Skrevet av Emne: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?  (Lest 3844 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« på: Februar 02, 2010, 13:57:55 »
Hva gjør forskjellen på et godt og et dårlig kjøp? Mange spillere i CCC overgår PL-spillere i ferdigheter, men forblir en divisjon under. Hvorfor?

Kanskje både Hull, Wigan, Birmingham og Wolves har funnet oppskriften som får et lag opp i PL på små ressurser. Først da kan man investere større summer.

"It sounds ridiculous but, once a name is repeatedly linked to clubs at a certain level they acquire an aura of mystique; managers duly panic and think "X are looking at him, we'd better make a bid". It is also frightening how many players are still bought unseen by managers. Or how many simply sign those they know – see Gordon Strachan recruiting half his old Celtic side for Middlesbrough."

Leeds United kan kanskje utfordre toppen i både L1 og CCC med gode kjøp av en klok manager uten at bankkontoen blir sprengt! Bare tenk på hva McSheffrey uttaler: Heller Leeds, enn benken i PL.


http://www.guardian.co.uk/football/blog/2010/feb/02/adam-johnson-jermaine-beckford-victor-moses
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #1 på: Februar 02, 2010, 16:06:42 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

h.b

  • Gjest
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #2 på: Februar 02, 2010, 16:10:57 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

B-m

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #3 på: Februar 02, 2010, 16:28:28 »
Nei!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Papi

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #4 på: Februar 02, 2010, 16:33:15 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Om Leeds allerede har inngått ein avtale med McSheffrey ser eg ingen problemer.
Da er det i såfall kontraktsbrudd og erstatningsplikt ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #5 på: Februar 02, 2010, 16:44:33 »

Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Håkon kan ha et poeng i og med at Birmingham tydeligvis fortsatt har opsjon på ham. Så gjør han det bra kan de vel fortsatt hevde sin opsjon... Slik leser iallefall jeg dette fra YEP:

Sitat
"Birmingham have got a two-year option on me in the summer so if I had a great loan here then you never know what could happen. They might see me as a good squad player, and you never say never, but the door's probably closed.

http://www.mysporttoday.co.uk/ViewArticle.aspx?SectionID=51&ArticleID=6033466&sitecode=leed&sportcode=leed
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

torivar

  • Gjest
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #6 på: Februar 02, 2010, 16:58:24 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Spot on Midjo.

Tør ikke tenke på hvilken stall vi hadde hatt om alt (rasket) vi har hatt på lån siste årene hadde blitt kjøpt og gitt kontrakter med en gang, for sikkerhet skyld i TILFELLE de ble en suksess.

Dennis

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #7 på: Februar 02, 2010, 17:07:27 »
Er ikke disse kontrakt på x-antall år med opsjon på x-antall år en tosidig avtale? Birmingham kan vel ikke signere McSheffrey for f.eks to nye år mot hans vilje, om han ønsker å spille fotball et annet sted, kontra råtne benk/tribune på St.Andrews?

Ellers ser jeg selvsagt Håkons poeng i faren ved å "reklamere" Gary McSheffrey, en spennende kar som snart er Bosman-spiller, utover våren. Dog er det slik at McSheffrey har prestert lite eller ingenting de siste par sesongene og det hadde stridt mot ethvert av klubbens prinsipper om dagen, dersom vi hadde punget ut for en "has-been" dersom han ikke skulle slå til. Minner om at han faktisk kun har spilt en kamp for Leeds så langt, selv om ting ser strålende ut, så er det ikke sikkert han blir en suksess. (Joda, jeg tror han blir det  ;))

Dessuten ser jeg ikke helt bakdelen her, Håkon. Om Gary McSheffrey blir en stor bidragsyter til et opprykk, for så å forsvinne til Newcastle, hva så? I så fall har han ikke hjarte på rette staden og han er neppe den eneste spilleren som heller vil spille fotball i L1 enn å råtne i PL. I CCC kan du multiplisere det antallet spillere mange ganger, legge til noen til pga navnet Leeds og om McSheffrey har bidratt til å hjelpe oss dit, så har lånet uansett betalt seg.

Uansett er det vel ingen vits å verken skape eller ta noen sorger på forskudd ettersom McSheffrey har "fridd" til klubben og ikke engang er vår eiendom enda. Hvorfor da frykte at han forsvinner annetsteds?

Forresten helt enig med deg, Midjo. I følge flere er det størrelsen på transferutgiften som bestemmer kvaliteten på spilleren. Kisnorbo var allerede avskrevet før han kom, ettersom han var gratis. Dersom vi når toppen av PL igjen og tiltrekker oss navn som Kaka og Messi, får vi for Guds skyld håpe vi betaler mange penger for de!  ;)
« Siste redigering: Februar 02, 2010, 17:09:29 av Mr Kaizer »
Marching on together!

DenHviteYeboah

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #8 på: Februar 02, 2010, 18:33:20 »
Det er ganske latterlig å lese her nå.Jeg og noen andre er sikkert de som noen sikter til når det gjelder størrelse på kjøp.jeg har ihvertfall aldri ment at størrelsen avgjør graden av kvalitet.Det blir faktisk like dumt som de som tar Lubo som utgangspunkt for spillere i fra PL:siden han ikke har hevet laget-så gjør ingen fra PL det....hadde håpet at klubben kunne investert i noen spillere for fremtidens ccc(forhåpentligvis),men det skal visst bare lånes.Selv om vi rykker opp er det ingen garanti for at disse spillerne blir med videre.Derfor synes jeg personlig at det er litt rart at så mange her på forumet lovpriser denne lånepolitikken ;)

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #9 på: Februar 02, 2010, 18:45:17 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Om Leeds allerede har inngått ein avtale med McSheffrey ser eg ingen problemer.
Da er det i såfall kontraktsbrudd og erstatningsplikt ;D

Greit å forstå regelverket. Dersom Leeds har en avtale med McShffrey på det nåværende tidspunkt så er det i mot reglene i England og Leeds bør straffes.

H.B. Enig med at det vil være det beste om Leeds hadde kjøpt han og han slo til, men jeg tviler på at det er spesielt aktuelt for McSheffrey og binde seg til en League One klubb. Spesielt ikke 5 mnd før kontrakten går ut og han da kan gå som bosman
 

h.b

  • Gjest
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #10 på: Februar 02, 2010, 18:55:25 »
Jeg skjønner at han ikke vil skrive under for Leeds når han er bosmann til sommeren. Men jeg tror at Leeds gjør seg selv en bjørnetjeneste med alle disse lånene. En ting er at vi rykker opp i CCC, men jeg tror da at klubben tror det samme lar seg gjøres i CCC. Nemlig låne seg til opprykk. Og med den innstillingen kan fort Leeds rykke ned igjen. Det at klubben kjøper vil påvirke mulige nye spillere. De ser da at klubben er villige til å satse  fremfor det at klubben blir sett på som en klubb   som ikke vil satse. Forskellen kan være at vi går glipp av den neste spiller som kan være tungen på vektskålen for et opprykk fra CCC til Premier League.
Og hva betyr vel ordene fra Bates om at klubben satser på å rykke opp til Premier League, når det å satse betyr det å satse. Blir som å stille opp i Formell 1 det med fjorårets modell. Man kan sikkert få et godt resultat og vinne et løp eller 2. Men å vinne formel 1 serien . Nei det gjør du ikke med en bil som er foreldet

Same

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #11 på: Februar 02, 2010, 19:42:51 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Om Leeds allerede har inngått ein avtale med McSheffrey ser eg ingen problemer.
Da er det i såfall kontraktsbrudd og erstatningsplikt ;D

Greit å forstå regelverket. Dersom Leeds har en avtale med McShffrey på det nåværende tidspunkt så er det i mot reglene i England og Leeds bør straffes.

H.B. Enig med at det vil være det beste om Leeds hadde kjøpt han og han slo til, men jeg tviler på at det er spesielt aktuelt for McSheffrey og binde seg til en League One klubb. Spesielt ikke 5 mnd før kontrakten går ut og han da kan gå som bosman

Skal da være lov og snakke om førkontrakt? Selv om avtalen ikke er bindende og begge partene kan trekke seg ut når som helst. Er det ikke det mange sier at Everton har gjort med Beckford?

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #12 på: Februar 02, 2010, 20:43:30 »
du har ikke lov å forhandle med en spiller under kontrakt
 

h.b

  • Gjest
Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #13 på: Februar 02, 2010, 20:45:53 »
du har ikke lov å forhandle med en spiller under kontrakt

Jo.
6 måneder før kontrakten går ut så.

Papi

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #14 på: Februar 02, 2010, 21:05:30 »
Interessant artikkel fra The Guardian. Trodde de boikottet Leeds jeg – eller var det omvendt?

Om vi følger stutumlogikken til noen av våre forumsvenner, så er vel forskjellen på et godt og et dårlig kjøp størrelsen på transfersummen....

Om vi hadde kjøpt McSheffrey for 1 mill pund , hadde det vært et bedre kjøp enn om vi får ham gratis til sommeren…… 8)


Eller vi kan vri på det. Mc Sheffrey blir en kjempehit i Leeds og putter endel mål. Leeds har da en avtale med spilleren at han kommer gratis til klubben til sommeren. Men sommeren 2010, så tilbyr Newcastle han mer penger og Leeds får ikke han gratis. Han går da gratis til Newcastle.
Konklusjonen her er at da ville du sagt at Leeds burde brukt disse 1 million pundene nå i Januar

Om Leeds allerede har inngått ein avtale med McSheffrey ser eg ingen problemer.
Da er det i såfall kontraktsbrudd og erstatningsplikt ;D

Greit å forstå regelverket. Dersom Leeds har en avtale med McShffrey på det nåværende tidspunkt så er det i mot reglene i England og Leeds bør straffes.

H.B. Enig med at det vil være det beste om Leeds hadde kjøpt han og han slo til, men jeg tviler på at det er spesielt aktuelt for McSheffrey og binde seg til en League One klubb. Spesielt ikke 5 mnd før kontrakten går ut og han da kan gå som bosman

Regelverket Runar tilsier at ein kan forhandle med ein spiller når han har mindre enn 6mnd igjen av kontrakten. Og min hoderekning tilsier at da kan Leeds hypotetisk ha ein kontrakt med McSheffrey??
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Leedsfan

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #15 på: Februar 02, 2010, 21:07:13 »
Jeg skjønner at han ikke vil skrive under for Leeds når han er bosmann til sommeren. Men jeg tror at Leeds gjør seg selv en bjørnetjeneste med alle disse lånene. En ting er at vi rykker opp i CCC, men jeg tror da at klubben tror det samme lar seg gjøres i CCC. Nemlig låne seg til opprykk. Og med den innstillingen kan fort Leeds rykke ned igjen. Det at klubben kjøper vil påvirke mulige nye spillere. De ser da at klubben er villige til å satse  fremfor det at klubben blir sett på som en klubb   som ikke vil satse. Forskellen kan være at vi går glipp av den neste spiller som kan være tungen på vektskålen for et opprykk fra CCC til Premier League.
Og hva betyr vel ordene fra Bates om at klubben satser på å rykke opp til Premier League, når det å satse betyr det å satse. Blir som å stille opp i Formell 1 det med fjorårets modell. Man kan sikkert få et godt resultat og vinne et løp eller 2. Men å vinne formel 1 serien . Nei det gjør du ikke med en bil som er foreldet

Men du forstår vel at vi IKKE får de spillerene i dag som skal spille for oss i Premier League om et par sesonger?? Derfor mener jeg at taktikken med kjøp av unge spillere og lån av forsterkninger er fornuftig fordi det er først neste sesong spillerne som skal sette sitt preg på Championship kommer til klubben. Viser vi at vi kan rykke opp i Premier League så blir vi enda mer attraktive pg da er det mulig å få enda bedre spillere..

INGEN spillere som er gode nok for Premier League er interessert i å komme til Leeds per i dag hvis vi ikke tilbyr de silly money i lønn og burde vi det?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #16 på: Februar 02, 2010, 21:11:14 »
du har ikke lov å forhandle med en spiller under kontrakt

Jo.
6 måneder før kontrakten går ut så.

Ikke i england
 

SDalen

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #17 på: Februar 02, 2010, 21:41:49 »
du har ikke lov å forhandle med en spiller under kontrakt

Jo.
6 måneder før kontrakten går ut så.

Ikke i england

Det er vel lovlig å forhandle om en "førkontrakt" men denne kan vel når som helst brytes? Var det ikke noe slik det var snakk om at Becks hadde tegnet med Everton?
Rogaland whites!

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #18 på: Februar 02, 2010, 21:47:47 »
niks
 

SDalen

Rogaland whites!

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #20 på: Februar 02, 2010, 22:07:14 »
om kontrakten ikke er bindende så har den vel primært ingen verdi?
 

LeedsU878

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #21 på: Februar 02, 2010, 22:29:25 »
Jo, man kan skrive en intensjonsavtale. Gjør man det kan vi ha krav på erstatning om spilleren velger å signe for en annen klubb.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #22 på: Februar 02, 2010, 22:33:00 »
Om det er tilfellet hvorfor har en ikke lengre den vanlige pre-contract varianten som en hadde tidligere og som en har i europa?

 

LeedsU878

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #23 på: Februar 02, 2010, 22:36:55 »
Tjaah, det er jo da et helt annet spørsmål.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Runar

Sv: PL vs CCC: Er det virkelig så stor forskjell?
« Svar #24 på: Februar 02, 2010, 22:38:57 »
Skal ikke beskylde noen for å fare med løgn, men jeg har vanskelig for forstå at denne andre versjonen av pre-contract skal eksistere.