Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!

Started by Promotion 2010, February 16, 2010, 15:49:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: newsome on June 04, 2010, 21:36:02
Endelig avklaring!
Da bytter jeg fra Canal + til Viasat!

Tror dette blir katastrofe for Canal +!!!!
http://www.dagbladet.no/2010/06/04/sport/fotball/premier_league/viasat/tv_2/12001998/

...jeg tror Canal Digital vanskelig kan gjøre noe annet enn å komme kryypende til korset og få istand en avtale de også.

Ellers går de ad undas/fortsetter med en markedsandel på ...smuler av det de har hatt frem til i dag.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Here we go again

Quote from: Asbjørn on June 28, 2010, 16:50:15
Da er det klart. Canal Digital fortsetter med Premier League :)

http://www.dinside.no/845877/canal-digital-fortsetter-med-premier-league

Var vel bare et tidsspørsmål før dette ville skje.  Både CD og TV2 lever av kunder og det hadde kostet begge aktører mye hvis de ikke fikk til en avtale.  Var vel bare noen kameler og stolthet som måtte svelges først ;)

Men kan noen forklare meg hvorfor altibox kan tilby det hele såpass mye billigere enn andre aktører?  Er det "lureri" i begynnelsen for å kapre nye kunder(har opplevd det fra kraftselskapene tidligere), eller er det så mye billigere å distribuere sendingene via fiber?
Kan jo også være det at man må ha diverse pakker hos dem for å kunne se fotballen også.

newsome

Ellers hadde de gått konkurs!Hørte rykter om store tap av kunder.Ã... bite i det sure eplet!!!

Here we go again

Quote from: newsome on June 29, 2010, 15:35:57

Ellers hadde de gått konkurs!Hørte rykter om store tap av kunder.Ã... bite i det sure eplet!!!

Hehe, måtte de bite i Wathne altså for å få avtalen i boks? ;)

newsome

Vet ikke hva Dag Solheim og gjengen holder på med om dagen,men jobb i tv2 får de heldigvis ikke!Utrolig at de amatørene fikk holde på så lenge!

Synes tv2 sine sendinger lover bra fremover!
HD sendinger på alle kamper og spennende gjester og bra folk i studio med gode analyser og høydepunkter!

Lord-Meta

Quote from: newsome on August 14, 2010, 18:21:06
Vet ikke hva Dag Solheim og gjengen holder på med om dagen,men jobb i tv2 får de heldigvis ikke!Utrolig at de amatørene fikk holde på så lenge!

HD sendinger på alle kamper og spennende gjester og bra folk i studio med gode analyser og høydepunkter!

fullstendig uenig i hvert eneste ord

Here we go again

Ihag

Elendig resultatservice. Ikke imponert over folket i studio. Var nok bedre Canal+ her. 

Here we go again

Nå skal jeg ikke uttale meg om sendingen til TV2PLHD da jeg ikke har sett den, men hvis studio der er like dårligt som det de har i tippeligaen med Wathne, mini & co kunne de like gjerne sendt opptak fra en bonde som er i gang med vårjyllingen spør du meg.

Men på den andre siden ser det panelet de reklamerer med for PL sendingene nokså interessant ut og kanskje det er bra?

Men jeg var jeg veldig fornøyd med Canalpluss sine sendinger, og ser ikke noen grunn til å rakke ned på dem hvis ikke man selv er ansatt i TV2 eller har en tante eller onkel som jobber der. ;)

Bites Yer Legs

Quote from: Ihag on August 14, 2010, 19:39:59
Elendig resultatservice. Ikke imponert over folket i studio. Var nok bedre Canal+ her. 

Hvem var i studio?

Blir dårlig av reklamen de kjører med Alsaker, Thorstvedt og Bohinen som digger seg sjøl rundtom i London..

...Men de har hatt noen ganske ok repotasjer i nyhetene/sporten (om Blackpool, Tottenham etc...)
KEEP FIGHTING!!

jackbauer68

Quote from: Lord-Meta on August 14, 2010, 19:05:36

Kjempesendinger på TV2 i helga,milevis bedre enn Canal+ 8)

Here we go again

Quote from: jackbauer68 on August 15, 2010, 19:59:30
Quote from: Lord-Meta on August 14, 2010, 19:05:36

Kjempesendinger på TV2 i helga,milevis bedre enn Canal+ 8)
Kan du spesifisere hva som var milevis bedre på TV2 sine sendinger kontra Canal+ sine for oss som ikke har sett TV2 sine sendinger?
Milevis bedre sier egentlig ikke noe i seg selv.

newsome

Solheim hyller tv2!!!!
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10035717

Da skal han hvertfall ha en ting.Litt selvinnsikt!
Kvaliteten på tv2 sine sendinger i helgen var noe Solheim aldri fikk oppleve eller var i nærheten av på Canal+.

Tv2 var ikke milevis, men mange lysår foran i kvalitet på alle plan enn det fjasekoppen Solheim klarte å røre sammen av P.L. produktet.

Here we go again

Quote from: newsome on August 17, 2010, 00:15:28
Solheim hyller tv2!!!!
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10035717

Da skal han hvertfall ha en ting.Litt selvinnsikt!
Kvaliteten på tv2 sine sendinger i helgen var noe Solheim aldri fikk oppleve eller var i nærheten av på Canal+.

Tv2 var ikke milevis, men mange lysår foran i kvalitet på alle plan enn det fjasekoppen Solheim klarte å røre sammen av P.L. produktet.

Har du lest artikkelen selv?  Synes det så nokså likt ut slik de beskrev det.  Og lysår sier like lite som milevis angående hva som var så mye bedre.  Savner fortsatt beskrivelse fra noen om hvordan sendingen egentlig var og om det var stor forskjell fra CP sine sendinger.

lojosang

Er jeg alene om å drite syltynt i studioskvlader?
Jeg ser først og fremst fotball på TV som en sosial bakgrunn for å være sarkastisk og drikke øl, samt, når Leeds eller Haugesund spiller en viktig kamp, en glimrende anledning til å stusse fingerneglene. ;D
- Leif Olav

trondt

Quote from: lojosang on August 17, 2010, 16:51:03
Er jeg alene om å drite syltynt i studioskvlader?
Jeg ser først og fremst fotball på TV som en sosial bakgrunn for å være sarkastisk og drikke øl, samt, når Leeds eller Haugesund spiller en viktig kamp, en glimrende anledning til å stusse fingerneglene. ;D
:D

Here we go again

Det er veldig så høyt oppe noen er i denne tråden, men når man ber om et konkret svar er det taust som i graven. ;)

Asbjørn

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/engelsk-skryt-til-norske-plsendinger-3329547.html

Engelsk skryt til norske PL-sendinger

Ã... være i TV 2s PL-studio var en lærerik opplevelse for The Guardians Barney Ronay. Les om hans besøk her.

Ronay gjestet TV 2 s Premier League-studio forrige lørdag. En opplevelse som tydeligvis satte sine spor hos den engelske journalisten.

I sin fotballblogg på nettsiden til den engelske avisen skrev han lørdag et innlegg om kunsten å være ekspert-kommentator. Og om forskjellene mellom de engelske ekspertene («Som hovedsakelig er tidligere PL-spillere») og de norske ekspertene («kunnskapsrike, profesjonelle journalister»)

«I motsetning til sine engelske motstykker, har norske ekspert-kommentatorer hørt om Hatem Ben Arfa», skriver han og roser de norske ekspertene Morten Langli, Alexander Schau samt programleder Jon Hartvig Børrestad for sine kunnskaper om engelsk fotball og fotball generelt.

«Mine studio-kolleger var veldig gode, ikke bare på fotball, men også på å vite ting om fotball. De skjøt inn opplysende statistikk og strofer fra fotballsanger på en morsom måte........ Ikke bare visste de hvem Ben Arfa var, men de hadde også kunnskaper om diverse spillere fra spansk og italiensk fotball, samt Marcus Hanhnemanns private levevaner. (Han pusser visstnok ikke tennene før kamper)» , skriver Ronay.

Roney konkluderer til slutt med at norsk TV var veldig lærerikt. «Det å møte opp og bare være deg selv i en skjorte trenger ikke være nok. Hvertfall ikke når det gjør at det å se på deg er hardt arbeid».

Selve bloggen er her

http://www.guardian.co.uk/football/blog/2010/oct/30/punditry-match-of-the-day
Tell me  Tell me

Dylan

newsome

Nå har vi fått en fantastisk dekning av P.L.

Ufattelig at Solheim og hans amatøropplegg fikk holde på så lenge.

Og enda mer ufattelig at noen synes at Canal + og dets redaktør Solheims dekning var bra!

Leedsulf

Quote from: newsome on October 31, 2010, 20:03:59
Nå har vi fått en fantastisk dekning av P.L.

Ufattelig at Solheim og hans amatøropplegg fikk holde på så lenge.

Og enda mer ufattelig at noen synes at Canal + og dets redaktør Solheims dekning var bra!

Tja, jeg er nok en av de som syntes Canal +' dekning var bra. TV2s opplegg er i mine øyne bedre, men det forrige var langt fra dårlig.
Det at TV2 fikk PL var jeg skeptisk til i starten, da jeg fryktet dette tabloide greiene de har klemt inn i sendingen fra norsk fotball, hvor hovedfokuset har vært dommertabber og høytlesning av høyst uinteressante Twitter-meldinger. Nå er jeg ikke veldig interessert i Tippeligaen, så det er ikke så mange program jeg har sett, så det er godt mulig jeg bare har vært uheldig de gangene jeg har gløttet innom.

Skepsisen og fordommene mine ble gjort til skamme, og dekningen synes jeg har vært meget bra. Det eneste jeg kan si jeg savner er Kenneth Fredheim.

Here we go again

Var litt vemodigt å se Dag Solheim i pausen under Fredrikstad - LøvHam på NRK2 i dag.
Tenk at penger kunne ødelegge hele PL på tv :'(

jackbauer68

Quote from: Here we go again on November 12, 2010, 22:59:41
Var litt vemodigt å se Dag Solheim i pausen under Fredrikstad - LøvHam på NRK2 i dag.
Tenk at penger kunne ødelegge hele PL på tv :'(

OMG

Ihag

Var ikke så positiv til TV2 i starten, men nå synes jeg det har blitt veldig bra. Resultatservicen er god, og en del hyggelige gjensyn blant gjestene. Savner ikke Canal+ nei.

newsome

Dag Solheim tilbake på tv!
Skal gå helt bra hvis han skal være på tv i en mindre viktig landskamp pr.sesong,og en og en fjerderangert tippeligakamp annenhver uke. Det holder i massevis,og betyr i praksis at en slipper å se han.

Here we go again

Ser at man kan se Arsenal - Tottenham gratis på Norsk tipping sine nettsider i dag.  Sendingen begynner 13.45.  Det er et sammarbeid Norsk tipping har inngått med TV2 sumo.  De har visstnok vist noen kamper tidligere også uten at jeg har fått det med meg.  Men skal bli greit å se hvordan det fungerer.

Here we go again

Denne uken(22-28 nov) er TV2 sumo gratis.  Man må registrere seg på siden, men kan se alle programmene gratis hele uken uten noen mer forpliktelser.
Kan jo være aktuelt for dem som er interessert i å se sendingene fra PL blant annet.  Da kan man samtidig gjøre seg opp sin egen mening om det er verdt å bruke penger på fremover.

Svarene på kvaliteten på TV2 sine sendinger i denne tråden har vel hittil stort sett lagt på "komiske Ali" sitt nivå, men nå har man altså muligheten til å se selv.

jackbauer68

Quote from: Here we go again on November 22, 2010, 20:37:33
Denne uken(22-28 nov) er TV2 sumo gratis.  Man må registrere seg på siden, men kan se alle programmene gratis hele uken uten noen mer forpliktelser.
Kan jo være aktuelt for dem som er interessert i å se sendingene fra PL blant annet.  Da kan man samtidig gjøre seg opp sin egen mening om det er verdt å bruke penger på fremover.

Svarene på kvaliteten på TV2 sine sendinger i denne tråden har vel hittil stort sett lagt på "komiske Ali" sitt nivå, men nå har man altså muligheten til å se selv.

og ditt forsvar og din hyllest av canal+ ligger på høyt nord-koreansk nivå :D

Here we go again

Nå varte denne gratis "uken" til tv2 sumo kun fra mandag til fredag, så det ble ikke så mange fotballkamper.  Men hvem vet, kanskje det var like greit?

Fikk i det minste sett alle episodene med Dag som jeg hadde gått glipp av. ;)