Thorp arch-tilbakekjøp mm.

Started by MacMurder, August 18, 2009, 14:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Quote from: pale on August 21, 2009, 17:48:58

Quote from: Pettersen97 on August 21, 2009, 16:25:43
Quote from: Tjalla on August 21, 2009, 15:34:02
Quote from: pale on August 21, 2009, 15:04:31
QuoteMed billet luka mener de jeg som "river" billet på kampdagen : )))

Det har da ikke vært noen som har revet billett på Elland Road på mange år.
Det elektroniske systemet som overflødiggjorde disse kom vel i forbindelse med EM i England i -96?

Merkelig, det var ikke i bruk da jeg var der i 2003 mener jeg å huske?  ???

Va heller ikke i bruk da æ va over dær i 99..
Da satt det en mainn i en skranke som vi ga bilettan til som igjenn reiv av en del av billettn ;D

Mente det var i -96 jeg.
Det har ihvertfall ikke vært revet noen billetter på noen år. Hvem av guruene her vet når det elektroniske billettsystemet ble innført?

Har tatt vare på litt gamle billetter og programmer fra tidligere besøk på ER. I 2002/2003 er billettene revet, i 2004/05 er slippen på billettene intakt, så da går jeg ut fra at det elektronsike billettsystemet ble introdusert enten i sesongen 03/04 eller 04/05.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jackbauer68

Quote from: Rudi G. on August 21, 2009, 22:04:46
Quote from: DenHviteYeboah on August 21, 2009, 21:47:02
Quote from: Rudi G. on August 21, 2009, 19:34:22
Quote from: Promotion 2010 on August 21, 2009, 19:20:25
Må jo si at patetiske, følelsesladede negative innspill sett opp imot fakta og en positiv grunnholdning til de myndigheter som faktisk kontrollerer privat forretningsdrift....gjør at jeg holder en knapp på fakta!  ::)

Men det blir vel mye "here we go again" her inne for tiden.

Leser man Hay's artikkel idag i YEP så er holdningen i denne debatten i hvert fall at et gjenkjøp av TA er viktig for byen og kommunen Leeds!

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/HAY-No-buyback-is-simply.5574806.jp

Det har jo pågått i 8-10 uker dette evinelige gnålet i omtrent hver eneste tråd. Jeg foreslår at Jarle og Svend Anders starter sin egne private uenighetstråd slik at de andre trådene kan handle om det de skal handle om, for slik det er nå glir omtrent alle trådene over i det samme. Nemmelig økonomi, styreformannen ditt og styreformannen datt!
Jeg synes faktisk denne diskusjonen er ganske interessant.Hvem som har rett vet jeg ikke, men at 2 så oppegående personer som SA og Jarle er til de grader uenige er jo litt interessant for oss andre.Om tonen er litt hard-javel,men det har vel ikke vært æresutskjelling her?dette med at folk sier de er lei gnålet om klubbens økonomi og ikke minst Bates finner jeg også merkelig.Det blir som de som ikke følger med på politiske debatter fordi Jens og Siv er så uenige....Nei la oss diskutere dette og andre tema her på forumet.For å provosere litt: jeg er så dritt lei det gnålet om at Grayson er så genial, eller at jeg er så drittlei dette gnålet om at vi har så sterk stall, eller jeg er så drittlei dette gnålet om at klubben går i pluss....
Nei,la oss diskutere så fillene fyker og samtidig elske Leeds United sammen-det går faktsik an!
DHY-på lånt laptop ;Dden andre er fortsatt litt i ørska ;D ;D ;D

Poenget mitt DHY er at denne diskusjonen bør foregå i en egen tråd og ikke dukke opp i enhver
ny tråd som handler om noe helt annet. :)

men i denne tråden er det da helt på sin plass å diskutere Bates og Leeds`regnskap,er jo det saken gjelder,så kan vi skryte av stortalentene Parker,Gardner,Elliott,Ameobi m fl i andre tråder.....så det så 8)

Rudi G.

Quote from: jackbauer68 on August 21, 2009, 22:13:00
Quote from: Rudi G. on August 21, 2009, 22:04:46
Quote from: DenHviteYeboah on August 21, 2009, 21:47:02
Quote from: Rudi G. on August 21, 2009, 19:34:22
Quote from: Promotion 2010 on August 21, 2009, 19:20:25
Må jo si at patetiske, følelsesladede negative innspill sett opp imot fakta og en positiv grunnholdning til de myndigheter som faktisk kontrollerer privat forretningsdrift....gjør at jeg holder en knapp på fakta!  ::)

Men det blir vel mye "here we go again" her inne for tiden.

Leser man Hay's artikkel idag i YEP så er holdningen i denne debatten i hvert fall at et gjenkjøp av TA er viktig for byen og kommunen Leeds!

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/HAY-No-buyback-is-simply.5574806.jp

Det har jo pågått i 8-10 uker dette evinelige gnålet i omtrent hver eneste tråd. Jeg foreslår at Jarle og Svend Anders starter sin egne private uenighetstråd slik at de andre trådene kan handle om det de skal handle om, for slik det er nå glir omtrent alle trådene over i det samme. Nemmelig økonomi, styreformannen ditt og styreformannen datt!
Jeg synes faktisk denne diskusjonen er ganske interessant.Hvem som har rett vet jeg ikke, men at 2 så oppegående personer som SA og Jarle er til de grader uenige er jo litt interessant for oss andre.Om tonen er litt hard-javel,men det har vel ikke vært æresutskjelling her?dette med at folk sier de er lei gnålet om klubbens økonomi og ikke minst Bates finner jeg også merkelig.Det blir som de som ikke følger med på politiske debatter fordi Jens og Siv er så uenige....Nei la oss diskutere dette og andre tema her på forumet.For å provosere litt: jeg er så dritt lei det gnålet om at Grayson er så genial, eller at jeg er så drittlei dette gnålet om at vi har så sterk stall, eller jeg er så drittlei dette gnålet om at klubben går i pluss....
Nei,la oss diskutere så fillene fyker og samtidig elske Leeds United sammen-det går faktsik an!
DHY-på lånt laptop ;Dden andre er fortsatt litt i ørska ;D ;D ;D

Poenget mitt DHY er at denne diskusjonen bør foregå i en egen tråd og ikke dukke opp i enhver
ny tråd som handler om noe helt annet. :)

men i denne tråden er det da helt på sin plass å diskutere Bates og Leeds`regnskap,er jo det saken gjelder,så kan vi skryte av stortalentene Parker,Gardner,Elliott,Ameobi m fl i andre tråder.....så det så 8)

.... og kanskje ridsdale som er hovedgrunnen til at vi ikke lenger eier TA. Det tar litt tid å komme seg opp igjen når vi har 1 milliard i gjeld og ikke eier nålen i veggen. Jeg satser nå på at vår felles styreformann skaffer oss TA tilbake innen 10. oktober slik at vi kan ligge disse uenighetene bak oss og kjempe sammen mot nye mål som opprykk og tilbakekjøp av ER :)

Svend Anders

Jeg gidder ikke bruke mye tid på mer krangling her, det er grenser for hva jeg skal gidde. Jeg tar meg selv lite høytidelig (men prøver å være saklig likevel), men nok får være nok på enkelte fronter.

Derimot ser jeg frem til å se hvordan saken går videre mot medio oktober. Mye kan allerede avgjøres eller avklares i uken som kommer. Om klubben klarer å få gode betingelser på del eller helfinansiering på TA-kjøpet, er det ingenting som er bedre.

Jeg ser også at det tilsynelatende er diskutert med kommunen også opplegg i forbindelse med kjøp av stadionanlegget, og utbygging både på og rundt Elland Road. Der snakker vi lang større budsjetter enn TA-kjøp, trolig over £70 millioner totalt. Da skal selvsagt eksterne partnere også inkluderes.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

abbe

Quote from: Svend Anders on August 23, 2009, 23:58:21
Jeg gidder ikke bruke mye tid på mer krangling her, det er grenser for hva jeg skal gidde. Jeg tar meg selv lite høytidelig (men prøver å være saklig likevel), men nok får være nok på enkelte fronter.

Derimot ser jeg frem til å se hvordan saken går videre mot medio oktober. Mye kan allerede avgjøres eller avklares i uken som kommer. Om klubben klarer å få gode betingelser på del eller helfinansiering på TA-kjøpet, er det ingenting som er bedre.

Jeg ser også at det tilsynelatende er diskutert med kommunen også opplegg i forbindelse med kjøp av stadionanlegget, og utbygging både på og rundt Elland Road. Der snakker vi lang større budsjetter enn TA-kjøp, trolig over £70 millioner totalt. Da skal selvsagt eksterne partnere også inkluderes.

SA

<ironi>
Hva?? Sier du at vi ikke har 70.000.000£ i kontanter? Burde jo ligge minst det i kassene i supportershoppen! Dette beviser at Bates er en skurk. Jeg kan dessverre ikke dokumentere dette bedre enn denne uttalelsen, men jeg er sikker på at jeg har mange med meg her inne.
</ironi>

jarle

SA

SA gidder ikke mer... de glad kristne vinner...haleleee...lujaaa... nok er nok!

Bates er en snill mann det vet alle nå... han har stort sett gjort alt riktig siden han tok over Leeds... men på en uheldig måte har Leeds med sin vanlige uflaks rykket ned en divisjon til og spillertstallen er på tidenes lavnivå. Egenproduserte spillere fortsettes å selges.. selv om det ikke er nødvending økonomisk (iflg Bates), ikke ta det så tungt - alltid lurt med litt oppsparte midler sa min mor når jeg var liten. Han er jo som alle vet en mann av sine ord. Det viser historien og det får være måte på å misstro mannen.

Bates sitt eierskap i Leeds med offshore selskaper innvolvert til høyre og venstre er ikke noe vi skal bry oss å så mye om. Offshore selskaper er 100% lovlige selskaper. Det at amerikanske myndigheter nå har truet storbanken UBS til å vise frem 5000 av sine hemmelige kontoer og alle andre lands vestlige myndigheter er på klappjakt etter eiere og kontoinnehavere av offshore selskaper og bankkontoer betyr ingen ting. Det er kun missunnelse og har ingen ting med ulovlighter eller unndragelse av skattepenger å gjøre.

At Leeds ikke har penger til spillerkjøp eller annet er helt naturlig... det er helt vanlig for 3 div klubber å ha ca 11 mill pund (132 miil kroner i 2007/8 kr kurs) i kostnader etter at alle lønninger er betalt Slik at en gigantomsetning på godt over 300 mill kroner ender i null resultat. Det er ingen grunn til å tro at Bates har noe sugerør ned i klubbkasse... Så vidt jeg vet drikker ikke engang Bates med sugerør men kun av koppen.

Ã... være skeptisk til at laget er sterkt nok til å rykke opp er helt feil. Laget har hatt uflaks i 6 år siden nedrykket fra PL. Dårlige dommere, ligaen, skader, managere, ja stor sett alt har vært en endeløs rekke av vår vanlige uflaks, men iår snur det. Iår er det vårt år. Larry er ligaens beste manager. ER er ligaens beste arena, med den beste fansen i verden. Hva kan stoppe oss. Stallen er fantastisk og de andre lagene består av stort sett rææl. Det kan bare gå en vei og det er rett opp.

Jeg har tatt feil... jeg beklager jeg har innsett at jeg har vært altfor negativ og har manglet dokumentasjon for mine argumenter... det er rett og slett vært konspirasjonsterorier på sitt værste
sola er ikke varm, paven er ikke katolikk... alt er bare illusjoner...

Super Bates
Super Komiske Ali
Super Leeds

........................

auren

WOW! Det skulle ikke mer til enn 4 ligaseire på rad før Jarle helt forandret mening!

Go Jarle, go!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jackbauer68

Dette sitatet fra Mavericks sier jo litt om at ikkje alle supporterklubbfraksjoner i Leeds er opptatt av å sleike Bates oppetter ryggen.De karane der er meir opptatt av å støtte laget enn å oppnå evt særfordeler til seg selv 8)

"I note Mr Bates is bleating on now about buying back the Thorp Arch training complex with the aid of the council as announced in the week. Why wait for the council to help us you dickhead? It is apparent the club made well in excess of £4m in net profit last year, plus money from the sale of Delph. As I understand it, the buyback option is £5m.....am I missing something? If you are not going to invest in new players to maintain our promotion triumph then maximise our current squads surroundings. It goes without saying that besides the size of the club and the name of Leeds United, would-be players take one look at that set up in Wetherby and sign on the dotted line. Stop spleening, get a sodding move on."

Der e eg enig,kjøp tilbake Thorp Arch for egne penger,så er vi sikra å få disponere dette fantastiske komplekset som vi ønsker 8)

R - R

Quote from: jarle on August 24, 2009, 09:55:02

SA

SA gidder ikke mer... de glad kristne vinner...haleleee...lujaaa... nok er nok!

Bates er en snill mann det vet alle nå... han har stort sett gjort alt riktig siden han tok over Leeds... men på en uheldig måte har Leeds med sin vanlige uflaks rykket ned en divisjon til og spillertstallen er på tidenes lavnivå. Egenproduserte spillere fortsettes å selges.. selv om det ikke er nødvending økonomisk (iflg Bates), ikke ta det så tungt - alltid lurt med litt oppsparte midler sa min mor når jeg var liten. Han er jo som alle vet en mann av sine ord. Det viser historien og det får være måte på å misstro mannen.

Bates sitt eierskap i Leeds med offshore selskaper innvolvert til høyre og venstre er ikke noe vi skal bry oss å så mye om. Offshore selskaper er 100% lovlige selskaper. Det at amerikanske myndigheter nå har truet storbanken UBS til å vise frem 5000 av sine hemmelige kontoer og alle andre lands vestlige myndigheter er på klappjakt etter eiere og kontoinnehavere av offshore selskaper og bankkontoer betyr ingen ting. Det er kun missunnelse og har ingen ting med ulovlighter eller unndragelse av skattepenger å gjøre.

At Leeds ikke har penger til spillerkjøp eller annet er helt naturlig... det er helt vanlig for 3 div klubber å ha ca 11 mill pund (132 miil kroner i 2007/8 kr kurs) i kostnader etter at alle lønninger er betalt Slik at en gigantomsetning på godt over 300 mill kroner ender i null resultat. Det er ingen grunn til å tro at Bates har noe sugerør ned i klubbkasse... Så vidt jeg vet drikker ikke engang Bates med sugerør men kun av koppen.

Ã... være skeptisk til at laget er sterkt nok til å rykke opp er helt feil. Laget har hatt uflaks i 6 år siden nedrykket fra PL. Dårlige dommere, ligaen, skader, managere, ja stor sett alt har vært en endeløs rekke av vår vanlige uflaks, men iår snur det. Iår er det vårt år. Larry er ligaens beste manager. ER er ligaens beste arena, med den beste fansen i verden. Hva kan stoppe oss. Stallen er fantastisk og de andre lagene består av stort sett rææl. Det kan bare gå en vei og det er rett opp.

Jeg har tatt feil... jeg beklager jeg har innsett at jeg har vært altfor negativ og har manglet dokumentasjon for mine argumenter... det er rett og slett vært konspirasjonsterorier på sitt værste
sola er ikke varm, paven er ikke katolikk... alt er bare illusjoner...

Super Bates
Super Komiske Ali
Super Leeds

........................

Makan til ei samling av tøv.

Sal av eigenproduserte spelarar: nei, klubben var vel strengt talt ikkje nødt til å selge Delph. Men, når ein klubb som Scum ikkje klarer å behalde Ronaldo, og Milan Kaka, korleis forventar du at Leeds skal kunne sitte på Delph i L1 når storklubbar i PL vil ha han? Delph ga beskjed i mai om at han ville gå til ein PL-klubb om han fekk moglegheiten.

Kostnadar: Lønnskostnadane og dei samla kostnadane er godt dokumentert gjennom ulike postar her på forumet. Leeds er ingen 'vanleg' L1-klubb, det innser til og med du. Klubben har ein heilt anna organisasjon enn dei fleste klubbar i CCC, men å seie at Leeds har kostnadar som klubbar i toppen av PL, er tøv. Når klubben i tillegg betalar ned på lån og andre leasing-kontrakter, så blir kostnadane høge.

PL kontra L1: Ingen tvil om at Leeds har underprestert, og vi ligg etter Bates sin plan for progresjon. Fleire faktorar spelar naturlegvis inn her, men først og fremst har Leeds ikkje vore gode nok på avgjerande tidspunkt. Ja, Beckford var ekstremt god i fjor, men han har slitt i dei viktigaste kampane, som i play-off mot Millwall der han var heilt vekke og mellom anna bomma på straffe.

Quote from: jarle on August 19, 2009, 17:21:18
Leeds burde gå minimum 12 mill i pluss iår... legg til de 4,5 fra ifjor
Penger er ikke problemet lenger...

Vi har ingen på høye lønninger...
ER vil være full av fans
En run i cupene vil gi merinntekter
Vi har solgt Delph
Garbutt vil gi enda mer
---------------------------------------

Hvis du som privatperson satt igjen med 100.000 kroner på kontoen etter at alle årets utgifter var betalt... vill det da være noe problem å kjøpe en eiendom for 50.000 kroner cash...

Og du vil samtidig spare leiekost på 10.000 kroner i året...???

Det er noe som ikke stemmer her...

Vi har ingen på høye lønninger...
Vi har antakeglegvis høgast lønningar i L1 (Norwich/Charlton kan overgå oss), og høgare lønningar enn mange i CCC.

ER vil være full av fans
ER var vel halvfullt mot Tranmere.

En run i cupene vil gi merinntekter
Vårt cuprun består til no av å ha kvalifisert oss til andre runde.

Vi har solgt Delph
Delph er solgt, og det for ein god pris til L1-klubb å vere. For få månadar sidan ryktast det om ein pris på £3-4m, vi fekk £6m. At prisen blir betalt ned gradvis er heilt vanleg. Dei aller fleste klubbar gjer det, f.eks når Ronaldo blei kjøpt frå Scum. Overgangssummen hans blir nedbetalt med £20m kvart år i fire år.

Garbutt vil gi enda mer
Garbutt sin overgangssum er ikkje avgjort av tribunalet enno, men om ein tek utgangspunkt i tidlegare avgjersler, så kan vi forvente oss nokre hundretusen upfront, f.eks £300.000-400.000, der resten av summen vil vere prestasjonsbasert samt ein vidaresalsprosent. Totalt vil kanskje Leeds få £1,5-2m viss ALT slår inn, dvs. landslagskampar og liknande.

Quote from: h.b on August 19, 2009, 16:40:29
Bates sa vel at det kun var silly money som ville gjøre at de solgte Delph. Og hvis 2 mill pund kontant for en av de største tallentene i europa og resten over tid er silly money.
Ja da er vel 100.000.- pund for Beckford silly money også da. For Bates sier jo rett ut i disse dager at kun silly money vil sørge for at Beckford blir solgt

Nedbetaling over tid, som nemnt over, er heilt vanleg i dagens fotball. Dei fleste overgangar blir gjort på denne måten, også blant topplaga. £6m cash eller over tid er fortsatt £6m.

Quote from: jarle on August 19, 2009, 16:11:24
Lønninger etc er nå justert ned på 3 div nivå...så sammenlignet med e lagene som har 6-7.000 på kampene sine så er Leeds en gullgruve...

Kor tek du dette frå? Leeds sine lønningar er sannsynlegvis høgst i divisjonen, og høgare enn mange lag i CCC. Samanlikna med laga som har 6-7.000 på kampane har Leeds eit lønnsbudsjett til spelarar og administrasjon som langt overgår deira.
- Rune

auren

Godt innlegg Rune. Men må bare kommentere litt i forhold til følgende:

"Nedbetaling over tid, som nemnt over, er heilt vanleg i dagens fotball. Dei fleste overgangar blir gjort på denne måten, også blant topplaga. £6m cash eller over tid er fortsatt £6m."

6 millioner cash i dag vil generere en del mer renteinntekter, enn 2 millioner fordelt på 3 år.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jarle

Kan jeg også gi opp  ;D

SITATER
Sal av eigenproduserte spelarar: nei, klubben var vel strengt talt ikkje nødt til å selge Delph. Men, når ein klubb som Scum ikkje klarer å behalde Ronaldo, og Milan Kaka, korleis forventar du at Leeds skal kunne sitte på Delph i L1 når storklubbar i PL vil ha han? Delph ga beskjed i mai om at han ville gå til ein PL-klubb om han fekk moglegheiten.

PL kontra L1: Ingen tvil om at Leeds har underprestert, og vi ligg etter Bates sin plan for progresjon. Fleire faktorar spelar naturlegvis inn her, men først og fremst har Leeds ikkje vore gode nok på avgjerande tidspunkt. Ja, Beckford var ekstremt god i fjor, men han har slitt i dei viktigaste kampane, som i play-off mot Millwall der han var heilt vekke og mellom anna bomma på straffe

SVAR:
Er Kaka og Ronaldo egenproduserte i Milan og Man U ;D ;D ;D

Beckford sin skyld at vi ikke har rykket opp - er du GAL? - det var vel hans skyld at vi i det hele
tatt var i play off...

Ja desverre er man ikke gode nok i avgjørende øyeblikk om man ikke rykker opp  ;D ;D ;D

og sola er varm...  ;D ;D ;D

h.b

Uansett hva man må mene om ditt og datt. Hvis Bates ikke har sylta pengene ut av Leeds United så bør det finnes nok midler på konto til å kjøpe tilbake TA uten lån. Bates bør da glemme kommunen når det gjelder TA.
Kommunen bør heller komme på banen når det gjelder et tilbakekjøp av ER.

Hvis ikke det er penger på bok, ja da har Bates sylta disse ut av klubben. Det er nesten så at jeg håper kommunen sier nei til å låne Leeds penger eller å kjøpe TA for så og lease dette tilbake til Leeds. Først da vil vi faktisk få greie på hva som skjer med de midlene som Leeds gikk i pluss ifjor og Delph pengene. Eller det vil vi aldri få grei på uansett

R - R

Quote from: jarle on August 24, 2009, 12:40:07
Kan jeg også gi opp  ;D

SITATER

PL kontra L1: Ingen tvil om at Leeds har underprestert, og vi ligg etter Bates sin plan for progresjon. Fleire faktorar spelar naturlegvis inn her, men først og fremst har Leeds ikkje vore gode nok på avgjerande tidspunkt. Ja, Beckford var ekstremt god i fjor, men han har slitt i dei viktigaste kampane, som i play-off mot Millwall der han var heilt vekke og mellom anna bomma på straffe

SVAR:
Er Kaka og Ronaldo egenproduserte i Milan og Man U ;D ;D ;D

Beckford sin skyld at vi ikke har rykket opp - er du GAL? - det var vel hans skyld at vi i det hele
tatt var i play off...

Ja desverre er man ikke gode nok i avgjørende øyeblikk om man ikke rykker opp  ;D ;D ;D

og sola er varm...  ;D ;D ;D

LES før du svarer.

Kor skriv eg at Kaka og Ronaldo er eigenproduserte? Du snakkar om eigenproduserte Delph, eg skriv at vi vanskeleg kan halde på han når storklubbane ikkje klarer å halde på sine største stjerner.

Eg skriv at Leeds underpresterte i fjor, og det gjeld heile laget. Til slutt illustrerte eg dette med å nemne at til tross for at Beckford var veldig god i fjor, så feila totalt mot Millwall. Er du ueinig i dette, eller vil du late som at eg skreiv noko anna?

Dei selektive svara dine føyer seg inn i rekka av tåpelegheiter og tilfeldig omgang med fakta. Nok ein gang, les før du svarar. Du får ikkje meir rett ved å vrenge på fakta/overdrive.

Auren: du har naturlegvis rett i at vi ville fått meir renteinntekter om Delph blei solgt kontant, men dei aller fleste overgangar av ein viss storleik blir nedbetalt over tid.
- Rune

Dennis

Herlig innlegg, R-R!

Det snakkes mye om å forstå synspunkter fra den ene (les: negative) kanten, men andres innlegg leses tydeligvis ikke. Ikke rart den gjengen tror vi som prøver å glede oss over klubben vår, har det kjempefint i L1. At det enda ikke var forstått at dette ikke er tilfelle var for meg et mysterium - frem til nå! :D

Det har vært et utrolig antall..... underholdende.... innlegg fra den kanten i hele sommer. Det skal de i det minste ha! Innholdet er det vel så som så med.

Håper ikke du gir deg, Svend Anders! Innlegg fra noen med litt tyngde bak argumentasjonen er viktig! I alle fall for oss som mener at seriøse påstander bør dokumenteres, eller i det minste begrunnes som egen, sammenkokt teori.
Marching on together!

Svend Anders

Quote from: jackbauer68 on August 24, 2009, 11:19:55
Dette sitatet fra Mavericks sier jo litt om at ikkje alle supporterklubbfraksjoner i Leeds er opptatt av å sleike Bates oppetter ryggen.De karane der er meir opptatt av å støtte laget enn å oppnå evt særfordeler til seg selv 8)

Hvis du mener dette er din holdning eller påstand over LUSCOS foreslår jeg at du står frem med hva disse særfordelene skulle være.
Hvis ikke bør du holde deg for god til slik oppgulp.

Og når skal folk skjønne at selv om vi skulle ha noen millioner på bok, så vil det jo være forretningsmessig klokt å få et billig lån til å hel eller delfinansiere et slikt kjøp. Ikke minst sett i forhold til fremtidige utgifter i tilbakekjøp av ER, ombygging av anlegget og i tillegg noen penger til spillerkjøp både i nåværende og neste års overgangsvindu (etter at vi har rykket opp).

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Quote from: Svend Anders on August 24, 2009, 17:09:53
Quote from: jackbauer68 on August 24, 2009, 11:19:55

Hvis du mener dette er din holdning eller påstand over LUSCOS foreslår jeg at du står frem med hva disse særfordelene skulle være.
Hvis ikke bør du holde deg for god til slik oppgulp.

Og når skal folk skjønne at selv om vi skulle ha noen millioner på bok, så vil det jo være forretningsmessig klokt å få et billig lån til å hel eller delfinansiere et slikt kjøp. Ikke minst sett i forhold til fremtidige utgifter i tilbakekjøp av ER, ombygging av anlegget og i tillegg noen penger til spillerkjøp både i nåværende og neste års overgangsvindu (etter at vi har rykket opp).

SA

Er du sikker på at det vil være foretningsmessig riktig å låne disse pengene av kommunen istedenfor å betale TA kontant og heller belåne TA for å kjøpe tilbake ER. Slik Bates driver klubben så kjøper han jo ikke spillere. Han låner spillere. Det vil faktisk tilsi at denne pengebingen vil vokse fra år til år. Og hvis vi tar utgangspunkt i et gjennkjøp av ER om ca 5 år. Ja da bør faktisk Leeds ha penger på bok til å cashe ut ER. For jeg er enig med Jarle om at klubben faktisk genererer større inntekter enn noen annen klubb i denne divisjonen. For hvis Bates kjøper tilbake TA kontant. Ja da sitter Leeds med større finansielle muskler enn at vi skal låne penger av kommunen for å finansiere dette kjøpet av TA. For hvis kommunen har et lån i TA som sikkerhet. Ja da vil det ikke være like lett å få lån til å kjøpe tilbake ER med TA som sikkerhet

Eriksen55

Ja da HB?

Ja da, hva sier du? ;D

jarle

Spot on HB...

kjøpes TA for 5 mill men har en verdi på 15mill pund  er jo det gull verdt for kreditverdigheten...

den kan da belånes med 70% plus resten cash så er vel ER i boks også... 13 mill er summen for ER
70% lån av TA verdi = 10,5 - da trenger vi 2,5 mill i cash oppspart på de årene før vi kjøper ER

Så selger vi TA og gjør om tomten til commersial og boligområde og casher inn 500 mill på det.
Bygg så nytt treningsanlegg på ny eiendom... kost 75 mill max...

Da har vi penger til å komme oss oppover i systemet fort!!!

Elland Road er vel egentlig en skraphaug som kan rives ned. Ligner veldig lite på et moderne stadion. - Mitt håp Leeds i toppen av PL i 2015 med HELT nytt stadion klart 3 år før VM

R - R

Quote from: jarle on August 24, 2009, 19:04:34
Spot on HB...

kjøpes TA for 5 mill men har en verdi på 15mill pund  er jo det gull verdt for kreditverdigheten...

den kan da belånes med 70% plus resten cash så er vel ER i boks også... 13 mill er summen for ER
70% lån av TA verdi = 10,5 - da trenger vi 2,5 mill i cash oppspart på de årene før vi kjøper ER

Så selger vi TA og gjør om tomten til commersial og boligområde og casher inn 500 mill på det.
Bygg så nytt treningsanlegg på ny eiendom... kost 75 mill max...

Da har vi penger til å komme oss oppover i systemet fort!!!

Elland Road er vel egentlig en skraphaug som kan rives ned. Ligner veldig lite på et moderne stadion. - Mitt håp Leeds i toppen av PL i 2015 med HELT nytt stadion klart 3 år før VM

Utan å gå inn på dei fleste tala du slenger om deg med, og utan forøvrig å ha så mykje kunnskap om kva eit 'liksomprosjekta' dine kan innbringe, så ser eg i alle fall ein umiddelbar brist i logikken din. Det har versert fleire plassar at å bygge eit nytt anlegg ala Thorp Arch vil koste £15m, ikkje halvparten som du refererar til. Nok ein gang, hald deg til fakta. Det blir for enkelt med den forenklinga du driv med.
- Rune

jarle

Men du har fakta tallene? - hvis meg verdivurdering eller byggeplan av et nytt TA.

Det behøver ikke være helt likt heller... faktum er også at det finns langt billigere tomter en det TA er bygd på.
Og kanskje behøver ikke laget som er nr. 45 i England ha verdens beste trenings anlegg...men kanskje nest best holder...  ;D ;D ;D

R - R

Quote from: jarle on August 24, 2009, 19:29:32
Men du har fakta tallene? - hvis meg verdivurdering eller byggeplan av et nytt TA.

Det behøver ikke være helt likt heller... faktum er også at det finns langt billigere tomter en det TA er bygd på.
Og kanskje behøver ikke laget som er nr. 45 i England ha verdens beste trenings anlegg...men kanskje nest best holder...  ;D ;D ;D

Eg viser til tal som har versert i media kring Thorp Arch, og verdien anlegget har i dag. Er usikker på når heilt nøyaktig Thorp Arch blei bygd, men anlegget er allereie ein del år gamalt, omlag ti år viss eg ikkje tek feil. Når det blei bygd kosta Thorp Arch ca. £7m-8m allereie då. Finch Farm, Everton sitt treningsanlegg som blei opna i 2007, kosta £14m-17m.

Do the math.
- Rune

jarle

Uansett hva det koster er verdien av TA enorm som kommersiell tomt... det er et av Englands dyreste tomteområder.. poenget med å regulere om å utvikle gir mye mye cash...

Så kan et nytt TA koste hva det koster... det blir uansett pluss.
Det var poenget...( og det kan ligge et annet sted...)

Vent å se .. hva gjorde Bates med Stamford B??? - Hvilke planer har han ymtet frempå med vedr. ER

Commersial!!!!

h.b

Det som slår meg når jeg tenker på Thorp Arch er størrelsen på treningsanlegget. Leeds kan helt sikkert selge deler av tomta. Vi trenger ikke så stort treningsanlegg. For når Leeds  vant ligaen sist. Ja da trente faktisk klubben der det er parkeringsplass utenfor Elland Road. Kanskje er dagens yngre garde for bortskjemte. Men jeg er for å beholde store deler av treningsanlegget. Men gjøre det mer publikumsvennlig slik at utenforstående faktisk kan få mer nærkontakt med laget.

Når det gjelder Elland Road. Ja da har jeg hele tiden ment at vi burde finne en ny tomt og bygge ny bane.
Hvorfor ikke gjøre som man gjør med flyplasser. Bygge banen helt inntil toglinja og la publikum omtrent gå fra toget og rett inn på banen. Uansett hva vi mener om Elland Road så er den utdatert og da er det på tide å bygge ny bane nå.
Hvis Leeds kan komme opp med plantegninger og mulighet for parkering samt dette med togstasjon ved banen. Ja da er jeg rimelig sikker på at man kan finne innvestorer til dette byggeprosjektet. Fotballforbundet vil helt sikkert se med positive øyne på en ny bane i forbindelse med VM.

Eriksen55

Quote from: h.b on August 24, 2009, 20:42:38
Det som slår meg når jeg tenker på Thorp Arch er størrelsen på treningsanlegget. Leeds kan helt sikkert selge deler av tomta. Vi trenger ikke så stort treningsanlegg. For når Leeds  vant ligaen sist. Ja da trente faktisk klubben der det er parkeringsplass utenfor Elland Road. Kanskje er dagens yngre garde for bortskjemte. Men jeg er for å beholde store deler av treningsanlegget. Men gjøre det mer publikumsvennlig slik at utenforstående faktisk kan få mer nærkontakt med laget.

Når det gjelder Elland Road. Ja da har jeg hele tiden ment at vi burde finne en ny tomt og bygge ny bane.
Hvorfor ikke gjøre som man gjør med flyplasser. Bygge banen helt inntil toglinja og la publikum omtrent gå fra toget og rett inn på banen. Uansett hva vi mener om Elland Road så er den utdatert og da er det på tide å bygge ny bane nå.
Hvis Leeds kan komme opp med plantegninger og mulighet for parkering samt dette med togstasjon ved banen. Ja da er jeg rimelig sikker på at man kan finne innvestorer til dette byggeprosjektet. Fotballforbundet vil helt sikkert se med positive øyne på en ny bane i forbindelse med VM.

Klart det hadde vært strålende med et sånn flott anlegg....men du får det til å virke så enkelt. Altfor enkelt.  Noe sånn som du skisserer vil koste vannvittig med millioner av pund...å få finansiert det blir ikke enkelt.

Er det ikke bedre å på sikt eie ER, renovere på sikt. Enn leie et gigantisk stadion, med togstasjon og diverse.

Eller mener du at ivestorene gir stadion til Leeds? Ja da er jeg mer rimelig sikker på at du kan stikke hull på luftslottet  med engang i stedet :o

h.b

Det dyreste er å pusse opp Elland Road på sikt. Før eller siden vil det tvinge seg frem et nytt stadion. Skal Elland Road oppgraderes til å være moderne nok. Ja da må man rive en og en side av gangen frem til Elland Road er ferdigbygd. Og den løsningen er faktisk ganske mye dyrere enn løsningen med å bygge nytt omgående. Samtidig er infrastrukturen rundt Elland Road i dag helt umoderne. Ved å bygge nytt så har man mulighet til å ta infrastuktur med i planleggingen

R - R

Quote from: h.b on August 24, 2009, 20:42:38

Fotballen har endra seg mykje sidan 1992. Då trente gjerne dei andre laga og på ei treningsbane eller to. Det gjer dei ikkje i dag. Eg hadde trudd du var blant dei som ville skjønne det, all den tid du snakkar om at vi treng å modernisere andre delar av klubben.

Nemnte Finch Farm over har ti fullverdige baner i tillegg til andre kunstgrasbaner og innandørsanlegg. Om klubben har ambisjonar så kan ikkje ein gå i mot utviklinga i fotballen.
- Rune

jarle

Nå har ikke 8 baner pluss innendørsbaner hjulpet oss så mye  ::) ::) ::)

h.b

Man trenger ikke 10 baner. Det hadde holdt mer enn nok med 5 baner
2 inndendørs baner og diverse fasiliteter.

Eriksen55

Quote from: jarle on August 24, 2009, 21:01:27
Nå har ikke 8 baner pluss innendørsbaner hjulpet oss så mye  ::) ::) ::)

Har det ikke?

Fabien Delph? hørt om han Jarle....Lennon, Milner; Smith, Rose, Woods++++

Gitt oss penger i en vanskelig tid... Uten anlegget hadde vel kanskje mye sett verre ut