Skrevet av Emne: Sørlige Karibien  (Lest 1077 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Sørlige Karibien
« på: September 03, 2009, 23:14:03 »
Ny reisetråd. Jeg er så heldig å få oppleve et lite cruise i Karibien om et par uker, og det er drøssevis av utflukter man kan kaste seg med på. Men er det verdt det, blir det for "turistklasse" over det hele?

Stedene:

* Bridgetown, Barbados
* Castries, St. Lucia
* Philipsburg, St. Maarten
* St. Croix (US V.I.)
* St. Johns, Antigua

Noen erfaringer og gode råd?

SA

Wexler

Sv: Sørlige Karibien
« Svar #1 på: September 05, 2009, 07:31:58 »
Du vil uansett få en flott opplevelse !
severdighetene i land er nok ikke det helt store. Fossefall som beskrives i turbrosjyrene kan jo vise seg å være en liten bekk i norsk målestokk..
Når det gjelder cruisebåter, har jeg kun erfaring med de store RCCL fartøyene. De er enormt lukseriøse med en masse tilbud. Men jeg fikk ikke noen sjøfølelse - til det blir det for store skip. På RCCL skipene har du ikke lov til å ta med deg noe medragt av mat eller drikke. Du får et kort når du går ombord i skipet, som debiteres hver gang du handler noe. Husk å kontrollere kortbruken på itern TV på lugaren daglig !. Det gjøres ofte feil i barer og restauranter.
Mat er gratis 24 t i døgnet, og det er veldig bra tilbud. Iste og vann er gratis.
Svømmebassenger i ulike typer må prøves. Ellers er det show eller dans på kveldene.
Det er en veldig avslappende ferieform. Bare nyt det ! God reise SA !         
 

Svend Anders

Sv: Sørlige Karibien
« Svar #2 på: September 07, 2009, 12:29:34 »
Ingen som har vært akkurat i sørlige Karibien?

Takker for rådene, Wexler. Jeg reiser også med Royal Caribbean, Adventure of the Seas.

Det blir nok mye strandliv, men jeg håper å finne noen opplevelsesperler på diverse steder.

SA