Skrevet av Emne: Spørsmål?  (Lest 1320 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Spørsmål?
« på: Januar 28, 2010, 23:15:50 »
På matrommet i dag kunne ein kollega fortelle at han hadde sett på opptak av ein kamp mellom chelsea og Leeds frå 1972 på Viasat Fotball (klassikeren).
Han hevdet at Peter Lorimer måtte gå i mål i den kampen pga skade på keeper (Sprake eller Harvey). Han koste seg litt når eg fortalte at dette hadde eg ikkje fått med meg.

Kan nokon bekrefte eller avkrefte om dette stemmer?
COME ON LEEDS !!

Trond A

Sv: Spørsmål?
« Svar #1 på: Januar 28, 2010, 23:46:15 »
Det stemmer. Et lengre utdrag av kampen er blitt vist flere ganger på Viasat fotball i hvertfall siden juletider.
Luscos medl. 338

Tom S

Sv: Spørsmål?
« Svar #2 på: Januar 29, 2010, 06:44:54 »
Så det stemmer at Lorimer stod i mål?
Gjorde han det i fleire kamper?

Har tidlegere aldri høyrt at Peter var "reservekeeper".
COME ON LEEDS !!

Trond A

Sv: Spørsmål?
« Svar #3 på: Januar 29, 2010, 18:46:39 »
Ja, Lorimer måtte overta keeperplassen da David Harvey ble skadet i kampen mot Chelsea. Har ikke kjennskap til at Lorimer var keeper i andre kamper. Grunnen til at Lorimer måtte steppe inn som keeper, var at det i de dager bare var tillatt med en reserve, og at klubbene pleide ikke å ha en keeper som reserve. Fikk ikke sett hele sendingen på Viasat fotball, men mener det ble sagt at kampen var fra serieåpningen i 72/73 sesongen.
Luscos medl. 338

Tom S

Sv: Spørsmål?
« Svar #4 på: Januar 29, 2010, 21:44:18 »
Ja, Lorimer måtte overta keeperplassen da David Harvey ble skadet i kampen mot Chelsea. Har ikke kjennskap til at Lorimer var keeper i andre kamper. Grunnen til at Lorimer måtte steppe inn som keeper, var at det i de dager bare var tillatt med en reserve, og at klubbene pleide ikke å ha en keeper som reserve. Fikk ikke sett hele sendingen på Viasat fotball, men mener det ble sagt at kampen var fra serieåpningen i 72/73 sesongen.

Den er grei, takk for info, Trond!
 :)
COME ON LEEDS !!