Skrevet av Emne: Ski-tråden (bortover)  (Lest 982 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B-m

Ski-tråden (bortover)
« på: Mars 22, 2010, 11:55:18 »
Jeg gikk til innkjøp av skøyteski i vinter, tenkte at det var fint å holde på med vinteraktiviteter siden jeg bor i et snø-hull som er dekt av snø 1/2 av året.

Lånte meg først noen skøyteski hos en kamerat som går langrenn, har aldri skøytet og hater egentlig langrenns-folk(gjeng med tørre strebere, he he), og første turen var helt JÆVLIG. Bambi på glattisen. Nå skal det være sagt at det var veldig hardt føre.. 2. turen gikk MYE bedre og klarte både enkel og dobbel-dans til en viss grad. 3. og 4. turen økte progresjonen. Så jeg bestemte meg for å kjøpe ski til halv pris (madshus terrasonic 1300 kr) på Mx sport i tromsø og nye atomic skøytesko fra Ebay til 650 inkl. frakt, som i norge koster 2000 spenn =D 

Er utrolig god trening, og jeg blir PEIST etter 1500 meter LETT.

Er det noen andre her inne som går langrenn?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

flynn

Sv: Ski-tråden (bortover)
« Svar #1 på: Mars 22, 2010, 12:46:33 »
Går og går fru Blom. Har tilbakelagt ca. 30 mil i vinter. Noen vil hevde at det er sykt mye, mens andre synes det er for oppvarming å regne.
Sånn ca midt på treet tenker jeg, i min omgangskrets :)

Men en fin treningsform det er det i allefall.

Trim'en forøvrig får jeg mest av å sykle til og fra jobb. I dag debuterte min splitter nye Gary Fisher x-caliber, med 29" hjul. O lykke!

flynn

Cbas10an

Sv: Ski-tråden (bortover)
« Svar #2 på: Mars 22, 2010, 13:07:42 »
Har begynt å gå en del nå på slutten av vinteren..  Er vel blitt hekta kan man si..
Vurderer selv å kjøpe nye ski nå som salget starter etter påske..
Jeg har i dag et par "kombi" skøyte/klassisk-ski, og "kombisko".

MOT


Joachim

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ski-tråden (bortover)
« Svar #3 på: Mars 22, 2010, 14:04:08 »
Geir Magne fullførte jo Birken i hælja, så vidt over 5 timer. :)

Jeg var fullblods langrennsløper til et stykke inn i tenåra... Da kom jeg i kontakt med kjelvi og langrennskarrieren var en saga blott.

..møtte forresten igjen en gammel studiekompis her forleden. Det han husket meg for var at jeg hadde skøytet til topps på Kolåstinden (ca 1500 moh).
- jeg gadd ikke smøre :)

For øvrig har jeg gått en del sammen med Kristen Skjeldal (& Gudmund) - & tapt hver gang :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan