Skrevet av Emne: LUTV-Windows media player  (Lest 2426 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

LUTV-Windows media player
« på: August 25, 2009, 21:22:44 »
Når jeg logger meg på LUTV, og skal se et eller annet, så får jeg beskjeden "delivering license", deretter kommer det opp en ny påloggingsrute. Når jeg da skriver inn brukernavn og passord skjer det ingenting...
Antar at problemet skyldes at jeg ikke får fyret Windows Media Player. Har Windows Vista på maskinen.
Noen som vet hvorfor Windows Media Player ikke virker (forslag..?) og er det evt mulig å bruke noe annet en WMP i LUTV? Og hvordan gjør en evt endringen?

Meget takknemlig for svar

Rudi G.

  • Gjest
Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #1 på: August 25, 2009, 22:47:34 »
Prøv å endre settingsene under "sjermen" på LUTV! Feks. high og high og settings 1.

Sterland

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #2 på: August 25, 2009, 23:03:38 »
Takk for tips! Det funket desverre ikke. Fikk fortsatt påloggingsboks etter at beskjeden delivering settings kom opp, men kom ikke videre derifra. Forsøkte alle settingsene.. Tror det er den hel%%¤ Windows Media Player som er kilden... Den får jeg overhodet ikke åpnet på pc'n

Dennis

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #3 på: August 25, 2009, 23:22:39 »
Fant et par linker som ser ut til å være av samme problemet.

http://www.mail-archive.com/leedslist@list.zetnet.co.uk/msg15300.html

Den andre var et forum, som det ser ut som en fikk fikset problemet etter å ha oppgradert WMP.

Mer vet ikke jeg, men håper du får det til!
Marching on together!

Sterland

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #4 på: August 26, 2009, 07:53:41 »
Fant et par linker som ser ut til å være av samme problemet.

http://www.mail-archive.com/leedslist@list.zetnet.co.uk/msg15300.html

Den andre var et forum, som det ser ut som en fikk fikset problemet etter å ha oppgradert WMP.

Mer vet ikke jeg, men håper du får det til!

Virker lovende.. samme problem. Ser frem til å teste det ut når jeg kommer hjem. Håper det funker. Takk for tilbakemelding

Blank_File

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #5 på: August 26, 2009, 09:55:58 »
Fant et par linker som ser ut til å være av samme problemet.

http://www.mail-archive.com/leedslist@list.zetnet.co.uk/msg15300.html

Den andre var et forum, som det ser ut som en fikk fikset problemet etter å ha oppgradert WMP.

Mer vet ikke jeg, men håper du får det til!

Virker lovende.. samme problem. Ser frem til å teste det ut når jeg kommer hjem. Håper det funker. Takk for tilbakemelding

Hva slags browser bruker du? Jeg fikk ikke koblet til med WMP og Firefox igår under kampen, men det funket fint med IE.

Sterland

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #6 på: August 26, 2009, 11:39:43 »
Fant et par linker som ser ut til å være av samme problemet.

http://www.mail-archive.com/leedslist@list.zetnet.co.uk/msg15300.html

Den andre var et forum, som det ser ut som en fikk fikset problemet etter å ha oppgradert WMP.

Mer vet ikke jeg, men håper du får det til!

Virker lovende.. samme problem. Ser frem til å teste det ut når jeg kommer hjem. Håper det funker. Takk for tilbakemelding

Hva slags browser bruker du? Jeg fikk ikke koblet til med WMP og Firefox igår under kampen, men det funket fint med IE.

Jeg bruker Firefox. Har også testet med IE, men der får jeg beskjed om at jeg mangler acrobate flash "et eller annet.."

Tror hovedproblemet er at WMP ikke fyrer i det hele tatt i Vista. Begriper ikke hvorfor den ikke funker. Jeg forsøker å åpne WMP, men det skjer ingenting.. Har også prøvd å åpne filplassering for så å åpne med oppstartsfila. Men da får jeg beskjed om det ligger en nyere versjon i systemet... Er det evt noen måte jeg kan avinnstallere det som er av WMP for så å laste ned og innstallere en ny versjon. Har forøvrig forsøkt å laste ned siste versjon, men også da får jeg beskjed om at det ligger en nyere versjon i systemet...

Blank_File

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #7 på: August 26, 2009, 11:44:14 »
Da bør du bare laste ned Adobe Flash. Hvis du ikke bruker IE normalt sett er jo ikke alle de vanlige tilleggene installert der. Det finnes forøvrig også en wmpfirefox-plugin. Finner den ikke på nettet lenger, men har den liggende et sted på PCen. LUTV er på mange måter en elendig tjeneste. Håper at de i det minste kunne skifta ut Windows Media Player streaming og heller gått over til et fornuftig format.

Sterland

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #8 på: August 26, 2009, 11:47:59 »
Da bør du bare laste ned Adobe Flash. Hvis du ikke bruker IE normalt sett er jo ikke alle de vanlige tilleggene installert der. Det finnes forøvrig også en wmpfirefox-plugin. Finner den ikke på nettet lenger, men har den liggende et sted på PCen. LUTV er på mange måter en elendig tjeneste. Håper at de i det minste kunne skifta ut Windows Media Player streaming og heller gått over til et fornuftig format.

Problemet er at når jeg laster ned Adobe Flash (som tilsynelatende går greit), så innstallerer den seg, men det skjer ingen ting, og Leedsunited.com/LUTV maser fortsatt om at jeg mangler Adobe Flash. Helt enig vedr. WMP streamingen, særlig i den situasjonen jeg er...

Blank_File

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #9 på: August 26, 2009, 13:20:54 »
Men da høres det vel egentlig ut som problemet ligger en annen plass. Noe så elementært som å installere flash i Internet Explorer tyder jo på at det er rettighetsproblemer, minnefeil eller lignende. Det er i slike tilfeller at jeg starter hele installasjonen av Windows om igjen. Med mindre det er en HW feil ordner det som regel biffen.

Sterland

Sv: LUTV-Windows media player
« Svar #10 på: August 26, 2009, 13:41:59 »
Men da høres det vel egentlig ut som problemet ligger en annen plass. Noe så elementært som å installere flash i Internet Explorer tyder jo på at det er rettighetsproblemer, minnefeil eller lignende. Det er i slike tilfeller at jeg starter hele installasjonen av Windows om igjen. Med mindre det er en HW feil ordner det som regel biffen.
Hadde håpet jeg skulle slippe det, men det er mulig jeg må krype til korset. Takk skal du ha for tips og råd!