Skrevet av Emne: Football manager 2010  (Lest 4403 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.


Blank_File

Sv: Football manager 2010
« Svar #1 på: Oktober 29, 2009, 19:02:02 »
Jeg fikk det idag, og kom så vidt i gang. "Problemet" er at jeg reiser til Leeds imorgen, og derfor blir det tynn suppe frem til godt over helgen. :) Førsteinntrykket var dog enormt. Grafisk og ja... hva skal jeg si? assisteringsmessig er det virkelig gjort mye riktig.

auren

Sv: Football manager 2010
« Svar #2 på: Oktober 30, 2009, 22:00:05 »
Spilte demoen denne uka. Ikke så veldig fornøyd. Kanskje fordi vi har en stall som ikke duger?  ;D

Kjøpte gode spillere som Lauren, Van der Meyde og Smolarek. Fikk inn en fin stim i starten og ledet lenge, og så kom formsvikten. Demoen varte bare til en av de første dagene i januar, så var det slutt. Mener demoen fra 09 varte hele sesongen. Lå på 4.plass, 1 poeng bak førsteplassen.

Det som var fortvilende var at taktikken som funker meget bra i 09 ikke funker like bra i 10 versjonen. I tillegg så tapte jeg stort sett alle kampene i shots on target/off target, selv om jeg stort sett vant/spilte uavgjort.

Kjørte følgende formasjon:

4-2-2-2, med angrepsvillige backer, 2 på midten sentralt, 2 attacking midfielders og 2 strikers. Gjorde litt om på formasjonene underveis, men det ble ikke noe bedre av det. Når det gjelder treningsdelen har jeg ikke gått inn og gjort en egen instruksjon.

Dette med tilbakemelding fra trenerne om alle fordelene/ulempene man har når det gjelder formasjon, aggressivitet, vinnervilje osv. synes jeg ikke var noe særlig. Ønsker å holde meg til en formasjon uansett, og heller legge meg mer defansivt/offansivt i forhold til lag jeg møter.

auren, som kanskje ikke tørr å kjøpe 2010 utgaven. Har tross alt brukt 56 døgn på 2009 utgaven på under ett år :o
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Football manager 2010
« Svar #3 på: November 03, 2009, 09:49:43 »
må bare si at 2010 versjonen er veldig bra!

spiller nå med Leeds og kjører en 4-3-3 formasjon med kontringer. feier all motstand av banen  ;D
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Football manager 2010
« Svar #4 på: November 03, 2009, 12:37:00 »
må bare si at 2010 versjonen er veldig bra!

spiller nå med Leeds og kjører en 4-3-3 formasjon med kontringer. feier all motstand av banen  ;D

3 sentrale midtbanespillere og spisser?

Fortell gjerne litt mer om taktikken. Jeg fikk det ikke helt til. Som sagt så gjorde jeg ingenting i forhold til individuell trening.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Football manager 2010
« Svar #5 på: November 03, 2009, 13:40:54 »
må bare si at 2010 versjonen er veldig bra!

spiller nå med Leeds og kjører en 4-3-3 formasjon med kontringer. feier all motstand av banen  ;D

3 sentrale midtbanespillere og spisser?

Fortell gjerne litt mer om taktikken. Jeg fikk det ikke helt til. Som sagt så gjorde jeg ingenting i forhold til individuell trening.

auren

sitter på jobben nå, så kan ikke liste opp taktikken fra hodet...

men har et defensivt utgangspunkt med mannsmarkering og kontringer. 
har to sentrale på midten og 3 sentrale spisser.
den mest sentrale av midtbanen har en ankerrolle (doyle). de to andre har box-til-box rolle (howson og prutton/kilkenny)
midtspissen har en fremskutt rolle, mens de to andre har defensiv spiss rolle. beckford regjerer faktisk som defensiv spiss. her får han muligheten til å bruke hurtigheten sin ute til venstre....har puttet 12 mål på 12 kamper.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Ferre

Sv: Football manager 2010
« Svar #6 på: November 03, 2009, 14:13:16 »
Har nettopp rykket opp i Premier League, etter å ha vunnet både League One og The Championship.

Har brukt to forskjellige taktikker: 4-1-3-2 og 4-4-2. Sliter litt med å finne en god taktikk i Premier League, men har startet med 4 uavgjort på 4 kamper. Brukte Sydhagen sin 4-3-3 og klarte 1-1 borte mot Man Utd (Beckford puttet :) ). Tror taktikken kan fungere bra mot lag man ikke er favoritter mot. 4-4-2 takikken fungere fantastik bra når man er favoritter - scorer mye men slipper dessverre inn en del mål også.

metaljon

Sv: Football manager 2010
« Svar #7 på: November 07, 2009, 13:43:02 »
noen tips på gode spillere å kjøpe? Har akkurat startet første sesong i championship. Har kjøpt Huseklepp , og han er helt overlegen. Sliter med å holde klubber som Everton unna juvelen min
The Chief!

Cbas10an

Sv: Football manager 2010
« Svar #8 på: November 10, 2009, 13:32:10 »
Er inne i min andre sesong og vant League 1 med 101 poeng. Sesong 2 startet like bra. 12 kamper og bare 1 tap..  Men så skar alt seg. 6 neste kampene endte med 5 tap.. 

Men men..  Spillet er helt fantastisk.. 

Har kjøpt Alex Teixeira, Mads Stokkelien, Valeri Boijnov, og et par unge talenter.....
MOT


Joachim

martind

Sv: Football manager 2010
« Svar #9 på: November 23, 2009, 14:15:41 »
Max Gradel er det mulig og få kjøpt ganske billig med en gang, dersom man ikke har oppdatert versjonen allerede da. han er STOR i league one på vingen!
MOT!! We are Leeds!

Smudge17

Sv: Football manager 2010
« Svar #10 på: November 26, 2009, 14:43:25 »
Max Gradel er det mulig og få kjøpt ganske billig med en gang, dersom man ikke har oppdatert versjonen allerede da. han er STOR i league one på vingen!

Gradel er da ikke "STOR"? ::) 
Med 1.79 og 70 kg er Gradel relativt liten etter min mening  ;)





tobn på tur

Sv: Football manager 2010
« Svar #11 på: Desember 05, 2009, 20:49:18 »
Nettopp fullført første sesongen i League 1. Ble som forventet opprykk.

35 seiere 5 uavgjort 6 tap, tilsammen 110 poeng. 114 mål og 47 imot,+67 i målforskjell var gledelig.

Kjøpte før sesongen inn Kikin Fonseca (spiss) for hele overgangsbudsjettet på 10mill. Hentet Ian Walker (kee) gratis. Lånte inn Magnus Eikrem og Mark Little (h. beck). I julevinduet hentet jeg inn Wojciech Szczesny, et keeper talent fra Arsenal.

Kikin Fonseca spilte en imponerende sesong og ble toppscorer med god margin. Nøkkeltall fra liga kamper:
                         Kamper           Mål           Assist
Kikin Fonseca -      41(2)             41             17
Beckford -            39(3)             21              8   (godkjent, da Fonseca putta så mye)
Snodgrass -          44(1)             10             21  (veldig bra sesong av Snoddy)
Becchio -             9(11)             11              4   (måtte dessverre slite mye på benken, men da han fikk sjansen mer på slutten av sesongen imponerte han stort + noen bra innhopp)

Eikrem -               31(7)             6               14 (fantastisk sesong av unggutten)


Nå er det å ta fatt på en ny sesong i Championship. Kommer nok til å bli en god del vanskeligere, men håper jeg får flyten og får mulighet til å kanskje rykke opp. Må nok en god del kjøp inn. På topp er det god dekning, men i de bakre rekker må det noen ut.

Tom S

Sv: Football manager 2010
« Svar #12 på: Desember 05, 2009, 22:09:30 »
Nettopp fullført første sesongen i League 1. Ble som forventet opprykk.

35 seiere 5 uavgjort 6 tap, tilsammen 110 poeng. 114 mål og 47 imot,+67 i målforskjell var gledelig.

Kjøpte før sesongen inn Kikin Fonseca (spiss) for hele overgangsbudsjettet på 10mill. Hentet Ian Walker (kee) gratis. Lånte inn Magnus Eikrem og Mark Little (h. beck). I julevinduet hentet jeg inn Wojciech Szczesny, et keeper talent fra Arsenal.

Kikin Fonseca spilte en imponerende sesong og ble toppscorer med god margin. Nøkkeltall fra liga kamper:
                         Kamper           Mål           Assist
Kikin Fonseca -      41(2)             41             17
Beckford -            39(3)             21              8   (godkjent, da Fonseca putta så mye)
Snodgrass -          44(1)             10             21  (veldig bra sesong av Snoddy)
Becchio -             9(11)             11              4   (måtte dessverre slite mye på benken, men da han fikk sjansen mer på slutten av sesongen imponerte han stort + noen bra innhopp)

Eikrem -               31(7)             6               14 (fantastisk sesong av unggutten)


Nå er det å ta fatt på en ny sesong i Championship. Kommer nok til å bli en god del vanskeligere, men håper jeg får flyten og får mulighet til å kanskje rykke opp. Må nok en god del kjøp inn. På topp er det god dekning, men i de bakre rekker må det noen ut.


Hvilken taktikk bruker du?
COME ON LEEDS !!

tobn på tur

Sv: Football manager 2010
« Svar #13 på: Desember 06, 2009, 17:21:48 »
Orker ikke ordne bilde. Man var en ganske enkel 4-4-2 formasjon.
FV/FH - Back/Automatisk
MH/MV - Bred midtbanespiller/Angrep
MS 1 - Sentral midtbanespiller/Angrep
MS 2 - Ballvinnende midtbanespiller/Støttende
SP 1 (beckford) - Måltyv/Angrep
SP 2 (fonseca) - Komplett spiss/Angrep evt (becchio) Oppspillspunkt (støttende)

Har nå spilt 14 kamper i CH og ligger på en brukbar 9ende. Men skulle helst ha ligget på kvalikk.
Har seg sånn at jeg har scoret delt mest i ligaen, men dessverre sluppet inn mest :( får det ikke til defensivt. Noen tips?
Har kjøpt inn en god og rask midtstopper som spiller sammen med Kisnorbo. Burde være en bra duo. Har han rask som Midtstopper/Dekk opp og Kisnorbo som Midtstopper/Stopper. Kjører FV og FH som før. Prøvd å kjøre mer defensivt, men har ikke hjulpet. Føler meg ikke trygg da, blir for mye press og lite mål selv.

tori_no

Sv: Football manager 2010
« Svar #14 på: Desember 07, 2009, 14:39:20 »
Orker ikke ordne bilde. Man var en ganske enkel 4-4-2 formasjon.
FV/FH - Back/Automatisk
MH/MV - Bred midtbanespiller/Angrep
MS 1 - Sentral midtbanespiller/Angrep
MS 2 - Ballvinnende midtbanespiller/Støttende
SP 1 (beckford) - Måltyv/Angrep
SP 2 (fonseca) - Komplett spiss/Angrep evt (becchio) Oppspillspunkt (støttende)

Har nå spilt 14 kamper i CH og ligger på en brukbar 9ende. Men skulle helst ha ligget på kvalikk.
Har seg sånn at jeg har scoret delt mest i ligaen, men dessverre sluppet inn mest :( får det ikke til defensivt. Noen tips?
Har kjøpt inn en god og rask midtstopper som spiller sammen med Kisnorbo. Burde være en bra duo. Har han rask som Midtstopper/Dekk opp og Kisnorbo som Midtstopper/Stopper. Kjører FV og FH som før. Prøvd å kjøre mer defensivt, men har ikke hjulpet. Føler meg ikke trygg da, blir for mye press og lite mål selv.

Slipper du inn mye mål på langskudd?
Har det problemet selv. Men dette er visstnok en bug i spillet.
Er inne i 4. sesong, 1. sesong i Premier Lge. Ligger helt sist ved juletider. 5 poeng totalt, og 9 poeng opp til sikker plass..  :)
Cruiset gjennom Championship andre sesong, etter å ha tapt opprykksfinalen(som vanlig) første sesong i CCL.
 

Smudge17

Sv: Football manager 2010
« Svar #15 på: Desember 13, 2009, 20:44:51 »
Etter å ha hatt en del små-karrierer på FM10, så bestemte jeg meg for å starte med mitt kjære Leeds United idag.

Kjøp:
Danny Mills - free transfer
Michael Ball - free transfer
Ian Walker - free transfer
Eirik Bakke - 3 mill
Max Gradel - 4 mill
Gary Speed - 100K

Salg:
Robert Snodgraas - 25 mill
Alan Sheenan - 2 mill
Rui Marques - 1 mill
Andy Hughes - 1 mill
Andy Robinson - 2 mill
Enoch Showunmi - 200K
Tresor Kandol - 500K
Casper Ankergren - 500K

Tok også opp følgende talenter fra u-18 laget vårt til A-stallen;
Michael Whitwell
Sanchez Payne
Joe Mccann

Solgte en del, pluss at jeg hentet tilbake stjerner som Gary Speed og Eirik Bakke for å få nødvendig erfaring til en ellers ung tropp.
Startet sesongen røft i å med at Becchio og Beckford ble skadet i 1 mnd. Dette førte til at jeg brukte denne formasjonen i mine 5 første kamper:

                       I. Walker
D.Mills   P.Kisnorbo    L.Michalik   M.Ball

           Howson  Speed  Bakke
Gradel                                     Johnson
                      T.Elliott


Dette gikk overaskende bra, og gikk den første måneden uten mine to faste spisser med 5 seire av 5 mulige hvor dette var en 4-1 seier over Bradford i Ligacupen der Tom Elliott (!) scorte hattrick!

Har også en imponerende målforskjell på 8-0 etter 5 kamper.

Så langt har karrieren min med Leeds United fått en pangstart! ;D   

tobn på tur

Sv: Football manager 2010
« Svar #16 på: Desember 20, 2009, 17:10:50 »
25 mill eller ei. Ikke selg Snodgrass.