Skrevet av Emne: Thorp arch-tilbakekjøp mm.  (Lest 98631 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #60 på: August 19, 2009, 15:05:53 »
Vedrørende tilbakekjøpsklausulen:
- Noen svarte innlegget mitt med at vi ikke mister tilbakekjøpsretten til TA etter 10. oktober og at leien bare blir dyrere. Det stemmer ikke, vi har "no rights" til å kjøpe tilbake TA etter 10. oktober i år. Fra dokumentet: "Thorp Arch was sold to a third party and the Club took a lease-back of the facility which expires on 10 October 2029.  Under the terms of the lease the Club has an option to acquire the facility at a price which has been increasing, year on year, in line with a pre-determined
formula.  This option to acquire expires on 10 October 2009 and thereafter the Club will have
no rights to buy back the training ground
."

SA


Regner med at du her sikter til det jeg skriver:
Sitat
Ser at Svend Anders skriver at vi etter 10. oktober mister muligheten til tilbakekjøp - det er vel ikke helt riktig, men vi vil måtte regne med å betale en langt høyere pris enn det vi må betale før 10. oktober.
Dette var et svar på at du skrev:
Sitat
tilbakekjøpsavtalen går ut i oktober (den 10. for å være presis), og etter det mister vi muligheten for tilbakekjøp - men kan leie til en stadig dyrere penge frem til 2029.

Vi mister bare retten (opsjonen) til å kjøpe tilbake anlegget. Muligheten til å kjøpe tilbake vil vi selvsagt fortsatt ha, men må da regne med å betale "markedspris" for anlegget, dvs. kanskje så mye som £15 mill eller mer.
The future's so White I've got to wear shades 8)

lojosang

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #61 på: August 19, 2009, 15:13:21 »
Mange har åpenbart fortsatt ikke tatt inn over seg hvordan ”forretningsmannen” Ken Bates opererer og alltid har operert.

Det er vel ikke så mange som IKKE har tatt inn over seg at det er sånn man driver bisniss for tiden. Dessverre. Se på British Airways som hevder de ALDRI har gått med underskudd før og så plutselig tar et kvartalsmessig tap på over en milliard. Nå er BA sikkert ikke like suspekte i sin regnskapsføring som Bates, Enron, Microsoft og andre som kan kunsten å pynte på sine regnskaper til ære for potensielle nye aksjonærer. Men nå begynner jeg å høres ut som en gammelkommunist her.  8)
- Leif Olav

jarle

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #62 på: August 19, 2009, 16:11:24 »
Hvor er pengene...???

Chelsea pengene... Spurs pengene... Garbutt pengene... Delph pengene
25.000 fans x snittpris på 200 kroner pr bill = 125 mill per år minimum...

Lønninger etc er nå justert ned på 3 div nivå...så sammenlignet med e lagene som har 6-7.000 på kampene sine så er Leeds en gullgruve...

Enda må vi be the council om hjelp når TA skal kjøpes tilbake...


Kikket litt på regnskapene som det ble lagt ut link på

inntekter ca 23 mill pund
salgs kost ( kostnader forbundet med inntektene) 4 mill
= 19 mill
--------------------------
- adm kost 18 mill (??)
av de er lønn til spillere og admin 13 mill

da står vi igjen med 5 mill pund i ande driftskostnader
her er amortisering av lån, leie av ER/ TA og andre kostnader
--------------------------
= 800.000 i pluss
Plus salg av spillere = overskudd på ca. 4.5 mill



Så 150 millioner går til lønninger i klubben.. spillere og ansatte???

Noen som vet hva snittlønninger er i klubben om dagen?
20 spillere x 4 mill NOK hver i snitt = 80 millioner....
Da er det 70 mill som har gått andre steder ( direktører og vaskekoner)


jarle

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #63 på: August 19, 2009, 16:30:09 »
Og igjen blir salget av Delph merkelig...

Bates utaler "we don´t need to sell him"  - mener vel med det at vi har penger nok.

Så TA... selv med Delph pengene skal altså det people of Leeds punge ut for TA.

Det er et eller annet som skurrer noe fryktelig her...!!!


... og poenget er vi er sportslig svekket av Delph salget... men tydeligvis ikke økonomisk styrket til å kunne kjøpe TA???????

h.b

  • Gjest
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #64 på: August 19, 2009, 16:40:29 »
Bates sa vel at det kun var silly money som ville gjøre at de solgte Delph. Og hvis 2 mill pund kontant for en av de største tallentene i europa og resten over tid er silly money.
Ja da er vel 100.000.- pund for Beckford silly money også da. For Bates sier jo rett ut i disse dager at kun silly money vil sørge for at Beckford blir solgt

DenHviteYeboah

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #65 på: August 19, 2009, 16:55:36 »
et av mange innlegg om dette-


"I find it hard to believe that KB can't find the money to buy TA back given that the deal negotiated by Krasner was favourable enough to mean that, even allowing for the property crash, the land must be worth more than what it would cost. My fear of opening the door to LCC is that they would probably want to turn it into some sort of community centre with the team having to make way for some sort of minority sessions. I'm old enough to remember when LCC bought ER and all of the free loading that the council enjoyed at the clubs expense. Is there no end to our nightmare? Good result, in fact a brilliant result. At some point this season someone is going to get a real spanking from the boys."

jarle

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #66 på: August 19, 2009, 17:21:18 »
Leeds burde gå minimum 12 mill i pluss iår... legg til de 4,5 fra ifjor
Penger er ikke problemet lenger...

Vi har ingen på høye lønninger...
ER vil være full av fans
En run i cupene vil gi merinntekter
Vi har solgt Delph
Garbutt vil gi enda mer
---------------------------------------

Hvis du som privatperson satt igjen med 100.000 kroner på kontoen etter at alle årets utgifter var betalt... vill det da være noe problem å kjøpe en eiendom for 50.000 kroner cash...

Og du vil samtidig spare leiekost på 10.000 kroner i året...???


Det er noe som ikke stemmer her...


Promotion 2010

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #67 på: August 19, 2009, 18:00:31 »
Unnskyld, men jeg tror du misser poenget her. Bates har sagt at han har flere mulige måter å kjøpe tilbake TA på. Dette er nok bare en av måtene og basert på klubbens økonomi FØR salget av Delph.
Han lover vel litt i sitatene under! La oss håpe at de stemmer, for går vi glipp av dette så skal Bates UT!  ::)

Sitat
Leeds United chairman Ken Bates has promised manager Simon Grayson a "fighting fund" from the sale of Fabian Delph and admitted the fee received "won't do any harm" to the club's plans to buy back Thorp Arch.

Sitat
The Leeds chairman, 77, was more reticent about Thorp Arch, the training complex which Leeds are aiming to purchase for around £6million by October, but he implied that the fee raised by Delph's transfer would aid that project.

Og igjen blir salget av Delph merkelig...

Bates utaler "we don´t need to sell him"  - mener vel med det at vi har penger nok.

Så TA... selv med Delph pengene skal altså det people of Leeds punge ut for TA.

Det er et eller annet som skurrer noe fryktelig her...!!!


... og poenget er vi er sportslig svekket av Delph salget... men tydeligvis ikke økonomisk styrket til å kunne kjøpe TA???????
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #68 på: August 19, 2009, 18:23:41 »
Det at noen referer til hva Bates har sagt gjør meg urolig. Trodde dere hadde lært at mannen ikke kan stoles på når det gjelder hva han sier

Promotion 2010

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #69 på: August 19, 2009, 18:33:16 »
Det at noen referer til hva Bates har sagt gjør meg urolig. Trodde dere hadde lært at mannen ikke kan stoles på når det gjelder hva han sier

"Noen" trekker frem disse sitatene fordi han tror at det er substans i dem. Jeg likte ligningen med de to bukselommene, fordi fotballverdenen i mine øyne er råtten. Ikke bare Bates nødvendigvis...
Jeg liker det Bates gjør fordi han har en økonomisk plan med klubben. Men når jeg leser "søknaden" blir jeg er oppriktig bekymret for punktet om "due dilligence" - det betyr at det fortsatt er noe grums etter overtakelsen i 2007 OG at vi av den grunn fortsatt ikke har startet på nytt i NULL.

Men hjelp................vi er inne på Kenneth med skjegget igjen........ (Ikke fortell det til Asbjørn og Lojo...)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #70 på: August 19, 2009, 19:01:20 »
Selvsagt har Bates en økonomisk plan. Men den planen er til hans eget beste . Ikke nødvendigvis Leeds sitt beste.
Hvis man hadde sett etter hva slags forretninger Bates hadde gjort istedenfor å hylle hans måte å ødelegge klubben sportslig på. Ja da ville man antagelig sett på Bates sine finansplaner med Leeds i et annet lys

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #71 på: August 19, 2009, 19:05:35 »


Men hjelp................vi er inne på Kenneth med skjegget igjen........ (Ikke fortell det til Asbjørn og Lojo...)

Nei, med en gang dette blir en generell Bates-tråd er vi der igjen (h.b. i forrige innlegg)...
Men holder vi oss til tema er det bare å kjøøøre på. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #72 på: August 19, 2009, 19:15:57 »
The counsil and Leeds are working together with this. There is more likely than not that we own TA again by mid-october. The important thing is that it will be ours again.

- Kan Bates - LUTV
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #73 på: August 19, 2009, 19:18:56 »
Selvsagt har Bates en økonomisk plan. Men den planen er til hans eget beste . Ikke nødvendigvis Leeds sitt beste.
Hvis man hadde sett etter hva slags forretninger Bates hadde gjort istedenfor å hylle hans måte å ødelegge klubben sportslig på. Ja da ville man antagelig sett på Bates sine finansplaner med Leeds i et annet lys

Kanskje Bates ser på dette som en jobb - som du og jeg - at det er greit å få noe igjen for innsatsen.

Jeg har ikke råd å tape millioner gjennom den jobben jeg gjør!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #74 på: August 19, 2009, 20:50:53 »
Både den nære og fjerne historien tilsier at det er all grunn til å kikke Ken Bates nærmere etter i kortene. Dersom det verken blir tilbakekjøp av TA eller signifikante spillerkjøp det nærmeste året, vil " noen" ha et forklaringsproblem. Når det er sagt: Inntil noen klarer å grave frem noen harde fakta om "snusk" ( heretter kalt lommerusk)  velger jeg å tro at alt er i sin skjønneste orden.  :)
Jon R.

Pettersen97

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #75 på: August 19, 2009, 22:13:02 »
Blir rett å slett forvirra av allt som har blidd sagt å gjort i Leeds....
Skjønne ikke helt ka som ikke e rætt sia TA ikke allerede e kjøpt tilbake med Delph pængan å/eller at nåkka av det har blidd brukt til spillerkjøp..
Vente i spenning får å se ka som skjer i klubben..
The Mighty Whites

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #76 på: August 19, 2009, 22:46:21 »
Jeg velger å tro at innen 10. oktober er LU igjen eier av TA :)

Hallgeir *

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #77 på: August 19, 2009, 23:06:33 »
Jeg velger å tro at innen 10. oktober er LU igjen eier av TA :)
Det må vi absolutt håpe på. Uansett om klubben må ha hjelp for klare det eller ei.
Super Leeds since 1968

Svend Anders

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #78 på: August 20, 2009, 00:04:15 »
Vi mister bare retten (opsjonen) til å kjøpe tilbake anlegget. Muligheten til å kjøpe tilbake vil vi selvsagt fortsatt ha, men må da regne med å betale "markedspris" for anlegget, dvs. kanskje så mye som £15 mill eller mer.

Du har rett, selvfølgelig, i at muligheten for å kjøpe tilbake ikke her helt utelukket. Men vi mister fremdeles retten til å kjøpe TA, for etter 10. oktober er det opp til selgeren, ikke klubben, å bestemme OM han vil selge TA, til hvem han vil selge, og til hvilken pris.

Best å kjøpe før 10. oktober til den prisen vi har avatalt spør du meg.  :)

SA

Svend Anders

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #79 på: August 20, 2009, 00:25:07 »
Hvor er pengene...???

Chelsea pengene... Spurs pengene... Garbutt pengene... Delph pengene
25.000 fans x snittpris på 200 kroner pr bill = 125 mill per år minimum...
Chelsea- og spurs-pengene? Jeg vet ikke hvor mye vi har fått av de etter sommeren 2007, men jeg antar det er det som fyller mesteparten av overgangsoverskuddet på £4,5 mill, sammen med Milner-andelen.

Garbutt-pengene finnes foreløpig ikke. Først må klubbene bli enige om en sum, eller settes av en tribunal. Samme med Hutton og Swan.

Delph-pengene er verken inkludert i lånesøknaden hos kommunen og i hvertfall ikke i regnskapet for over ett år siden.

Så 150 millioner går til lønninger i klubben.. spillere og ansatte???

Noen som vet hva snittlønninger er i klubben om dagen?
20 spillere x 4 mill NOK hver i snitt = 80 millioner....
Da er det 70 mill som har gått andre steder ( direktører og vaskekoner)

£11,5 millioner gikk til lønninger, ikke 150 mill NOK (om jeg ikke har misset noe her?).

Du må videre huske at
1) dette er regnskapsåret etter administrasjonen og vi hadde fortsatt noen lønninger til eks-ansatte (men jeg lurer på om ikke de er inkludert som kreditorer/deferred income?)
2) om du leser regnskapet hadde vi i løpet av sesongen 36 "full time playing staff". Ikke alle hele året selvsagt, men det antallet fikk gjennomsnitt per måned lønningsposer fra klubben.
3) Videre hadde vi 5 trenere, 15 lærlinger og hele 128 ansatte i administrasjonen, etc, og nesten 500 deltidsansatte i ulike roller (vakter og kioskansatte på kampene vil jeg tro).

Tese:
Om vi sier 36 årsverk på spillerfronten a 2 mill i året er vi oppe i 70 mill
Fem trenere over a 2 mill er nye 10 mill
Lærlingene tjener minimalt.
128 ansatte i administrasjonen a ca 300.000 i året er 40 mill
Da er du ikke så langt unna en 120 mill. Og jeg tror ikke jeg har tatt i med lønnssnittet her.

SA
« Siste redigering: August 20, 2009, 16:20:13 av Svend Anders »

sviper

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #80 på: August 20, 2009, 07:32:14 »

godt innlegg S A,godt at noen har kontroll på hvor penger kommer og går ;D
og så får vi inderlig håpe at tilbakekjøp av T A går i boks,eller er jeg redd det kan bli DYR morro
LIFE IS LEEDS

Tjalla

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #81 på: August 20, 2009, 09:51:48 »
Hvor er pengene...???

Chelsea pengene... Spurs pengene... Garbutt pengene... Delph pengene
25.000 fans x snittpris på 200 kroner pr bill = 125 mill per år minimum...
Chelsea- og spurs-pengene? Jeg vet ikke hvor mye vi har fått av de etter sommeren 2007, men jeg antar det er det som fyller mesteparten av overgangsoverskuddet på £4,5 mill, sammen med Milner-andelen.

Garbutt-pengene finnes foreløpig ikke. Først må klubbene bli enige om en sum, eller settes av en tribunal. Samme med Hutton og Swan.

Delph-pengene er verken inkludert i lånesøknaden hos kommunen og i hvertfall ikke i regnskapet for over ett år siden.

Så 150 millioner går til lønninger i klubben.. spillere og ansatte???

Noen som vet hva snittlønninger er i klubben om dagen?
20 spillere x 4 mill NOK hver i snitt = 80 millioner....
Da er det 70 mill som har gått andre steder ( direktører og vaskekoner)

£11,5 millioner gikk til lønninger, ikke 150 mill NOK (om jeg ikke har misset noe her?).

Du må videre huske at
1) dette er regnskapsåret etter administrasjonen og vi hadde fortsatt noen lønninger til eks-ansatte (men jeg lurer på om ikke de er inkludert som kreditorer/deferred income?)
2) om du leser regnskapet hadde vi i løpet av sesongen 36 "full time playing staff". Ikke alle hele året selvsagt, men det antallet fikk i løpet av året en eller flere lønningsposer fra klubben.
3) Videre hadde vi 5 trenere, 15 lærlinger og hele 128 ansatte i administrasjonen, etc, og nesten 500 deltidsansatte i ulike roller (vakter og kioskansatte på kampene vil jeg tro).

Tese:
Om vi sier 30 årsverk på spillerfronten a 2 mill i året er vi oppe i 60 mill
Fem trenere over a 2 mill er nye 10 mill
Lærlingene tjener minimalt.
128 ansatte i administrasjonen a ca 300.000 i året er 40 mill
Da er du ikke så langt unna en 120 mill. Og jeg tror ikke jeg har tatt i med lønnssnittet her.

SA

Tror du ligger nær sannheten ang spillerlønninger SA. Såvidt jeg husker fra denne chelsea-saken så er vel mye av de resterende pengene derfra knyttet opp mot at de lykkes? Type, £1M ved 10 spilte kamper eller noe slikt. De gutta der har vel ikke dratt førstelagsdrakta over hodet i stort mer enn en ligacupkamp enda?

Angående denne saken og klubbens økonomi/evt inntekter som ikke er gjort rede for osv så er dette tross alt en bedre situasjon enn den vi hadde back in "good old days". Studerte økonomi og ledelse i Leeds i 2003/04 og da vi skulle ta for oss regnskap og spesielt se på posten 'assets' så ble Leeds sitt siste regnskap tatt grundig for seg. Husker ikke hele smøla like klart lengre, men basisen var at de hadde en vanvittig stor mengde assets. Etter å ha sett nærmere på hva man kunne regne som assets (ER, TA, adm bygninger, annet utstyr etc.) så manglet vi veeeeldig mye bokførte verdier. Konklusjonen var at denne posten også måtte inneholde spillere. Som kjent er ikke en spiller verdt mer enn det andre klubber er villige til å by for han. Og hvor mye de er villige til å by avhenger igjen av hvor god han er. Fiffig måte å presentere en sunn og god økonomi på, men frem til det gikk skeis var det veldig få som stilte spm. Etter de timene der begynte jeg virkelig å forstå hvor dårlig stelt det var med klubben vår...

Da syns jeg det er mye mer behagelig at vi mangler noen kroner som vi mener burde være i regnskape, men at vi likevel går i pluss!? (Nå har jeg ikke sett dette regnskapet enda, men har forstått diskusjonen slik hvertfall)

Kanskje KB tenker langsiktig investering som kan gjøre seg gjeldende når de eier treningsanlegg og bane og i tillegg rykker opp til PL ;)
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

4ever arcticwhite

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #82 på: August 20, 2009, 10:30:28 »
ser at Shaun Harvey uttalter følgende til YEP:

Asked why, on the back of Delph's sale, Leeds were unable to finance the deal, Harvey told the YEP: "The club made the approach to the council having taken into consideration all the options and felt that, if this option (council funding) would be allowed, it would assist us whilst allowing the club to progress on other fronts."

( http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Why-Leeds-United.5571655.jp )

Jeg velger å tolke dette positivt, og at vi har muligheter til å bruke av egenkapital til å i alle fall delfinansiere et tilbakekjøp, men at disse pengene vil komme bedre til nytte andre steder som er vanskeligere å få lånefinansiert (spillere??), eller som en egenkapitalandel i forbindelse med tilbakejøp av Elland Road.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Borge

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #83 på: August 20, 2009, 10:33:18 »
Og igjen blir salget av Delph merkelig...

Bates utaler "we don´t need to sell him"  - mener vel med det at vi har penger nok.

Så TA... selv med Delph pengene skal altså det people of Leeds punge ut for TA.

Det er et eller annet som skurrer noe fryktelig her...!!!


... og poenget er vi er sportslig svekket av Delph salget... men tydeligvis ikke økonomisk styrket til å kunne kjøpe TA???????

Hvis man har to alternativer - enten bruke egne penger på et tilbakekjøp av TA - eller få hjelp av kommunen til dette med tilskudd evt gunstige lån. Hva velger en profesjonell foretningsmann om man holder til i Norge, England eller et annet sted i verden? Svaret er for meg åpenbart - på samme måte som det er helt uforklarlig at noen ikke forstår dette ???

Borge

Borge

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #84 på: August 20, 2009, 10:35:10 »
ser at Shaun Harvey uttalter følgende til YEP:

Asked why, on the back of Delph's sale, Leeds were unable to finance the deal, Harvey told the YEP: "The club made the approach to the council having taken into consideration all the options and felt that, if this option (council funding) would be allowed, it would assist us whilst allowing the club to progress on other fronts."

( http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Why-Leeds-United.5571655.jp )

Jeg velger å tolke dette positivt, og at vi har muligheter til å bruke av egenkapital til å i alle fall delfinansiere et tilbakekjøp, men at disse pengene vil komme bedre til nytte andre steder som er vanskeligere å få lånefinansiert (spillere??), eller som en egenkapitalandel i forbindelse med tilbakejøp av Elland Road.

Ã…penbart - et godt eksempel på fornuftig forretningsdrift. Bedre å drive butikk med hodet enn med hjertet  - da overlever man lengre.
Borge

jarle

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #85 på: August 20, 2009, 11:14:53 »
Sitat" SA
128 ansatte i administrasjonen a ca 300.000 i året er 40 mill"


??? 128 fulltidsansatte i Leeds United...


Har du noe peiling på hva disse gjør?

3 direktører
Markedsjefer og staff ( 10 pers
Sækretærer (4 pers)
Vaskekoner
Supprter shop (5 pers)
Web / TV ( 10 pers
TA staff ( 10 pers)
ER  staff ( 10 pers) ( vet at det kommer en haug frivillige her på kamper etc)
-------------------------
det er 52 personer

hvor er de 74 andre fulltidsansatte?
Skulle vært morsomt å vite....det er en stor organisasjon...( Vi er jo en "mindre" klubb en Rosenborg... tviler på om de har 128 ansatte i klubben... det høres sykt mye ut!!!


Lønnskost var 12,7 mill pund = nærmere 140 mill med Pund/krone kurs i 2007/8








sveifors

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #86 på: August 20, 2009, 11:28:45 »
Premium Article !

Fra Yorkshire Evening Post idag:

Leeds United: Why Leeds United want council help to buy back Thorp Arch - Shaun Harvey


Published Date:
20 August 2009
By Phil Hay
Leeds United chief executive Shaun Harvey said today the club's appeal to Leeds City Council for the money to buy Thorp Arch had been made in response to a rapidly approaching deadline and to allow "progress on other fronts".
Harvey insisted the use of public funds to repurchase United's training ground was one of the few remaining avenues open to Leeds with the deadline for activating the buy-back clause due to pass in seven weeks' time.

The club have applied to the council for assistance in regaining ownership of Thorp Arch, which was sold to private property developers in 2004 at a time when United were deeply in debt, and the council will decide next week whether to provide up to £6m to prevent the buy-back option from elapsing.

The clause expires on October 10, 2009, after which point the club would have no right to purchase the property near Wetherby.

It was widely anticipated the recent sale of young midfielder Fabian Delph to Aston Villa, allied with the £4.5m profit posted by Leeds in the last financial year, would provide sufficient income to acquire Thorp Arch, but the plea to the council indicates the club do not expect to be able to raise the necessary amount before October 10.

Asked why, on the back of Delph's sale, Leeds were unable to finance the deal, Harvey told the YEP: "The club made the approach to the council having taken into consideration all the options and felt that, if this option (council funding) would be allowed, it would assist us whilst allowing the club to progress on other fronts.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Svend Anders

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #87 på: August 20, 2009, 16:18:24 »
Sitat" SA
128 ansatte i administrasjonen a ca 300.000 i året er 40 mill"

??? 128 fulltidsansatte i Leeds United...

Har du noe peiling på hva disse gjør?

3 direktører
Markedsjefer og staff ( 10 pers
Sækretærer (4 pers)
Vaskekoner
Supprter shop (5 pers)
Web / TV ( 10 pers
TA staff ( 10 pers)
ER  staff ( 10 pers) ( vet at det kommer en haug frivillige her på kamper etc)
-------------------------
det er 52 personer

hvor er de 74 andre fulltidsansatte?
Skulle vært morsomt å vite....det er en stor organisasjon...( Vi er jo en "mindre" klubb en Rosenborg... tviler på om de har 128 ansatte i klubben... det høres sykt mye ut!!!

Lønnskost var 12,7 mill pund = nærmere 140 mill med Pund/krone kurs i 2007/8

Wages and salaries var £11,5 millioner.
Social security £1,1 mill
Pensjonskostnader £136k.
Totalt £12,7 mill.

Jeg har ingen tall på hvor mange som er i hver avdeling, men bare for å nevne...
Markedsavdelingen
Shop'en
Salgsavdelingen (hospitality)
Vaskekoner og kantineansatte på TA og ER
Sikkerhet
Arrangement
Støtteapparat rundt A-lag og Akademi
Trenere på diverse lag ned til U9
LUTV/media
Sekretærer og assistenter
Billettkontoret

SA

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #88 på: August 20, 2009, 18:57:56 »
....
hvor er de 74 andre fulltidsansatte?
Skulle vært morsomt å vite....det er en stor organisasjon...( Vi er jo en "mindre" klubb en Rosenborg... tviler på om de har 128 ansatte i klubben... det høres sykt mye ut!!!

....

Den parallellen til Rosenborg er egentlig ikke så ueffen. Rosenborg har ca 90 navn på organisasjonskartet sitt.  (Dette er inklusive de som har verv i klubben - og ikke er ansatt, så tallet lyver nok noe).

Av disse er nærmere 20 ansatt i sportslig avdeling, 30 i kommersiell avdeling.

Noen som følger RBK tettere enn meg kan sikkert korrigere/supplere, men jeg kan tenke meg at Leeds har vesentlig fler ansatte enn RBK på noen områder: Kurs-/konferansevirksomheten, butikk/merchandise, ungdomsakademi, apparat/administrasjon omkring kampene....

Tror Leeds må regnes som en større klubb enn RBK, om vi måler størrelse i infrastruktur/apparat som håndteres. Leeds har bl.a. flere tilskuere enn RBK, spiller langt flere kamper i løpet av sesong, og har jo også en enormt mye større og global supportermasse som skal håndteres...

Som sagt, noen som kjenner RBK mer fra innsiden, kan sikkert korrigere meg på noe av dette....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

jarle

Sv: Thorp arch-tilbakekjøp mm.
« Svar #89 på: August 20, 2009, 20:28:42 »
spørsmålet er om du er ansatt om du sitter i en billett luke 2 lørdager imnd...?

sikkerhets personell på kamper ( untatt politi)?

disse har neppe 300.000 i lønn...