Skrevet av Emne: Ingen Thorp Arch  (Lest 40737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #120 på: Oktober 20, 2009, 23:39:19 »
Klarer ikkje heilt å legge denne bak meg, den gnager!

Er siste ord sagt i denne saka?
Bør ikkje det komme ein slags forklaring frå Leeds?
Finnes det ein plan B, eller er TA tapt for Leeds United?


Selvsagt har Bates en plan med ikke å gjøre denne avtalen. Han vil da putte disse leasingpengene Leeds betaler inn i egen lomme. Eller var det Forward som hadde dette firmaet som kunde. Følg med på neste episode av lødder

Besakk han Leeds Council til å bruke ekstra lang tid på å bestemme seg også da?
Hold deg til det nye med Guardian og Bates egen kospirasjonsteori. Denne her er omtrent like troverdig som Chemtrails og Planet X.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #121 på: Oktober 23, 2009, 22:39:57 »
Ja man kan ikke bli annet en imponert over at denne dealen kollapset
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-What-does-future.5758955.jp?

Leeds United: What does future hold after Thorp Arch deal's collapse? - Hay


Published Date: 23 October 2009
Part of the difficulty in convincing people that global warming is a matter of palpable concern is the suspicion that the issue might ultimately be someone else's problem.
That predicted crisis, in simple terms, is likely to affect most seriously a future generation while presently bothering only those who believe they can see the bigger picture.

In the context of Leeds United, Thorp Arch is no different.

The club's training ground is not a factor that will impinge on their immediate potential but it is blinkered in the extreme to ignore the implications of the aborted attempt to return ownership of the facility to United, via Leeds City Council.

In the event that Leeds failed to repurchase the property before last week's deadline, there was never going to be more than one consolation – the 25-year lease agreed on Thorp Arch when it was sold in 2004.

The only scenario worse than allowing the buy-back option to elapse was the thought of Leeds being told to vacate the complex within days or weeks of the deadline expiring.

A rental agreement running until 2029 was the fallback for a club who could argue on that basis that losing the freehold to Thorp Arch is not the end of the world.

In truth, they are in no position to make such a claim.

It is, still, important to distinguish between the overnight consequences of Leeds City Council's unsuccessful plan to exercise United's buy-back clause and the reality of what that failure might mean as the club's lease winds down.

To suggest that the short-term success of the club is intrinsically dependent on owning Thorp Arch is disingenuous.

United's squad trained there before the council's proposal collapsed and did so 24 hours later. Their academy remains intact. The threat was never one of instant chaos.

As League One stands, the club are already a third of the way towards a total of points historically sufficient for automatic promotion, and it is improbable that the issue of Thorp Arch will drain the wind from Simon Grayson's sails.

It is, quite frankly, someone else's problem and has been for many months.

Promotion and Thorp Arch are, for now, entirely separate matters.

Yet it is not appropriate to use one ambition to shroud the other.

Both appeared attainable at the start of the season, especially once the sale of Fabian Delph gave Simon Grayson a "fighting fund", in the words of Ken Bates, and promised to do "no harm" to the aim of repurchasing Thorp Arch. So important were both intentions that is would be ridiculous to claim that one out of two is an acceptable success.

Lest it be forgotten, in the weeks when negotiations between the club and the council were at their most intense, United were vocal about the price of losing the right to buy Thorp Arch.

An annual rental bill which was likely to move above £500,000 this year was described as "penalistic", a sum that increases by three per cent every 12 months and threatens to become prohibitive.

That implied a grave risk not only to the training complex but to the club's academy which is well established at Thorp Arch.

The failure of the council's bid does not make these problems any less acute.

United's reacted by announcing that they would continue to rent the property for the next 20 years, but therein lies the rub.

The club cannot promise beyond doubt that Leeds United – whatever their guise – will be consistently able to fund a rent which arises before the cost of upkeep and rates.

It was largely because of that worry and a desire to cut their outgoings that such urgent efforts were made to bring the council on board.

As far as Thorp Arch is concerned, the next 20 years will pass on a wing and a prayer, unless a private sale can be negotiated with its present owners, Barnaway Ltd.

But as the council's report on the facility remarked in August, the club "believes that the price would be disproportionately high." In other words, don't hold your breath.

Correspondence sent to the YEP in the past week has focused heavily on the lack of assurance that now surrounds the training ground.

The views expressed were not a flurry of misguided ideas that the failure to secure the property would have sudden ramifications, but they were unanimous in asking how the club might suffer in the future and why the board at Elland Road were unable to pull off a deal which, by United's own admission, was so vital to the health of the club.

Leeds seem to have been unhappy with several conditions set for them by the council in the final hours before the deadline, though the full details of those conditions are not clear. Nowhere in the explanation given by United was the issue of the club's ownership mentioned, but they confirmed last week that the council had sought clarification on the matter.

Regardless of whether it became a deal-breaker, there is no doubt that the very valid question of who owns Leeds United muddied the waters at a crucial time.

It is the type of poor publicity that the club can do without.

The council, in any case, will not feel guilty about its sense of timing.

The deal between Leeds and the council was put to its executive committee on August 26, no more than seven weeks before the deadline. Could this advanced stage not have been reached 12 months ago?

And if Leeds did not feel it necessary to press the local authority then, where did they hope or expect that £5.8million would appear from in the meantime? The club clearly have limited access to borrowing facilities.

Much has been made of the funds that have arrived at Elland Road from a variety of sources in the past year or so. To give the club the benefit of the doubt, they consistently argued that they were unable to find or borrow the money required to settle the bill with Barnaway Ltd, and only the rash would advocate Leeds investing money they say they can't afford.

But if Thorp Arch really was out of the current board's financial reach, that fact poses questions of its own.

Assuming that Grayson – a coach whose appointment the club deserve great credit for – is successful in reclaiming a position in the Championship, what in the way of transfer funds will the club be able to provide him with next summer?

And how will the inevitable increase in expenditure caused by promotion be met if the club felt their stability would be unduly threatened by paying almost £6million for Thorp Arch?

Away from the training ground, the attitude of certain supporters who contacted the YEP this week was that a place in the Championship would prove the high-water mark for United's present regime.

Two weeks ago, I remarked in this column that Leeds were in no desperate need of a wealthy investor while promotion from League One remained in hand.

That observation was made with the presumption that the purchase of Thorp Arch was also under control and a virtual formality. That saga has instead demonstrated the limits of the club's monetary power, and the brand presented to potential investors is arguably weakened by a training ground which belongs to a third party.

Promotion can be achieved this season and should be achieved from United's position in their league.

But what then? A groundswell of opinion says that in order to move forward at pace, the club require fresh investment, fresh blood and financial backing which underwrites a powerful vision for Leeds United.

Thorp Arch would seem to support it.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #122 på: Oktober 23, 2009, 22:55:28 »
blir vel bannlyst fra elland road no lokalavisa også ::)

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #123 på: Oktober 24, 2009, 00:25:08 »
Jeg er ikke så inni denne saken, og det blir bare kopiert inn fra andre steder.

Så jeg vil gjerne få et innsyn om noen vil være så vennlige?

1. Hvorfor måtte vi selge? ( dårlig økonomi?)
2. Hvorfor er det positivt å kjøpe tilbake?
3: Hvorfor får vi ikke kjøpe tilbake?

På forhånd. Takk :)
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #124 på: Oktober 24, 2009, 08:59:28 »
Jeg er ikke så inni denne saken, og det blir bare kopiert inn fra andre steder.

Så jeg vil gjerne få et innsyn om noen vil være så vennlige?

1. Hvorfor måtte vi selge? ( dårlig økonomi?)
2. Hvorfor er det positivt å kjøpe tilbake?
3: Hvorfor får vi ikke kjøpe tilbake?

På forhånd. Takk :)

 :) Kort fortalt:

1. 1 mrd i gjeld!
2. Produksjon av egne spillere!
3. Bates vil ikke bruke egne penger!



DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #125 på: Oktober 24, 2009, 09:17:22 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #126 på: Oktober 24, 2009, 09:21:20 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

God morgen til deg også DHY!

Per Arne

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #127 på: Oktober 24, 2009, 09:31:35 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

Hva hjelper det? Og hvorfor skal man det? Blir det annerledes da? Eller er dette bare et utslag av et oppgulpende personlighetsimpotent menneskes "slå-seg på-brystet-vi-hadde-rett"-krampetrekning? Endelig fikk vi rett i noe. Og nå skal faen meg resten av verden krype for oss. Alle de gangene vi tok feil, ja de gir vi blaffen i. For pappa'n min er mye sterkere enn pappa'n din.....

Ha en strålende helg, med 3 poeng i dag!
 ;D

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #128 på: Oktober 24, 2009, 09:50:50 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

Hva hjelper det? Og hvorfor skal man det? Blir det annerledes da? Eller er dette bare et utslag av et oppgulpende personlighetsimpotent menneskes "slå-seg på-brystet-vi-hadde-rett"-krampetrekning? Endelig fikk vi rett i noe. Og nå skal faen meg resten av verden krype for oss. Alle de gangene vi tok feil, ja de gir vi blaffen i. For pappa'n min er mye sterkere enn pappa'n din.....

Ha en strålende helg, med 3 poeng i dag!
 ;D


Når den respekterte journalisten Phil Hay i lokalavisa setter pekefingeren på det samme som H.B. og enkelte andre har gjort i hele sommer,så føler eg det er på sin plass med litt hovering.Faktum er at Grayson har gjort en kjempejobb,men at der ligger mørke skyer over klubben i forhold til den grumsete økonomiske situasjonen.

En strålende helg med 3 poeng blir det garantert :)
« Siste redigering: Oktober 24, 2009, 10:41:55 av jackbauer68 »

Per Arne

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #129 på: Oktober 24, 2009, 10:18:06 »
For all del, jeg er veldig sikker på at mange kan innse at de ikke hadde rett. Og jeg er veldig sikker på at h.b ikke er mannen som hoverer, selv om han kanskje kunne hatt både lyst, og god grunn. Han har måttet tåle mye, og når han for en gangs skyld får rett, attpå til i en så viktig sak, er det sikkert en fin følelse. Men ingen sitter vel egentlig igjen her med noen god følelse. Ikke h.b, ikke alle de som motsa ham, jeg tror t.o.m at ikke hans små lakeier og løpegutter har noen god følelse. Selv om visse av dem gjerne vil at vi skal gå tilbake og lese ca 40 sider av denne saken. Men de fleste andre av oss har ikke hukommelse som gullfisker.

MOT!

 ;)

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #130 på: Oktober 24, 2009, 10:43:17 »
For all del, jeg er veldig sikker på at mange kan innse at de ikke hadde rett. Og jeg er veldig sikker på at h.b ikke er mannen som hoverer, selv om han kanskje kunne hatt både lyst, og god grunn. Han har måttet tåle mye, og når han for en gangs skyld får rett, attpå til i en så viktig sak, er det sikkert en fin følelse. Men ingen sitter vel egentlig igjen her med noen god følelse. Ikke h.b, ikke alle de som motsa ham, jeg tror t.o.m at ikke hans små lakeier og løpegutter har noen god følelse. Selv om visse av dem gjerne vil at vi skal gå tilbake og lese ca 40 sider av denne saken. Men de fleste andre av oss har ikke hukommelse som gullfisker.

MOT!

 ;)

Hehe,men gullfisker er ålreite dyr ;D

chief

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #131 på: Oktober 24, 2009, 11:15:58 »
For all del, jeg er veldig sikker på at mange kan innse at de ikke hadde rett. Og jeg er veldig sikker på at h.b ikke er mannen som hoverer, selv om han kanskje kunne hatt både lyst, og god grunn. Han har måttet tåle mye, og når han for en gangs skyld får rett, attpå til i en så viktig sak, er det sikkert en fin følelse. Men ingen sitter vel egentlig igjen her med noen god følelse. Ikke h.b, ikke alle de som motsa ham, jeg tror t.o.m at ikke hans små lakeier og løpegutter har noen god følelse. Selv om visse av dem gjerne vil at vi skal gå tilbake og lese ca 40 sider av denne saken. Men de fleste andre av oss har ikke hukommelse som gullfisker.

MOT!

 ;)

Hehe,men gullfisker er ålreite dyr ;D

I visse sammenhenger ......ja.  Men for meg har de en viss BIsmak  ::)
1 4 all and all 4 1

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #132 på: Oktober 24, 2009, 12:33:55 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

Hva hjelper det? Og hvorfor skal man det? Blir det annerledes da? Eller er dette bare et utslag av et oppgulpende personlighetsimpotent menneskes "slå-seg på-brystet-vi-hadde-rett"-krampetrekning? Endelig fikk vi rett i noe. Og nå skal faen meg resten av verden krype for oss. Alle de gangene vi tok feil, ja de gir vi blaffen i. For pappa'n min er mye sterkere enn pappa'n din.....


Har du stått opp med feil ben idag???dette var bare ment som en henstilling til å lese innleggene.hb har jo nærmest blitt korsfestet pga sin innlegg om denne saken.da kan det jo være greit å se i ettertid hva man har skrevet.dette er ikke hovering,du har vel piggene vel langt ute nå Per Arne?Forøvrig er språkbruken din ganske aggressiv må jeg si :)

marve

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #133 på: Oktober 24, 2009, 12:34:00 »
At bates ikke klarte å skaffe tibake torp arch er så dårlig å skuffende at jeg nesten begynner å grine .
Bates er nå for meg leeds sitt største problem og fiende .Hvordan i alle dager klarte han å ødlegge dette .
Og hvordan ser framtiden ut nå ?????? .heldigvis så gjør vi det bra på banen og vi leder ligaen noe som er meget gledelig .
Men mange talenter har forsvunnet og penger kommer inn men hvor i H forsvinner disse pengene ???
« Siste redigering: Oktober 24, 2009, 13:08:00 av marve »
 

Tom S

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #134 på: Oktober 24, 2009, 13:05:05 »
Det er skandaløst at Leeds ikkje kjøpte tilbake TA!
Rett og slett ein tragedie som det er vanvittig vanskelig å akseptere.
COME ON LEEDS !!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #135 på: Oktober 24, 2009, 13:30:14 »
FLOTT dere som bidrar til at denne tråden er saklig og ikke ligger i 'moderatorland' :)

(det hintet tok vel de fleste?)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per Arne

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #136 på: Oktober 24, 2009, 15:15:23 »
http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=12756.0

Jeg foreslår at folk leser igjennom dette.Da kan man tenke litt over hvem som hevdet hva og hvordan det gikk i tilbakekjøpsaken....

Hva hjelper det? Og hvorfor skal man det? Blir det annerledes da? Eller er dette bare et utslag av et oppgulpende personlighetsimpotent menneskes "slå-seg på-brystet-vi-hadde-rett"-krampetrekning? Endelig fikk vi rett i noe. Og nå skal faen meg resten av verden krype for oss. Alle de gangene vi tok feil, ja de gir vi blaffen i. For pappa'n min er mye sterkere enn pappa'n din.....


Har du stått opp med feil ben idag???dette var bare ment som en henstilling til å lese innleggene.hb har jo nærmest blitt korsfestet pga sin innlegg om denne saken.da kan det jo være greit å se i ettertid hva man har skrevet.dette er ikke hovering,du har vel piggene vel langt ute nå Per Arne?Forøvrig er språkbruken din ganske aggressiv må jeg si :)

Tja... Lørdagsmorgener planter jeg begge bena i gulvet samtidig når jeg står opp. Så feil ben kan det neppe bli. Har kun to.  ;D

Og jeg beklager om språkbruken min støter sarte sjeler. Fra jeg var ganske liten var jeg alltid med min bestefar på lørdager. Han kjørte øltønner rundt til byens mer eller mindre tvilsomme etablissementer. Det er vel språkbruken derfra jeg har fått mer eller mindre inn med morsmelken, for ikke å si bestefarølen. I tillegg hadde jeg en bestefar som var anleggsslusk, og en onkel på kaia.

Aggresiv? Neppe. Hadde en humoristisk tanke, med en anelse stikk i. Jeg beklager om det ble oppfattet feil. Og du så kanskje hva jeg skrev om h.b i mitt neste innlegg. Med all respekt, jeg mente ikke å såre noen, ei heller være aggresiv.

Forøvrig, jeg tror nok at ingen har sterkere pappa enn meg. Han var nemlig "verdens sterkeste mann" på Sircus Scott i sine yngre dager.

DHY, h.b, og alle dere andre; ønsker dere en strålende helg, og en seierrik ettermiddag. We are Leeds!! (selv om vi ikke alltid har de samme meningene om saker og ting)

MOT!

 ;)

Per Arne

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #137 på: Oktober 24, 2009, 15:16:44 »
FLOTT dere som bidrar til at denne tråden er saklig og ikke ligger i 'moderatorland' :)

(det hintet tok vel de fleste?)



"Hint"? Et øyeblikk, må bare slå opp i "store norske"...

 ;D

ooh aah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #138 på: Oktober 24, 2009, 23:49:41 »
Jeg må innrømme at jeg ble svært overrasket over resultatet i denne saken. Synes jo forsøket til Bates med å få Leeds kommune til å betale gildet var frekt, men jeg drømte aldri om at han ikke hadde pengene som skulle til å kjøpe Thorp Arch dersom forsøket slo feil. Får en jo til å tenke endel dystre tanker. Jeg har problemer med å forstå hva Bates kan tjene på dette? Målet hans er vel å selge Leeds med profitt. Som Hay skriver så vil jo dette være med på å senke verdien på klubben.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #139 på: Oktober 25, 2009, 09:22:52 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon
« Siste redigering: Oktober 25, 2009, 09:25:38 av h.b »

Superfan

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #140 på: Oktober 25, 2009, 14:04:36 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon

Igjen. Hvilke beløp snakker vi om og hvor har du dokumentasjonen?

Peters

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #141 på: Oktober 25, 2009, 15:22:23 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon

Her skal du ha honnør for et saklig begrunnet innlegg  :) Gode spørsmål som vi skulle likt å ha svar på!!

Borge

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #142 på: Oktober 25, 2009, 16:14:46 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon
Jeg er ikke alltid enig med H.B, men jeg synes jo at man stiller noen betimelige spørsmål her om hvofor T.A ikke ble kjøpt tilbake. Hva er årsaken (og her er det noek mye vi vanlige dødelige ikke vet).  er det uklarheter omkring eierforholdene i Leeds eller er det andre ting? jeg orker ikke spekulere
Borge

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #143 på: Oktober 25, 2009, 17:31:35 »
Phil Hay går vel for å være den i Leeds by som vet mest om klubben.Har han ikke også arbeidet i Leeds Uniteds mediaavdeling?(mulig jeg husker feil)Uansett tror jeg det vitner om et stemningsskifte rundt klubben når Mr.Hay begynner å stille kritiske spørsmål og antyde at det er regnestykker som ikke går opp....
Jeg håper denne klubben blir solgt fortest mulig :)MOT

Tom S

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #144 på: Oktober 25, 2009, 17:34:30 »
Phil Hay går vel for å være den i Leeds by som vet mest om klubben.Har han ikke også arbeidet i Leeds Uniteds mediaavdeling?(mulig jeg husker feil)Uansett tror jeg det vitner om et stemningsskifte rundt klubben når Mr.Hay begynner å stille kritiske spørsmål og antyde at det er regnestykker som ikke går opp....
Jeg håper denne klubben blir solgt fortest mulig :)MOT

Ja, det er grumsete at Leeds United ikkje klarte å sikre seg TA. Eg vart mildt sagt sjokka og forbanna når eg forstod at dealen gjekk i vasken!

Håper også på ny eiger, men er redd vi må leve med Bates minst denne sesongen.
COME ON LEEDS !!

lojosang

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #145 på: Oktober 26, 2009, 17:43:13 »
Er denne tråden i ferd med å bli et prakteksempel på at også Bates kan diskuteres i rasjonelle vendinger og uten personangrep?  :o

Så bra! Keep it up.  :)
- Leif Olav

Karl Hot Shot

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #146 på: Oktober 26, 2009, 18:15:34 »
Phil Hay går vel for å være den i Leeds by som vet mest om klubben.Har han ikke også arbeidet i Leeds Uniteds mediaavdeling?(mulig jeg husker feil)

Jeg tror du tenker på journalist Paul Dews som for et par år siden gikk fra å være selve Leeds United-journalisten i Yorkshire Evening Post (den oppgaven som Phil Hay har nå) til å bli mediekontakt for Leeds United.
 

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #147 på: Oktober 26, 2009, 18:17:51 »
Phil Hay går vel for å være den i Leeds by som vet mest om klubben.Har han ikke også arbeidet i Leeds Uniteds mediaavdeling?(mulig jeg husker feil)

Jeg tror du tenker på journalist Paul Dews som for et par år siden gikk fra å være selve Leeds United-journalisten i Yorkshire Evening Post (den oppgaven som Phil Hay har nå) til å bli mediekontakt for Leeds United.
du har nok rett Karl.Uansett går Hay for å være et orakel mht Leeds United :)

Superfan

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #148 på: Oktober 26, 2009, 19:34:31 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon

Igjen. Hvilke beløp snakker vi om og hvor har du dokumentasjonen?

h.b - Jeg er veldig spent på tallene under punktene 1-5 over, og ikke minst dokumentasjonen. Hvor bliver det av??

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #149 på: Oktober 26, 2009, 20:03:08 »
Her er det desverre såmye ubesvart som virkelig bekymrer meg, og helt sikkert andre. Har Bates faktisk en finger med i Barnaby ltd som jeg har anntydet før. For hvis Bates har det. Ja da er dette virkelig økonomisk lønnsomt for ham personlig å ikke kjøpe tilbake Thorp Arch. Hvis han ikke har det. Hvorfor forlangte han ikke mer penger upfront for Delph slik at Leeds var sikret å ha penger til gjennkjøp av Thorp Arch. Hvorfor kunne han ikke bruke av pengene klubben har tjent inn hittil i år på å betale et gjennkjøp. hvor er pengene fra overskuddet ifjor. Hvorfor betalte Leeds ut provisjon til bakmennene  ifjor og hvorfor brukte Leeds ikke disse provisjonspengene til å kjøpe tilbake TA istedenfor.For er det i det hele tatt forsøkt å få de som eier TA til å godt en nedbetaling over 1 år
For det som er sikkert er følgende
1)Leeds har hatt store inntekter dette året
2)Leeds har solgt Delph og andre klubben har fått kompensasjon for. Dette er store beløp
3)Store inntekter på grunn av TV overføringer.
4)Leeds hadde et stort overskudd ifjor
5)Det må finnes penger i dette bakselskapet til Bates. Men hvorfor har de ikke spyttet inn penger

Så her er det såpass mye som tilsier at dette går helt på trynet med Leeds i fremtiden. Som Phil Hay sier. Hvis Leeds rykker opp. Har Leeds egentlig den økonomiske ryggraden til å gå løs på CCC. For det virker uvirkelig slik at det ikke finnes penger i denne klubben hvis Bates ikke putter de ned i et stort hull da. Og da lever faktisk klubben fra hånd til munn. Og det betyr at det ikke skal være store utgiftene før klubben går i minus igjen. Og minus med Bates tilsier ny administrasjon

Igjen. Hvilke beløp snakker vi om og hvor har du dokumentasjonen?

h.b - Jeg er veldig spent på tallene under punktene 1-5 over, og ikke minst dokumentasjonen. Hvor bliver det av??
Jeg forstår ikke helt hvorfor du spør etter dokumentasjon.De fleste punktene her har jo vært dokumentert,kranglet  og omtalt i utallige innlegg.Feks:
1.Litt usikker her,men utifra publikumstall og TV-kamper så ligger vel inntektene på nivå med ifjor hittil.
2.Det er jo på det rene at klubben har fått noe av Delph pengene.Av £6mill,er det vanlig at man ihvertfall har fått 2-3 mill først, og så kommer resten etter hvordan avtalen er.Bates uttalte også at etter salget var det midler tilgjengelig for spillerkjøp og at pengene skulle gå tilbakekjøp av Thorp Arch.....
3.Det er vel faste takster hvordan klubber får kompensasjon fordi det er TV overføring.Usikker på hva Leeds har tjent på dette hittil iår,men det er jo lett å finne ut.Det er vel offentlige opplysninger.
4.Det er vel godt dokumentert at overskuddet ifjor var £4,5 mill.
5.Dette klarer ihvertfall ikke jeg å dokumentere, men mistanker har en jo....
Uansett er jeg redd for at hb får mer og mer rett i sine påstander.Hvor blir pengene av lurer jeg på....