Skrevet av Emne: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one  (Lest 12025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
http://www.dagbladet.no/2009/08/14/sport/fotball/england/premier_league/7660541/

Når en League 2 klubb bruker 700.000.- pund på en spiller og som atpåtil går fra Premier League. Ja da må dere tenke dere litt mere om hva som kunne skjedd med en klubb på Leeds sin  størrelse hvis klubben hadde ville satset
« Siste redigering: August 15, 2009, 00:24:26 av h.b »

Dennis

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #1 på: August 15, 2009, 01:28:22 »
Stusser faktisk ikke så veldig mye når en PL-klubb selger et 4.valg på keeperplass til League Two.

Talentfull keeper, det skal sies, men han blir neppe halvparten av hva sin far var. Da hadde ikke City latt han gå - tror jeg.
Marching on together!

auren

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #2 på: August 15, 2009, 01:56:25 »
Psst.. Kasper Schmeicel er da ingen god keeper!!!!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #3 på: August 15, 2009, 02:20:51 »
Men til gjengjeld har han da to viktige kvalitetskriterier: Kjent navn og høy prislapp.  ;D
- Leif Olav

Roy

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #4 på: August 15, 2009, 03:06:22 »
Sier vel mest om ambisjonene til Kasper, eller mangel på disse...
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #5 på: August 15, 2009, 08:02:33 »
Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ…KN OPP !!!!!!!!!

rd1

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #6 på: August 15, 2009, 08:38:43 »
Jeg antar at vi ikke satser hardere, fordi vi ikke har ressurser til det. Leeds som selskap eier ikke nåla i veggen.

"Who needs Cantona??"

DenHviteYeboah

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #7 på: August 15, 2009, 08:46:09 »
Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ…KN OPP !!!!!!!!!
Det nytter ikke hb...uansett hva du sier vil du vil bli parert med:
-stallen er best-vi stoler blindt på Grayson
-har du ikke lært noe av Ridsdale perioden...
-se på Lubo:kom fra PL,hos oss er han et femtevalg,derfor trenger vi ingen fra PL(vi må være dritgode)
-vi får ingen til å gå ned til league1,eventuelt kun lån..
-klubben går i overskudd-alt er såre vel....
-signaleffekten ved å vis at klubben satser er sterkt overdrevet....
Vi rykker jo opp i år uansett,så vi trenger ikke å hente noen som koster penger....
Da tror jeg har summert svarene som vil komme til hb ;D

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #8 på: August 15, 2009, 08:47:57 »
Det betyr enkelt og greit at Leeds aldri vil komme opp i Premier League med nåværende eier. Uansett så er vi faktisk kommet til en skillevei
1)Godta at vi har eiere som ikke vil satse med enten egne penger eller låne penger. Leeds vil da i beste fall være et heislag mellom CCC og League One.
2)Supporterne bør gjøre det de kan for å vise sin missnøye med Bates og demonstrere mot Bates og eierne bak Leeds, og i verste fall boykotte Elland Road til denne gamle mannen er borte fra Leeds.

Bates har gjort sitt med Leeds og fått Leeds dit at han ikke har mer å tilføre klubben.
 

DenHviteYeboah

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #9 på: August 15, 2009, 08:49:30 »
[quo....te author=rd1 link=topic=12714.msg202061#msg202061 date=1250318323]
Jeg antar at vi ikke satser hardere, fordi vi ikke har ressurser til det. Leeds som selskap eier ikke nåla i veggen.


[/quote]
Sannsynligvis det mest riktige svaret på spørsmålet.....

rd1

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #10 på: August 15, 2009, 08:51:25 »
Det er naivt å tro at vi rykker direkte opp med dagens stall. Vi er jo ikke forsterket overhodet i forhold til i fjor? Jeg er enig med h.b at det ikke satses hardt nok, men jeg tviler for at det finnes ressurser til å satse hardere. Veien ut av denne divisjonen må være at Grayson viser seg som et geni, og fikser opprykk med en likeverdig stall som i fjor.
"Who needs Cantona??"

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #11 på: August 15, 2009, 08:52:13 »
Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ…KN OPP !!!!!!!!!
Det nytter ikke hb...uansett hva du sier vil du vil bli parert med:
-stallen er best-vi stoler blindt på Grayson
-har du ikke lært noe av Ridsdale perioden...
-se på Lubo:kom fra PL,hos oss er han et femtevalg,derfor trenger vi ingen fra PL(vi må være dritgode)
-vi får ingen til å gå ned til league1,eventuelt kun lån..
-klubben går i overskudd-alt er såre vel....
-signaleffekten ved å vis at klubben satser er sterkt overdrevet....
Vi rykker jo opp i år uansett,så vi trenger ikke å hente noen som koster penger....
Da tror jeg har summert svarene som vil komme til hb ;D

Du har glemt 1 svar DenHvite Yeboah
Alle lag overspiller mot Leeds og spiller som at det skulle vært det siste de gjorde

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #12 på: August 15, 2009, 08:58:03 »
Uansett så burde det være et krav at all overskudd blir brukt til å forsterke stallen. Etter det jeg har fått med meg så gikk Leeds med 6 millioner pund i overskudd ifjor. Det sammen med 6 millioner pund for Delph burde tilsi massiv satsing i forhold til den divisjonen vi er i

DenHviteYeboah

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #13 på: August 15, 2009, 09:11:36 »
Så hvis en spiller går fra Premier League til et lag som vitterlig vil satse i lavere divisjoner, ja da sier det alt om hans ambisjoner. Men hvis en spiller går til Leeds som spiller i lavere divisjoer og som har bevist at de ikke vil satse. Ja da gjør spileren et viktig valg.

Jeg har bare en ting å si til dette. Av med disse Leeds brillene og VÃ…KN OPP !!!!!!!!!
Det nytter ikke hb...uansett hva du sier vil du vil bli parert med:
-stallen er best-vi stoler blindt på Grayson
-har du ikke lært noe av Ridsdale perioden...
-se på Lubo:kom fra PL,hos oss er han et femtevalg,derfor trenger vi ingen fra PL(vi må være dritgode)
-vi får ingen til å gå ned til league1,eventuelt kun lån..
-klubben går i overskudd-alt er såre vel....
-signaleffekten ved å vis at klubben satser er sterkt overdrevet....
Vi rykker jo opp i år uansett,så vi trenger ikke å hente noen som koster penger....
Da tror jeg har summert svarene som vil komme til hb ;D

Du har glemt 1 svar DenHvite Yeboah
Alle lag overspiller mot Leeds og spiller som at det skulle vært det siste de gjorde
Beklager...det glemte jeg :)
og at vi ofte har "stang ut" ;D
Når det gjelder massiv protest mot Bates så er det etter mitt skjønn kun et spørsmål om tid....hvis det viser seg at stallen er langt fra bra nok-og at vi sakker akterut på tabellen-ja da kommer reaksjonene mot Bates.
Hvis det går bra iår,så vil sannsynligvis dette komme neste år i ccc da vi står med buksene på knea etter å ha vært rundingsbøyer i de 15 første kampene og ingen forsterkninger har kommet.... ;)

Leedsfan

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #14 på: August 15, 2009, 09:12:56 »
Det er vel noen klubber med god økonomi i Championship og League One som ikke har tiltrekt seg de store navnene, QPR og Brighton for å nevne to.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #15 på: August 15, 2009, 09:19:13 »
Hva andre klubber gjør er meg knekkende likegyldig. Jeg vil ha en eier som har guts til å satse. Leeds tilhører toppen av Europeisk fotball og skal satse for å komme dit. Det fortjener Leeds United. Leeds United ligger nå med brukket rygg og er blitt en has been

Dennis

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #16 på: August 15, 2009, 09:25:13 »
Dette 'Våkn opp!'-skriket som gjaller snart hver eneste dag er i ferd med å bli oppbrukt og trettende.

Det skrikes stadig vekk at vi må ta av Leeds-brillene, men hva med de som sitter med briller som gjør at de ikke kan se at som i all annen business ligger det økonomiske til grunn? Syns jeg ser den realistiske gjengen her sitter og skriker ut: "Vi har ikke penger til å satse knallhardt! VÃ…KN OPP! Dette har med et primært økonomisk forståelsesnivå å gjøre!"

Og hvis det aldri har med spilleres ambisjonsnivå å gjøre, hva da med f.eks. Brighton? Så fort den klubben ble kjøpt opp, skulle de visstnok handle blant andre Joey Barton. Du sa vel også at Beckford stod i fare for å bli tapt til den klubben, hb? Når deres store sommersignering er Liam Dickinson, så sier det vel det meste om hva de har klart å tiltrekke seg.

Og for å ta et annet eksempel: Hvorfor kjøpte ikke bare Southampton seg vekk fra nedrykket i januar? Hvorfor gjør ikke alle klubber det? Fordi det handler om kapital. Southampton ble i sommer overtatt av en sveitsisk milliardær. Kan vi konkurrere med dette på overgangsmarkedet? Neppe! Er det Ken Bates skyld at han ikke er milliardær? Jo, kanskje er det det, men hvorfor spytter da ikke du massiv kapital inn i klubben om det er så enkelt?

DenHviteYeboah glemte faktisk poenget med at Leeds ikke har stor kapital (tross sunn drift) på listen sin. Til tross for at dette er et motargument til deres fraksjon av supportere, så kan dere likevel ikke bare gjemme dette unna når dere begrunner at klubben ikke satser nok. Kanskje har det noe med briller å gjøre??  
::)

Overskudd gikk Leeds med i fjor og det er meget bra! Likevel har vi både en stadion og et topp moderne treningsanlegg å kjøpe tilbake før klubben er 'tilbake der vi var' før krakket. Det totale tilbakekjøpet vil være på nærmere 200 millioner kroner, men antakelig øke klubbens verdi over den summen. Er ikke det viktigere enn å handle 'for å handle', spesielt ettersom Grayson (les: manageren, ikke oss supportere) allerede mener klubben er god nok for opprykk? Vet ikke forhåpentligvis manageren bedre enn oss forståsegpåere?

En utsettelse av tilbakekjøpet av TA i høst, vil bety større leieutgifter pr år dvs mindre penger til sportslig satsing. Det er uansett allerede sagt det kan handles, men kun om de riktige typene dukker opp. Hvor ofte har Bates uttalt dette tidligere? Hva er vitsen med å juge om dette? Men du har jo tidligere uttalt at klubben betaler gjeld i dyre dommer under bordet, er det ikke da enda mer forståelig at klubben ikke har penger til overganger?  ::)  ::)

Et spørsmål til: Leeds legger i disse dager store planer for utbygging av fasaden på Elland Roads East Stand, samt eventuell utbygging om England huker VM i 2018 eller -22. Tror du klubben ønsker store utgifter på en arena som klubben ikke eier selv? Nå er jeg fullstendig klar over at du tror Bates allerede eier stadion gjennom 'stråselskaper i skatteparadis', noe jeg selvsagt ikke er enig i (noe med briller, igjen). Poenget er at jeg tror det blir store utgifter til tilbakekjøp av TA i høst, samt ER etterhvert.

Og ettersom kjøp at rejects (for det er jo det reserver og tribuneslitere (Schmeichel) kalles når de faktisk signerer for oss, eller?) ikke garanterer verken opprykk eller annet, men TA og ER tilbake i Leeds' hender garanterer en enorm økning i klubbens verdi, så støtter jeg det synet totalt!

Og før det misforstås (igjen): Vi ønsker alle at Leeds skal satse hardere på overgangsmarkedet, men man må da kunne se at klubben ikke kan bryte muskler med lag som har milliardærer i ryggen? Hadde du ment at vi skulle vært der sammen med sjeikene når de hentet inn Adebayour, Tevez og Toure - dersom vi hadde spilt i PL på noenlunde samme forutsetninger som i dag?

Personlig tror jeg at den dagen klubben får tilbake TA og ER på permanent basis, så vil klubbens økte verdi gjøre at Ken Bates er mer villig til å selge og hele hatet rundt 'myten-Bates' forhåpentlig kan gjøre at vi supportere enes mer om klubben vår.

Du har flere ganger oppfordret til at supporterne bør utebli fra kamp, fordi du mener dette kan fjerne Bates. Det at du i det hele tatt hater Bates mer enn at du ønsker å støtte klubben på hjemmekampene, gjør at vi har en vid uenighet i hva 'support' betyr. Man holder med drakta, uansett!
« Siste redigering: August 15, 2009, 09:40:02 av Mr Kaizer »
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #17 på: August 15, 2009, 09:37:31 »
Bates kommer aldri til å satse. Mannen blir ikke over 100 år håper jeg. Og det til stadige svaret om at hvor var andre da klubben var ditt og datt  Klubben hadde sluttet å eksistere etc etc etc. Vi må kjøpe tilbake Elland Road og Torp Arch før vi kan satse.
Hvis dette gjenkjøpet er så viktig. Hvorfor går ikke klubben i Banken og tar opp lån for å kjøpe tilbake disse annleggene. Det hadde Leeds garantert fått lån til.
Innen nyttår så kommer Bates opp med en forklaring på hvorfor klubben ikke har kjøpt tilbake disse anleggene. Han sier da at klubben har fått en langsiktig lengre leasingavtale som er mer gunstig for klubben.
Hvorfor sier han dette mon tro. Jo fordi bakselskapet allerede sitter med disse anleggene og de vil sylte penger ut av klubben helt til det ikke er mer å sylte ut.
Det med Bates og troverdig, ja den er lik null.
Og selvsagt er han positiv til at Leeds skal hoste 2018 mesterskapet. Det betyr at han vil skyve utgiftene på Elland Road til andre

Leedsfan

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #18 på: August 15, 2009, 09:43:47 »
Nå er det ikke Bates sin skyld at vi ikke har rykket opp de siste sesongene, det må trenere og spillere ta skylden for..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #19 på: August 15, 2009, 09:48:27 »
Sportsdirektør i nyrike Notts County, Sven-Göran Eriksson har begynt og bruke andre sine penger igjen. Han har kjøpt ambisjonsløse Kasper Schmeichel som ikke er garantert førstelagsfotball andre steder en i L2. I tillegg har vel unge Schmeichel fått en kontrakt som har sikret både han og resten av familien hans i generasjoner fremover!

Dennis

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #20 på: August 15, 2009, 09:50:01 »
Bates kommer aldri til å satse. Mannen blir ikke over 100 år håper jeg.

Nei, det ser ikke ut til at han skal satse. Er det fordi han ikke vil, eller fordi han ikke har muskler til det? Jeg er 100% sikker på at han hadde tatt "snarveien tilbake til PL" (les: kjøpt dyre spillere) om det var mulig, ettersom et Leeds i PL har større verdi både for klubben og for han ved et eventuelt salg. At han ønsker å klore til all kapital i Leeds før han går i grava, går jeg ikke med på.

Jeg har heller aldri påstått at Bates vil satse hardt!

Og det til stadige svaret om at hvor var andre da klubben var ditt og datt  Klubben hadde sluttet å eksistere etc etc etc. Vi må kjøpe tilbake Elland Road og Torp Arch før vi kan satse.
Hvis dette gjenkjøpet er så viktig. Hvorfor går ikke klubben i Banken og tar opp lån for å kjøpe tilbake disse annleggene. Det hadde Leeds garantert fått lån til.

Det første gikk Svend Anders grundig og velargumentert igjennom ved en annen anledning. Den første gangen Bates kjøpte opp, ønsket ingen å ta i Leeds med ildtang. Om du mener annet, så dokumenter dette, for det virker jo som hele verden mener noe annet.

Gjenkjøp er viktig for at klubben skal ha et sikkert fundament å stå på. Hvorfor skal Bates ta opp lån til dette, når det er enklere, billigere og sikrere å bruke Delph-m.m-penger på dette? Antar at det er det som er planen og i så fall, støtter jeg den fullt ut! En økning av klubbens verdi og forbedring av dens faktiske fasiliteter (TA tilbake i Leeds' hender) så er det sunnere enn å kjøpe Ritchie Lambert for £1mill., Det kommer flere sesonger...

Innen nyttår så kommer Bates opp med en forklaring på hvorfor klubben ikke har kjøpt tilbake disse anleggene. Han sier da at klubben har fått en langsiktig lengre leasingavtale som er mer gunstig for klubben.
Hvorfor sier han dette mon tro. Jo fordi bakselskapet allerede sitter med disse anleggene og de vil sylte penger ut av klubben helt til det ikke er mer å sylte ut.
Det med Bates og troverdig, ja den er lik null.
Og selvsagt er han positiv til at Leeds skal hoste 2018 mesterskapet. Det betyr at han vil skyve utgiftene på Elland Road til andre

Her kommer du igjen kun med synsing og de verste antakelser, som du ikke har noe som helst grunnlag for å dokumentere utover det du selv koker sammen. Er det virkelig så sterkt det hatet ditt til Bates at du mener det ikke trengs dokumentasjon for alvorlige påstander?

Vi ønsker vel ingen Bates i klubben lenger - han gjorde en flott turnover rent økonomisk, men sportslig har han ikke annet enn 'til stryk'. Det enes vi alle om! Men så lenge Bates ikke får bud han kan godta for å selge, så er det han som styrer skuta. 'Bates kommer aldri til å satse' er en argumentasjon som ikke forandrer det.

Og Håkon: Hva med å glede seg over at sesongen igjen er i gang?
Marching on together!

berlin

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #21 på: August 15, 2009, 10:07:10 »
http://www.dagbladet.no/2009/08/14/sport/fotball/england/premier_league/7660541/

Når en League 2 klubb bruker 700.000.- pund på en spiller og som atpåtil går fra Premier League. Ja da må dere tenke dere litt mere om hva som kunne skjedd med en klubb på Leeds sin  størrelse hvis klubben hadde ville satset

Dette eksempelet er jo ultrakomisk. Vel er han ung, men etter 6 år, hvor lenge skal ha vente på plass i City? Tidlig i 2009 uttalte han at han ville gi seg med fotball, frustrert som han var!

Men har kommet på bedre tanker. Ikke det, tror Notts County er like så bra som en L1 eller CCC-klubb for den fortsatt unge dansken. Her kan lysten på å spille fotball faktisk blusse opp.

Synes Leeds ville vært bedre tjent med å by £ 700.000 for Taylor fra Oldham i L1 enn Schmeichel fra City i PL.
Slik sett er jeg enig i at Leeds burde kunne bruke noe av Delph-pengene NÃ…, hvorvidt spilleren kommer fra PL, CCC, L1 eller L2 eller fra det store utland er mindre viktig.
« Siste redigering: August 15, 2009, 10:11:39 av berlin »

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #22 på: August 15, 2009, 11:01:42 »
Eg må igjen få påpeike at midt i mellom Ridsdale`s sløsepolitikk og dagens "spare oss til fant" politikk,så finnes det en gylden middelvei.Det er altså Leeds United vi snakker om,det er og blir pinlig at vi nå har startet 3. sesong på nivå 3.Vi kan ikkje sammenligne oss med de andre klubbene i denne kjellerdivisjonen,eg vil påstå der ikkje finnes en spiller i hele League 1 som ikkje ville gått heile veien til Leeds for å spille for de legendariske hvittrøyene.At også mesteparten av spillerene i CCC ville gjort det samme er eg hellig overbevist om,hvis vi kunne tilbydd sånn noenlunde brukbare lønnsbetingelser.Og med de inntektene denne klubben har fra sine tilhengere så burde vi vel klare det?
Muligens vil vi greie å rykke opp i år,men muligens burde være unødvendig.Det bør ikkje være tvil om hva utfallet blir når Leeds United stiller opp i League 1.  8)

h.b

  • Gjest
Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #23 på: August 15, 2009, 11:20:53 »
Jeg lurer på hva dere godtar av forklaring hvis Bates ikke kjøper tilbake disse annleggene. For er det ikke deadline denne høsten for et gjennkjøp.
Samtidig bør det på bordet dokumentasjon om hvem Bates har kjøpt tilbake disse annleggene fra. Kommer ikke disse dokumentasjonene. Ja da holder jeg på mitt og sier som jeg alltid har gjort. Bates er en svindler på høyeste nivå

rd1

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #24 på: August 15, 2009, 11:31:58 »
Må si meg enig med h.b. at dersom vi ikke kjøper tilbake anleggene i nær fremtid, er det grunn til å still store spørsmål til Bates og driften av klubben. Regnskapet for 2008/2009 kommer vel utpå senhøsten og det hadde vært veldig interessant å lese dette.

h.b har også rett i at Leeds burde være istand til å låne deler av kjøpesummen på treningsanleggene, men med Leeds historie må vi sannsynlighet stille med 40-50% egenkapital. ryktene her inne sier at regnskapet for 2007/2008 viste et overskudd på mellom 3 og 6 mp (har sett flere tall). Salget av Delph, samt han 16åringen burde gi et overskudd på opp mot 10mp i år. Da har vi råd å kjøpe hjemmet vårt tilbake!

Blir ihvertfall spennende om vi kjøper anleggene tilbake, dersom vi ikke gjør det, er det vanskelig å forklare hvor det blir av pengene..
"Who needs Cantona??"

berlin

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #25 på: August 15, 2009, 11:53:48 »
Hmm...trodde dette var en seriøs ;D tråd som omhandlet hvorvidt ambisiøse spillere er villige til å ta turen ned et eller 2 hakk for å spille for Leeds United Football Club.

Men så var det bare nok en anti-bates tråd.

Skuffet.  >:(

Dennis

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #26 på: August 15, 2009, 11:54:04 »
Jeg lurer på hva dere godtar av forklaring hvis Bates ikke kjøper tilbake disse annleggene. For er det ikke deadline denne høsten for et gjennkjøp.
Samtidig bør det på bordet dokumentasjon om hvem Bates har kjøpt tilbake disse annleggene fra. Kommer ikke disse dokumentasjonene. Ja da holder jeg på mitt og sier som jeg alltid har gjort. Bates er en svindler på høyeste nivå

Dette har du helt rett i!

Så sant det eventuelt kommer en shabby forklaring på hvorfor ikke TA ble gjenkjøpt i høst, nå til vinteren, så skal det selvsagt stilles spørsmål ved det. Men det har ikke skjedd foreløpig! Vi er på den riktige siden av fristen!

Et kritisk blikk til hva som blir gjort i en fotballklubb man holder med, er veldig sunt. Det føler jeg også de aller fleste av oss har, selv om de færreste ligger i ytterkanten, slik du gjør. Det er mulig det for deg - og et par andre - virker som om vi tilber Ken Bates, men det er en eneste stor misforståelse eller uvilje til å se. (Briller?)

Det er derimot ikke vanskelig å se at den økonomiske situasjonen har gått fra ytterst negativ til positiv under Bates' tøffe regime. Det er også krisetilstanden Leeds befant seg i, som gjør at enkelte upopulære valg måtte gjøres. Slik er det i alle "råtne" bedrifter. Tiltak må gjøres! Jeg er selvsagt ikke på langt nær enig i alle som ble gjort, men de økonomiske resultatene ser vi klare positive tegn til og de sportslige bør nå snart komme etter. At vi er i League One tredje året på rad er derimot en sportslig katastrofe. Selv om jarle i sine innlegg liker å konkludere med at vår side mener 'alt er bra i League One', så er ikke realiteten slik. 100% av alle Leeds-supportere mener vel Leeds bør være et PL-lag? I know I do!

Og kanskje føler du det er greiest å innta en pessimistisk tilnærming til klubben, ved å anta det verste, slik at alt annet blir en opptur? Jeg velger først å konkludere i TA-saken, etter at deadlinen har gått ut. Spesielt er det i mine øyne veldig alvorlig å anklage personer for kriminelle handlinger uten bevis, slik det stadig gjøres mot Bates. Han opererer helt klart i gråsonen av hva som er etisk korrekt, men er han dømt for annet enn personsjikane under Leeds-perioden? I så fall er det en bråta med Leeds-supportere som også fortjener ris...

Et kritisk blikk er en ting, noe helt annet er det å stadig grave etter og å lage negativt oppspinn om egen favorittklubb?! Jeg ser ikke logikken! Om Bates IKKE bedriver kriminelle handlinger med Frimurerlosjen og FrP så er vel det, det beste for Leeds United??

PS. Så et bilde av et Union Jack på et engelsk Leeds-forum av to supportere med Die Die Bates på samme flagg som Leeds United stod skrevet på. >:(
« Siste redigering: August 15, 2009, 12:12:56 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #27 på: August 15, 2009, 12:54:09 »
Fristen for å kjøpe TA er IKKE bundet opp i økt leiepris, men et salg av tomtene til boligformål. Det er et meget attaraktivt område og noen deler ble allerede solgt unna til dette formålet da Leeds måtte kvitte seg med gjeld i 2004.

Så TA må altså kjøpes tilbake for rundt £ 5,5 - 6 millioner innen utgangen av november! Disse pengene ar vi nå.


Når det gjelder Elland Road så ligge rprisen på £ 10-11 millioner og vi har en leieavtale som går ut i 2029. Den avtale innebærer en stor sum i leieutgifter pr år. En sum som kunne vært brukt til renteutgifter hvis vi hadde eid ER. Nå mangler vi da fortsatt nok egenkapital til å få istand et gjenkjøp. Men for ER sin del så har vi altså tid.


En annen ting med et salg av hele klubben til nye eiere, så er nok folk flest lite villig til å kjøpe en merkevare som Leeds United uten å ha garantier om spill i den øverste divisjonen eller at klubben eier fast eiendom. Problemet med et evt salg er de millionene Bates slapp å betale da han overtok i 2007. De må antagelig betales på kjøpsdatoen....... Mye tilsier at ikke kjøperne står i kø!  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #28 på: August 15, 2009, 13:05:45 »
Du har sikkert helt rett, promo. Mente å ha lest at TA-leien øker pr år om klubben ikke kjøper tilbake innen tilbakebetalingsfristen, men det er nok slik du sier! Kan ikke finne igjen hvor jeg har lest dette, så det er nok en feilkobling hos meg.  ;)

Uansett bør det være førstepri å kjøpe tilbake treningsanlegget i høst og også ER så fort som mulig, får å øke klubbens verdi.

Edit(h): Er det slik å forstå at om vi ikke kjøper anlegget innen tidslimiten, så må vi leie den resten av tiden og ikke ha mulighet til tilbakekjøp og dermed eventuelle utbygginger i løpet av leasingperioden?
« Siste redigering: August 15, 2009, 13:23:30 av Mr Kaizer »
Marching on together!

whitelocks

Sv: Til dere som tror ingen med ambisjoner vil spille i League one
« Svar #29 på: August 15, 2009, 13:19:19 »
Fulgt med på diskusjonen deres, men er det egentlig noen som har oversikt over våre regnskaper og tall? Vi er da ikke et "public limited" company? Og slik jeg da forstår det trenger vi ikke offentliggjøre tallene våre. Er det lagt frem regnskaper som viser alt, og med det mener jeg om regnskapet viser realitet eller det "the management" vil vise oss.

Ellers så har jeg også tro på at vi har godt nok lag til å bli topp to denne gangen. Samkjørt er stikkord her mener jeg.

Hadde vært kjekt med et svar fra Svend Anders Moum Karlsen på dette her.