Skrevet av Emne: Kryssord uten stikkord er lett....  (Lest 3089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leif Sverre

Kryssord uten stikkord er lett....
« på: November 20, 2009, 18:58:35 »
Nå har jeg løst Krysset  359 i Tips.  Det gikk ganske greit selv om 5-6 stikkord mangler. Er
bare usikker på et løsningsord egentlig :)
 

Hallgeir *

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #1 på: November 20, 2009, 19:16:17 »
Nå har jeg løst Krysset  359 i Tips.  Det gikk ganske greit selv om 5-6 stikkord mangler. Er
bare usikker på et løsningsord egentlig :)
Har ikke begynt på nr 359 ennå. Som regel går det helt greit, og jeg løser vel 19 av 20 stk. Av og til er det dessverre feil i oppgavene. Nr. 358 var et av de få jeg sto igjen med 1 uløst ord i. Tredje linje fra toppen, stikkord "salt". Har du løsningen? Vi har forøvrig samme toppsjef.  :)

 Kan det være "laktat"?
« Siste redigering: November 20, 2009, 19:33:58 av hallghel »
Super Leeds since 1968

Leif Sverre

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #2 på: November 20, 2009, 19:34:28 »
Nå har jeg løst Krysset  359 i Tips.  Det gikk ganske greit selv om 5-6 stikkord mangler. Er
bare usikker på et løsningsord egentlig :)
Har ikke begynt på nr 359 ennå. Som regel går det helt greit, og jeg løser vel 19 av 20 stk. Av og til er det dessverre feil i oppgavene. Nr. 358 var et av de få jeg sto igjen med 1 uløst ord i. Tredje linje fra toppen, stikkord "salt". Har du løsningen? Vi har forøvrig samme toppsjef.  :)

Tja husker ikkre løsningen forrige gang , men var det ikke LAKTAT  tro ??(salt av meleksyre), har sendt inn den oppgaven. Det er for sent å sende inn den tror jeg.

Så du er en av Mejdells menn du og, hyggelig det  :)



Ps
Jeg vant sammenlagtpremien i Krysset 2007, et gavekort på kr.10000,- så det kan lønne seg å 
løse kryssord ja  :)
« Siste redigering: November 20, 2009, 19:38:31 av Leif Sverre »
 

Hallgeir *

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #3 på: November 20, 2009, 20:03:32 »
 Hehe.. Redigerte inn foreslått løsningsord "laktat" 30 sek før du trykket "send". Det lønner seg ofte å legge bort kryssordet en dag eller to dersom løsningen lar vente på seg. Nå kom det altså av seg selv...
 Bruker ikke å sende inn kryssordet, men jeg ser jo at det kan lønne seg. :D
Super Leeds since 1968

Leif Sverre

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #4 på: November 20, 2009, 22:01:23 »
Hehe.. Redigerte inn foreslått løsningsord "laktat" 30 sek før du trykket "send". Det lønner seg ofte å legge bort kryssordet en dag eller to dersom løsningen lar vente på seg. Nå kom det altså av seg selv...
 Bruker ikke å sende inn kryssordet, men jeg ser jo at det kan lønne seg. :D

De trekker jo ut en fotball-drakt hver måned også, nå jakter jeg på Leeds United drakt!

Kryssordet  i Tips pleier å være veldig,veldig lett. Og  med hjelp av google og diverse krysordbøker så går det veldig greit. Men trykkfeil og unnlatelser av stikkord gjør det jo ikke lettere da. :)
 

Hallgeir *

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #5 på: November 21, 2009, 19:23:20 »
 Tok tak i det meget mangelfulle kryssordet i dag. Det gikk egentlig ganske greit. Jeg skal vurdere å begynne å sende inn nå.
Super Leeds since 1968

Leif Sverre

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #6 på: November 21, 2009, 20:47:33 »
Ja egentlig ganske lett. Bare ett ord  er egentlig uløselig, jeg skrev MINUS,men SINUS,TINUS , m fl er vel aktuelle alternativer.

Men egentlig dårlig av Tips at de kun trekker en månedsvinner, tidligere hadde de ukevinner
og bedre premier. Men finanskrisen har vel tatt Tips også.
 

Per Arne

  • Gjest
Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #7 på: November 21, 2009, 21:01:50 »
Strikker dere også, gutter? Har sett et par gensere jeg kunne tenke meg for vinteren. Om jeg sender oppskrift og penger til garn, kunne en av dere ordnet det...?

 ;D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #8 på: November 21, 2009, 21:15:16 »
Strikker dere også, gutter? Har sett et par gensere jeg kunne tenke meg for vinteren. Om jeg sender oppskrift og penger til garn, kunne en av dere ordnet det...?

 ;D

 :D

Hallgeir *

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #9 på: November 21, 2009, 22:40:16 »
Ja egentlig ganske lett. Bare ett ord  er egentlig uløselig, jeg skrev MINUS,men SINUS,TINUS , m fl er vel aktuelle alternativer.

Men egentlig dårlig av Tips at de kun trekker en månedsvinner, tidligere hadde de ukevinner
og bedre premier. Men finanskrisen har vel tatt Tips også.
Skrev "minus" uten å nøle, jeg også. Kryssord er faktisk god hjernetrim, Per Arne. Neida, strikking er ikke min greie. Spør andre om hjelp til det, du.  ;)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kryssord uten stikkord er lett....
« Svar #10 på: November 27, 2009, 15:20:05 »
 Ukens hjernetrim, kryssord nr 360, er løst. En stor forbedring fra forrige gang... Denne gangen manglet kun 2 stikkord.  ;)
Super Leeds since 1968