Skrevet av Emne: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League  (Lest 2305 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Nå tenker jeg på gjennomsnitt, og ikke enkeltkamper hjemme mot f.eks Manu. Vil det kunne bli gjennomsnittlig 33000 tilskuere, eller vil vi måtte ned til 25000 tilskuere i gjennomsnitt.
Og hvor mye kan vi trekke hvis Elland Road blir bygd ut. For hvis banen blir modernisert. Ja da blir det mer bekvammeligheter for tilskuerne. Kan vi da med tiden faktisk se et gjennomsnitt på over 40000 tilskuere på kampene

Hilsen en som staser på det siste :)

ollan

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #1 på: Desember 12, 2009, 12:29:08 »
Vi vil 9 2011/12 sesongen ligge opp mot max kapasitet, 35`+  ;D
Ollan

auren

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #2 på: Desember 12, 2009, 12:52:34 »
Dette kommer selvsagt an på billettprisene. Er prisene "håndterlige" er jeg ganske sikker på at vi vil oppleve stinn brakke på ER i de fleste av kampene ved retur til PL. Så et snitt på 33000-35000 er absolutt realistisk. Hvor stor kapasitet bør en eventuell ny Elland Road ta? 400000? Eller kanskje 45000? Noe større enn 45000 er vel neppe realistisk.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #3 på: Desember 12, 2009, 13:35:36 »
I PL tror jeg som ollan at vi kommer til å ha minst 35000+ i hver kamp. Med et nytt ER med ordentlige fasiliteter tror jeg vi kan dra opp mot 50000 tilskuere!

mac_gyver

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #4 på: Desember 12, 2009, 13:55:47 »
På denne tiden om 2 år har vi fasiten!!! tenk på det dere ;D
Pride of Yorkshire

Leif Egil

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #5 på: Desember 12, 2009, 13:59:08 »
Dette kommer selvsagt an på billettprisene. Er prisene "håndterlige" er jeg ganske sikker på at vi vil oppleve stinn brakke på ER i de fleste av kampene ved retur til PL. Så et snitt på 33000-35000 er absolutt realistisk. Hvor stor kapasitet bør en eventuell ny Elland Road ta? 400000? Eller kanskje 45000? Noe større enn 45000 er vel neppe realistisk.

MOT!

auren
Er nok meget tvilsomt at Elland Road bygges ut til å romme 400000 tilskuere... ::)

 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #6 på: Desember 12, 2009, 15:04:23 »
Hvis Leeds United bygger nytt stadion og får ett lag i topp 6(som vi absolutt bør forvente),kan vi uten tvil bygge 50 000 og også oppnå opp i mot dette i snitt.Er ingen grunn til at det ikkje skal bli fullt hver gang,slik det var for 7-8 år siden. 8)

asLeeds

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #7 på: Desember 12, 2009, 15:37:15 »
Nå tenker jeg på gjennomsnitt, og ikke enkeltkamper hjemme mot f.eks Manu. Vil det kunne bli gjennomsnittlig 33000 tilskuere, eller vil vi måtte ned til 25000 tilskuere i gjennomsnitt.
Og hvor mye kan vi trekke hvis Elland Road blir bygd ut. For hvis banen blir modernisert. Ja da blir det mer bekvammeligheter for tilskuerne. Kan vi da med tiden faktisk se et gjennomsnitt på over 40000 tilskuere på kampene

Hilsen en som staser på det siste :)

ojoj,i din verden så blir det vell aldri retur til PL???? hva skjer?
DALHEIM WHITES

Andersen

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #8 på: Desember 12, 2009, 16:00:50 »
For de mest optimistiske Leeds supporterene er vi oppe i premier leage om 2/3 sesonger vel ? Skal være glad hvis vi rir av den første sesongen i ccc sånn brukbart , hvis vi rykker opp ! Ã…  tenke tilskuere i snitt i en premier leage sesong HVIS vi er der , gidder jeg ikke tenke så mye på . Vi må vel spille ferdig denne sesongen for å se hvor vi er neste år  ......... eller ? LEEDS4EVER.  :-\

Svend Anders

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #9 på: Desember 12, 2009, 16:23:34 »
Blir det gitt klarsignal til utbygging i fremtiden vil det nok være snakk om 50.000 plasser eller mer. Det er vel nettopp det tallet som er kravet for å være VM-arena i 2018.

Det er ingen grunn til at Leeds ikke skal kunne ligge på 40.000 om vi gjør det ok i Premier League om noen år. Som enkelte sier: det vil jo også avhenge av billettprisen, ikke minst sett opp mot hvordan den økonomiske tilstanden i England er om et par år.

SA

rogak

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #10 på: Desember 12, 2009, 23:16:53 »
Jeg tror at når(ikke hvis) Leeds rykker opp til Premier League så kan de nå et snitt på 50.000 ved utbygging. Dette opprykket er ikke umulig i 2011/2012, vi ser at Leicester er på play-off plass i år og vant League One i fjor. Min tro bygger på følgende fakta:
1. Leeds er den tredje største byen i England og har et stort befolkningsgrunnlag.
2. De har ingen lokale konkurrenter, slik som Liverpool, Manchester, Birmingham og London har.
3. Supporterne vil da være sulteforet på Premier League-fotball etter flere års fravær.
4. Ved en utbygging vil tilskuerne opleve en heving av komfort og fasiliteter, dette vil tiltrekke seg nye målgrupper.
5. L.U.F.C. har verdens beste supportere og er en klubb som er godt drevet.

Min tro forutsetter at man har et prisnivå på billetter/sesongkort som folk flest ikke opplever som for høyt. Rent bedriftsøkonomisk så er det ikke sikkert at flest mulig tilskuere til en hver pris er best butikk. Flere tilskuere betyr flere vakter, rengjøring, bemanning, etc. Men for å få flest mulig mennesker til å synge Leeds-sanger så er jo det beste å fylle opp Elland Road.
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #11 på: Desember 12, 2009, 23:34:15 »
jeg er fremdeles av den oppfatning av en by med 2 premier league lag har en stor fordel. Ta f.eks Liverpool. Der er det Everton og Liverpool. Ma har da et byderby som man holder interessen oppe blandt vanlige folk. Best i byen er en tittel som rager høyt.

baste

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #12 på: Desember 13, 2009, 00:56:40 »
Leeds bør bygge en arena som kan ta ca 60000, slik som Gunners. Storkampene vil kanskje dra en 40-45000 tilskuere..men å bygge en stadion som tar mindre er økonomisk selvmord. omsettningen til Gunners økte med 50% med ny stadion, noe som viser at man kan tjene penger på å investere penger.

Promotion 2010

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #13 på: Desember 13, 2009, 11:43:16 »
Hvordan kan en klubb som Leeds, som har ryket ned fra eliten 2 ganger siden begynnelsen på 80-tallet OG NÃ… ER PÃ… TREDJE NIVÃ… fortsatt bli rangert foran Tottenham, Everton, Aston Villa, Blackburn og de fire store: Chelsea, Arsenal, Scum og Liverpool.

I tillegg er det to hele divisjoner mellom oss og toppen av Premier League. Lag som Plymouth ligger mellom oss og PL.....

HELT UFATTELIG, SPØR DU MEG!


La oss konsentrere oss om å komme ut av 3.divisjon. Potensielt så kommer det nok 30-35.000 for å se oss i PL...når det eventuelt skjer.

Men husk at en evt utbygging for en klubb som ikke klarte å kjøpe tilbake et billig treningsanlegg kun er knyttet opp i mot at England klarer å skaffe seg VM i 2018. DET KLARER DE NOK IKKE! Da blir det heller ikke penger til noe nytt stadion.

OG fortsatt står det bøtter med iskaldt vann i kottet hos meg...  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Hva kan Leeds trekke av tilskuere ved en retur til Premier League
« Svar #14 på: Desember 13, 2009, 13:12:59 »
Jeg mener tall som 50 000 er noe ambisiøst. Rundt 30 000 på "vanlige" ligaoppgjør og rundt 40 000 i de større oppgjørene mener jeg virker sannsynlig.

Det er mye som ligger mellom himmel og jord; eller League 1 og PL, om du vil. Flere forutsetninger må være på plass for at vi skal få etablert oss i øvre halvdel av PL, og å etablere oss i topp 6 som det blir nevnt "vi bør forvente" mener jeg er foreløbig langt unna. Visse mener faktisk det aldri igjen vil skje (Liverpool-fans de som har sagt det til meg, riktignok, hehe :) )