Skrevet av Emne: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !  (Lest 4155 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leif Sverre

Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« på: Desember 15, 2009, 18:15:42 »
Leser i dagens Helgelands Arbeiderblad om "klatrekongen " fra Sandnessjøen som nå leder
HA-tippen . Han sier :   Jeg har et ekstra godt forhold til Leeds United, men holder også en knapp på Manchester United".  Makan til pølsesnakk !!
Man holder da for svingende ikke med  to klubber , eller hur ?? Har lyst til å skrive et innlegg til HA, men vet ikke helt hva jeg skal skrive. Noen som kan hjelpe meg ??
 

Per Arne

  • Gjest
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #1 på: Desember 15, 2009, 19:29:51 »
Et godt råd: drit i det...

 ;D

Andersen

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #2 på: Desember 15, 2009, 19:34:41 »
 kan man ikke holde med 2 klubber ? Gjelder det bare engelske eller ....? Selv holder jeg med Leeds og Viking . Men mest med Leeds  ;D LEEDS4EVER.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #3 på: Desember 15, 2009, 19:35:30 »
Enig med Per Arne. Den såkalte "klatrekongen" er ikke verd et tastetrykk.

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #4 på: Desember 15, 2009, 19:54:23 »
Hmm... jeg er igrunn enig.. man kan hvertfall ikke holde med :leeds, l'pool, arsn, che, tott,city.. hvis man holder me manu... æsj, jeg blir kvalm når jeg skriver manu.. *gulp*
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Leif Sverre

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #5 på: Desember 15, 2009, 22:42:56 »
kan man ikke holde med 2 klubber ? Gjelder det bare engelske eller ....? Selv holder jeg med Leeds og Viking . Men mest med Leeds  ;D LEEDS4EVER.


Selvsagt kan man holde med to klubber, en i Norge og en i England er lov, men 2 i England, nei det er pyton !
 

lojosang

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #6 på: Desember 15, 2009, 22:43:29 »
Heia Telford og York!
- Leif Olav

Leif Sverre

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #7 på: Desember 15, 2009, 23:03:15 »
Enig med Per Arne. Den såkalte "klatrekongen" er ikke verd et tastetrykk.

Har sendt inn en sms melding til HA med mine meninger, så får vi se om det kommer på trykk.
 

berlin

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #8 på: Desember 15, 2009, 23:34:50 »
Det er svært lenge siden jeg holdt med to engelske fotballag, men jeg kan huske en periode i barndom/oppvekst at jeg hadde opptil flere "sympatilag". Var aldri snakke om å vingle altså, skjebnen ble bestemt i 1973, og forseglet på Parc des Princes i 1975.

Men etter, tja, fylte 14 år kanskje, har jeg ikke hatt noen sympatilag. Jo, forresten, Rochdale en stund, husker ikke grunnen.

Bottom line: Hvis du ser på fotballsupportere fra fødsel (mellom 6-10 år) til "seks fot under", så er det noen i tidlig alder som kan ha flere. Men en gang må man bestemme seg, for de som surret på sånn - endte det med at de mistet interessen for eng. fotball, eller aldri ble revet skikkelig med.
Vi snakker nå om 70-tallet, hvordan barn tenker nå aner jeg ikke, min 13-åring spiller ikke fotball,  han skater og spiller bass. De 2 andre kommeer heller ikke til å holde på med slikt tull, takk og lov!

Han "klatrekongen" er sikkert voksen (i alder), og høres ut som en slags nøytral surremikkel.


Blank_File

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #9 på: Desember 16, 2009, 09:39:21 »
Jeg innrømmer lett å holder knapper på noen svært sjeldne lag. Ofta pga gode opplevelser med laget på Championship Manager eller at de gang i tiden hadde en spiller jeg digget. Skal jeg velge mellom de 4 store (ondene) så velger jeg Arsenal uten å blunke (Ian Wright). Samtidig har jeg alltid sett litt etter Nottingham Forest (CM). Men dette i er i sannhet første gang i mitt liv jeg har hørt om en som holder med Leeds OG Man Utd. Til og med de under 14 skjønner at det ikke går.

h.b

  • Gjest
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #10 på: Desember 16, 2009, 10:08:04 »
Holder med 1 lag / Leeds. Men har sansen for 4 andre lag i England.
Blackpool ( der dansa jeg i 8 år på 70 tallet )
York ( alltid ok på kamp i denne herlige by )
Nottingham Forest ( samme som York )
Arsenal ( vet ikke helt hvorfor. Men spillestilen deres tiltaler meg )

ArneS

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #11 på: Desember 16, 2009, 12:03:17 »
Holder med 1 lag / Leeds. Men har sansen for 4 andre lag i England.
Blackpool ( der dansa jeg i 8 år på 70 tallet )
York ( alltid ok på kamp i denne herlige by )
Nottingham Forest ( samme som York )
Arsenal ( vet ikke helt hvorfor. Men spillestilen deres tiltaler meg )

Følger h.b. her.
Holder med Leeds i absolutt alle kamper.  Håper også at Aston Villa vinner alle kamper unntatt dem de eventuelt skulle spille mot Leeds.  Når Leeds spiller benker jeg meg korrekt antrukket foran TV/Radio.  Aston Villa følges mye mer perifert.
Bakgrunnen for 2 lag er rett og slett at da jeg var 12, og etter at jeg hadde vært Leeds-supporter i 2 år, fortalte min far meg at han hadde vært keeper for Rogalands kretslag som møtte Aston Villa en gang på 40-tallet.
Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis han hadde fortalt meg dette 2 år tidligere.....
Den 17. mann

Pleinar

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #12 på: Desember 16, 2009, 13:41:54 »
Enig med Per Arne. Den såkalte "klatrekongen" er ikke verd et tastetrykk.

Har sendt inn en sms melding til HA med mine meninger, så får vi se om det kommer på trykk.

Som gammel sports-skribent i HA, kan jeg garantere deg at det kommer på trykk. Ikke altfor mye å fylle spaltene med der.

Det var litt hektisk det året Mosjøen Volleyballklubb var i eliteserien, men det varte ikke lenge.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

fjellhaugen

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #13 på: Desember 17, 2009, 18:32:44 »
Èn gang pr halvår "holder" jeg med de røde fra manchester. dette er da de møter bryggesjauerne med benitez i spissen. :P :P :P :P

ellers har jeg som mange andre hatt mange fine kvelder med å se på wengers fantastiske magi på fotball banen.
hadde de bare hatt viera og en "wright" fortsatt hadde de nok vært uslåelige
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

LeedsU878

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #14 på: Desember 19, 2009, 16:08:16 »
Uff og uff.. Aldri, aldri, aldri kunne jeg få meg selv til å "holde med" Scum. Det er det eneste laget i verden hvor jeg vil bruke ordet "hat" for å beskrive mine følelser.

Leeds og Scum må jo bare være en dårlig joke. Om han er seriøs aner han ingenting om verken fotball eller engelsk fotballkultur.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Pettersen97

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #15 på: Desember 19, 2009, 20:51:25 »
E Leeds United supporter på min hals,men må innrømme at æ følle litt me utviklinga i Aston Villa, mye pga at Mamma e Villa supporter..Ã… da Delph gikk til Villa fikk man jo en grunn til :)
Ã…sså har æ sansn for Marin O'Neill...
The Mighty Whites

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #16 på: Desember 21, 2009, 10:52:24 »
Ã… holde med er noe annet enn å følge med, men uansett er det en håpløs kobling når det handler om våre kjære og sum!!!! Det går bare ikke. Leste akkurat i ballweek.com om de ti største hatoppgjørene i England etter hvordan fansen selv rangerer det; ikke overraskende kommer Leed- scum inn på den lista!

Forøvrig er det jo ikke overraskende at fotballinteresserte mennesker har sympatier for et lag der ikke våre egne er involvert. Det handler jo ikke om lidenskap da vil jeg tro. Selv hadde jeg en vidunderlig opplevelse da Fukham banka scum tre null nå nylig. Følger med Fulham fordi Craven Cottage var den første engelske fotballbanen jeg så kamp på syttitallet en gang!

Når det handler om lidenskap derimot- ja da snakker vi Leeds United!!! Ingen over, ingen ved siden, ingen i nærheten !!!   MOT!!!!
Yeboahs vitne

roaldv

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #17 på: Desember 21, 2009, 18:36:48 »
Finner det litt pussig, men blir slettes ikke indignert over at noen småheier litt på ManU samtidig som de storheier på Leeds.

Har varmere følelser for ganske mange lag i England, etter konsekvent å ha "holdt med" et av lagene i alle tippekamper jeg har sett i barndommen. Hadde lenge et kick på Luton etter den fantastiske 7-4 kampen mot Oxford(?) på slutten av 80-tallet. Men ManU, nei, der har det aldri vært antydning til gnist.

Mats-

  • Gjest
Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #18 på: Desember 21, 2009, 19:13:15 »
Blir feil og holde med Scum og Leeds. Blir litt som å være kommunist, men synes at kapitalisme er en fin ting.

Selv "holder", eller følger med Celtic, har en drakt og ser smått på tabellen deres da jeg synes det er et morsomt lag og de har en flott fan skare

Leif Sverre

Sv: Ã… holde med to engelske lag er uakseptabelt !
« Svar #19 på: Desember 21, 2009, 21:50:31 »
Sammenlagtlederen fra Sandnessjøen   fastholder sitt utsagn i HA. Han holder fremdeles med både Leeds Un ited og Man U. Det kommenteres at det er kommet reasksjoner på hans utsagn forrige uke, men han fastholder altså hva han mener.
Mannen er fra Sandnessjøen leser jeg, så han er herved tilgitt !! ;D