Skrevet av Emne: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool  (Lest 8533 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lids

Thomas

GeirO

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #31 på: September 23, 2009, 08:58:46 »
På bakgrunn av at jeg rangerer Liverpool B på nivå med gode Championshipslag, er jeg skuffet over kampen og spillet i angrep i dag.

Dette må vere ein av dei minst gjennnomtenkte påstandane på lenge. Liverpool møtte eit lag med spelarar som hadde spelt på dei fleste PL-lag. Forsvaret til Liverpool besto av fire landslagsspelarar. Dossena spelte seinast for Italia i sommar, Carragher er ute pga han takka nei. På midten stilte dei med Riera, som var fast i heile fjor. Mascherano som var sterkt ønska av Barca, Aurelio som var fast i fjor, og Spearing som er up-and-coming. På topp brukte dei N'gog og Babel, som begge har fått ein del kampar.


Som enkeltspillere er de nok gode, men i min vurdering ingikk også det faktum at de "aldri" har spilt sammen på et lag, så samspilt var de ikke. I reservelagsserien brukes vel flere unggutter sammen med noen av disse, tipper jeg.

MOT

h.b

  • Gjest
Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #32 på: September 23, 2009, 09:14:00 »
Etter å ha sett kampen så er jeg faktisk positiv med tanken på neste års CCC. Men det er nok hevet over  enhver tvil at Leeds mangler det lille ekstra for å slå et Premier League lag når det gjelder. Selvsagt kan vi slå et Premier League lag en gang iblandt. Men Leeds laget pr i dag er ikke godt nok mot disse motstanderne over tid. Desverre så tror jeg også vi ser oss litt blinde på navnet Liverpool. Hvis Liverpool hadde møstret sitt sterkeste lag. Ja da er jeg redd for at Leeds hadde tapt klart. Vi kan jo sammenligne dette med det mange av dere sier om lag som møter Leeds. Ja de spiller som de aldri skulle ha spilt før. Slik var det kanskje i denne kampen også. Men kampen var absolutt noe å ta med seg videre.
Alt i alt. HB er fornøyd

auren

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #33 på: September 23, 2009, 09:27:09 »


Har jo en klasseavslutning da han nesten brasser fra 5 meter, men dessverre gikk den over...


DER han burde ha holdt hodet kaldt og heller videreformidlet ballen til ? som stod for omtrent blank goal...

...ellers følger jeg deg

Nei, hysj da Semb!

Becks gjorde helt rett i å avslutte selv!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #34 på: September 23, 2009, 09:32:54 »
Synes det var MYE positivt å ta med seg videre fra denne kampen. Keeper og forsvar gjør en meget god jobb i dag, spesielt Kisnorbo som var banens beste for meg. Var ekstremt flink til å komme foran spissene til Liverpool, vant også det aller meste av hodedueller!

Snodgrass viste til tider klasse, Doyle og Johnson litt mer usynlige, men absolutt godkjent. Synes også Howson skal få skryt, har utviklet seg til å bli meget pasningsikker, han er rolig med ballen, og gjør sjelden feil. I tillegg imponerte han meg med mottakene i går, ballen satt som klistret til beina.

Beckford var relativt usynlig, men han burde hvertfall hatt et mål. Er nesten avhengig av scoring for å spille bra. Becchio gjør også en meget god jobb. Springer mye og er flink med mann i rygg. Vendingen han hadde mot grekeren var klasse! Men han gjør noen taktiske feil innimellom!


Alt i alt en mer enn godkjent kamp! Spiller vi slik hver helg så rykker vi garantert opp! Måtte forresten smile litt når de satt innpå Scrtel 10 minutter før slutt for å sikre 1-0 seieren! Men får for guds skyld håpe vi ikke får noen form for "utladning" etter denne kampen. Her er det bare til å kjøre på mot MK Dons til helga!

sveifors

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #35 på: September 23, 2009, 09:37:01 »


Har jo en klasseavslutning da han nesten brasser fra 5 meter, men dessverre gikk den over...


DER han burde ha holdt hodet kaldt og heller videreformidlet ballen til ? som stod for omtrent blank goal...

...ellers følger jeg deg

Nei, hysj da Semb!

Becks gjorde helt rett i å avslutte selv!

auren

Becks leverte varene som de fleste spillererne, jeg er stolt over vårt League 1 lag.

Problemet at de største sjansen fikk ikke Becks, men blant annet Doyle headet utenfor på blank kasse.

Liverpool var forberedt på Beckford og brukte ressurser på å stoppe ham.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

stian

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #36 på: September 23, 2009, 09:59:20 »


Har jo en klasseavslutning da han nesten brasser fra 5 meter, men dessverre gikk den over...


DER han burde ha holdt hodet kaldt og heller videreformidlet ballen til ? som stod for omtrent blank goal...

...ellers følger jeg deg

Nei, hysj da Semb!

Becks gjorde helt rett i å avslutte selv!

auren

Becks leverte varene som de fleste spillererne, jeg er stolt over vårt League 1 lag.

Problemet at de største sjansen fikk ikke Becks, men blant annet Doyle headet utenfor på blank kasse.

Liverpool var forberedt på Beckford og brukte ressurser på å stoppe ham.


Følger deg der - når du får gå opp fritt på fem meter SKAL du treffe mål. Jeg hadde garantert putta den der.

Jon R

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #37 på: September 23, 2009, 10:39:38 »
Litt skuffet. Leeds var gode men ikke bedre enn jeg forventet mot et B preget og lite samspilt Liverpool lag. Jeg mener vi burde slått de røde med den førsteelvveren vi mønstret. Vil ikke si at vi har uflaks men heller at vi mangler litt flaks og at de små og viktige marginene ikke er på vår side. En svak og feig dommertrio ødela noe av moroa men hovedinntrykket er at vi har oss selv å takke at vi ikke klarer å score. Er forresten glad at de røde ikke fikk en spiller utvist. Med 10 mann hadde de antagelig satt innpå Gerrerd og Torres og Liverpool fansen kunne sagt at de slo oss med 10 mann og halve reservelaget.  ::)

En liten bønn til Grayson: Vi må bruke Grella mer enn vi gjør!  Bruk han på en av kantene eller i en "fri" rolle bak de to spissene våre. Stort potensiale!

Higgs 7 - Crowe 6, Michalik 8, * KISNORBO 8, Hughes 5 - Snodgrass 8, Howson 5, Doyle 6, Johnson 6 - Becchio 7, Beckford 6
« Siste redigering: September 23, 2009, 10:41:10 av Jon R »
Jon R.

auren

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #38 på: September 23, 2009, 10:44:50 »
Litt skuffet. Leeds var gode men ikke bedre enn jeg forventet mot et B preget og lite samspilt Liverpool lag. Jeg mener vi burde slått de røde med den førsteelvveren vi mønstret. Vil ikke si at vi har uflaks men heller at vi mangler litt flaks og at de små og viktige marginene ikke er på vår side. En svak og feig dommertrio ødela noe av moroa men hovedinntrykket er at vi har oss selv å takke at vi ikke klarer å score. Er forresten glad at de røde ikke fikk en spiller utvist. Med 10 mann hadde de antagelig satt innpå Gerrerd og Torres og Liverpool fansen kunne sagt at de slo oss med 10 mann og halve reservelaget.  ::)

En liten bønn til Grayson: Vi må bruke Grella mer enn vi gjør!  Bruk han på en av kantene eller i en "fri" rolle bak de to spissene våre. Stort potensiale!

Higgs 7 - Crowe 6, Michalik 8, * KISNORBO 8, Hughes 5 - Snodgrass 8, Howson 5, Doyle 6, Johnson 6 - Becchio 7, Beckford 6


Godt å se at flere for øynene opp for mitt tidligere forslag om å la Mike Grella spille kant istedetfor spiss. Følgende oppstilling kunne vært spennende:

Higgy - Crowsy, Brombs, Kissa, Parks - Grells, Hows, Johns, Snoddy - Becks og Beccs

Johnson inn sentralt for Doyle, selv om Doyle sålangt har gjort sakene sine bra.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #39 på: September 23, 2009, 11:16:27 »
SMS fra en ihuga pool supporter:

"Det var helt ufortjent seier. Leeds var bra! Howson er en spillertype man ikke har sett siden tidlig 80-tall. Herlig!"

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #40 på: September 23, 2009, 11:50:19 »
For meg framstod dette som en kamp mellom to lag av meget god Championshipklasse.  Synes derfor kampen var en bekreftelse på at dette Leedslaget holder god kvalitet (noe mange av oss har skjønt for lenge siden…. :)) – og dermed føles det fryktelig surt å tape for et middels Liverpoollag….

Mine 10 inntrykk:

1. Morsom og fartsfyllt fotballkamp

2. Liverpool kom til ER for å vinne 1-0, og klarte det. Derfor j**** skuffa over at Leeds gikk resultatløse av banen.

3. Liverpool var godt forberedt, men ble allikevel passe rystet i store deler av kampen.

4. Leeds matchet stort sett Liverpool både på tempo, fysikk og pasningspresisjon, selv om Hughes ble ordentlig parkert av Babel noen ganger.

5. Paddy er konge i forsvaret – og det gjør også Lubo tryggere og bedre.

6. Snodgrass bekrefter at han duger også mot internasjonale toppspillere. Landslaget neste. Klarer han å løfte seg like mye mot alle de kjedelige lagene i L1?

7. Beckford framstod både mer hardtarbeidende og spillende enn det jeg har sett før. Kombinerte bra med Bradley.
 
8. Kaptein Howson har blitt voksen. Kriget som en garvet Premier League-proff mot Mascherano &co.

9. Mye kynisme og tjuvtriks fra Liverpoolspillerne. Var vi forberedt på det? Er gutta våre for snille, Larry?

10. Enormt god TV-reklame for Leeds United. Både manager, spillere og supportere viste seg fra sin beste side. Gary Mac i Sky Sports sitt studio med mange godord om Leeds.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

LeifMorten

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #41 på: September 23, 2009, 11:57:01 »
Bates er nok mest fornøyd med alle pundene som kom inn...
 

LeedsU878

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #42 på: September 23, 2009, 13:19:28 »
Jaja.. Alle er vel skuffa, men jeg klarer ikke å være så utrolig lei meg heller. Utrolig stort å spille mot Liverpool igjen, og jeg opplevde dejavu flere ganger i løpet av kvelden i går.. Savner virkelig senkampene på et fullsatt ER.

Og derfor er det også bra av vi røk ut av liga cupen i går. Liga cupen er bra for storlag som kan spille reservene sine, men kritisk for mindre lag da vi ikke har de samme mulighetene. Nå kan vi fokusere på ligaen, og det som er viktig; Opprykk til CCC i 2010.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

arneg

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #43 på: September 23, 2009, 14:08:04 »
Vi er gode.  Jeg har lenge hevda at vi vil gå opp.  Denne kampen gjorde meg styrket i troen.  Vi spiller fotball, har typer som er kreative, tøffe gutter bak som tåler en vinterstorm samt en bred god stall.  Den eneste svakheten slik jeg ser det er på venstresida i forsvaret.  Det sliter vi.  Vet ikke om vi har løsningene på dette problemet i stallen, eller om vi må ut på lånemarkedet.  Til slutt:  Kampen i går viste en ting.  Mange av spillerne holder kvaliteten til divisjonen over.  det er ikke slik at vi da må bytte ut de fleste.  Noen få skikkelige forsterkninger så vil vi være på øvre halvdel også i den divisjonen.
 

stefan

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #44 på: September 23, 2009, 20:42:04 »
Bates er nok mest fornøyd med alle pundene som kom inn...
Kan vi holde oss til å diskutere inntrykkene fra kampen?

Beckford overrasket positivt synes jeg selv om han ikke scoret. En mye bedre lagspiller enn hva han har vært. Higgs, og Kisnorbo hadde en "god dag"
Becchio og Beckford virker som om de må samkjøres enda litt til merkelig nok.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Dennis

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #45 på: September 23, 2009, 20:49:03 »
Bates er nok mest fornøyd med alle pundene som kom inn...

Ken Bates var riktignok på TV i noen sekunder, men er det ikke veldig unødvendig å dra han inn i denne tråden som omhandler kampinntrykk?
Marching on together!

LeifMorten

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #46 på: September 23, 2009, 21:01:28 »
Sitat fra: LeifMorten på I dag kl. 11:57:01
Bates er nok mest fornøyd med alle pundene som kom inn...


Ken Bates var riktignok på TV i noen sekunder, men er det ikke veldig unødvendig å dra han inn i denne tråden som omhandler kampinntrykk?
 

Var ment som en spøk. Men i mostening til mange har jeg tatt ei øl med Bates, men han var høvding i Chelsea. I forbindelse med E-cupen kampen i Tromsø var det invitert mange gjester på Ølhallen dagen før kampen. Og Bates pratet med alle!
 

Bjørn-S

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #47 på: September 23, 2009, 21:48:05 »
Kampen er vel oppsummert greit med "hederlig tap". Satt og så kampen sammen med en Liverpool supporter, og han var overrasket over nivået Leeds holdt. Strakk seg til og med til å si seg enig i at det ikke hadde vært helt ufortjent med Leeds seier. Kun avslutningene som ikke satt som de skulle på en ellers bra dag. Jeg følger ikke med premier league men ihht samme kar så var det et noe sterkere lag enn et rent B-Liverpool de stilte med. Han ble videre overrasket over byttene utover i kampen; dette tok Benitez og Liverpool mer seriøst en nivåforskjellen på lagene skulle tilsi. Jeg var faktisk også ganske fornøyd med den utviklingen.

Har sett meg litt rundt på nettet i dag og det finnes en del trivelig lesing for oss Leeds supportere. Spesielt Liverpool supportere har tatt frem sin sympatiske side og tilkjennegir Leeds og ikke minst supporterne den respekt som fortjenes. Forøvrig synes jeg Liverpool supportere generelt skiller seg positivt ut i denne sammenhengen, men kanskje det er fordi jeg kjenner mange av dem?

Fortsetter vi å ta frem spill som det vi så i går så går vi rett opp denne sesongen, og det med god margin.

Per-Stian

Sv: 10 inntrykk av å ha sett Leeds - Liverpool
« Svar #48 på: September 23, 2009, 23:45:40 »
Vi gjekk ned "med flagget til topps", som det så fint heiter. Veldig stolt over gutta våre og innsatsen dei la ned i dryge 70 minutt. Ankepunktet var prestasjonane etter baklengsmålet. Då vart det mykje "pumping" i bakrom og stressande angrep.

Mest positivt var kanskje våre to stoggarar, saman med ein meget teknisk god Snodgrass. Becchio vann også overraskande mange duellar mot Kyrgiakos/Carragher. Berre så synd at Beckford i 9 av 10 tilfelle plasserer seg feil i forhold til makkeren.

Elles må eg seie at det var særdeles deilig å sjå eit stappfullt Elland Road og nyte den gode stemninga.

MOT!