MK DONS - LEEDS UNITED FC .

Started by Andersen, September 19, 2009, 18:21:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Fantastisk herlig seier ;D

Det er slike seire som smaker best gjennom en lang sesong. Bortekamp mot opprykksutfordrere. Og attpåtil litt ufortjent. Dette lover svææært bra for opprykk. Neste kamp er hjemme mot Carlisle på tirsdag kveld. Det bør bli 3 poeng. Så venter Charlton på ER neste lørdag. Hvis vi vinner de to neste kampene så tror jeg faktisk ganske mye er gjort i henhold til direkte opprykk.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

Quote from: auren on September 26, 2009, 21:53:13

Det er slike seire som smaker best gjennom en lang sesong. Bortekamp mot opprykksutfordrere. Og attpåtil litt ufortjent. Dette lover svææært bra for opprykk. Neste kamp er hjemme mot Carlisle på tirsdag kveld. Det bør bli 3 poeng. Så venter Charlton på ER neste lørdag. Hvis vi vinner de to neste kampene så tror jeg faktisk ganske mye er gjort i henhold til direkte opprykk.

MOT!

auren

Fint du er optimistisk auren men tviler på at vi sikrer direkte opprykk i oktober, men for all del, selvfølgelig rykker vi rett opp som seriemestre 8)

ragnar

Bra egenskap dette med å vinne kamper på ikke fullt så gode dager.  8)
*In El Loco we trust!*

mercruiser

Føler meg vektløs. Vi Leeds-fans fortjener dette. Helt sykt.

auren

Quote from: Rudi G. on September 26, 2009, 22:06:59

MOT!

auren

Fint du er optimistisk auren men tviler på at vi sikrer direkte opprykk i oktober, men for all del, selvfølgelig rykker vi rett opp som seriemestre 8)

Hehe. Klart at opprykk ikke er sikret da Rudi, men hvis vi faktisk vinner de neste to kampene så vil vi ha en veeeeldig god luke til de andre laga. Og jeg tror også at statistikken vil vise at lag med et såpass bra forsprang etter 11 kamper også rykker opp. Men det er jo en laaang vei å gå uansett. Men alt virker rosenrødt foreløpig. Og det er jammen meg lenge siden det har vært slik.  :)

auren

Roy

Har vært på jobb i kveld og fikk ikke fulgt kampen. Men har lest 39 sider kampreferat på forumet med innlagte prettinger og virkelig kost meg.  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Bites Yer Legs

YES YES YES! Fantastisk! Dette hjalp på humøret!
KEEP FIGHTING!!

Evig Pint

Forbanna deilig seier idag karer!  ;D MARCHING ON TOGETHER!!
Marching on together

LeedsU878

Fy f.. så fantastisk dette var. Etter et par øl, og noe som minnet om en håpløs vei ut til stadion (over jorder og gjerder). Ã... score 2 minutter på overtid gjør at man er ganske trøtt på jobben i dag. :)
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

stefan

Må nesten bare sitere min far som utbrøt: "JA! Jeg hadde ikke byttet dette målet mot Dorthe Skappel på bordet!"

Intrykket etter kampen er:
1. Gutta er slitne etter pool kampen men klarer likevel å ta tre poeng på ren stahet, mot en motstander som er langt mindre spennende og glamorøs, men som er ute etter å ta oss, slik de gjorde ifjor. Rett og slett profft av guttene!

2. Beckford virker sliten, kanskje Becchio og Grella burde starte neste kamp? (Ikke optimalt å starte uten Beckford dog, og hverken Grella eller Becchio fremstår som eminente måltyver akkurat)

3. Med Crowe ute så fremstår det som om vi er med endimensjonale i angrepet. (Dette kan også være pga pool kampen.)

4. Forsvaret holder tett nok en kamp, og det til og med med 3 forsvarere ute.

5. Robinson får et innhopp og gjør omtrent nada..kanskje et utlån til et lag hvor han får fast spilletid er en løsning?
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Rudi G.

Quote from: auren on September 27, 2009, 02:19:48
Quote from: Rudi G. on September 26, 2009, 22:06:59

MOT!

auren

Hehe. Klart at opprykk ikke er sikret da Rudi, men hvis vi faktisk vinner de neste to kampene så vil vi ha en veeeeldig god luke til de andre laga. Og jeg tror også at statistikken vil vise at lag med et såpass bra forsprang etter 11 kamper også rykker opp. Men det er jo en laaang vei å gå uansett. Men alt virker rosenrødt foreløpig. Og det er jammen meg lenge siden det har vært slik.  :)

auren

Ja, livet er fantastisk om dagen ;D

75 SOLLI

MOT!

auren

Hvis vi tar med kamper etter det også da, borte mot Bristol Rovers........ etter de tre neste seriekampene vil vi kunne være "alene" på topp med god margin!

HåvardK

Quote from: Roy on September 27, 2009, 02:24:03
Har vært på jobb i kveld og fikk ikke fulgt kampen. Men har lest 39 sider kampreferat på forumet med innlagte prettinger og virkelig kost meg.  8)
Prøvde du å følge tempoet på prettingen, Roy?

Promotion 2010

Quote from: Frode L. on September 27, 2009, 01:44:08

Følte meg rimelig vektløs selv i natt, men da holdt jeg meg ganske så langt unna dette forumet...  ::)   ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

R - R

MOT!

auren

Jepp, og det er slike seierar som vil vere utruleg viktig når poenga skal teljast opp etter sesongslutt. Vi har allereie hatt fleire sliteseiarar så langt i sesongen. Vi har ikkje nødvendigvis spelt så veldig bra, men vi har gjort jobben og fått poenga. Ein slik vinnarvilje kombinert med godt spel i andre kampar er essensielt for å kome seg ut av denne divisjonen.

Vi veit alle at nedturen kjem ein eller anna gang i løpet av sesongen, der vi plutseleg går fire kampar utan siger. To tap og to uavgjort, tre scora mål. Det er derfor viktig å ha nokre poeng mellom oss og play-off, og den jobben er vi allereie godt i gang med. Det er og gledeleg at vi vinner utan at ein spelar puttar. Eg trur vi er mindre avhengig av han i år, sjølv om Beckford naturlegvis er veldig viktig for Leeds. Meiner rett og slett vi har eit større register å spele på, og vi har ein solid og sterk benk.
- Rune

HåvardK

Quote from: Promotion 2010 on September 27, 2009, 12:04:58
Quote from: Frode L. on September 27, 2009, 01:44:08

Følte meg rimelig vektløs selv i natt, men da holdt jeg meg ganske så langt unna dette forumet...  ::)   ;D
En stund siden jeg har følt noe i nærheten av dette. Og det skyldes ikke manglende inntak av alkohol, for å si det sånn

Superfan

Kanonbra!!

Det beste er nesten den utrolige gode defensive strukturen. Kun 4 baklengs på 9 kamper i ligaen, og 0 baklengs i 5 av disse. Fantastisk.

Rudi G.

Quote from: Superfan on September 27, 2009, 17:47:07
Kanonbra!!

Det beste er nesten den utrolige gode defensive strukturen. Kun 4 baklengs på 9 kamper i ligaen, og 0 baklengs i 5 av disse. Fantastisk.

Og de 4 målene er kommet etter 2 straffer og 2 frispark ;D

TK20

Etter å ha sett høydepunktene på LUTV skjønner jeg ikke helt dette med at vi vant ufortjent. En jevn, hard og tøff kamp med greie sjanser til begge lag. Dersom vi forventer å kjøre totalt over en opprykksrival på bortebane har vi ikke optimal virkelighetsforståelse...

Uansett er det utrolig positivt med 3 poeng her. WE ARE BOURNEMOUTH LEEDS

Geiremann

Referat i YEP.
Fint at "Unitedsupporteren" bruker penger på annonse i Leeds-avis. Tror ikke de får noen nye supportere der  ;D

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/LEEDS-UNITED-Snod-a-bad.5681948.jp
Member of "The Peterborough eight".

Superfan

Quote from: Rudi G. on September 27, 2009, 19:49:30
Quote from: Superfan on September 27, 2009, 17:47:07
Kanonbra!!

Og de 4 målene er kommet etter 2 straffer og 2 frispark ;D

Jepp. Vi må skjerpe oss på "dødballer".  ;D

baste

Quote from: JohnnyDouglas on September 27, 2009, 21:59:59
Etter å ha sett høydepunktene på LUTV skjønner jeg ikke helt dette med at vi vant ufortjent. En jevn, hard og tøff kamp med greie sjanser til begge lag. Dersom vi forventer å kjøre totalt over en opprykksrival på bortebane har vi ikke optimal virkelighetsforståelse...

Leeds kunne jo vunnet med 4-5 mål..mange gode sjanser. Liker absolutt det jeg ser. Tror dette laget er bra nok for direkte opprykk.

Marching on together

auren

Quote from: JohnnyDouglas on September 27, 2009, 21:59:59

Har nettopp sett høydepunktene på LUTV. Her er mine inntrykk:

- Vi slipper MK Dons til svært få sjanser gjennom hele kampen. Noen gode skudd fra distanse har de, men ingen store målsjanser.
- Vi skaper nada i første omgang, unntatt en ok sjanse av Beckford like etter utvisningen.
- Michalik selger seg noe inni hampen grusomt rett etter at han kommer inn. Vondt å se på.
- Grella har noen flotte løp og er involvert i mye av de offansive bidragene vi hadde. Dog skorter det fortsatt på avslutteregenskapene. Bør omskoleres til ving.
- Beckford er stort sett usynlig hele kampen (bortebanesyndromet?)
- Higgs gjør et par solide redninger. Synd han må ut med skade.
- Fantastisk glede og jubel etter å ha scoret 2 min på overtid. Skulle kanskje bare mangle? Men uansett deilig å se hvor glade spillerne blir. Kunne trodd vi hadde vunnet cupen :)

auren, som virkelig ser frem til kamp i kveld. Leedsskjorten er på allerede. Admiralskjorten fra 93-sesongen eller noe.

Roy

Quote from: HåvardK on September 27, 2009, 11:35:58
Quote from: Roy on September 27, 2009, 02:24:03
Prøvde du å følge tempoet på prettingen, Roy?

Nei, det ble i tøffeste laget Håvard  ;)
Stand up and sing for LEEDS UNITED