.

But he has also stated that he is seeking long term investment in the club, and news has spread in the last two days that a deal is nearing a conclusion.

Fawaz al-Hasawi is a member of a prominent business family in Kuwait, who has made his fortune from companies in refrigeration and electro-mechanical contracting.

It is believed he has been pursuing interest in both Leeds United and Nottingham Forest, another fallen giant of the English game, and he admitted in a press conference on Tuesday that a deal “for a second tier English club” was indeed imminent — a club that “has a big history in football”.

However, he did also say that he won't reveal the name of the club until the end of June.

According to several Kuwaiti papers this morning, al-Hasawi now submitted his resignation from his position as chairman of Qadsia.

Leeds United, the last winners of the English First Division before the creation of the Premier League, have experienced crippling financial problems since their pursuit of Champions League glory in 2001, and such an investment could help propel the club back to where its fans believe it belongs.

Tipper de kjøper Nottingham Forest!  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

KingHowson

Sv: Takeover
« Svar #397 på: Mai 30, 2012, 09:12:08 »
F5 knappen faller snart av

Blank_File

Sv: Takeover
« Svar #398 på: Mai 30, 2012, 09:12:19 »
Tipper de kjøper Nottingham Forest!  :D

auren

Hadde vært knallgøy om både Nottingham Forest og Leeds skulle "våkne" igjen og bli blant de store! Det hadde virkelig vært skikkelig moro!

Per-Stian

Sv: Takeover
« Svar #399 på: Mai 30, 2012, 09:13:42 »
F5 knappen faller snart av

Komplett.no er utseld for F5-tastar, glad eg sikra meg ein tipakning før lageret vart tømd ;D

Eg har vore skikkeleg vonbroten av Bates den siste tida, så det offisielt bekrefta rykta om oppkjøp/investering er svært kjærkoment og kunne ikkje ha kome på eit betre tidspunkt :D
« Siste redigering: Mai 30, 2012, 09:15:43 av Per-Stian »

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #400 på: Mai 30, 2012, 09:19:52 »
Andrew Haigh ‏@AndrewHaigh
Al-Hawasi said the club had great history and Neil Warnock would be the manager. He said a deal would be announced in two weeks
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Per-Stian

Sv: Takeover
« Svar #401 på: Mai 30, 2012, 09:20:17 »
Er det nokon som kjenner til al-Hasawi og hans bakmenn/firma? Er dette Midt-Austens elektrogigant?

h.b

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #402 på: Mai 30, 2012, 09:28:48 »
Nå snakkes det om at hvis ikke Leeds blir kjøpt opp. Ja da er det administrasjon neste steg. Vet at dette kun er på facebook. Men allikevel >:(

J-R

Sv: Takeover
« Svar #403 på: Mai 30, 2012, 09:39:35 »
Nå snakkes det om at hvis ikke Leeds blir kjøpt opp. Ja da er det administrasjon neste steg. Vet at dette kun er på facebook. Men allikevel >:(
Det er vel det,  det hele ender med.... En kjempesmell for oss alle:-(

Cbas10an

Sv: Takeover
« Svar #404 på: Mai 30, 2012, 09:40:44 »
Hvorfor skulle det ende med administrasjon?
MOT


Joachim

Rasmussen7

Sv: Takeover
« Svar #405 på: Mai 30, 2012, 09:44:24 »
Tror jeg må slutte med å sjekke disse forumsidene, kjenner at d er nummret før jeg klikke sinnsyk av alle ryktene!

Annesj

Sv: Takeover
« Svar #406 på: Mai 30, 2012, 09:47:37 »
Relativt vrient å få gjort noe jobb om dagen ihvertfall  :o
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #407 på: Mai 30, 2012, 09:51:10 »
Merkelige greier. Bates må hatt et drypp, slag eller infarkt den siste tiden. Hadde aldri trodd at han skulle vurdere å selge seg ut av klubben....har vært sikker på at eneste mulighet for oss var den dagen han la på røret....spennende tider folkens!
Sjeik full av gryn?ja takk!!slik har foppallen blitt dessverre :(

Dennis

Sv: Takeover
« Svar #408 på: Mai 30, 2012, 09:53:41 »
Nå snakkes det om at hvis ikke Leeds blir kjøpt opp. Ja da er det administrasjon neste steg. Vet at dette kun er på facebook. Men allikevel >:(

Med pluss i regnskapene vært år? Ikke veldig sannsynlig!

Merker jeg ikke blir overmåte begeistret for en arabisk eller amerikansk eier. Nå er det så mange linker rundt omkring at jeg ikke "orker" å tro på alle disse, men jeg håper LUST er med i dialogen med den/de som til slutt (eventuelt) ender opp med klubben.

Jeg, for en, ønsker ikke at Leeds skal gjøre som City eller Chelsea og kjøpe tittelen. Sikkert mange som er totalt uenig i dette, men jeg vil heller gå veien som feks Tottenham, som har klart å tiltrekke seg spillere som Modric, Bale og VdV, uten å sprenge banken.

Hvorfor? Fordi jeg synes slike lag mister en stor del av sjelen. Fordi det kommer noe som kalles økonomisk fair play og fordi det rett og slett må være lite givende å holde med et lag som KUN kan innfri ved å vinne alt. 2.plasser i samtlige turneringer vil være skandale og dermed går vi ut og handler for en ny milliard.

Igjen, vi er ikke kjøpt opp, men dette er faktisk en liten bekymring hos meg, som jeg vet andre også deler. For all del, det hadde vært bedre enn Ken Bates...
Marching on together!

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Sv: Takeover
« Svar #409 på: Mai 30, 2012, 09:55:36 »
Selvfølgelig må spillere kjøpes, spesielt på kort sikt. Men håper det satses på talentutvikling, og at vi i fremtiden kan ha et av landets beste ungdomsakademi som fostrer fremtidens Leeds-stjerner!  ;D

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Takeover
« Svar #411 på: Mai 30, 2012, 09:58:41 »
Selvfølgelig må spillere kjøpes, spesielt på kort sikt. Men håper det satses på talentutvikling, og at vi i fremtiden kan ha et av landets beste ungdomsakademi som fostrer fremtidens Leeds-stjerner!  ;D

Enig i begge deler!

Skal vi opp, må et knippe kvalitetsspillere hentes. På sikt håper jeg derimot Leeds har en slags uskreven regel i at vi skal ha (så mange) spillere fra eget akademi, om mulig. Fruktene av en full satsning på akademiet igjen vil vi først se om noen år, men jeg syns det er viktig.

Og jeg er ikke mot å hente spillere, for all del, men jeg ønsker ikke et fullstendig sjelløst Leeds United. Derfor, som sagt, håper jeg LUST er i dialogen med den som eventuelt kjøper klubben til slutt...
Marching on together!

Joe Jordan

Sv: Takeover
« Svar #412 på: Mai 30, 2012, 10:14:23 »
Nå snakkes det om at hvis ikke Leeds blir kjøpt opp. Ja da er det administrasjon neste steg. Vet at dette kun er på facebook. Men allikevel >:(

Med pluss i regnskapene vært år? Ikke veldig sannsynlig!

Merker jeg ikke blir overmåte begeistret for en arabisk eller amerikansk eier. Nå er det så mange linker rundt omkring at jeg ikke "orker" å tro på alle disse, men jeg håper LUST er med i dialogen med den/de som til slutt (eventuelt) ender opp med klubben.

Jeg, for en, ønsker ikke at Leeds skal gjøre som City eller Chelsea og kjøpe tittelen. Sikkert mange som er totalt uenig i dette, men jeg vil heller gå veien som feks Tottenham, som har klart å tiltrekke seg spillere som Modric, Bale og VdV, uten å sprenge banken.

Hvorfor? Fordi jeg synes slike lag mister en stor del av sjelen. Fordi det kommer noe som kalles økonomisk fair play og fordi det rett og slett må være lite givende å holde med et lag som KUN kan innfri ved å vinne alt. 2.plasser i samtlige turneringer vil være skandale og dermed går vi ut og handler for en ny milliard.

Igjen, vi er ikke kjøpt opp, men dette er faktisk en liten bekymring hos meg, som jeg vet andre også deler. For all del, det hadde vært bedre enn Ken Bates...

Ser forsåvidt poenget men det blir drøyt å begynne å tenke slik allerede nå. Vi er sulteforet på sportslig suksess og vi aner ikke hva som skjer bak kulissene nå. Alt jeg vet er at fokuset på innkjøp av nye spillere nå er forsvunnet og det må jo være helt perfekt for gnomen.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

4ever arcticwhite

Sv: Takeover
« Svar #413 på: Mai 30, 2012, 10:18:41 »
Selvfølgelig må spillere kjøpes, spesielt på kort sikt. Men håper det satses på talentutvikling, og at vi i fremtiden kan ha et av landets beste ungdomsakademi som fostrer fremtidens Leeds-stjerner!  ;D
Mener det beste vil være en base av engelske/britiske spillere, der et par-tre er egenprodusert, og så kan vi ha noen utlendinger som krydder. Vil ikke ha et lag der knapt en eneste spiller vil være aktuell for det engelske landslaget...
The future's so White I've got to wear shades 8)

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #414 på: Mai 30, 2012, 10:27:13 »
Kanskje vi skal opprette en egen tråd me tittelen "Drømmer for oss som allerede har tatt det for gitt at vi får nye og styrtrike eiere som er villig til å spytte inn milliarder i Leeds"?

Joe Jordan

Sv: Takeover
« Svar #415 på: Mai 30, 2012, 10:30:57 »
Dere er spik spenna gærne. Vi er i f****ng championship folkens! La Warnock få alt han peker på!

'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Lundewhites

Sv: Takeover
« Svar #416 på: Mai 30, 2012, 10:45:07 »
Det er lov å drømme, men hvor ofte har drømmene blitt til virkelighet for Leedsfansen? Nei før jeg tør å håpe på noe som helst, så venter jeg på en offisiell bekreftelse fra klubben. At me får en styrtrik eier i Leeds, er alt for godt til å være sant! Redd for at fallhøyden er stor for mange her inne, når den nye eieren viser seg til å være noe helt annet :-(
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #417 på: Mai 30, 2012, 10:52:17 »
Andrew Haigh ‏@AndrewHaigh
RT @EastStandUpper: BREAKING: Fawaz al-Hasawi is buying NOTTINGHAM FOREST... he is flying to London tomorrow to confirm.


Men finner jo INGENTING om dette på newsnow for Forest....ikke et lite rykte engang.
Er denne Andrew Haigh noe troverdig?
« Siste redigering: Mai 30, 2012, 10:54:09 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #418 på: Mai 30, 2012, 10:53:15 »
Det er lov å drømme, men hvor ofte har drømmene blitt til virkelighet for Leedsfansen? Nei før jeg tør å håpe på noe som helst, så venter jeg på en offisiell bekreftelse fra klubben. At me får en styrtrik eier i Leeds, er alt for godt til å være sant! Redd for at fallhøyden er stor for mange her inne, når den nye eieren viser seg til å være noe helt annet :-(


Tja. Det kan jo vise seg at det er en som har bestemt seg for at Leeds skal bli verdens beste fotballklubb innen 5 år. Han kjøper inn det han trenger av spillere nå i Championship. Warnock får oss opp til premier League. Og om 1 år så ansettes Mourinho og han får frie tøyler til å kjøpe inn de spillerne laget trenger for å vinne premier League.
Så utvikles TA til å bli verdens beste akademi for utvikling av topp fotballspillere. Nytt stadion bygges med en kapasitet på 75.000 tilskuere

KingHowson

Sv: Takeover
« Svar #419 på: Mai 30, 2012, 11:01:41 »
Kaptein Tom Lees løfter CL pokalen i 2015 med en jublende neymar og messi ved sin side samtidig som at bates faller om av hjerteproblemet av og se så mange feirende leeds fans.

... Blir nok et par år til med gnomen i førersete og innleide "kvalitets spillere".